من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

بهترین موقعیت های خواب






بهترین وضعیت خواب چیست؟

بهترین وضعیت خواب، وضعیتی است که تراز ستون فقرات را از باسن تا سرتان افزایش دهد. اینکه چه چیزی برای شما به نظر می رسد بستگی به وضعیت سلامت شخصی شما و آنچه احساس راحتی می کنید دارد.

با این حال، برخی از موقعیت ها وجود دارند که سالم تر از سایرین در نظر گرفته می شوند. به طور خاص، خوابیدن به پهلو یا به پشت مفیدتر از خوابیدن روی شکم است. در هر یک از این حالت‌های خواب، راحت‌تر است که ستون فقرات خود را حفظ کرده و متعادل نگه دارید، که فشار روی بافت‌های ستون فقرات را کاهش می‌دهد و ماهیچه‌های شما را قادر می‌سازد تا آرام و بازیابی شوند.

با این حال، اگر خوابیدن روی شکم برای شما حس خوبی دارد، مجبور نباشید آن را تغییر دهید. با تشک و بالش مناسب می توانید خطر درد خود را به حداقل برسانید و تراز ستون فقرات را بهبود بخشید.

پوزیشن های مختلف خواب فواید مختلفی را ارائه می دهد که ممکن است برای شما مفید باشد اگر با کمردرد، بارداری، آلرژی، رفلاکس اسید معده یا بیماری دیگری روبرو هستید. در این موارد، ممکن است ارزش داشته باشد که یک موقعیت خواب جدید را امتحان کنید تا خواب آرام‌تری داشته باشید. در یک مطالعه، گروهی از بزرگسالان مبتلا به کمردرد آموزش دیدند که به پشت یا پهلو بخوابند. آنها تنها در چهار هفته تسکین درد قابل توجهی را تجربه کردند.

تنظیم وضعیت خواب جدید زمان بر است، اما ممکن است. با خود صبور باشید و از بالش برای کمک به تمرین بدن خود در موقعیت جدید استفاده کنید.

خوابیدن به پهلو

بیش از 60 درصد مردم به پهلو می خوابند و هر شب از زنان در کودکی، شب‌های خود را با خوابیدن در همه موقعیت‌ها به طور مساوی تقسیم می‌کنیم، اما در بزرگسالی، ترجیح واضحی برای خوابیدن  به پهلو نمایان می‌شود. انعطاف پذیری ستون فقرات ما با افزایش سن کاهش می یابد، که ممکن است وضعیت خوابیدن به پهلو را برای افراد مسن راحت تر کند.

به پهلو خوابیدن فواید زیادی دارد. این وضعیت سلامت ستون فقرات را تقویت می کند و موقعیتی است که کمترین احتمال را دارد که منجر به کمردرد شود، به خصوص هنگامی که با بالش حمایت می شود. خوابیدن پهلو نیز ممکن است سوزش سر دل را و خروپوف کردن این وضعیت خواب بهتری را برای افراد مبتلا به آپنه خواب یا رفلاکس اسید معده ایجاد می کند.

خواب پهلو ممکن است به ویژه برای موارد زیر مفید باشد:

  • زنان حامله
  • افراد مبتلا به رفلاکس اسید
  • افراد مبتلا به کمردرد
  • افرادی که خروپف می کنند یا آپنه خواب دارند
  • افراد مسن تر

بهترین وضعیت خواب برای بارداری

متخصصان توصیه میکنند که زنان باردر بخوابند زانو هیش خمیده باشد  وضعیت خوابیدن به پهلو فشار شکم در حال رشد را کاهش می دهد و باعث می شود قلب پمپاژ کند و خون به راحتی در سراسر بدن جریان یابد. به ویژه سمت چپ توصیه می شود زیرا از فشار بر کبد جلوگیری می کند و جریان خون سالم به جنین، رحم، کلیه ها و قلب را تسهیل می کند.

اگر در دوران بارداری هنگام خوابیدن به پهلوی چپ خود احساس ناراحتی می کنید، می توانید هر چند وقت یکبار به پهلوی راست بروید تا فشار وارده بر لگن چپ را کاهش دهید. همچنین می توانید با قرار دادن بالش زیر شکم، بین پاها و قسمت کوچک پشت، تنش را کاهش دهید.

بهترین حالت خواب برای کمردرد

بهترین حالت خوابیدن برای کمردرد به پهلو با یک بالش یا پتو بین زانوها است. خوابیدن به پهلو همچنین می تواند علائم را برای کسانی که درد گردن کمر دارند تسکین دهد.

بالشی با بالش یا ضخامتی انتخاب کنید که با فاصله بین گردن و شانه شما مطابقت داشته باشد.با یک بالشت ضخیم تر ، گردن شما با ستون فقرات شما در یک راستا باقی می ماند و در حالی که به پهلو می خوابید، از درد و درد جلوگیری می کند و در عین حال تراز مناسب را حفظ می کند.

آیا خوابیدن به پهلو اشکالی دارد؟

وضعیت خوابیدن به پهلو برای موارد زیر توصیه نمی شود:

  • افرادی که درد شانه دارند
  • مردم نگران چین و چروک هستند

خوابیدن به پهلو می تواند منجر به درد یا سفتی در شنه های شما شود، پس بهتر است هر از گاهی موقعیت ها را تغییر دهید و از مناسب ترین بالش و تشک استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که تشک شما به اندازه کافی "عطف" دارد تا باسن و شانه های شما در عمق بیشتری از ستون فقرات میانی شما فرو بروند.

خوابیدن پهلو نیز می تواند به چین و چروک صورت کمک کند، از آنجایی که صورت شما به بالش فشار داده می شود، پوست را کشیده و فشرده می کند.

آیا یک طرف بهتر از دیگری است؟

اگر قبلاً به پهلو می خوابید و می خواهید به دنبال آن ستاره طلایی باشید، به جای سمت راست، به سمت چپ بخوابید. خوابیدن به سمت راست ممکن است فشار بر اندام های داخلی شما را افزایش دهد، به همین دلیل است که کارشناسان سمت چپ را برای زنان باردار و کسانی که می خوابند با رفلاکس اسید یا بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) توصیه می کنند. خوابیدن به سمت راست نیز می تواند علائم سوزش سر دل را تشدید کند.

خوابیدن به روشی که کمتر متقارن باشد می تواند خطر علائم درد را در هنگام بیدار شدن افزایش دهد، بنابراین از بالش استفاده کنید تا به حالت خوابیدن به پهلو برسید که ستون فقرات شما را از باسن تا سرتان در یک راستا قرار دهد. بالش هایی را در دو طرف بدن خود قرار دهید تا خود را در جای خود نگه دارید و یک بالش کوچک بین زانوها قرار دهید تا باسن یکدست شود.

خوابیدن به پشت

دراز کشیدن به پشت دومین پوزیشن خواب پرطرفدار است که مزایای زیادی برای رقابت با وضعیت خوابیدن به پهلو دارد. هنگامی که روی پشت خود صاف هستید، به راحتی می توانید ستون فقرات خود را در یک راستا نگه دارید و وزن بدن خود را به طور مساوی توزیع کنید و از هر گونه درد احتمالی در گردن یا کمر جلوگیری کنید. خوابیدن به پشت نیز می تواند گرفتگی بینی یا آلرژی را از بین ببرد، به شرطی که خود را در وضعیت عمودی قرار دهید.

پوست شما همچنین از وضعیت خوابیدن به پشت سود می برد از آنجایی که رو به بالا هستید، هیچ بالش یا تشکی روی صورت شما فشار نمی آورد و باعث ایجاد چین و چروک می شود.

پشت خوابیدن  ممکن است به ویژه برای موارد زیر مفید باشد:

  • افراد مبتلا به درد ستون فقرات کمری
  • مردم نگران چین و چروک هستند
  • افرادی که گردن درد دارند
  • افرادی که گرفتگی بینی دارند

بهترین وضعیت خواب برای گردن درد

دراز کشیدن به پشت بهترین حالت خوابیدن برای گردن درد است، زیرا از ناهماهنگی هایی که می تواند در حالت پهلو یا شکم رخ دهد جلوگیری می کند. برای جلوگیری از گردن درد، از بالشی استفاده کنید که گردن را نگه می دارد در حالی که اجازه می دهد سر شما عمیق تر فرو رود. بالش‌های مموری فوم یا بالش‌هایی که برای سر قرار دارند گزینه‌های خوبی هستند. متناوبا، می توانید یک حوله زیر گردن خود بغلتانید و از یک بالش صاف تر برای سر خود استفاده کنید.

هنگامی که به پشت می خوابید، سعی کنید بازوهای خود را در موقعیت های مشابه نگه دارید. به عنوان مثال، قرار دادن هر دوی آنها در کنار شما، ترجیح داده می شود تا یکی روی پیشانی شما قرار گیرد، زیرا باعث ایجاد ناهمواری در ستون فقرات می شود که می تواند به درد شانه یا گردن کمک کند.

بهترین حالت خواب برای گرفتگی بینی

اگر با آلرژی یا گرفتگی بینی کنار می‌آیید، از بالش‌ها برای نگه داشتن قسمت بالای کمر خود استفاده کنید تا در وضعیت عمودی‌تری قرار بگیرید، بدون اینکه ستون فقرات به هم بریزد. این موقعیت می تواند راه های هوایی شما را باز نگه دارد و ممکن است به تخلیه بینی شما کمک کند. از دراز کشیدن به پشت خودداری کنید، زیرا ممکن است گرفتگی بینی را افزایش دهد

آیا خوابیدن به پشت مضراتی دارد؟

وضعیت خوابیدن به پشت برای موارد زیر توصیه نمی شود:

  • زنان حامله
  • افرادی که خروپف می کنند یا آپنه خواب دارند
  • افراد مبتلا به برخی از انواع کمردرد
  • افراد مبتلا به GERD یا رفلاکس اسید
  • بزرگسالان سنگین تر
  • بزرگسالان مسن

خوابیدن به پشت بدترین وضعیت خواب برای افراد مبتلا به خروپف و آیینه خواب است زیرا شما را در معرض فروپاشی راه هوایی قرار می دهد. بیش از نیمی از افراد آپنه خواب وابسته به موقعیت دارند، به این معنی که شدت علائم آنها زمانی که به پشت دراز می کشند افزایش می یابد.

همچنین، در حالی که برخی افراد از وضعیت خوابیدن به پشت احساس تسکین می کنند، برخی دیگر متوجه می شوند که این وضعیت باعث افزایش کمردرد آنها می شود. بسته به سفتی تشک شما، شکاف کوچکی بین قسمت پایین کمر و سطح تشک ایجاد می شود که می تواند منجر به تنش ناراحت کننده در قسمت پایین کمر شود. می توانید با قرار دادن یک بالش نازک در آن ناحیه یا قرار دادن یک بالش زیر زانوهای خود این مشکل را حل کنید. در هر صورت، همزمان با حمایت از انحنای طبیعی ستون فقرات، فشار را کاهش خواهید داد. همچنین می توانید بین خواب پشت و پهلو در طول شب تغییر دهید.

وضعیت خوابیدن به پشت برای زنان باردار توصیه نمی شود زیرا کودک در حال رشد می تواند به قلب فشار بیاورد و جریان خون را دشوار کند. فرضیه نظری ممکن است پیشنهاد کند خوابیدن به پشت در طول سه ماهه سوم می تواند خطر مرده زایی را افزایش دهد، اگرچه شواهد قطعی وجود ندارد.

افراد مبتلا به رفلاکس اسید یا GERD نیز باید از خوابیدن به پشت خودداری کنند. دوره‌های GERD در این وضعیت مکرر می‌شوند و می‌توانند به محض یک دقیقه پس از تعویض به پشت دراز بکشند.

در نهایت، با افزایش سن یا سنگین‌تر شدن، به دلیل فشار گرانش روی بدن، نفس کشیدن در حالت خوابیده به پشت سخت‌تر می‌شود. تغییر وضعیت خوابیدن به پهلو می تواند گزینه بهتری برای افراد لاغرتر و مسن تر باشد.

خوابیدن روی شکم

معده کم محبوب ترین حالت خواب است. تحقیقات نشان می دهد که ما کمتر از 10 درصد از شب خود را در این حالت می خوابیم. با این حال  خواب معده فوایدی دارد. یعنی وضعیت خوابیدن معده می تواند با باز کردن راه هوایی شما به تسکین خروپف کمک کند. با این حال، دنده های شما برای نفس کشیدن در این حالت باید بر خلاف گرانش کار کنند، که ممکن است شما را مجبور به مصرف انرژی بیشتری کند و در نتیجه خواب شما را آرام تر کند.

مشکل خواب معده چیست؟

وضعیت خوابیدن معده دارای معایب متعددی است و برای اکثر افراد توصیه نمی شود. به ویژه، افراد زیر باید از خوابیدن روی شکم خودداری کنند:

  • زنان حامله
  • افرادی که درد گردن یا کمر دارند
  • مردم نگران چین و چروک هستند

وضعیت معده کمترین پشتیبان را در بین تمام موقعیت‌های خواب فراهم می‌کند و فشار روی ستون فقرات را افزایش می‌دهد و گاهی اوقات باعث ایجاد درد در هنگام بیدار شدن می‌شود. برای اینکه بتوانید روی شکم بخوابید، باید طوری بخوابید که سرتان رو به یک طرف باشد و همیشه گردن و سرتان را با بقیه ستون فقرات خود بچرخانید. اگر تشک شما به اندازه کافی سفت نباشد، شکم و باسن شما در تشک فرو می‌روند و به‌طور ناخوشایندی ستون فقرات شما را از تراز خارج می‌کند. این نوع وضعیت خواب نامتقارن می تواند به مرور زمان بر ستون فقرات شما تأثیر منفی بگذارد.

همچنین، خوابیدن روی شکم می تواند به چین و چروک صورت کمک کند، زیرا صورت شما به بالش یا سطح تشک فشار داده می شود.

چگونه روی شکم بهتر بخوابیم

بدون بالش و تشک مناسب، وضعیت خوابیدن معده به راحتی باعث درد و درد می شود. با این حال، می توان در این وضعیت خوب بخوابد. اگر از خوابیدن روی شکم لذت می برید، سعی کنید این کار را با یک بالش بسیار نازک یا بدون بالش انجام دهید. به این ترتیب، می توانید از کج شدن گردن خود به عقب و بالا جلوگیری کنید و باعث ایجاد ناهماهنگی و ناراحتی بیشتر در ستون فقرات شوید. یک بالش نازک زیر باسن خود قرار دهید تا ستون فقرات را یکدست تر کرده و فشار را کاهش دهید.

یک تشک سفت همچنین می تواند از برخی از مشکلات تراز ستون فقرات ناشی از خوابیدن روی شکم جلوگیری کند. هنگامی که تشک شما سفت است، بعید است که عمیقاً در سطح تشک فرو بروید و ستون فقرات خود را از تراز خارج کنید.

بهترین حالت خواب برای شما، هر موقعیتی است که بتوانید از یک شب آرام و بدون وقفه لذت ببرید و صبح با احساس سرزندگی، بدون هیچ درد و رنجی از خواب بیدار شوید. اگر وضعیت فعلی خواب شما را توصیف می کند، مجبور نباشید آن را تغییر دهید. اگر فکر می کنید یک موقعیت جدید ممکن است خواب را برای شما راحت تر کند، ادامه دهید و موقعیت دیگری را امتحان کنید. صبور باشید و از استراتژی های نام برده برای کمک به خود برای سازگاری با موقعیت جدید استفاده کنید

لینک کوتاه  https://is.gd/dtZLmC

5 فواید شگفت انگیز دارچین برای پوست


فواید دارچین برای داشتن پوستی درخشان:

ممکن است در مورد این ادویه شگفت انگیز در آشپزخانه های هندی به دلیل طعم خاکی/چوبی آن زیاد شنیده باشید. شناخته شده است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و حساسیت به هورمون انسولین را افزایش می دهد، که برای جلوگیری از شروع دیابت و همچنین کاهش علائم آن ضروری است. خوب، فواید دارچین بسیار فراتر از این است.


در اینجا، ما در مورد برخی از کاربردهای دارچین برای داشتن پوستی بی عیب، درخشان و جوان صحبت خواهیم کرد.


آکنه را درمان می کند: آکنه، آیا این مبارزه نهایی نیست که همه باید با آن روبرو شوند، چه نوجوانان و چه افراد مسن. ما آماده ایم تا برای از بین بردن آکنه به طور موثر و دائمی تمام داروهای زیر نور خورشید را انتخاب کنیم و ممکن است برای همین کار روی محصولات مراقبت از پوست سرمایه گذاری اساسی کنیم. اما دارچین، ادویه شگفت‌انگیز آشپزخانه، می‌تواند در جلوگیری از آکنه یا حداقل کنترل آن نقش اساسی داشته باشد. خواص ضد قارچی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتری دارچین آن را برای مقابله با آکنه و لکه های پوستی مفید می کند.


دارچین همچنین می‌تواند با خشک کردن پوست و حمایت از جریان خون در پوست به از بین بردن آکنه کمک کند. خواص ضد عفونی کننده دارچین می تواند به درمان موثر جوش ها، جوش های سرسیاه و غیره کمک کند. حتی مطالعات نشان می دهد که لوازم آرایشی حاوی دارچین به عنوان یک ماده می تواند به باز کردن منافذ پوست و افزایش اکسیژن رسانی در سطح پوست کمک کند.

در اینجا نحوه تهیه ماسک عالی با دارچین و عسل برای پوست های بدون آکنه آورده شده است.


چگونه؟ عسل را با پودر دارچین به نسبت 3 به 1 مخلوط کنید و خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. همچنین می توانید یک لایه نازک از خمیر را به عنوان ماسک صورت به صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس آن را بشویید. *ماسک های دارچین بسته به نوع پوست ممکن است پوست را تحریک کند، بنابراین نباید بیش از یک بار در هفته استفاده شود.

رطوبت را به پوست اضافه می کند: دارچین جریان خون را در سطح پوست بهبود می بخشد و در نتیجه پوست مرطوب می شود.

برای این کار از مخلوط 3 قطره روغن دارچین و چند قاشق غذاخوری وازلین یا روغن زیتون استفاده کنید. مخلوط را دور از چشم نگه دارید تا احساس سوزش نکنید. این مخلوط می تواند جایگزینی عالی برای برق لب شما باشد. همچنین می توانید هر برق لب معمولی را روی لب های خود بمالید و کمی دارچین را به آرامی روی لب ها بزنید.


علائم پیری را کاهش می دهد

آیا خطوط و چین و چروک های ظریف را در صورت و نواحی مجاور خود مشاهده می کنید؟ آیا مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی روزانه شما بیش از حد است؟ سپس، خطوط ریز شما را می توان به تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته یا AGEs نسبت داد. اینها همچنین مسئول مستعد ساختن پوست شما در برابر اشعه های UVA/UVB خورشید هستند. خوب، اینجا خبر خوب است! دارچین، ماده ساده آشپزخانه می تواند در اینجا مفید باشد. شناخته شده است که به کند کردن تشکیل AGE کمک می کند و بنابراین می تواند به جلوگیری از علائم پیری پوست کمک کند.


به درمان خشکی پوست کمک می کند: دارچین به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و نرمی پوست شما را باز می گرداند. پودر دارچین را می توان به عنوان یک لایه بردار برای یک رژیم موثر مراقبت از پوست استفاده کرد.


برای مبارزه با خشکی پوست، می توانید با ترکیب نمک، روغن زیتون، روغن بادام، عسل و دارچین آسیاب شده، اسکراب درست کنید. برای تسکین پوست خانگی، این مخلوط را مستقیماً روی پوست خود بمالید.


درمان اگزما: اگزما وضعیتی است که در آن پوست ملتهب و تحریک می شود. چنین شرایط پوستی لکه های رنگ روشنی را به جا می گذارد. دارچین می تواند اگزما را تسکین دهد.


چگونه؟ یک قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و روی نواحی آسیب دیده بمالید. نتایج می تواند در عرض یک هفته قابل مشاهده باشد.


توجه: قبل از استفاده، ناحیه کوچکی را در پوست خود امتحان کنید و اگر پوست قرمز شد، فوراً آن را بشویید.

تقویت کننده پوست: دارچین به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی به تقویت رنگ پوست کمک می کند. این یکی از فواید برجسته دارچین برای پوست است.


مواد: موز، دارچین آسیاب شده، ماست و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و آن را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. آیا از فواید دیگر دارچین اطلاعی دارید؟ در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.


جدا از این فواید پوستی، دارچین همچنین به نرم کردن پاهای خشک و زبر معروف است زیرا به عنوان یک لایه بردار قوی برای از بین بردن سلول های مرده پوست عمل می کند. می توانید با مخلوط کردن پودر دارچین با نمک دریا، روغن زیتون و عسل، یک اسکراب تهیه کنید و روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بگذرد بعد بشویید.  دارچین برای پاکسازی پوست سر نیز مفید است. دارچین، عسل و یک قاشق روغن زیتون گرم ترکیب خوبی را ایجاد می‌کنند که می‌توان آن را روی پوست سر قرار داد تا تجمع محصول، لکه‌های پوست مرده روی پوست سر و همچنین لایه‌ای از شوره سر از ریشه پاک شود.

لینک کوتاه   

۱۱ روش برای کاهش پیری زودرس پوست


۱۱ روش برای کاهش پیری زودرس پوست

خورشید نقش مهمی در پیری زودرس پوست ما دارد. سایر کارهایی که ما انجام می‌دهیم نیز می‌توانند پوست ما را سریع‌تر از حالت طبیعی پیر کنند. برای کمک به بیماران خود از پیری زودرس پوست، متخصصان پوست نکات زیر را به بیماران خود ارائه می دهند.


  1. هر روز از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. چه گذراندن یک روز در ساحل یا دویدن، محافظت در برابر آفتاب ضروری است. شما می توانید با جستجوی سایه، پوشاندن لباس های محافظ در برابر آفتاب - مانند پیراهن سبک و آستین بلند، شلوار، کلاه لبه گشاد و عینک آفتابی با محافظ UV - و استفاده از کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع، از پوست خود محافظت کنید. SPF 30 (یا بالاتر) و مقاوم در برابر آب. شما باید هر روز ضد آفتاب را برای تمام پوست هایی که با لباس پوشانده نشده است استفاده کنید. برای محافظت مؤثرتر، به دنبال لباس هایی باشید که دارای برچسب فاکتور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UPF) هستند.

  2.   به جای برنزه شدن از خود برنزه استفاده کنید. هر بار که برنزه می شوید، پوست خود را زودتر از موعد پیر می کنید. اگر از نور خورشید، تخت برنزه کردن یا سایر تجهیزات برنزه کردن داخل خانه برنزه شوید، این امر صادق است. همه اشعه های مضر UV منتشر می کنند که سرعت پیری پوست شما را تسریع می کند.

  3. اگر سیگار می کشید، آن را متوقف کنید. سیگار کشیدن سرعت پیری پوست را بسیار افزایش می دهد. باعث ایجاد چین و چروک و رنگی کدر و کدر می شود.

  4. از حالت های تکراری صورت خودداری کنید. هنگامی که حالت چهره را ایجاد می کنید، ماهیچه های زیرین را منقبض می کنید. اگر چندین سال یکسان عضلات را منقبض کنید، این خطوط دائمی می شوند. استفاده از عینک آفتابی می تواند به کاهش خطوط ناشی از چرت زدن کمک کند.

  5. از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. یافته های چند مطالعه نشان می دهد که خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه ممکن است به جلوگیری از آسیب هایی که منجر به پیری زودرس پوست می شود کمک کند. یافته های مطالعات تحقیقاتی همچنین نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی قند یا سایر کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند پیری را تسریع کند.

  6. کمتر الکل بنوشید. الکل روی پوست خشن است. پوست را کم آب می کند و به مرور به پوست آسیب می رساند. این می تواند ما را پیرتر نشان دهد.

  7. بیشتر روزهای هفته ورزش کنید. یافته های چند مطالعه نشان می دهد که ورزش متوسط ​​می تواند گردش خون را بهبود بخشد و سیستم ایمنی را تقویت کند. این به نوبه خود ممکن است ظاهری جوان تر به پوست بدهد.

  8. پوست خود را به آرامی تمیز کنید. تمیز کردن پوست می تواند پوست شما را تحریک کند. تحریک پوست، پیری پوست را تسریع می کند. شستشوی ملایم به از بین بردن آلودگی، آرایش و سایر مواد بدون تحریک پوست کمک می کند.

  9. صورت خود را دو بار در روز و پس از تعریق شدید بشویید. تعریق، به خصوص هنگام استفاده از کلاه یا کلاه، پوست را تحریک می کند، بنابراین می خواهید پوست خود را در اسرع وقت بعد از تعریق بشویید.

  10. هر روز از یک مرطوب کننده صورت استفاده کنید. مرطوب کننده آب را در پوست ما حبس می کند و ظاهری جوان تر به آن می بخشد.

  11. استفاده از محصولات مراقبت از پوست را که باعث سوزش یا سوزش می شوند را متوقف کنید . 

  12. وقتی پوست شما می سوزد یا می سوزد، به این معنی است که پوست شما تحریک شده است. تحریک پوست می تواند آن را پیرتر نشان دهد.

توجه: برخی از محصولات ضد پیری تجویز شده توسط متخصص پوست ممکن است دچار سوختگی یا سوزش شوند. هنگام استفاده از یک محصول ضد پیری تجویزی، ممکن است مشکلی ایجاد شود به متخصص خود تطلاع دهید

هیچ وقت برای سود بردن دیر نیست

حتی افرادی که علائم پیری زودرس پوست را دارند نیز می توانند از ایجاد تغییرات در سبک زندگی سود ببرند. با محافظت از پوست خود در برابر نور خورشید، به آن فرصتی می دهید تا بخشی از آسیب را ترمیم کند. سیگاری هایی که سیگار را ترک می کنند اغلب متوجه می شوند که پوستشان سالم تر به نظر می رسد.


اگر علائم پیری پوست شما را آزار می دهد، ممکن است بخواهید به متخصص پوست مراجعه کنیددرمان‌های جدید و روش‌های کم‌تهاجمی برای صاف کردن چین و چروک‌ها، سفت‌کردن پوست، و بهبود چهره، به بسیاری از افراد پوستی جوان‌تر می‌دهد.


لینک کوتاه    https://is.gd/ih7i61

10 مزیت آب برای پوست عالی + چه مقدار در روز باید بنوشید


نوشیدن آب کافی برای پوست شما چه می کند؟

وقتی آب کافی می نوشید، سلول های هر قسمت از بدن شما از طریق خون هیدراته میشوندپوست که بزرگترین عضو بدن است، حتی زمانی که ناخالصی‌ها و سموم در سطح سلولی خارج می‌شوند، هیدراته می‌شود. به گفته دکتر هاریش کوتام، متخصص پوست ارشد SkinKraft، "کمبود آب یک وضعیت هشدار دهنده برای پوست شما است. کم آبی منجر به افزایش از دست دادن آب از طریق اپیدرمی (TEWL) و آسیب به سد پوستی می شود. آسیب سد باعث پیری زودرس و سایر مشکلات پوستی مانند جوش های مکرر، خشکی شدید و غیره می شود.

در اینجا تمام فواید نوشیدن آب برای پوست شما آورده شده است:

1. رنگ پوست را بهبود می بخشد

نوشیدن آب کافی به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند و در عین حال پوست سالم تری به شما می دهد. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن تنها دو فنجان آب [ 1 ] می‌تواند جریان خون را در پوست افزایش دهد که به پوست یکنواخت می‌دهد.

2. از پیری زودرس جلوگیری می کند

هیدراته ماندن به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند زیرا برای مدت طولانی تری مرطوب می ماند. افزایش خاصیت ارتجاعی در پوست به معنی شل شدن دیرهنگام پوست و عدم ظهور زودرس خطوط و چین و چروک است.

3. بهبودی سریعتر

اگر زیر نور خورشید بوده اید و دچار آفتاب سوختگی شده اید، نوشیدن آب می تواند روند بهبودی را تسریع کند. استفاده از مقداری آلوئه ورا در مناطق آفتاب سوخته نیز بسیار تسکین دهنده است.

4. پف کردگی را کاهش می دهد

هنگامی که پوست پف کرده به نظر می رسد، در واقع آب را برای محافظت از شما در برابر کم آبی نگه می دارد. این زمانی اتفاق می افتد که شما آب کافی نمی نوشید. هیدراته ماندن باعث کاهش تورم و پف صورت شما می شود.

5. از آکنه جلوگیری می کند

نوشیدن آب فراوان، چربی و آب موجود در پوست صورت شما را متعادل می کند. این به جلوگیری از ترشح بیش از حد چربی و سبوم کمک می کند که به معنای بسته شدن منافذ و آکنه کمتر است.

آکنه بزرگسالان این روزها به دلیل سبک زندگی پرمشغله و کمبود آب بدن بیشتر شده است. یک مطالعه [ 2 ] نشان داد که 4-6 نفر از 100 نفر در گروه های سنی 20-40 سال دارای آکنه بزرگسالان هستند.

6. دیگر بدون خارش پوست روی صورت

پوست خشک [ 3 ] همیشه تمایل به خارش دارد. حتی می تواند به دلیل کمبود رطوبت، پوسته های خشک ایجاد کند و ترک بخورد. نوشیدن آب کافی تضمین می کند که پوست شما آنقدر خشک نمی شود که خارش داشته باشد.

7. پوست سفت تر

به دلیل کاهش وزن ناگهانی، پوست شما شروع به افتادگی می کند. برای جلوگیری از افتادگی پوست و سفت کردن آن در مناطقی که افتادگی آن برجسته است، مانند بالای بازوها، ران ها، کمر و خط فک، نوشیدن آب کمک می کند تا خاصیت ارتجاعی پوست را احیا کند .

8. تعادل pH شما را حفظ می کند

پوست های حساس و آکنه دار یا پوست های مشکل دار به دلیل مسائل مختلف، می توانند با آب به یک نسخه سالم احیا شوند. اگر به اندازه کافی آب بنوشید که به تعادل سطح pH بدن شما کمک می کند، پوست شما می تواند بدرخشد و عاری از لک باشد

9. از جوش های پوستی مرتبط با گرما جلوگیری می کند

آب از گرم شدن بدن شما جلوگیری می کند و دمای بدن شما را عادی می کند

10. روده سالم، به معنای پوست شفاف را ترویج می کند

مصرف آب به حفظ روده سالم و کمک به هضم مناسب کمک می کند . حرکات روده شما را تنظیم می کند و سموم را از طریق ادرار و مدفوع از بدن دفع می کند. تنها زمانی که این فرآیند صاف و روده شما سالم باشد، پوست شما شفاف و عاری از هرگونه مشکل باقی می ماند.


لینک کوتاه  https://is.gd/I70ELA