من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

بررسی مختصر درباره روغن بادام تلخ

بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. خرید روغن بادام تلخ ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.



بررسی اجمالی

بادام نوع آشنایی از مغزها است. بسته به نوع درختی که تولید می کند ، می توانند شیرین و تلخ باشند. بادام شیرین از یک نوع درخت بادام تولید می شود و فاقد مواد شیمیایی سمی است. بادام تلخ از نوع دیگری از درخت بادام است و حاوی مواد شیمیایی سمی است.


علی رغم نگرانی های جدی در مورد ایمنی ، مردم از مرکز (مغز) بادام تلخ دارو تهیه می کنند. برای اسپاسم ، درد ، سرفه و خارش استفاده می شود.


روغنهای فرار "بادام تلخ" همچنین می توانند از مغزهای میوه مرتبط دیگر از جمله زردآلو ، هلو و آلو تولید شوند. مشابه روغن بادام تلخ ، این روغن های فرار سمی محسوب می شوند.


نقل از دکاموند شیمی: 

" خواص درمانی روغن بادام تلخ :

دانه روغنی بادام تلخ، ویژگی هایی منحصربفرد دارد که عبارتند از:

  • از روغن آن، بنزآلدئید خالص طبیعی استخراج می شود و دارای 100 درصد بنزآلدئید است. بنابراین، خاصیت ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس دارد.
  • بادام تلخ به دلیل دارا بودن ماده سمی به نام گلیکوسید آمیگدالین، دارای خاصیت آرام بخشی و تسکین درد است. این ماده با تاثیر بر روی اعصاب، احساس درد را متوقف می کند. به همین دلیل در درمان اسپاسم زانو و درد عضلات بصورت موضعی مفید است. اما خوردن آن ممکن است علاوه بر بی حسی، باعث بیهوشی شود.
  • اخیرا اثبات شده که دارای خاصت ضد سرطان است. منشا این خاصیت، وجود اسید هیدروسیانیک یا ماده هیدروژن سیانید بوده که با سلول های سرطانی مبارزه می کند. با متوقف کردن رشد سلول های سرطانی، امکان رشد و ترمیم سلول های سالم را فراهم می سازد.
  • به دلیل خواص خود، قادر است کرم یا انگل روده را از بین ببرد. در این حالت باید بصورت خوراکی مصرف شود که این کار، تحت نظر پزشک انجام می شود.
  • درمان عفونت های داخل گوش، از دیگر خواص درمانی روغن بادام تلخ است. با نرم کردن مایع داخل گوش، می تواند گرفتگی گوش را از بین ببرد."


چگونه کار می کند؟

اطلاعات علمی کافی برای دانستن اینکه بادام تلخ برای هر بیماری چگونه کار می کند در دسترس نیست. بادام تلخ حاوی ماده شیمیایی سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است که می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند.


موارد استفاده و اثربخشی

شواهد کافی برای ارزیابی اثربخشی برای ...

اسپاسم

درد

سرفه کردن.

خارش.

شرایط دیگر.

برای ارزیابی اثربخشی بادام تلخ برای این مصارف ، شواهد بیشتری لازم است.

بانک اطلاعاتی جامع داروهای طبیعی براساس شواهد علمی با توجه به مقیاس زیر ، اثربخشی را ارزیابی می کند: موثر ، احتمالاً موثر ، احتمالاً بی اثر ، احتمالاً بی اثر ، و شواهد ناکافی برای ارزیابی (شرح مفصل هر یک از رتبه ها).


اثرات جانبی

از بادام تلخ استفاده نکنید. بادام تلخ وقتی از طریق دهان گرفته می شود احتمالاً بی خطر تلقی می شود. این ماده حاوی یک ماده شیمیایی سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است. عوارض جانبی جدی می تواند مانند کند شدن سیستم عصبی ، مشکلات تنفسی و مرگ رخ دهد.


هشدارها و احتیاط های ویژه:

استفاده از روغن  بادام تلخ برای هرکسی احتمالاً بی خطر است ، اما برخی از افراد دلایل دیگری برای استفاده نکردن از آن دارند:

بارداری و شیردهی: اگر باردار یا شیرده هستید مصرف بادام تلخ از راه دهان به احتمال زیاد بی خطر است.


جراحی: بادام تلخ می تواند سیستم عصبی را کند کند. بیهوشی و سایر داروهای مورد استفاده در حین جراحی نیز این کار را انجام می دهند. استفاده از بادام تلخ همراه با این داروها می تواند سرعت سیستم عصبی مرکزی را بیش از حد کند کند. استفاده از بادام تلخ را حداقل 2 هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده متوقف کنید.


اثرات جانبی

از بادام تلخ استفاده نکنید. بادام تلخ وقتی از طریق دهان گرفته می شود احتمالاً بی خطر تلقی می شود. این ماده حاوی یک ماده شیمیایی سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است. عوارض جانبی جدی می تواند مانند کند شدن سیستم عصبی ، مشکلات تنفسی و مرگ رخ دهد.


روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ حاوی سیانور است که علاوه بر کمک به زیبایی پوست و مو ، دارای خواص ضد ویروسی ، ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد التهاب است. روغن بادام تلخ یک روش طبیعی برای بهبود چین و چروک های پوست است و باعث جوان سازی پوست می شود. روغن بادام به عنوان لوسیون صورت به افزایش رطوبت پوست و جلوگیری از چین و چروک پوست کمک می کند. روغن بادام تلخ حاوی اسیدهای چرب است که چربی پوست را کنترل می کند و به درمان آکنه کمک می کند. روغن بادام همچنین پوست را تمیز کرده و به درمان آکنه کمک می کند. روغن بادام تلخ حاوی ویتامین E است و می تواند به عنوان نرم کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، روغن بادام حاوی ویتامین های B6 ، B5 ، B1 ، A ، E است که همه آنها برای پوست مفید هستند. روغن بادام حاوی مواد مغذی برای سلامت پوست سر و فولیکول های مو است که رشد مو را افزایش می دهد و همچنین از مو در برابر اشعه UV محافظت می کند.


لینک منبع : دکاموند شیمی

7 ماده شیمیایی که باعث ریزش مو می شوند

7 ماده شیمیایی که باعث ریزش مو می شوند

1. سدیم لوریل سولفات

سدیم لوریل سولفات (SLS) یک ماده شوینده و سورفکتانت شیمیایی سخت است که در بسیاری از شامپوهای تجاری برای از بین بردن آلودگی ، روغن و سایر ناخالصی ها استفاده می شود ، در عین حال پوسته غنی که همه ما عادت داریم از شامپوها استفاده کنیم را ایجاد می کند.


اگرچه این ویژگی ها از نظر ظاهری کیفیت مطلوبی دارند ، اما مهم است که بدانید SLS پاک کننده ملایم نیست. در واقع ، این ماده معمولاً در پاک کننده رنگ ، محصولات تمیز کننده خانگی و مواد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده می شود (1). البته تصور اینکه کف پوست خود را با مواد پاک کننده پوست خیس کنید ، کار سختی است ، اما آیا می توانید تاثیری که در پوست شما ایجاد می کند را تصور کنید؟ [tweet_quote] تحقیقات تأیید می کند که SLS در موانع پوستی نفوذ می کند و در آنجا می تواند غشای سلولی و پروتئین های موجود در پوست سر شما را از بین ببرد. [/ tweet_quote]


تحقیقات تأیید می کند که SLS در جایی که می تواند غشای سلول و پروتئین های موجود در پوست سر شما را از بین ببرد ، به سد پوست نفوذ می کند (2 ، 3) این مسئله به ویژه در مورد ریزش مو نگران کننده است زیرا آخرین کاری که می خواهید هنگام حفظ فولیکول های مو انجام دهید تجزیه بلوک های سازنده پروتئین آنها است!


مشکل دیگر SLS این است که برای از بین بردن روغن ها طراحی شده است. این شامل روغن های محافظتی است که پوست سر شما به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی تولید می کند. اگر این روغن ها خیلی زیاد یا خیلی زود از بین بروند ، خشکی حاصل می تواند منجر به شکستگی و ریزش مو شود.


2. پارابن ها

پارابن ها یک گروه محبوب از مواد نگهدارنده شیمیایی هستند که به منظور جلوگیری از باکتری و طولانی شدن ماندگاری ، به محصولات اضافه می شوند. متأسفانه ، آنها به شدت برای پوست تحریک کننده هستند و حتی می توانند واکنش های آلرژیک را در برخی از افراد ایجاد کنند.


همچنین نشان داده شده است که پارابن ها به عنوان برهم زننده غدد درون ریز عمل می کنند ، به این معنی که آنها با سیستم ظریف هورمونی بدن شما به هم می خورند. پارابن ها توانایی تقلیدی از استروژن را دارند که منجر به عدم تعادل هورمونی مرتبط با رشد تومور و تغییرات خلقی می شود. (4) این اختلال هورمونی می تواند منجر به ریزش مو در زنان شود (5).


3. پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول ماده شیمیایی است که در محصولات آرایشی و مو به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست استفاده می شود و به حفظ رطوبت کمک می کند.


جالب توجه است ، حتی اگر تهویه پوست "هدف" آن باشد ، اما پروپیلن گلیکول هنوز هم توسط گروه کاری محیط زیست به عنوان خطرناک ذکر شده است ، نگرانی های زیادی در مورد تحریک پوست و سمیت اعضای بدن است (6).


4. Diethanolamine (DEA)

DEA یک ماده امولسیون کننده و کف ساز است که در صنایع نساجی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به طور مکرر در تولید مواد شوینده ، پاک کننده ها ، حلال های پارچه ای ، مایعات فلزکاری و متأسفانه مواد آرایشی از جمله شامپوها و نرم کننده ها استفاده می شود (7).


مطالعات نشان داده است که استفاده از DEA بر روی پوست در موش باعث ایجاد ضایعات پوستی و هایپرکراتوز و همچنین اثرات مخرب بر روی کبد می شود (8). برای سالم نگه داشتن پوست سر ، قطعاً می خواهید از DEA جلوگیری کنید.


5. عطر

در حالی که همیشه ترک روحیه که از دوش بوی شامپوی مورد علاقه خود می دهد ، عوارض جانبی رایحه های شیمیایی یا "عطر" بسیار مثبت است.


مطالعات نشان داده است که رایحه های شیمیایی می توانند به عنوان برهم زننده غدد درون ریز عمل کرده ، باعث آسیب و تغییر سطح برخی از هورمون ها مانند استروژن و تستوسترون شوند (9). همانطور که قبلاً بحث کردیم ، سطح هورمون ها می تواند به شدت روی ریزش و رشد مو تأثیر بگذارد ، بنابراین هر ترکیبی که با سطح طبیعی شما مخلوط شود ممکن است منجر به ریزش موی ناخواسته شود.


همچنین مشخص شده است که رایحه های شیمیایی باعث درماتیت تماسی و کهیر می شوند - نوعی بثورات جوش داده شده روی پوست (10).


6. اوره ایمیدازولیدینیل

ایمیدازولیدینیل اوره یک ماده نگهدارنده ضد میکروبی است که در محصولات آرایشی و مو برای افزایش ماندگاری استفاده می شود و عملکرد آن بسیار هشدار دهنده است.


ایمیدازولیدینیل اوره آزاد کننده فرمالدئید است ، به این معنی که فرمالدئید گازی با بوی قوی را در محصولات آرایشی تشکیل می دهد. ممکن است با فرمالدئید به عنوان یک ضد عفونی کننده یا نگهدارنده صنعتی در خانه های تشییع جنازه یا پیوند تایید شده آن با برخی از سرطان ها آشنا باشید (11). وقتی نوبت به ریزش مو می رسد ، فرمالدئید می تواند با افزایش تحریک به پوست سر شما آسیب برساند ، در حالی که باعث واکنش های آلرژیک و تاول های برجسته می شود (12).

7. کلرید سدیم

کلرید سدیم ، معروف به نمک خوراکی ، اغلب به شامپوهای حاوی سولفات اضافه می شود تا به غلیظ شدن کف کف کمک کند. گرچه احتمالاً طبیعی ترین ماده موجود در محصولات تجاری مو است ، اما در مورد ریزش مو هنوز نگران کننده است. (13)


نمک می تواند همانطور که احتمالاً بعد از یک روز در ساحل تجربه کرده اید ، بر روی ساقه مو تأثیر خشک کند. این خشکی می تواند منجر به شکستگی و از بین رفتن آن شود ، مخصوصاً اگر هر روز آن را مرتباً با یک شامپو و نرم کننده نرم و نمک خشک می کنید.


لینک کوتاه: https://is.gd/wL7Obx

راهنمای شیمی دانان برای مراقبت از پوست که مثر است

مقدار گزینه های مراقبت از پوست برای اسلات صورت شما گیج کننده است. لوسیون ها ، سرم ها ، ماسک ها ، روغن ها و اسیدها و همچنین سلول های بنیادی ، لجن حلزون ، زغال چوب و حتی الماس وجود دارد. و با لیست های پیچیده مواد تشکیل دهنده ، احساس می کنید برای خرید یک مرطوب کننده اساسی به درجه شیمی نیاز دارید.


پیمایش در صنعت جهانی مراقبت از پوست 134.8 میلیارد دلار گیج کننده تر است زیرا بسیاری از متخصصان پوست در این بازی پوست دارند.


آنها ممکن است به مشاوران شرکت های آرایشی و بهداشتی دستمزد بگیرند ، محصولات عالی بدون نسخه را در روش های خصوصی خود بفروشند یا حتی خطوط مراقبت از پوست خود را داشته باشند که می خواهند تبلیغ کنند.


دکتر Fayne Frey ، متخصص پوست در نیویورک ، نویسنده FryFace ، وب سایتی که هدف آن پاک کردن مراقبت از پوست است ، می گوید: "اگر این محصولات به خوبی کار کنند ، شماره یک: شما نمی بینید که متخصصان پوست پیر می شوند و این کار را می کنید." وی ادامه می دهد: "شماره دو: شما نمی توانید دوستان زیبایی پوست من را با لیزر و لیزر درمان کنید." اگر این محصولات خوب کار می کردند ، پزشکان مجبور به درمان های پیچیده تری نبودند.

بنابراین شیمی دانان و متخصصین پوست بی طرف مانند فری چه توصیه می کنند؟ و چه چیزهای ناخواسته گران قیمت است که باعث تخلیه منافذ پوست شما در هنگام تخلیه کیف پول شما می شود؟ ادامه مطلب

رتینوئیدها


سه اصل اساسی مراقبت از پوست یکسان باقی مانده است: صورت خود را بشویید ، در روز از ضد آفتاب استفاده کنید و شب ها از مرطوب کننده استفاده کنید. اما اگر می خواهید از اصول فراتر بروید ، به شما کمک می کند تا کمی آگاهی از صنعت داشته باشید. هر محصول مراقبت از پوست که می توانید به صورت آنلاین یا داروخانه خریداری کنید از نظر فنی یک ماده آرایشی است ، به این معنی که به طور بالقوه می تواند ظاهر پوست شما را تغییر دهد ، اما طبق تعریف نمی تواند سلول های پوست را تغییر دهد. فقط داروهای مورد تأیید سازمان غذا و دارو (FDA) مجاز به تغییر ساختار یا عملکرد پوست شما هستند.


میشل وونگ ، شیمی دان دکتری و مربی علوم که به عنوان یک وبلاگ نویس زیبایی آزمایشگاه Muffin ، می گوید: "هر چیزی که به عنوان یک دارو تنظیم می شود ، بیشترین شواهد را در خود دارد." (وونگ به هیچ مارکی وابسته نیست ، اگرچه گاهی اوقات نمونه های محصول رایگان دریافت می کند و پست های تبلیغاتی می نویسد. او اقدامات احتیاطی ویژه ای را انجام می دهد تا خوانندگان خود را در مواردی از این امر مطلع کند.)


شما می توانید دقیقاً مانند سایر داروها داروی مراقبت از پوست را با نسخه پزشک تهیه کنید. اما برخی از مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی مربوط به مواد موجود در داروها است ، که نشان می دهد ممکن است اثر بهتری داشته باشند.

"هر چیزی که به عنوان یک دارو تنظیم می شود ، بیشترین شواهد را در خود دارد."


تنها داروی مورد تایید FDA برای درمان علائم پیری و آفتاب مانند خطوط ریز ، تیرگی و رنگدانه ، Renova است ، نام تجاری یک محصول حاوی ترتینوئین است. ترتینوئین نوعی رتینوئید است که مشتق ویتامین A است. دو نوع دیگر رتینوئید برای درمان آکنه و پسوریازیس مورد تایید FDA هستند. سایر فرم های کمی ملایم ، به ویژه رتینول ، در کرم های پوستی بدون نسخه رایج است.


هر متخصص مصاحبه شده برای این مقاله گفت که اگر از هر چیزی فراتر از ضد آفتاب و مرطوب کننده اساسی روی پوست خود استفاده می کنید ، رتینوئیدها - داروخانه یا نسخه - بهترین شرط شماست.


دکتر دایان برسون ، استادیار پوست در کالج پزشکی ویل کورنل می گوید: "هنگام خواب ، شما می خواهید آسیب های وارد شده به پوست را اصلاح کنید." "علاوه بر استفاده از یک محصول آبرسان ، برخی از مواد تشکیل دهنده وجود دارد که می تواند برخی از آسیب های وارد شده به پوست ، به ویژه از اشعه ماورا بنفش ، اشعه و آلودگی را برطرف کند. موادی که معمولاً توصیه می کنیم رتینوئیدها هستند. ” 


هنگامی که سلولهای مرده سطح پوست ریخته و جایگزین می شوند ، رتینوئیدها با افزایش گردش پوست کار می کنند. این فرآیند تجدید سلول می تواند به محو شدن لکه های تیره و بسته نشدن منافذ پوست کمک کند ، این روش محصولات برای درمان آکنه است.


تجویز رتینوئیدها و به طور بالقوه رتینول نیز باعث افزایش تولید کلاژن در لایه زیرین پوست می شود که درم نامیده می شود. کلاژن پوست را چاق و محکم نگه می دارد و با قرار گرفتن در معرض آفتاب و افزایش سن ، تولید آن کاهش می یابد. استفاده از کلاژن به طور مستقیم روی پوست کمکی نمی کند ، اما هنوز در مورد موثر بودن آن به عنوان یک مکمل خوراکی حکم صادر شده است. به نظر می رسد رتینوئیدهای موضعی تولید کلاژن را در سلولهای پوستی تحریک می کنند. یک مطالعه نشان داد که Renova در طی یک سال تولید کلاژن را 80٪ افزایش داده است.


حتی با نسخه پزشک ، مزایای آن تضمین نمی شود. فقط 10٪ از افراد در یک آزمایش بالینی برای Renova شاهد بهبود متوسط ​​در ظاهر خطوط ریز بودند. بیشتر مردم ، 75٪ ، هیچ تغییری یا فقط علائم حداقل بهبودی را مشاهده نکردند. رتینوئیدهای تجویز شده نیز اغلب با عوارض جانبی مانند سوزش ، سوزش و تحریک همراه هستند.


فری می گوید: "من در طی 30 سال ندیده ام که ​​کسی از استفاده از Renova 20 سال جوانتر به من مراجعه کند." "بنابراین آیا مزایای آن از [عوارض جانبی] بیشتر است؟ من فکر نمی کنم اما همکاران من ، استخر عظیمی از متخصصان پوست دارند که با من مخالف هستند. "

نیاسین آمید


براساس برخی تحقیقات ، اگرچه آنها از نظر فنی نمی توانند ساختار یا عملکرد پوست را تغییر دهند ، اما برخی از مواد آرایشی مراقبت از پوست ممکن است در ظاهر آن تأثیر داشته باشند.


یکی از عناصر محبوب نیاسینامید است که نوعی ویتامین B3 است. به نظر می رسد مانند رتینوئیدها ، نیاسینامید باعث افزایش گردش سلول در لایه بالایی پوست شده و می تواند لکه های تیره را کاهش دهد. همچنین با افزایش سطح سرامیدها به پوست کمک می کند تا عملکرد طبیعی مانع خود را حفظ کند - چربی های طبیعی پوست برای جلوگیری از مواد شیمیایی محیطی و مواد شیمیایی پوست ، از جمله آب ، تولید می کند. بیشتر مرطوب کننده ها با افزودن چربی و سایر مواد محافظتی به پوست برای حفظ سطح آب از این طریق کار می کنند. اما به نظر می رسد نیاسینامید مزیتی فراتر از مواد مرطوب کننده سنتی دارد.


نیاسینامید همچنین یک آنتی اکسیدان است ، به این معنی که می تواند به رادیکال های آزاد مضر ، که به پوست آسیب می رسانند و در پیری ظاهر کمک می کند ، متصل شده و آنها را خلع سلاح کند. پوست آنتی اکسیدان های طبیعی خود را تولید می کند ، اما قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش می تواند آن را نیز تخلیه کند. از نظر تئوریک ، جایگزینی آنتی اکسیدان ها ممکن است علائم آسیب دیدگی خورشید و پیری را معکوس یا کند کند.


برسون می گوید: "به طور معمول ، من توصیه می کنم صبح ها از یک آنتی اکسیدان موضعی همراه با ضدآفتاب با SPF استفاده کنید زیرا در حالی که ضد آفتاب درصد زیادی از اشعه ماورا بنفش خورشید را مسدود می کند ، اما همه آنها را مسدود نمی کند. "راهی که نور ماوراlet بنفش به پوست آسیب می رساند ایجاد رادیکال های آزاد است ، چیزی که ما آن را آسیب اکسیداتیو می نامیم. استفاده از آنتی اکسیدان ها باعث خنثی شدن آن می شود. این یک سطح محافظت دوم به همراه ضد آفتاب است. "


ویتامین سی


ویتامین C یا اسید اسکوربیک یکی دیگر از آنتی اکسیدان های محبوب است که به گفته کارشناسان ممکن است هم خاصیت محافظتی و هم بازسازی داشته باشد. مطالعات ، هر چند با اندازه نمونه های کوچک ، نشان داده اند که ویتامین C علاوه بر اثرات آنتی اکسیدانی ، می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد.


با این حال ، یک نکته مهم این است که این ماده ممکن است هرگز به صورت شما تبدیل نشود. ویتامین C بسیار ناپایدار است ، به این معنی که هنگام قرار گرفتن در معرض آب ، هوا و نور ماورا UV بنفش تجزیه می شود. پری رومانوسکی ، شیمیدان سابق آرایشی و بهداشتی صنعت که اکنون چندین وبلاگ مراقبت از پوست را اداره می کند ، می گوید که برای ویتامین C انجام فرآیند تولید بدون قرار گرفتن در معرض یکی از این سه عنصر تقریباً غیرممکن است.


وی می گوید: "شما باید تصور کنید که چگونه این چیزها ساخته می شوند." "آنها این مخازن بزرگ فولادی را دارند که در آن دسته ای تولید می کنند. وقتی [ویتامین C] به داخل دسته ریخته می شود ، پس از آن شروع به واکنش می کند. و تا زمانی که دسته به پایان رسید و در بطری ها قرار گرفت ، مقدار مشخصی از آن تخریب شده است. سپس روی قفسه ها می نشیند تا اینکه توسط مصرف کننده خریداری شود. این فقط به طور مرتب تخریب می شود تا جایی که محصولات موثرتر از مرطوب کننده ای نیستند که شما آن را خریداری می کنید. "


تولیدکنندگان سعی کرده اند فرمهای پایدارتری از ویتامین تولید کنند ، به همین دلیل است که شما اغلب اسید اسکوربیک را با نامهای مختلفی فروخته اید. اینکه آیا این گزینه ها همان مزایای ویتامین را دارند ، تا حد زیادی مشخص نیست.


لینک کوتاه: http://gg.gg/veihd

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای چیست؟

روغن درخت چای از برگ های درخت کوچکی استخراج می شود که بومی کشور استرالیا است و بعنوان یک داروی سنتی محسوب می شود. از خرید روغن درخت چای در معالجه بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. علاوه بر این موارد، کاربردهای فراوان دیگری دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.


روغن درخت چای می تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد. از برگهای همیشه سبز درخت Melaleuca alternifolia استرالیا می آید. روغن درخت چای به عنوان درمان مکمل در جراحی ، مراقبت از سوختگی و مراقبت از دندان استفاده شده استمحصولات مراقبت از بدن روغن چای بی شماری از جمله صابون ، شامپو ، خمیر دندان ، مرهم لب ، کرم موضعی (که روی پوست استفاده می شود) و روغن اساسی موجود استروغن درخت چای عصاره گیاهی است بومی استرالیا. قرن ها از مردم بومی از روغن درخت چای به عنوان یک درمان موضعی استفاده می شد روغن درخت چای که به آن روغن ملایکا نیز می گویند ، روغنی اساسی است که از بخارپز شدن برگ های درخت چای استرالیا حاصل می شود.

اعتقاد بر این است که هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، روغن درخت چای ضد باکتری است روغن درخت چای معمولاً برای درمان آکنه ، پای ورزشکار ، شپش ، قارچ ناخن و گزش حشرات استفاده می شود.

روغن درخت چای به صورت روغنی و در بسیاری از محصولات پوستی بدون نسخه از جمله صابون ها و لوسیون ها موجود است. با این حال ، روغن درخت چای نباید به صورت خوراکی مصرف شود. در صورت بلعیدن ، می تواند علائم جدی ایجاد کند.

اگرچه روغن درخت چای اغلب در ترکیب با سایر داروها هنگام درمان بیماری های پوستی باکتریایی یا قارچی استفاده می شود ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تداخلات دارویی وجود ندارد

 

تحقیقات در مورد استفاده از روغن درخت چای برای شرایط خاص نشان می دهد:

 

آکنه. تحقیقات نشان می دهد که یک ژل درمانی حاوی روغن درخت چای ممکن است در تسکین آکنه موثر باشد.

شوره سر. ثابت شده است که یک شامپوی روغن درخت چای که به مدت چهار هفته استفاده می شود ، در درمان شوره سر م effectiveثر است.

پای ورزشکار. ثابت شده است که یک کرم روغن درخت چای ، دو بار در روز و به مدت یک ماه استفاده می شود ، در تسکین علائم پای ورزشکار موثر است.

شپش ثابت شده است که روغن درخت چای در ترکیب با روغن اسطوخودوس در درمان تخمهای شپش موثر است.

قارچ ناخن. تحقیقات نشان نداده است که روغن درخت چای که به صورت خالص یا در ترکیب با سایر درمان های ضد قارچ استفاده می شود ، در درمان قارچ ناخن پا مثر است.

نتایج ممکن است متفاوت باشد زیرا هیچ روش استانداردی برای برداشت روغن درخت چای یا ایجاد محصولات حاوی روغن وجود ندارد.

روغن درخت چای به طور کلی هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود ، روغن درخت چای بی خطر است و ممکن است در درمان آکنه و سایر عفونت های پوستی مفید باشد.

 

چرا مردم از روغن درخت چای استفاده می کنند؟

روغن درخت چای به طور سنتی به عنوان یک ضدعفونی کننده موضعی و ضد قارچ استفاده می شود. یک مطالعه نشان داد که رقت روغن درخت چای و همچنین 5٪ بنزوئیل پراکسید در کنترل علائم آکنه موثر است. ممکن است با قارچ ناخن انگشت پا و احتمالاً پای ورزشکار مثر باشد ، اما تحقیقات بیشتری لازم است. مطالعات در مورد روغن درخت چای برای سایر موارد مانند بیماری لثه ، عفونت های واژن و شوره سر بی نتیجه بوده است.

 

 

روغن درخت چای برای چه استفاده می شود؟

افراد معمولاً از روغن درخت چای برای درمان بریدگی های جزئی ، سوختگی ، آکنه ، پای ورزشکار ، عفونت های ناخن قارچی خفیف ، عفونت های مخمر واژن و مشکلات ریوی (وقتی روغن را به حمام یا بخور اضافه می کنند) استفاده می کنند. اگرچه تحقیقات کمی در مورد روغن درخت چای انجام شده است ، برخی مطالعات نشان میدهد که این ماده بی خطر است و اغلب برای پیشگیری و درمان عفونت استفده میشود.

 

چه مقدار روغن درخت چای باید استفاده کنید؟

روغن درخت چای فقط یک درمان موضعی است. هرگز نباید از طریق دهان مصرف شود.

از آنجا که روغن درخت چای یک درمان ثابت نشده است ، دوز مشخصی وجود ندارد. غلظت روغن درخت چای که در مطالعات استفاده می شود بسته به شرایط پزشکی متفاوت است. به عنوان مثال ، یک ژل روغن درخت چای 5٪ ممکن است برای آکنه استفاده شود ، در حالی که یک کرم روغن درخت چای 10٪ یا بالاتر ممکن است برای پای ورزشکار استفاده شود. از محلول 100٪ روغن درخت چای با قارچ ناخن پا استفاده شده است. اگر از روغن درخت چای استفاده می کنید ، دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید یا از پزشک خود مشاوره بگیرید.

 

آیا می توانید روغن درخت چای را به طور طبیعی از غذاها دریافت کنید؟

هیچ منبع غذایی طبیعی از روغن درخت چای وجود ندارد. به دلیل سمی بودن ، روغن درخت چای هرگز نباید بلعیده شود.

 

 

خطرات مصرف روغن درخت چای چیست؟

خطرات گزارش شده است که روغن درخت چای موضعی باعث واکنش های آلرژیک می شود که می تواند شدید باشد. روغن درخت چای همچنین ممکن است باعث قرمزی ، خارش و تاول شود. ممکن است باعث سوختگی و بیماری های پوستی مانند اگزما شود. استفاده از مقدار زیادی روغن درخت چای بر روی پوست می تواند عوارض جانبی شدیدی ایجاد کند.

 

فقط برای استفاده موضعی. روغن درخت چای هرگز نباید در چشم استفاده شود و یا بلعیده شود. حتی در مقادیر کم ، بلع روغن درخت چای می تواند واکنش های شدیدی ایجاد کند ، از جمله بثورات شدید ، حالت تهوع ، گیجی و کما.

 

با توجه به کمبود شواهد در مورد ایمنی آن ، روغن درخت چای برای کودکان یا زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود.

روغن درخت چای عصاره گیاهی است بومی استرالیا. قرن ها از مردم بومی از روغن درخت چای به عنوان یک درمان موضعی استفاده می شد.

 

همیشه اگر از یک محصول جایگزین استفاده می کنید یا اینکه به فکر ترکیب آن با درمان دارویی معمول خود هستید ، به پزشک خود بگویید. صرفنظر از روش درمانی متداول پزشکی و تنها اتکا به یک محصول جایگزین ممکن است ایمن نباشد.

 

ایمنی و عوارض جانبی

اکثر افراد می توانند از روغن درخت چای به صورت موضعی و بدون مشکل استفاده کنند. با این حال ، روغن درخت چای می تواند باعث موارد زیر شود:

 

سوزش پوست

بثورات پوستی آلرژیک (درماتیت)

خارش

نیش زدن

سوزش

مقیاس گذاری

سرخی

خشکی

در صورت ابتلا به اگزما از روغن درخت چای استفاده نکنید.

 

از مصرف خوراکی روغن درخت چای خودداری کنید در صورت استفاده خوراکی ممکن است دچار عوارض زیر شوید:

 

عدم کنترل عضله یا هماهنگی حرکات ارادی (آتاکسی)

کاهش سطح هوشیاری

یک مطالعه نشان می دهد که قرار گرفتن مکرر در روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای ممکن است منجر به تورم بافت پستان (ژنیکوماستی) در پسران جوان شود.

 

 لینک منبع: https://is.gd/zKqqzW

 

 

 

6 راه برای جلوگیری از خشکی پوست

پوست خشک می تواند به سراسر بدن شما حمله کند - صورت شما می تواند پوسته پوسته شود و قرمز شود ، در حالی که آرنج و زانوها می توانند پوسته پوسته شده و ترک بخورند. هنگامی که پوست رطوبت خود را از دست داد و پوسته پوسته شد ، بازیابی آن رطوبت سخت است. اما جلوگیری از خشکی پوست با افزودن این مراحل ساده به رژیم روزانه مراقبت از پوست آسان است.


1. از پاک کننده های ملایم استفاده کنید


صابون برای پوست خشن و خشک کننده است ، بنابراین یک روش ساده برای جلوگیری از خشکی و پوسته شدن پوست استفاده از پاک کننده ای ملایم و مرطوب کننده است که مخصوص پوست های خشک فرموله شده است. Sandra Marchese Johnson ، MD ، متخصص پوست با استفاده از Johnson Dermatology در فورت اسمیت ، آرک ، می گوید: "مورد علاقه من Vanicream است ، سپس Cetaphil." او همچنین از پاک کننده های Aveeno حاوی جو دوسر خوشش می آید.


دکتر جانسون اضافه می کند ، هر پاک کننده ای که دارای مرطوب کننده های اضافه شده باشد ، این کار را انجام می دهد ، به شرطی که عطر و بویی در محصول نباشد. وی می گوید: "از صابون های واقعی مانند عاج که باعث چربی در پوست می شود و با از بین بردن سد چربی باعث خشکی بیشتر می شود خودداری کنید."


2. اسلاتر روی مرطوب کننده پوست غنی


شما باید پوست را مرطوب کنید تا خشک نشود. اگر مستعد خشکی پوست یا پوسته پوسته شدن هستید ، هر روز از یک مرطوب کننده مرطوب لوسیون استفاده کنید. جانسون می گوید ، به محض اینکه از دوش خارج شدید ، آن را بپوشید. همچنین باید چندین بار در طول روز از آن استفاده کنید. مرطوب کننده مورد علاقه وی وانیکریم است ، اما وی همچنین ژل نفتی وازلین را به عنوان یک مرطوب کننده خوب و خالص برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و خشکی آن توصیه می کند.


جانسون برای کسانی که محصول سبک تری را ترجیح می دهند ، مرطوب کننده های Eucerin ، Cetaphil و CeraVe را نیز توصیه می کند.


3. محدود کردن فرکانس دوش را در نظر بگیرید


جانسون می گوید: "برخی از متخصصان پوست احساس می کنند باید استحمام خود را محدود کنید" ، در حالی که دیگران می گویند دو بار در روز استحمام خوب است. اگر با یک روغن غنی حمام استحمام کنید ، به قفل شدن در آب و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.


4. فکر گرم ، گرم نیست


آنچه حتی برای جلوگیری از خشکی پوست بیش از دفعات اهمیت دارد ، نحوه شستن پوست و دمای آب مورد استفاده شماست. جانسون می گوید: "فکر غالب این است که دوش بگیرید خیلی گرم یا خیلی طولانی نشود."


بنابراین حمام یا دوش خود را کوتاه نگه دارید و مطمئن شوید آب فقط ولرم یا حتی کمی خنک است. بعد از استحمام به آرامی پوست خود را با حوله خشک کنید و به محض بیرون آمدن از دوش در مرطوب کننده خود بمالید.


5. در برابر هوای خشک محافظت کنید


هوای سرد و خشک می تواند رطوبت پوست شما را بمکد ، در صورت خشک شدن شدید ، آن را ترک ، پوسته پوسته و حتی ترک می خورد. جانسون می گوید برای محافظت از پوست در برابر عناصر ، "مانع خود را دست نخورده نگه دارید".


این اغلب به معنای مدیریت مشکلات سلامتی است که می تواند چربی ها را از روی پوست پاک کند ، که پوست را بیشتر در معرض خشکی حساس و در مقابل هوای خشک آسیب پذیر می کند. جانسون می افزاید: بیماری تیروئید ، کم خونی و برخی از داروها (به ویژه داروهای کاهش دهنده کلسترول) نیز در خشکی پوست نقش دارند. استفاده از دستگاه رطوبت ساز در خانه باعث افزایش رطوبت هوا می شود.

6. برای مرطوب سازی پوست از داخل آب بنوشید


اگر از درون سالم باشید ، بیرون به نظر سالم می رسید - و این شامل داشتن پوستی نرم و مرطوب است. جانسون می گوید: "سبک زندگی سالم مهم است." برای سالم نگه داشتن ذهن ، بدن و پوست خود آب بنوشید ، خوب بخورید ، ورزش کنید و سطح استرس را کاهش دهید.


به پوست خود فکر کنید و اینکه هر کاری که انجام می دهید ، در معرض آن قرار گرفته و روی آن می گذارید چگونه بر سلامت آن تأثیر می گذارد. هر روز فقط کمی TLC اضافی می تواند از پوست در برابر خشکی محافظت کرده و به درخشش آن کمک کند.


6 تسکین دهنده پوست خشک و سریع

به پوست خشک خود رطوبت لازم را بدهید.

وقتی پوستی پوسته پوسته ، خارش دار و خشک دارید ، می خواهید تسکین سریع پیدا کنید. تسکین پوست خشک فقط مربوط به آنچه روی آن قرار داده اید نیست. این نیز به نحوه تمیز کردن پوست ، هوای اطراف و حتی لباس بستگی دارد.


این شش نکته را برای تسکین پوست خشک خود امتحان کنید.


1. گرم بله ، گرم نه

آندره لین کامبیو ، متخصص پوست ، دکتر پوست می گوید: دوش بخار احساس خوبی دارد ، اما این آب گرم فکر خوبی برای پوست خشک شما نیست.


مشکل این است که دوش های گرم بدن مانع از روغن طبیعی آن می شود و شما برای جلوگیری از رطوبت و صاف و مرطوب نگه داشتن پوست به آن مانع احتیاج دارید.


بنابراین دما را کم کنید و خیلی طولانی نکنید. متخصصان مراقبت از پوست دوش های گرم یا حمام کوتاه را توصیه می کنند که بیش از 5 تا 10 دقیقه طول نکشد.


پس از آن ، بدن خود را به آرامی خشک کرده و مرطوب کنید.



2. به آرامی تمیز کنید.

هنگام دوش گرفتن با یک پاک کننده بدون صابون بشویید. کامبیو می گوید صابون های ملایم و بدون عطر یک گزینه عالی است. محصولاتی با مواد افزودنی دئودورانت یا ضد باکتری می توانند روی پوست سخت باشند.


کارولین جیکوب ، متخصص پوست ، دکتر می گوید شما همچنین ممکن است پاک کننده ای را دربر بگیرید که حاوی سرامیدها باشد. سرامیدها مولکول های چربی هستند که سد خارجی پوست شما را تشکیل می دهند. آنها به نگه داشتن رطوبت در پوست کمک می کنند. برخی از محصولات مراقبت از پوست از سرامیدهای مصنوعی استفاده می کنند تا جایگزین آنهایی شوند که با افزایش سن از دست می دهیم.


به راحتی از تونرها ، لایه بردارها و سایر مواد قابض ساخته شده با الکل که در حال خشک شدن است استفاده کنید. جیکوب می گوید ، هنگامی که لایه برداری می کنید ، زیاد یا خیلی زیاد اسکراب نکنید. این می تواند باعث تحریک و ضخیم شدن پوست شود.


3. هوشمندانه اصلاح کنید.

تراشیدن می تواند باعث خشکی پوست شود. همانطور که موهای ناخواسته را اصلاح می کنید ، روغن های طبیعی را نیز می تراشید.



طبق آکادمی پوست آمریکا ، بهترین زمان برای اصلاح بعد از دوش گرفتن است. موها بعد از استحمام نرمتر و انعطاف پذیر تر هستند و باعث سهولت اصلاح می شوند.


همیشه از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید و در جهت رشد مو برای محافظت از پوست خود اصلاح کنید.


از تیز بودن تیغ ​​اطمینان حاصل کنید. تیغ کسل کننده می تواند باعث تحریک اضافی شود. اغلب تیغ های خود را عوض کنید. اگر از تیغه ای استفاده می کنید که قبلاً استفاده کرده اید ، آن را در مالش الکل خیس کنید تا تمیز شود.


آسیب به خورشید یکی از دلایل اصلی خشکی پوست ، چین و چروک و زبری است. با استفاده از کرم ضد آفتاب SPF 30 در طول سال و صحیح لباس پوشیدن می توانید از بروز این آسیب جلوگیری کنید.


در هوای خنک ، کامبیو می گوید ، حتما "برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و تعریق بیش از حد ، لایه لایه لباس بپوشید ؛ هر دو می توانند پوست را تحریک کنند."


برای جلوگیری از خشکی و لب شکسته در زمستان ، از مرهم لب با ضد آفتاب SPF 15 استفاده کنید و لب های خود را با روسری یا کلاه با ماسک بپوشانید.


در تابستان هنگام بیرون آفتاب پیراهن های سبک ، گشاد و آستین بلند بپوشید و برای سایه انداختن گردن ، گوش ها و چشم های خود ، کلاه لبه باز 2 اینچی بپوشید.


5. قوانین مرطوب کننده را دنبال کنید.

ساده ترین محصولات مرطوب کننده می توانند خشکی پوست را تسکین دهند. سونیا بدرشیا-بانسال ، متخصص پوست ، می گوید: "ژل نفتی یک مرطوب کننده عالی ایجاد می کند." یا می توانید از روغن معدنی ، یک کرم یا لوسیون مورد علاقه استفاده کنید.


لسلی باومن ، MD ، مدیر موسسه تحقیقات و تحقیقات آرایشی و بهداشتی در دانشگاه میامی ، می گوید اگر دوست دارید یک مرطوب کننده بسیار غنی استفاده کنید ، بدنبال آن باشید. باومان در مقاله آنلاین پوست زمستانی خود می نویسد: "همه مرطوب کننده های غنی هستند که به شما کمک می کنند تا سد پوست خود را دوباره پر کنید." ، وی همچنین گفت که به ویژه گلیسیرین را دوست دارد.


جیکوبز می گوید که هر کدام از محصولات را انتخاب کنید ، یک برنامه مرطوب کننده و هوشمندانه به شما کمک می کند.


شستشو با پاک کننده مایع غیر صابونی ، ترجیحاً یکی با سرامیدها برای پر کردن لایه خارجی پوست.

پوست را کمتر از 20 ثانیه خشک کنید.

ظرف چند دقیقه حمام ، یک مرطوب کننده غلیظ به پوست کمی مرطوب بزنید تا رطوبت را به دام بیندازد.

هر بار که دست ها را می شوید دست خود را مرطوب کنید تا آب تبخیر رطوبت بیشتری از پوست خشک شما نداشته باشد.

سرانجام ، به دنبال کرم ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر باشید تا از مزایای محافظت در برابر آفتاب بهره مند شوید. کرم های ضد آفتاب مرطوب کننده را می توانید به عنوان پماد ، کرم ، ژل ، حتی اسپری پیدا کنید. AAD برای کمک به مبارزه با خشکی پوست ، کرم ها را به عنوان بهترین گزینه انتخاب می کند.



6. مرطوب در زمستان.

هوای سرد و خشک دلیل اصلی خشکی و تحریک پوست است. گرم کردن خانه شما را گرم نگه می دارد ، اما همچنین رطوبت هوا را از بین می برد ، که باعث خشک شدن پوست می شود.


کامبیو می گوید ، برای جبران مجدد آن رطوبت از دست رفته به سرعت و به راحتی ، از یک دستگاه رطوبت ساز در اتاق خواب خود استفاده کنید. با یک رطوبت سنج ارزان قیمت ، به نام رطوبت سنج ، می توانید رطوبت را به راحتی ردیابی کنید. هدف حدود 50٪ رطوبت داخلی است.


لینک کوتاه: https://b2n.ir/d95431