من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

روغن آووکادو برای پوست


8 مزیت روغن آووکادو و نحوه استفاده از آن

در حالی که روغن آووکادو به دلیل کاربردهای آن در پخت و پز بیشتر شناخته شده است ، اما همچنین می تواند به مراقبت از پوست کمک کند. این روغن ماده سازنده انواع مختلفی از کرم ها ، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها است.

در این مقاله ، ما مزایای روغن آووکادو را برای پوست بررسی و بهترین روش های استفاده از آن را شرح می دهیم تا قبل از خرید روغن آووکادو اطلاعات کامل تری داشته باشید

هشت مزیت برای پوست

روغن آووکادو مملو از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های A ، D و E است. در زیر برخی از راه هایی که می تواند برای پوست مفید باشد ذکر شده است:

1. مرطوب و تغذیه می کند

علاوه بر ویتامین E ، روغن آووکادو حاوی پتاسیم ، لسیتین و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که می تواند پوست را تغذیه و مرطوب کند.

بیرونی ترین لایه پوست که به اپیدرم معروف است ، به راحتی این مواد مغذی را جذب می کند که به شکل گیری پوست جدید نیز کمک می کند.

2. التهاب ناشی از پسوریازیس و اگزما را برطرف می کند

آنتی اکسیدان و ویتامین ها در روغن آووکادو ممکن است کمک به درمان خشک، تحریک، و پوسته پوسته شدن پوست همراه با اگزما و پسوریازیس .

یک فرد مبتلا به بیماری پوستی ممکن است بخواهد ابتدا تکه ای از پوست را آزمایش کند تا اطمینان حاصل کند که روغن باعث تحریک یا تشدید علائم آنها نمی شود.

3. از بروز آکنه جلوگیری و معالجه می کند

روغن آووکادو وقتی مدت کوتاهی روشن بماند و با آب گرم شستشو داده شود ، می تواند پوست را مرطوب نگه دارد بدون اینکه باقی مانده چربی باقی بگذارد. این ممکن است خطر آکنه را کاهش دهد .

روغن آووکادو نیز دارد اثرات ضد التهابی ، که می تواند به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه کمک کند.

4- بهبود زخم را تسریع می کند

روغن آووکادو ممکن است به ترمیم سریعتر زخم ها کمک کند. یکی مطالعه سال 2013 دریافت که اسیدهای چرب ضروری و اسید اولئیک موجود در روغن آووکادو می توانند سنتز کلاژن را که فرآیند ایجاد بافت همبند جدید است ، تقویت کنند.

همچنین مشخص شد که اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن آووکادو به کاهش التهاب در طی روند بهبود کمک می کند.

با این حال ، برای تعیین اینکه آیا از روغن آووکادو می توان برای درمان زخم استفاده کرد ، مطالعات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

5. پوست آفتاب سوخته را درمان می کند

آنتی اکسیدان های موجود در روغن آووکادو ممکن است به کاهش علائم آفتاب سوختگی کمک کنند . با توجه به بررسی 2011، ویتامین E ، بتا کاروتن ، ویتامین D ، پروتئین ، لسیتین و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن می توانند باعث بهبودی و تسکین پوست شوند.

دیگر مطالعات کوچک نشان داده اند که مصرف آووکادو ممکن است به محافظت از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش مضر کمک کند.

6. علائم پیری را کاهش می دهد

اولین علائم پیری معمولاً روی پوست ظاهر می شوند. برخی مطالعات نشان داده است که مصرف چربی های سالم ، مانند چربی های موجود در آووکادو ، می تواند به پوست در حفظ قابلیت ارتجاعی خود کمک کند.

با این حال ، محققان هنوز نتوانسته اند بررسی کنند که آیا استفاده از روغن آووکادو بر روی پوست نیز همین تأثیر را دارد.

7. سلامت ناخن را بهبود می بخشد

در حالی که برخی از افراد برای بهبود ناخن های خشک و شکننده از روغن آووکادو استفاده می کنند ، اما شواهد علمی اندکی این فایده را تأیید می کند.

با این حال ، استفاده از روغن های طبیعی برای نرم نگه داشتن ناخن ها و پوست اطراف آن ممکن است به کاهش شکستگی کمک کند.

8. سلامت پوست سر را بهبود می بخشد

مالیدن روغن آووکادو به پوست سر به عنوان ماسک روغن داغ می تواند به کاهش شوره سر و سایر مشکلات ناشی از پوست خشک و پوسته پوسته کمک کند.

نحوه استفاده

روغن آووکادو را می توان به پوست ماساژ داد ، در ماسک صورت استفاده کرد یا به لوسیون ها ، کرم ها ، ژل های دوش یا روغن های حمام اضافه کرد. می توان روزانه بدون عوارض جانبی روی پوست استفاده کرد.

به عنوان مرطوب کننده صورت

برای استفاده از آووکادو به عنوان مرطوب کننده صورت ، فرد می تواند داخل پوست آووکادو را گرفته و روی صورت خود ماساژ دهد. باقی مانده را حدود 15 دقیقه بگذارید تا بماند ، سپس صورت را با آب گرم بشویید.

از روغن آووکادو بطری شده می توان برای مرطوب نگه داشتن صورت در شب نیز استفاده کرد. صبح روز بعد آن را بشویید.

در حمام

افزودن چند قاشق غذاخوری روغن آووکادو به حمام می تواند باعث نرمی کل بدن شود و به جلوگیری از خشک شدن پوست داغ کمک می کند.

همچنین می تواند با روغن حمام مورد علاقه شخص مانند اسطوخودوس یا آلوئه ورا مخلوط شود.

به عنوان مرطوب کننده

روغن آووکادو را با سایر روغنهای اساسی ترکیب کرده و مخلوط را پس از استحمام در پوست ماساژ دهید. قبل از استفاده از روغن ، پوست را با حوله خشک کنید.

روغن آووکادو نیز به خودی خود موثر است و می توان آن را در سراسر بدن قرار داد تا پوست را نرم نگه دارد.

برای مراقبت از پوست سر

فردی که پوست سر خشک دارد ممکن است از استفاده از روغن آووکادو در یک درمان روغن داغ بهره مند شود. برای گرم کردن روغن ، 3-5 قاشق غذاخوری را در یک ظرف شیشه ای کوچک بریزید ، و ظرف را در قابلمه ای از آب که اخیراً جوشانده قرار دهید.

دمای روغن را مرتباً آزمایش کنید تا از داغ شدن آن جلوگیری کنید. وقتی روغن گرم شد ، شیشه را از آب خارج کرده و روغن را به آرامی در پوست سر ماساژ دهید.

روغن می تواند یک شب بماند و صبح با شامپو پاک شود. این ممکن است به کاهش شوره و پوست خشک و پوسته پوسته پوست کمک کند.

درمان پوست خشک و ملتهب

برای بهبود و نرم شدن پوست خشن و خشک ، مقادیر مساوی روغن آووکادو و زیتون را مخلوط کرده و این مخلوط را یک یا دو بار در روز روی پوست قرار دهید.

برای داشتن رایحه به مخلوط ، یکی دو قطره از یک روغن اساسی مانند اسطوخودوس را امتحان کنید.

سایر مزایای روغن آووکادو برای سلامتی

تحقیقات نشان می دهد که روغن آووکادو می تواند به جلوگیری از چندین مسئله سلامتی از جمله دیابت و کلسترول بالا کمک کند . یک مطالعه از سال 2014 دریافت که روغن آووکادو به اندازه روغن زیتون دارای مزایای سلامتی است.

یک مطالعه در 2017 نتیجه گرفت که روغن آووکادو می تواند آسیب اکسیداتیو را که باعث آسیب کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود ، کاهش دهد . نتیجه حاصل از اسید اولئیک ، یک چربی "سالم" است که جز the اصلی روغن است. پیش از آنکه این ادعا کاملاً مورد تأیید قرار گیرد ، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

علاوه بر مبارزه با آسیب کلیه ، اسید اولئیک شناخته شده است به دلیل توانایی آن در کاهش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها ، جلوگیری از شعله ور شدن برخی بیماری های خود ایمنی ، تسریع در بازسازی سلول برای بهبودی ، کمک به از بین بردن عفونت های میکروبی و کاهش التهاب در بدن.

نتیجه گیری

روغن آووکادو یک روغن فوق العاده است و خواصی زیادی دارد . و عقلانی است که هم در برنامه غذایی خود جای داشته باشد هم در برنامه مراقبتی از پوست و مو.


لینک منبع: virgool.io

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد