من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

روغن درخت چای : 11 فایده شگفت انگیز آن

روغن درخت چای : 11 فایده شگفت انگیز آن

روغن درخت چای که به آن روغن ملائوسا نیز می گویند ، یک روغن اساسی است که از برگ گیاه بومی استرالیا Melaleuca alternifolia تقطیر می شود .
در دهه های اخیر ، محبوبیت افزایش یافته است در سایر مناطق جهان به عنوان یک درمان جایگزین و مکمل استفاده می شود. امروزه روغن درخت چای معمولاً در محصولات آرایشی ، داروهای موضعی و محصولات خانگی یافت می شود.

حقایقی سریع درباره روغن درخت چای

  • روغن درخت چای از برگ گیاه Melaleuca alternifolia ، که در استرالیا یافت می شود ، تقطیر می شود .
  • این روغن دارای خواص ضد باکتری ، ضد التهاب ، ضد ویروس و ضد قارچ است.
  • فرد می تواند با استفاده از روغن درخت چای ، آکنه ، پای ورزشکار ، درماتیت تماسی یا شپش سر را درمان کند
  • روغن درخت چای هرگز نباید بلعیده شود.

فواید

برخی شواهد نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است چندین کاربرد داشته باشد.

1. ضد باکتری

این روغن برای تقریباً 100 سال به عنوان یک روش درمانی در استرالیا ، به ویژه برای بیماری های پوستی ، مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه از آن برای تعدادی شرایط استفاده می شود.

روغن درخت چای احتمالاً بیشتر به دلیل فعالیت ضد باکتری شناخته شده است.

مقداری پژوهش نشان می دهد که فعالیت ضد میکروبی طیف وسیع مرتبط با روغن از توانایی آن در آسیب رساندن به دیواره سلول های باکتری ناشی می شود. برای درک چگونگی عملکرد آن ، تحقیقات بیشتری لازم است.

2. ضد التهاب

روغن درخت چای ممکن است کمک کند التهاب را فرو نشاند احتمالاً به دلیل غلظت بالای ترپینن-4-اول ، ترکیبی با خواص ضد التهابی.

در آزمایشات حیوانی ، ترپینن-4-اول برای مهار فعالیت التهابی در موارد عفونت دهان مشخص شد. در انسان ، از روغن درخت چای به صورت موضعی استفاده می کنند کاهش تورم در التهاب پوستی ناشی از هیستامین به طور موثرتری نسبت به روغن پارافین.

3. ضد قارچ

یک تحقیق روی تأثیر روغن درخت چای توانایی آن را در از بین بردن طیف وسیعی از مخمرها و قارچ ها برجسته می کند. اکثر مطالعات بررسی شده بر روی آلبیکانس ، نوعی مخمر است که معمولاً بر روی پوست ، اندام تناسلی ، گلو و دهان تأثیر می گذارد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که ترپینن-4-ol فعالیت فلوکونازول ، داروی ضد قارچ رایج را در موارد سویه های مقاوم Candida albicans افزایش می دهد.

4. ضد ویروس

برخی مطالعات نشان می دهد که روغن درخت چای می تواند به درمان ویروس های خاصی کمک کند ، اما تحقیقات در این زمینه محدود است.

5. آکنه


آکنه شایع ترین بیماری پوستی است. هر بار تا 50 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد.

در یک مطالعه یافته شد تفاوت معنی داری بین ژل روغن درخت چای و دارونما در درمان آکنه است.

شرکت کنندگان تحت درمان با روغن درخت چای هم در تعداد کل آکنه و هم در شدت آکنه بهبود یافتند.

این بر اساس تحقیقات قبلی است که 5 درصد ژل روغن درخت چای را با 5 درصد لوسیون بنزوئیل پراکسید در درمان موارد آکنه خفیف تا متوسط ​​مقایسه می کند.

هر دو روش درمانی به طور قابل توجهی کاهش می یابد تعداد ضایعات آکنه ، اگرچه روغن درخت چای کندتر کار می کند. کسانی که از روغن درخت چای استفاده می کنند عوارض جانبی کمتری را تجربه کردند.

6. پای ورزشکار

علائم پای ورزشکار یا tinea pedis با استفاده موضعی از کرم روغن درخت چای کاهش می یابد ، طبق یک مطالعه.

یک کرم روغن درخت چای 10 درصد به نظر می رسید علائم را کاهش دهید به طور موثر 1 درصد تولنفتات ، یک داروی ضد قارچ. با این حال ، روغن درخت چای برای دستیابی به یک درمان کامل ، موثرتر از دارونما نبود.

تحقیقات اخیر مقایسه غلظت های بالاتر روغن درخت چای روی پای ورزشکار با دارونما است.

بهبود قابل توجهی در علائم در مشاهده شد 68 درصد از افرادی که از 50 درصد برنامه روغن درخت چای استفاده کرده اند ، 64 درصد به درمان کامل رسیده اند. این دو برابر بهبود در گروه دارونما بود.

7. درماتیت تماسی

درماتیت تماسی نوعی اگزما است که در اثر تماس با ماده تحریک کننده یا آلرژن ایجاد می شود. چندین روش درمانی برای درماتیت تماسی از جمله روغن درخت چای ، اکسید روی و بوبیرات کلوبتازون مقایسه شد.

نتایج پیشنهاد می دهد که روغن درخت چای در سرکوب درماتیت تماسی آلرژیک موثرتر از سایر روش ها بود. با این حال ، تاثیری در درماتیت تماسی تحریک کننده نداشته است.

به خاطر داشته باشید که روغن درخت چای خود ممکن است باعث التهاب پوستی تماسی آلرژیک در برخی از افراد شود.

8. شوره سر

افراد مبتلا به شوره سر که به مدت 4 هفته روزانه از 5 درصد شامپو روغن درخت چای استفاده می کردند ، در مقایسه با دارونما ، در شدت کلی و همچنین در میزان خارش و چربی ، پیشرفت قابل توجهی داشتند.

شرکت کنندگان هیچ تأثیر منفی را تجربه نکردند.

یکی دیگر مطالعه شامپو روغن درخت چای را برای درمان کودکان با کلاه گهواره موثر دانست.

حساسیت به روغن درخت چای وجود دارد. برای بررسی واکنش ، کمی بازوی شامپو را روی بازو قرار دهید و آن را بشویید. اگر در طی 24 تا 48 ساعت هیچ واکنشی رخ ندهد ، باید از آن بی خطر باشد.

9. شپش سر

شپش سر در برابر درمان های پزشکی مقاومت بیشتری می کند ، بنابراین کارشناسان به طور فزاینده ای روغن های اساسی را به عنوان گزینه های دیگر در نظر می گیرند.

تحقیقات روغن درخت چای و نرولیدول - یک ترکیب طبیعی که در برخی روغنهای اساسی وجود دارد - را در درمان شپش سر مقایسه کرد. روغن درخت چای در از بین بردن شپش ، ریشه کن کردن موثرتر بود100 درصد بعد از 30 دقیقه از طرف دیگر ، نرولیدول در از بین بردن تخمها موثرتر بود.

ترکیبی از هر دو ماده ، به نسبت 1 قسمت به 2 ، بهترین کار را برای از بین بردن شپش ها و تخم ها داشت.

تحقیقات دیگر نشان داده است که ترکیبی از روغن درخت چای و روغن اسطوخودوس بوده است تاثیر گذار در "خفه کردن"

10. قارچ ناخن

عفونت های قارچی یکی از دلایل عمده ناهنجاری های ناخن است. درمان آنها دشوار است.

یک مطالعه اثرات کرم حاوی 5 درصد روغن درخت چای و 2 درصد بوتنافین هیدروکلراید (ضد قارچ مصنوعی) را با دارونما مقایسه کرد.

بعد از 16 هفته ، قارچ ناخن درمان شد 80 درصد از مردم. هیچ یک از موارد در گروه دارونما درمان نشد.

مطالعه دیگر نشان داد روغن درخت چای در از بین بردن قارچ ناخن در آزمایشگاه موثر است.

با این حال ، این تحقیق به طور قطع نشان نمی دهد که مولفه روغن درخت چای کرم مسئول پیشرفت های به دست آمده است ، بنابراین تحقیقات بیشتری لازم است.

11. سلامت دهان و دندان

یک ژل حاوی روغن درخت چای ممکن است برای کسانی که التهاب لثه مزمن دارند ، یک بیماری التهابی لثه مفید باشد.

شرکت کنندگان در مطالعه که از ژل روغن درخت چای استفاده کردند ، تجربه کردند کاهش قابل توجه در خونریزی و التهاب در مقایسه با دارونما یا ژل ضد عفونی کننده کلرهگزیدین.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که نوعی باکتری مرتبط با بوی بد دهان ممکن است با روغن درخت چای و آلفا-بیسابولول ، ماده فعال موجود در بابونه ، درمان شود.


لینک منبع: virgool.io

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد