من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای از برگ های درخت کوچکی استخراج می شود که بومی کشور استرالیا است و بعنوان یک داروی سنتی محسوب می شود. از خرید روغن درخت چای در معالجه بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. علاوه بر این موارد، کاربردهای فراوان دیگری دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.


روغن درخت چای می تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد. از برگهای همیشه سبز درخت Melaleuca alternifolia استرالیا می آید. روغن درخت چای به عنوان درمان مکمل در جراحی ، مراقبت از سوختگی و مراقبت از دندان استفاده شده استمحصولات مراقبت از بدن روغن چای بی شماری از جمله صابون ، شامپو ، خمیر دندان ، مرهم لب ، کرم موضعی (که روی پوست استفاده می شود) و روغن اساسی موجود استروغن درخت چای عصاره گیاهی است بومی استرالیا. قرن ها از مردم بومی از روغن درخت چای به عنوان یک درمان موضعی استفاده می شد روغن درخت چای که به آن روغن ملایکا نیز می گویند ، روغنی اساسی است که از بخارپز شدن برگ های درخت چای استرالیا حاصل می شود.

اعتقاد بر این است که هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، روغن درخت چای ضد باکتری است روغن درخت چای معمولاً برای درمان آکنه ، پای ورزشکار ، شپش ، قارچ ناخن و گزش حشرات استفاده می شود.

روغن درخت چای به صورت روغنی و در بسیاری از محصولات پوستی بدون نسخه از جمله صابون ها و لوسیون ها موجود است. با این حال ، روغن درخت چای نباید به صورت خوراکی مصرف شود. در صورت بلعیدن ، می تواند علائم جدی ایجاد کند.

اگرچه روغن درخت چای اغلب در ترکیب با سایر داروها هنگام درمان بیماری های پوستی باکتریایی یا قارچی استفاده می شود ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تداخلات دارویی وجود ندارد

 

تحقیقات در مورد استفاده از روغن درخت چای برای شرایط خاص نشان می دهد:

 

آکنه. تحقیقات نشان می دهد که یک ژل درمانی حاوی روغن درخت چای ممکن است در تسکین آکنه موثر باشد.

شوره سر. ثابت شده است که یک شامپوی روغن درخت چای که به مدت چهار هفته استفاده می شود ، در درمان شوره سر م effectiveثر است.

پای ورزشکار. ثابت شده است که یک کرم روغن درخت چای ، دو بار در روز و به مدت یک ماه استفاده می شود ، در تسکین علائم پای ورزشکار موثر است.

شپش ثابت شده است که روغن درخت چای در ترکیب با روغن اسطوخودوس در درمان تخمهای شپش موثر است.

قارچ ناخن. تحقیقات نشان نداده است که روغن درخت چای که به صورت خالص یا در ترکیب با سایر درمان های ضد قارچ استفاده می شود ، در درمان قارچ ناخن پا مثر است.

نتایج ممکن است متفاوت باشد زیرا هیچ روش استانداردی برای برداشت روغن درخت چای یا ایجاد محصولات حاوی روغن وجود ندارد.

روغن درخت چای به طور کلی هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، روغن درخت چای بی خطر است و ممکن است در درمان آکنه و سایر عفونت های پوستی مفید باشد.

 

چرا مردم از روغن درخت چای استفاده می کنند؟

روغن درخت چای به طور سنتی به عنوان یک ضدعفونی کننده موضعی و ضد قارچ استفاده می شود. یک مطالعه نشان داد که رقت روغن درخت چای و همچنین 5٪ بنزوئیل پراکسید در کنترل علائم آکنه موثر است. ممکن است با قارچ ناخن انگشت پا و احتمالاً پای ورزشکار مثر باشد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است. مطالعات در مورد روغن درخت چای برای سایر موارد مانند بیماری لثه ، عفونت های واژن و شوره سر بی نتیجه بوده است.

 

 

روغن درخت چای برای چه استفاده می شود؟

افراد معمولاً از روغن درخت چای برای درمان بریدگی های جزئی ، سوختگی ، آکنه ، پای ورزشکار ، عفونت های ناخن قارچی خفیف ، عفونت های مخمر واژن و مشکلات ریوی (وقتی روغن را به حمام یا بخور اضافه می کنند) استفاده می کنند. اگرچه تحقیقات کمی در مورد روغن درخت چای انجام شده است ، برخی مطالعات نشان میدهد که این ماده بی خطر است و اغلب برای پیشگیری و درمان عفونت استفده میشود.

 

چه مقدار روغن درخت چای باید استفاده کنید؟

روغن درخت چای فقط یک درمان موضعی است. هرگز نباید از طریق دهان مصرف شود.

از آنجا که روغن درخت چای یک درمان ثابت نشده است ، دوز مشخصی وجود ندارد. غلظت روغن درخت چای که در مطالعات استفاده می شود بسته به شرایط پزشکی متفاوت است. به عنوان مثال ، یک ژل روغن درخت چای 5٪ ممکن است برای آکنه استفاده شود ، در حالی که یک کرم روغن درخت چای 10٪ یا بالاتر ممکن است برای پای ورزشکار استفاده شود. از محلول 100٪ روغن درخت چای با قارچ ناخن پا استفاده شده است. اگر از روغن درخت چای استفاده می کنید ، دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید یا از پزشک خود مشاوره بگیرید.

 

آیا می توانید روغن درخت چای را به طور طبیعی از غذاها دریافت کنید؟

هیچ منبع غذایی طبیعی از روغن درخت چای وجود ندارد. به دلیل سمی بودن ، روغن درخت چای هرگز نباید بلعیده شود.

 

 

خطرات مصرف روغن درخت چای چیست؟

خطرات گزارش شده است که روغن درخت چای موضعی باعث واکنش های آلرژیک می شود که می تواند شدید باشد. روغن درخت چای همچنین ممکن است باعث قرمزی ، خارش و تاول شود. ممکن است باعث سوختگی و بیماری های پوستی مانند اگزما شود. استفاده از مقدار زیادی روغن درخت چای بر روی پوست می تواند عوارض جانبی شدیدی ایجاد کند.

 

فقط برای استفاده موضعی. روغن درخت چای هرگز نباید در چشم استفاده شود و یا بلعیده شود. حتی در مقادیر کم ، بلع روغن درخت چای می تواند واکنش های شدیدی ایجاد کند ، از جمله بثورات شدید ، حالت تهوع ، گیجی و کما.

 

با توجه به کمبود شواهد در مورد ایمنی آن ، روغن درخت چای برای کودکان یا زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

روغن درخت چای عصاره گیاهی است بومی استرالیا. قرن ها از مردم بومی از روغن درخت چای به عنوان یک درمان موضعی استفاده می شد.

 

همیشه اگر از یک محصول جایگزین استفاده می کنید یا اینکه به فکر ترکیب آن با درمان دارویی معمول خود هستید ، به پزشک خود بگویید. صرفنظر از روش درمانی متداول پزشکی و تنها اتکا به یک محصول جایگزین ممکن است ایمن نباشد.

 

ایمنی و عوارض جانبی

اکثر افراد می توانند از روغن درخت چای به صورت موضعی و بدون مشکل استفاده کنند. با این حال ، روغن درخت چای می تواند باعث موارد زیر شود:

 

سوزش پوست

بثورات پوستی آلرژیک (درماتیت)

خارش

نیش زدن

سوزش

مقیاس گذاری

سرخی

خشکی

در صورت ابتلا به اگزما از روغن درخت چای استفاده نکنید.

 

از مصرف خوراکی روغن درخت چای خودداری کنید در صورت استفاده خوراکی ممکن است دچار عوارض زیر شوید:

 

عدم کنترل عضله یا هماهنگی حرکات ارادی (آتاکسی)

کاهش سطح هوشیاری

یک مطالعه نشان می دهد که قرار گرفتن مکرر در روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای ممکن است منجر به تورم بافت پستان (ژنیکوماستی) در پسران جوان شود.

 

 لینک منبع: https://is.gd/zKqqzW

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد