من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

روغن آرگان یکی از بهترین موادی است که...

آرایشگران مشهور می گویند خرید روغن آرگان  یکی از بهترین موادی است که می توانید استفاده کنید

روغن آرگان به خاطر فواید بسیار آن یکی از محبوب ترین روغن های جهان است. با وجود اینکه محبوبیت آن روز به روز افزایش یافته است ، نوع خالص پیدا کنید و با کیفیت هنوز هم سخت است ، و روغن آرگان یکی از گرانترین روغن های طبیعی نیز می کند.

این روغن گرانبها از میوه درخت آرگان (آرقان) تهیه کنید که میوه آن شباهت زیادی به فندق دارد! گرچه این میوه و گیاه ، بومی مراکش و شمال آفریقا است ، اما از آرگان در سرتاسر جهان برای انواع کاربردهای آشپزی ، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

وقتی 19 ساله بودم و احساس می کردم موهایم را از نظر شیمیایی صاف می کنم ، تنها چیزی که باعث می شود تارهای مو من کاملاً جدا نشوند ، روغن آرگان بود. بین روغن کرچک ، روغن جوجوبا و سایر روغن هایی که مدام موهایمان را خیس می کنیم ، اکثر می توانند موافق باشند که مفیدترین روغن برای تارهای ما آرگان است. این اکسیر زیبایی محبوب که از هسته درخت آرگان استخراج شده است ، یک افزودنی رایج برای رژیم های موی ما است که دارای مزایایی است. ما می دانیم که سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین است ، اما این دقیقاً چه تاثیری بر موهای ما دارد؟



برای اینکه بفهمیم روغن آرگان دقیقاً چه فایده ای برای روغن های ارزشمند ما دارد ، به دو آرایشگر مشهور اندرو فیتزسیمونز و کوین هیوز مراجعه کردیم. در زیر ، آنها همه چیز را در مورد این روغن معجزه آسا و همه چیزهایی که می تواند انجام دهد ، تجزیه می کنند.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان که از هسته درخت آرگان گرفته شده است ، می تواند در آشپزخانه (مانند معمول در مراکش ، جایی که درخت آن بومی است) یا به دلایل زیبایی استفاده شود. روغن خود را می توان در شکل خالص آن یافت ، و به دلیل تعدادی از مزایای زیبایی آن ، می توان آن را به صورت موضعی روی پوست ، ناخن ها و موها برای آبرسانی و تغذیه استفاده کرد (بیشتر در مورد آن بعدا) .1 در حالی که می تواند درمان روغن آرگان به عنوان یک معجزه گر آسان است (زیرا بیایید با آن روبرو شویم ، در برخی موارد ، واقعاً چنین است) ، نباید از آن بعنوان داروی اولیه برای شرایط ریزش شدید مو استفاده کرد - در مواردی از این دست ، بهتر است از آن دیدن کنید. دکتر شما



فواید روغن آرگان

هر دو هیوز و فیتزسیمون معتقدند که بیشتر جادوی روغن آرگان از ترکیب آن نشأت می گیرد: این روغن سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. اگر به دنبال این هستید که موها را نرم تر و قابل کنترل تر کنید (آیا همه ما نیستیم؟) ، این می تواند روغن شما باشد. هیوز می گوید: روغن آرگان یک راز زیبایی قدیمی است که کاربردهای زیادی دارد ، یعنی کمک به آبرسانی و نرم شدن موها. "با محتوای بالای آنتی اکسیدان ها ، اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E ، مزایای روغن آرگان به طور طبیعی به افزایش کشسانی موها کمک می کند و به طور مداوم درخشش را به موهای کدر و بی روح باز می گرداند."


Fitzsimons با قدرت روغن آرگان موافق است و می افزاید که ویتامین E موجود در آن برای سلامت موهای ما بسیار مهم است ، زیرا خواص آنتی اکسیدانی غنی آن به خنثی سازی آسیب مو از رادیکال های آزاد و سایر عناصر کمک می کند. او می گوید: "چه بخواهیم متوجه شویم یا نباشیم ، موهای خود را با آلودگی های روزمره ، درمان های شیمیایی و ابزارهای داغ آسیب زیادی می بینیم." "ویتامین E - که روغن آرگان آن زیاد است - به جلوگیری از شکستگی و شکستگی فولیکول ها کمک می کند تا آسیب نبیند."



در محصول روغن آرگان به دنبال چه چیزی باشید

روغن آرگان به عنوان یک شگفت انگیز برای مراقبت از مو مورد ستایش قرار می گیرد ، اما چگونه می توان تشخیص داد که یک محصول با کیفیت را خریداری کرده اید؟ نگاه کردن به رنگ ، رایحه و قدرت به شما کمک می کند تا واقعی را در مقابل تقلبی ، کیفیت را در مقابل تصفیه شده تشخیص دهید.


رنگ: روغن آرگان معتبر باید دارای رنگ زرد طلایی باشد. اگر رنگ آن خیلی کم رنگ است ، احتمال دارد که یا با روغن های دیگر مخلوط شده باشد یا فیلتر شده باشد (که این کار برای موهای شما زیاد مفید نخواهد بود). بافت آن نیز باید صاف و آبکی نباشد.

رایحه: در حالی که روغن آرگان فشرده شده از نظر بویایی دارای تفاوت هایی است ، روغن آرگان خالص تقریباً همیشه بوی آجیلی دارد.

قدرت: برای به دست آوردن مزایای کامل ، از روغن آرگان در خالص ترین شکل آن استفاده کنید (یعنی این محصول 100٪ روغن آرگان برچسب گذاری شده است). وقتی صحبت از استفاده از روغن در شامپوها ، نرم کننده ها و سایر محصولات آرایش مو می شود ، می دانید که آیا آرگان ستاره است اگر به عنوان یکی از اولین ترکیبات روی برچسب ذکر شده باشد.


نحوه استفاده از روغن آرگان

بسته به نیاز شما ، روشهای مختلفی برای تجربه خوبی که روغن آرگان ارائه می دهد وجود دارد.


به عنوان یک نرم کننده تغذیه کننده: "روغن آرگان سرشار از مواد مغذی و ویتامین هایی مانند ویتامین A ، C و E است ؛ آنتی اکسیدان ها ؛ اسید لینولئیک و اسیدهای چرب امگا 6. به همین دلیل ، این یک ماده عالی برای تهویه است. همه این مواد فوق مغذی باعث می شود تارهای مو نرم تر ، درخشان تر ، قابل کنترل تر و بدون وز شوند. "


به عنوان یک اسپری محافظ: "هنگام کار روی مشتریان ، من باید واقعاً از سلامت موهای آنها مطمئن شوم ، بنابراین من به دنبال مواد اولیه مانند پروتئین ابریشم هستم تا مطمئن شوم در مواقعی که از ابزار داغ استفاده می کنم موها تا حد ممکن محافظت می شوند. ،" او اضافه می کند. "من روغن آرگان را به عنوان یکی از اجزای محصولات محافظ حرارتی دوست دارم زیرا برای موها بسیار مغذی و نرم کننده است و لغزش فوق العاده ای را ایجاد می کند که حالت دهی را آسان تر می کند."


به عنوان یک ماسک موی آبرسان: "ماسک مو با روغن آرگان بسیار شگفت انگیز است به خصوص اگر موهای شما آسیب دیده است. ویتامین E موجود در روغن به صاف شدن ساقه های فرسوده مو کمک می کند و انتهای شکاف را در حالی که امگا چرب است محکم می کند.

اسیدها باعث تقویت موهای شما می شوند. فیتزسیمونز می گوید ، 15 تا 30 دقیقه بگذارید تا از مزایای کامل روغن استفاده شود.


به عنوان روغن موی درخشان کننده: "محصولات با کیفیت بالا برای حفظ درخشندگی و سلامت موها ضروری هستند زیرا روغن موها به منظور نفوذ به تارهای شما ساخته می شوند (برخلاف سرم ها که معمولاً روی سطح تارها قرار می گیرند) ، "هیوز یادآور می شود. اگر رشته های شما به طور جدی خشک شده است از این استفاده کنید.


Fitzsimons می گوید: "روغن آرگان درخشندگی فوق العاده ای به تارها می بخشد و دارای مزایای عمده ضد وز شدن است." "برای کسانی که موهای بافت دارند ، می توان از آنها برای تعیین فرها استفاده کرد."


به عنوان یک درمان تسکین دهنده پوست سر: "از آنجا که روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است ، یک درمان موثر برای پوست سر است." Fitzsimons توصیه می کند. این می تواند به کاهش التهاب پوست سر منجر شود که منجر به شوره ، خارش و دیگر مشکلات پوست سر می شود. " با این حال ، مهم است که هیچ نوع روغن را برای مدت طولانی روی پوست سر نگذارید ، زیرا قدرت آن ممکن است به مرور منجر به حساسیت و التهاب پوست سر شود. 20 تا 30 دقیقه زمان زیادی برای جذب مزایا است.


لینک منبع: دکاموند شیمی

روال ایده آل مراقبت از مو برای نوع موهای شما


آیا فراموش کرده اید که در میان برنامه های سختگیرانه خود به موهای خود توجه کنید؟ یا آیا در مورد این که روال صحیح مراقبت از مو باید در بین بسیاری از گزینه ها چگونه باشد ، بسیار گیج شده اید؟ سپس ، شما در صفحه مناسب وارد شده اید.


یک روال خوب مراقبت از مو تضمین می کند که موهای شما تغذیه شده ، سالم ، بدون وز و قوی باقی می مانند - به علاوه نباید زیاد طول بکشد. برای یافتن روال مناسب برای نوع موهای خود به خواندن ادامه دهید.


چرا رعایت روال مراقبت از مو مهم است؟

حفظ روال خوب مراقبت از مو به اندازه رعایت رژیم مراقبت از پوست اهمیت دارد - موهای شما را نرم ، سالم ، عاری از عفونت ، چربی و سایر شرایط نگه می دارد. تعداد دفعات شستن موها بستگی به نوع پوست سر و بافت مو دارد.


چگونه نوع موی خود را تعیین کنیم؟

گروهی از زنان که انواع مختلف مو را نشان می دهند

1. موهای صاف

موهای صاف به راحتی فر نمی شوند و از ریشه تا انتهای آنها صاف می شوند. معمولاً نرم و ابریشمی است. زنان با نوع مو تمایل به داشتن پوست سر چرب دارند که باعث چرب شدن یکنواخت موها می شود (1).


2. موهای مواج

این نوع مو بین موهای صاف و فر قرار می گیرد. ممکن است در حین حرکت از ریشه به انتها ، فرهای بزرگ و نرم را مشاهده کنید. این نوع مو معمولاً از نظر بافت خشن است. می تواند مدل موها را به خوبی نگه دارد. بنابراین ، اگر می خواهید موهای خود را صاف ، فر یا حالت دهید ، این نوع مو راحت ترین و راحت ترین روش برای آزمایش است.


3. موهای فرفری

این نوع مو با فرهای برجسته از ریشه به پایین تعیین می شود. موهای مجعد در مقایسه با انواع موهای صاف و موج دار خشک تر و وز شده تر هستند.


موهای فر را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:


نوع 3A (فرهای شل)

نوع 3B (فرهای متوسط)

نوع 3C (فرهای تنگ)

4. Coily Hair

این نوع مو که به موهای "آفریقایی آمریکایی" نیز معروف است ، با فرهای بسیار محکم تعیین می شود و در واقع کاملاً شکننده است. اگر به درستی مراقبت نشود ، به راحتی می شکند.


موهای پیچ دار را می توان به موارد زیر تفکیک کرد:


نوع 4A (نرم)

نوع 4B (سیم دار)

نوع 4C (بسیار سیم دار)

عواملی که بر تعداد دفعات شستن موها تأثیر می گذارد

شستن روزانه موها توصیه نمی شود. شامپوها روغنهای ضروری و رطوبت مورد نیاز موهای شما را برای مرطوب نگه داشتن حذف می کنند (2). فقط در صورت سقوط در هر یک از گروه های زیر ، می توانید موهای خود را اغلب با شامپو بشویید:


1. گریس/روغن

موهای چرب تمایل به جذب آلودگی و آلودگی دارند. این می تواند باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد شرایط دیگری مانند شوره سر شود. سن ، ژن ها ، شیوه زندگی و تغییرات هورمونی میزان چربی پوست سر را تعیین می کند. اگر پوست سرتان به دلیل هریک از این عوامل چرب است ، تقریباً باید هر روز موهای خود را بشویید.


2. نوع موی شما

هرچه موهای شما صاف تر باشد ، چربی بیشتر می شود. موهای صاف و صاف در مقایسه با موهای بافت دار یا فر ، بیشتر نیاز به شستشو دارند.


3. گرد و غبار یا دانه های گرده

اگر بیشتر اوقات بیرون از خانه کار می کنید یا مشغول فعالیت هایی مانند باغبانی هستید ، ممکن است مجبور شوید موهای خود را بیشتر بشویید زیرا پوست سر شما در معرض گرد و غبار و آلودگی بیشتری است.


4. سبک زندگی

اگر از افرادی هستید که زیاد سفر می کنند یا به طور منظم ورزش می کنند ، ممکن است سرتان بیشتر عرق کند و هر یک یا دو روز نیاز به شستشو داشته باشد.


توجه داشته باشید:

اگر از هرگونه شرایطی مانند شوره سر یا پوست سر چرب اضافی رنج می برید ، می توانید با پزشک خود مشورت کرده و رژیم توصیه شده وی را دنبال کنید.


روال مراقبت از مو برای نوع موی شما توصیه می شود


1. موهای صاف

بسیاری از ما تصور می کنیم که موهای صاف به راحتی مدیریت می شوند و به رژیم خاصی احتیاج ندارند. با این حال ، موهای صاف چیزی است که به راحتی چرب می شود و باید به اندازه سایر انواع موها از آن مراقبت کرد.


نحوه شستشو:

از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید که به شما کمک می کند چربی و آلودگی اضافی را از بین ببرید. محصولات خاصی وجود دارد که به طور خاص برای جلوگیری از چربی و چربی روی پوست سر شما طراحی شده است.

شستن موها در 2-3 روز یکبار توصیه می شود ، مگر اینکه پوست سر شما به دلایل دیگر چرب باشد.

نحوه مراقبت:

از یک نرم کننده سبک استفاده کنید و از استفاده از نرم کننده های جاذب خودداری کنید. آنها می توانند موهای شما را سنگین کرده و باعث سنگینی بیش از حد آنها شوند.

حتی می توانید نرم کننده ای انتخاب کنید که حاوی روغن هایی مانند نارگیل یا روغن جوجوبا باشد. این کار موهای شما را تغذیه و نرم می کند ، بدون اینکه آنها را سنگین کند.

نرم کننده را فقط به شافت خود بمالید و از ریشه اجتناب کنید. این کار از افتادن آن و احساس چربی بیش از حد جلوگیری می کند.

استفاده از موس حجم دهنده از ریزش موهای شما در ریشه جلوگیری می کند. قبل از خشک شدن موها را روی موهای مرطوب بمالید.

2. موهای مواج

موهای موج دار زن را نشان می دهد

اگر از موهای مواج مراقبت شود ، می توان تا حد زیادی آزمایش کرد. این نوع مو در جایی بین موهای صاف و فر قرار دارد و حالت دادن به آن را آسان می کند.


نحوه شستشو:

موهای مواج به اندازه موهای مستقیم نیازی به شستشو ندارند ، زیرا بیشتر خشک می شوند. موهای مواج باید هر 3-4 روز یکبار شسته شوند.

استفاده از شامپوی بدون سولفات که مخصوص موهای موج دار طراحی شده است ، باید برای شما مفید باشد.

نحوه مراقبت:

تغذیه موها با ماساژ روغنی قبل از شستشو ، آنها را سالم و آبرسانی می کند. می توانید این کار را یک ساعت قبل از شستن موها انجام دهید.

هر بار که موهای خود را می شویید حالت دهید.

موهای مواج بیشتر از موهای صاف در انتهای آنها خشک می شوند. برای جلوگیری از این امر می توانید از روغن استفاده کنید و ساقه و انتهای موهای خود را تغذیه و هیدراته نگه دارید.

شما حتی می توانید از یک نرم کننده مرطوب کننده برای تمیز کردن موهای خود و برجسته کردن این موج ها استفاده کنید. بعد از بیرون رفتن از حمام آن را روی موهای مرطوب خود بمالید و موهای خود را به جلو خم کنید. موهای خود را با استفاده از مشت های خود بچرخانید تا موهای شما بلند شود و بگذارید خشک شود.

3. موهای فرفری

زنی که موهای فر را نشان می دهد

موهای مجعد موهای شما را زنده می کند و حس سرگرمی را به شخصیت شما می افزاید. با این حال ، نگهداری آن دشوار است و به راحتی خشک می شود.


نحوه شستشو:

موهای خود را با استفاده از شامپوی بدون سولفات بشویید. استفاده از شامپو را برای پوست سر خود محدود کنید زیرا این چیزی است که نیاز به تمیز کردن دارد. شامپوها تمایل دارند روغنهای اساسی و رطوبت را نیز حذف کنند ، که اگر به ساقه اعمال شود موهای شما را بیش از حد خشک و وز می کند.

موهای خود را فقط یک بار در هفته بشویید تا از خشک شدن بیش از حد موها جلوگیری شود.

استفاده از نرم کننده روی موهای شما هر 3-4 روز می تواند به نرم و تغذیه کردن موها کمک کند.

نحوه مراقبت:

حالت دادن به موها مهمتر از شستن موها است. این باعث تغذیه و بدون وز شدن می شود. حتی می توانید چند قطره اسانس به نرم کننده خود اضافه کنید تا پوست سر و موها عاری از خشکی شود.

نرم کردن عمیق موها می تواند بخشی جدایی ناپذیر از رژیم شما باشد.

هنگامی که از نرم کننده استفاده می کنید موهای خود را زیر دوش جدا کنید. این بهترین راه برای جلوگیری از شکستن آن است.

شما می توانید از یک کرم حلقه ای برای برجسته سازی آن حلقه ها استفاده کنید!

برای جلوگیری از وز شدن موها روی یک ضمیمه پخش کننده سرمایه گذاری کنید. اینها ابزارهایی هستند که به موهای شما کمک می کنند تا با الگوی مشخصی از وز شدن موها جلوگیری کنند.

4. Coily Hair

زنی که موهای پیچیده را نشان می دهد

این نوع مو با فرهای بسیار محکم مشخص می شود. همچنین بسیار خشک است.


نحوه شستشو:

برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد موها از شامپوی ملایم بدون سولفات استفاده کنید.

روی ریشه ها تمرکز کنید و از محورها اجتناب کنید. شامپوها تمایل دارند روغن های طبیعی را از موهای شما پاک کنند.

می توانید هر 2-3 روز در هفته با یک نرم کننده به طور همزمان شستشو دهید.

نحوه مراقبت:

حداقل هفته ای یکبار موهای خود را عمیق کنید تا مواد مغذی و آبرسانی به آنها ارائه شود. این به جلوگیری از وز شدن و خشک شدن آن کمک می کند.

می توانید هر روز از اسپری مرطوب کننده روی قفل های خود استفاده کنید تا نرم و هیدراته بماند.

موهای خود را یک ساعت قبل از شستن با شامپو و نرم کننده چرب کنید.

هنگامی که زیر دوش هستید موهای خود را جدا کنید ، هنگامی که آنها را حالت می دهید. این از شکستگی جلوگیری می کند.

نکات کلی برای انواع مو

بطری محکم نگه داشتن مو

1. ماساژ روغن

یکبار در هفته چرب کردن موها برای تامین مواد مغذی و آبرسانی به آنها ضروری است (3) (4). حتی می توانید از روغن های ضروری برای رفع نگرانی های خاص موهای خود استفاده کنید.


نحوه ماساژ:

یک روغن ضروری را با یک روغن حامل دلخواه مخلوط کنید.

آن را گرم کرده و روی پوست سر خود بمالید.

روغن را به آرامی به مدت 5 دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید و حدود یک ساعت روی پوست بماند.

با استفاده از شامپو و آب ولرم آبکشی کنید.

2. موهای خود را کوتاه کنید

نه ، کوتاه کردن موها باعث رشد سریع آنها نمی شود! اما آنچه می تواند برای شما انجام دهد این است که موهای شما را سالم تر ، نرم تر و عاری از انتهای شکسته نشان دهد. کوتاه کردن هر 2-3 ماه یکبار توصیه می شود.


3. از بستن زیاد موهای خود اجتناب کنید

بستن موهای شما می تواند باعث شکستگی و حتی در نهایت ریزش مو شود. این اتفاق می افتد زیرا ریشه ها دائماً کشیده می شوند که در نهایت باعث شکسته شدن آنها می شود.


4- هنگام خروج از خانه کلاه بپوشید

شناخته شده است که خورشید به پوست شما آسیب می رساند ، اما می تواند آب بدن شما را نیز کم کرده و به موهای شما آسیب برساند! به غیر از این ، آلودگی و خاک ممکن است روی پوست سر شما جمع شود و باعث کثیف شدن آن شود. ممکن است موهای خود را بیش از حد بشویید ، که ممکن است در طولانی مدت مضر باشد.


5. موهای خود را با آب سرد یا ولرم بشویید

آب گرم تمایل دارد روغن های ضروری و رطوبت را از پوست سر پاک کند. برای آبکشی موهای خود از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.


6. از استفاده از محصولاتی که گرمای زیاد تولید می کنند خودداری کنید

محصولاتی که گرما تولید می کنند می توانند به موهای شما آسیب برسانند و در نهایت باعث شکستگی آنها شده و خشک ، کسل کننده و وز شده به نظر برسند. هر زمان که از محصولی مانند این استفاده می کنید ، استفاده از محافظ حرارتی را برای کاهش آسیب به کار خود معطوف کنید.


لینک کوتاه: yun.ir/otimo8

5 عادت روزانه برای پوست و موهای شفاف و درخشان


5 عادت روزانه برای داشتن پوستی درخشان و بی عیب و نقص

پوست ما ظریف و حساس است به همین دلیل است که هر از گاهی باید از آن مراقبت کنیم.


پوست ما ظریف و حساس است به همین دلیل است که هر از گاهی باید از آن مراقبت کنیم.


آموزش های آرایشی ، آموزش خود در مورد محصولات آرایشی جدید ، یا حتی گوش دادن به توصیه های آرایشگران ، تا زمانی که چند عادت سالم را در نظر نگیرید که زیبایی شما را از درون افزایش می دهد ، در نظر گرفته نمی شود.


عادات اولیه زیبایی مانند استفاده کم از آرایش ، پاک کردن آرایش قبل از خوابیدن به رختخواب به اندازه خوردن غذای خوب یا تمرین یوگا اهمیت دارد. برای داشتن پوستی بدون عیب و زیبایی بیشتر ، باید عادات زیر را انتخاب کنید.


1. H2O BFF شماست - این وظیفه ماست که همیشه به شما اهمیت نوشیدن لیترهای خوب آب در هر روز را یادآوری کنیم. آب برای هیدراته نگه داشتن بدن در طول روز ضروری است. برای جلوگیری از کدر شدن و خشک شدن پوست ، باید عادت به نوشیدن آب را حفظ کنید. در اینجا نکته ای وجود دارد ، همیشه یک بطری آب همراه خود در کیف خود داشته باشید تا این عادت را ایجاد کنید.


2. آیا حصیر یوگای جدید خود را دوست ندارید - خوب ، شما همیشه می خواهید آن حصیر فانتزی را برای تمرینات یوگا خود خریداری کنید و اکنون ، وقتی آن را دارید ، آن را گرد کرده و در گوشه ای از محل خود نگه داشته اید! چرا؟ وقتی قرار است همراه صبح شما باشد. آن را بیرون بیاورید و تمرین یوگا را بدون ترک آن حتی برای یک روز شروع کنید. یوگا شما را سالم و متناسب نگه می دارد و به تدریج در درخشندگی پوست نقش دارد.


3. در گذراندن لبخند چه چیزی وجود دارد؟ - همیشه خندان باش. خوب ، منظور ما این نیست که شما بی جهت لبخند را به کسی منتقل می کنید که دوران سختی را پشت سر می گذارد. اما شاد بودن و مثبت اندیشی در مواقع دشوار کلید درخشندگی پوست است. لبخند زدن بیشتر به کاهش استرس کمک می کند و شما را از درون شاد نگه می دارد و شادی درونی شما همیشه راهی برای بیان در چهره شما پیدا می کند!


4- مدیتیشن ژست عکس جدید شماست - البته بله. حداقل یکبار در روز ذهن و بدن خود را تمیز کنید. برای داشتن یک ذهن آرام ، مدیتیشن بهترین راه برای ارتباط با خود است. آرام باشید و هر زمان که در طول روز به وقت خود رسیدید ، مدیتیشن کنید. در حالت ایده آل ، 25 تا 30 مدیتیشن می تواند زندگی افراد را تغییر دهد.


5. سالاد به شما زنگ می زند! - سبز شوید ، خانم ها! غذاهای ناخواسته را کنار بگذارید زیرا زمان آن رسیده است که اهداف سلامتی خود را دنبال کنید. به برنامه رژیم غذایی خود پایبند باشید و وعده های غذایی مناسب مصرف کنید ، سالاد بخورید و میان وعده های سالم بخورید. تغذیه سالم به داشتن پوستی بهتر و صاف کمک می کند.


5 عادت اساسی مراقبت از مو برای داشتن موهایی سالم و درخشان

در اینجا ، ما برخی قوانین اساسی را به شما می گوییم یا می گوییم ، عادت های ضروری برای پوست سر بهتر ، ریشه های سالم و موهای زیبا.


همه مشتاق داشتن موهای بلند و زیبا و روان هستند اما چه کسی زمان تلاش دارد؟


ما آرزو داریم موهای قوی ، ضخیم و ابریشمی داشته باشیم همانطور که در تبلیغات بیشمار مو نشان داده شده است. اما واقع بین بودن و رشد نکردن موهای نشان داده شده در تبلیغات ، ما می توانیم حداقل برخی از قوانین اساسی را انتخاب کرده یا عادات ضروری را برای پوست سر بهتر ، ریشه های سالم و موهای زیبا انتخاب کنیم.


1. اغلب موهای خود را شانه کنید - شانه زدن موها بعد از دوش گرفتن و صبح یا قبل از برخورد با تخت در شب بسیار رایج است. اما روز چطور؟ موهای خود را حداقل 3 تا 4 بار در روز شانه کنید تا سلول های مرده از پوست سر شما برداشته شود و جریان خون به ریشه افزایش یابد. برس زدن باعث کاهش وز موهای شما می شود و موها را سالم و براق می کند.


2. به طور مرتب موهای خود را چرب کنید - روغن کاری به تغذیه موهای شما کمک می کند. در حالت ایده آل ، باید پوست سر خود را به مدت 15-20 دقیقه با نوک انگشتان ملایم ماساژ دهید و 2-3 ساعت قبل از شامپو کردن بگذارید. برای جلوگیری از شوره سر و خارش پوست سر ، باید حداقل دوبار در هفته موهای خود را چرب کنید. روغن های مو مانند روغن نارگیل ، روغن بادام یا روغن خردل برای هر پوست سر معجزه می کنند. اگر شش روز در هفته مشغول هستید و احساس تنبلی می کنید که موهای خود را در یک روز رایگان چرب کنید ، به درمان آبگرم مو بروید.


نکته: اگر به دنبال روشهای موثری برای رشد موهای بلند هستید ، روش وارونگی را از دست ندهید.


3. موهای خود را به طور مکرر بشویید - تکرار نکنید ، موهای خود را در طول هفته کثیف نکنید. موهای خود را دو یا سه بار در هفته بشویید تا از عفونت پوست سر و موهای بد بو جلوگیری شود. نگهداری و شستشوی مکرر موهای شما باعث رشد تنفسی سلول های جدید می شود.



نکته: شستن مکرر موها معادل شستشوی روزانه موها نیست. استفاده روزانه از شامپو می تواند به موهای شما آسیب برساند و آنها را خشک نگه دارد. در صورتی که نمی توانید شامپو زدن را رها کنید ، از شامپوهای گیاهی درجه یک که برای این منظور ساخته شده اند استفاده کنید.


4. به دنبال محصولات مراقبت از مو باشید - هنگام خرید محصولات مراقبت از مو باید به آن توجه کنید. محصولی را انتخاب کنید که با نوع موهای شما سازگار باشد. به عنوان مثال ، اگر موهای خشک دارید ، به دنبال شامپویی با مواد مرطوب کننده مانند شیر و عسل باشید و اگر موهای چرب دارید ، به سراغ محصولی بروید که دارای خواص سیتریک باشد.


نکته: هرگز فراموش نکنید که تاریخ تولید و انقضاء ذکر شده روی محصول در حال خرید را بررسی کنید.

5. موهای خود را خشک نگه دارید - موهای خود را عرق کرده در دم اسب نگذارید که می تواند باکتری ها را جذب کند. موهای خود را هر زمان که فکر می کنید برای خشک شدن نیاز به هوا دارند باز نگه دارید.


نکته: هربار بعد از شامپو زدن موهای خود را خشک یا داغ نکنید ، زیرا واقعا می تواند به کیفیت موهای شما آسیب برساند. فقط اجازه دهید موهای شما به طور طبیعی نفس بکشد و خشک شود.


این پنج روش ساده باید بخشی از مراقبت معمول مو شما باشد ، مهم نیست که چقدر مشغول هستید!


لینک کوتاه: yun.ir/8l3xh7

10 مزایای روغن بادام شیرین برای پوست و مو


بادام در اصل در خاورمیانه پرورش داده می شد. اما امروزه، کالیفرنیا بزرگترین تولیدکننده بادام در جهان است. مغز بادام بسته به نوع درخت خود، ممکن است شیرین یا تلخ باشد. خرید روغن بادام شیرین از نوعی درخت بادام با گلهای سفید رنگ حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی نیست. روغن بادام شیرین از دانه خشک آن استخراج می شود که حدودا 50 درصد این دانه حاوی روغن است.

10 فایده روغن بادام برای پوست و مو

به طور گسترده ای به عنوان "پادشاه آجیل" شناخته می شود ، اما آیا می دانستید که بادام قوی در واقع در همان دسته هلو و گیلاس قرار دارد؟ این لقمه کوچک ، نه تنها وقتی خورده می شود ، بلکه وقتی روی پوست شما نیز مالیده می شود ، یک مشت مهم تغذیه ای است.


هنگامی که درخت بادام برای اولین بار در مناطق خاورمیانه مدیترانه اهلی شد ، به سرعت مشخص شد که روغن استخراج شده از بادام برای پوست سالم بسیار مفید است.


روغن بادام حاوی انواع خوبی های طبیعی است که شامل ویتامین E ، ویتامین A ، اسیدهای چرب ضروری ، پروتئین ، پتاسیم و روی است. این ماده حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مثبت است ، بنابراین می توانید آن را در رژیم مراقبت از پوست روزانه خود قرار دهید.


روغن بادام به عنوان یک روغن بسیار ملایم و ضد حساسیت ، تقریباً برای همه انواع پوست - حساس ، خشک ، روغنی بی خطر است. برخی از خواص موجود در روغن بادام منافذ را بدون انسداد آنها تمیز می کند.


جذب به سادگی مالش روغن بین دستان شما برای گرم شدن آن قبل از استفاده روی پوست است. خودشه! همچنین می توانید روغنهای ضروری دیگر را برای رایحه ها یا مزایای مختلف پوست اضافه کنید ، اما با استفاده از روغن بادام شیرین به تنهایی تفاوت در پوست خود را مشاهده خواهید کرد!


لیست مزایای روغن بادام را در زیر بررسی کنید و در اسرع وقت آن را اضافه کنید!


1) پاکسازی

چه کسی تا به حال در مورد شستن صورت با روغن ، از همه چیز شنیده است ؟! باور کنید یا نه ، روغن بادام شیرین در واقع در پاکسازی پوست از سموم ، باز شدن منافذ و حفظ رطوبت که مانع از ورود میکروب های کثیف می شود.


شما شگفت زده خواهید شد اگر متوجه شوید که با خیال راحت آرایش را نیز پاک می کند - حتی آن حلقه های راکون مزاحم از ریمل شما که بیشتر پاک کننده ها تمایل دارند پشت سر بگذارند.


روغن بادام شیرین به سرعت جذب پوست شما می شود ، بنابراین لازم نیست قبل از آرایش صبحگاهی منتظر از بین رفتن آن احساس چربی باشید.


2) چشم های پف کرده را تسکین می دهد

اگر از روغن بادام شیرین به عنوان مرطوب کننده صورت استفاده می کنید ، قبل از خواب شب مقداری روغن به دور چشم های خود بمالید.


قهوه به شما کمک می کند تا بیدار باشید ، اما روغن بادام در واقع به شما کمک می کند تا بیدار به نظر برسید!


3) مرطوب می کند

به لطف عناصر خشن ، استرس و از دست دادن کلاژن در طول زمان ، چین و چروک ها و لکه های پیری گاهی سن ما را از بین می برد. خوشبختانه پادشاه آجیل آمده است تا روز را نجات دهد!


بادام سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است و به حفظ زیبایی پوست با افزایش سن کمک می کند.


کلاژن ، پروتئینی که مسئول جوان نگه داشتن پوست ماست ، لایه ای یکنواخت از پد را در زیر پوست تشکیل می دهد. با افزایش سن ، چین و چروک های ریز به دلیل نازک شدن پوست و ناهمواری در لایه کلاژن زیر آن ظاهر می شود.


ویتامین E موجود در روغن بادام شیرین می تواند اسیدهای آمینه مورد نیاز برای رشد کلاژن دوست داشتنی را تأمین کند.


4) می تواند ظاهر برخی از زخم ها را روشن کند

یکی از معروف ترین ویژگی های روغن بادام این است که چگونه سریع جذب می شود ، بر خلاف بسیاری از روغن های دیگر که تمایل دارند روی پوست به مدت طولانی بمانند.


خواص روغن سطح رطوبت پوست را متعادل نگه می دارد ، می تواند بافت زخم را جوان کند و احتمالاً می تواند رنگ و بافت فرآیند ترمیم شده را یکنواخت کند. استفاده از روغن بادام شیرین بر روی برآمدگی بچه دوست داشتنی شما به رشد آن کمک می کند!


5) پوست چرب

بدن ما به طور طبیعی ماده ای روغنی به نام سبوم تولید می کند که برای محافظت از پوست تا حدی مهم است. با این حال ، اگر پوست شما بیش از حد چربی تولید کند ، می تواند به راحتی خاک را به دام بیندازد و منافذ را مسدود کند ، احتمالاً باعث ایجاد جوش و آکنه شود.


روغن بادام شیرین برای تمیز کردن منافذ پوست از آلودگی ها ، خاک و روغن های غیر ضروری بسیار مفید است.

6) پوست خشک

اگر متوجه شدید که دائماً روی پوست پوسته پوسته خود خارش و خارش ایجاد می کنید ، روغن بادام نیز می تواند به خشکی پوست کمک کند! اسیدهای چرب موجود در روغن بادام شیرین به پوست کمک می کند تا رطوبت را حفظ کرده و آن را هیدراته نگه دارد در حالی که ویتامین E باعث تحریک سوزش می شود. این یکی از قوی ترین فواید روغن بادام است!



7) دست ها و پاهای خشن

محتوای روی می تواند به صاف شدن پوست خشن و پینه دار کمک کند و از آنجا که روغن بادام سبک است ، شما نمی توانید اثرات چربی را در خانه خود بگذارید.


8) ناخن های شکننده

اگر پوست شما آنطور که دوست دارید مرطوب نشده باشد ، به احتمال زیاد ناخن های شما نیز چنین نیستند. پروتئین های موجود در روغن بادام شیرین می توانند ناخن های نرم و شکننده را تقویت کنند.


9) لب های ترک خورده را مرطوب می کند

کافی است کمی روغن بادام شیرین را روی لب های خشک و ترک خورده بمالید و خواص تغذیه کننده روغن ، رطوبت را برای لب های نرم و چروک قفل می کند!

10) پوست سر سالم

پوست روی پوست سر شما به اندازه بقیه بدن شما اهمیت دارد ، اگرچه ما همیشه آن را نمی بینیم. از آنجا که سلولهای مرده پوست در بالای سر شما تجمع می یابند ، می تواند منجر به مشکلات شوره سر شود یا حتی مانع رشد سالم مو شود.


با مرطوب کردن عمیق پوست سر و مو با روغن بادام شیرین ، به طور بالقوه می توانید پوسته پوسته شدن و خارش را تسکین دهید.

اکنون که از فواید شگفت انگیز روغن بادام مطلع شده اید ، باید بدانید که ما دوست داریم از آن در محصولات خود استفاده کنیم!


لینک منبع: دکاموند شیمی

درباره ویتامین A چه میدانیم؟

اصطلاح "رتینوئیدها" به ویتامین A و ترکیبات مختلف مشتق شده از ویتامین A اشاره دارد.


پوست یک بافت عمده ای است که به رتینوئیدها پاسخ می دهد. سلول های اپیدرم و درم حاوی پروتئین ها و گیرنده هایی هستند که واسطه اثرات بیولوژیکی متابولیت های ویتامین A در پوست هستند.


یک عارضه جانبی معمولاً پس از استفاده موضعی از رتینوئیدها ، "درماتیت رتینوئید" است. تنظیم دوز و دفعات استفاده از رتینوئید می تواند واکنش های جانبی پوستی را کاهش دهد.



رتینوئیدهای موضعی دارای تأثیر مستند بر سلامت پوست هستند و اکثر شواهد بالینی مربوط به درمان آکنه ولگاریس (اطلاعات بیشتر) و علائم خاصی از پیری عکس است.


 

ادامه مطلب ...