من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

زرده تخم مرغ چه فوایدی برای مو دارد؟



چندین پیشنهاد مختلف برای نحوه استفاده از زرده تخم مرغ برای کمک به سالم ماندن مو وجود دارد.

یک نمونه ساخت ماسک موی تخم مرغ به شرح زیر است:






  • 2 تا 3 تخم مرغ کامل را با 2 تا 3 قطره آب لیمو مخلوط کنید که به کاهش بوی "تخم مرغ" ماسک کمک می کند.
  • مخلوط را هم بزنید تا کف کند.
  • با قرار دادن مخلوط تخم مرغ روی دست، روی موها بمالید و آن را روی موها بمالید.
  • موها را با کلاه دوش بپوشانید. بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. در طول این مدت، مخلوط تخم مرغ خشک می شود و در لمس احساس چسبندگی می کند.
  • تخم مرغ را با آب سرد یا خنک بشویید. شستشو با آب داغ می تواند باعث جمع شدن تخم مرغ در مو شود. در حالی که این مشکل مهمی نیست، ممکن است نیاز به چندین شستشو داشته باشد تا تخم مرغ خارج شود.
  • موها را به طور معمول شامپو بزنید و حالت دهید.
  • درمان مو را یک یا دو بار در ماه تکرار کنید.

علاوه بر استفاده از زرده تخم‌مرغ بر روی مو، برخی افراد پیشنهاد می‌کنند که مواد مختلفی را به مخلوط زرده تخم‌مرغ اضافه کنید تا درخشندگی و نرمی مو را افزایش دهید.

مثالها عبارتند از:

همانطور که قبلا ذکر شد، مطالعات کمی برای حمایت از استفاده از این محصولات در این راه وجود دارد.

برخی از متخصصان زیبایی طبیعی زرده تخم مرغ را برای کمک به مرطوب نگه داشتن و نرمی موها معرفی می کنند. اما ممکن است استفاده از سفیده تخم مرغ روی مو فوایدی نیز داشته باشد.

سفیده تخم مرغ مایع بیشتری از تخم مرغ است که شامل زرده تخم مرغ نمی شود.

سفیده تخم مرغ هستند 

پرروتیین بالا  مانند نیاسین و ریبوفلاوین. این مواد مغذی همگی در رشد و تجدید موها نقش دارند.

مانند زرده تخم مرغ، تحقیقات زیادی در مورد فواید زیبایی سفیده تخم مرغ انجام نشده است. با این حال، برخی از افراد از سفیده تخم‌مرغ به عنوان شفاف‌کننده مو استفاده می‌کنند، که نشان می‌دهد سفیده تخم‌مرغ حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند تجمع اضافی روی مو را از بین ببرد.

سفیده تخم مرغ معمولا برای درمان موهای چرب توصیه می شود. در اینجا یک روش گام به گام برای استفاده از سفیده تخم مرغ برای درمان مو آورده شده است:

  • نصف فنجان سفیده تخم مرغ را بردارید و روی موهای تمیز و مرطوب بمالید.
  • بگذارید 20 دقیقه بماند.
  • موها را با آب خنک بشویید تا مخلوط از بین برود.
  • موها را به طور معمول شامپو بزنید

مردم صدها سال است که از زرده تخم مرغ به عنوان راهی برای بهبود ظاهر مو استفاده می کنند. و خطرات محدودی در رابطه با استفاده از زرده تخم مرغ برای مو وجود دارد.

یکی از خطرات بالقوه واکنش آلرژیک به پروتئین های موجود در تخم مرغ زمانی است که کسی آنها را به بدن خود بمالد. اگر فردی به تخم مرغ حساسیت زیادی دارد، نباید این درمان مو را در نظر بگیرد.

برخی از علائمی که ممکن است فرد در صورت داشتن واکنش آلرژیک تجربه کند شامل خارش، تورم و قرمزی است.

اگر فردی روغنی مانند روغن زیتون را به مخلوط تخم مرغ اضافه کند، احتمال انتقال مخلوط به صورت بیشتر می شود. اگر فردی آلرژی داشته باشد، ممکن است علائم آلرژی را در صورت خود تجربه کند.

زرده تخم مرغ همچنین می تواند باعث ایجاد احساس چربی در موها شود.

اگر فردی زرده تخم مرغ را در معرض دمای بالا قرار دهد، زرده ممکن است سفت شود یا "پخته شود". این امر می تواند شستشوی شامپو را با مشکل مواجه کند.

 

لینک کوتاه     https://is.gd/5KoLWl

شش روش طبیعی برای سفید کردن دندان



استراتژی های زیر ممکن است به سفید کردن دندان ها کمک کند:

1. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی

حذف غذاهایی که روی دندان‌ها علامت‌گذاری می‌کنند، می‌تواند از ایجاد لکه‌های بیشتر جلوگیری کند. غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی تانن هستند، مانند شراب و چای، می توانند دندان ها را لکه دار کنند. قهوه، نوشابه های تیره و آبمیوه ها نیز می توانند آنها را لکه دار کنند.

غذاهای اسیدی می توانند با از بین بردن

 مینای دندان، دندان ها را زرد نشان دهند. افرادی که نگران رنگ دندان های خود هستند باید از مصرف زیاد مرکبات، قهوه و نوشابه خودداری کنند. از طرف دیگر، آنها باید همیشه دندان های خود را پس از مصرف مسواک بزنند.

دندانپزشکان به طور کلی توصیه می کنند حداقل صبر کنید 30 دقیقه منبع مورد اعتمادبعد از غذا خوردن قبل از مسواک زدن اسیدها می توانند مینای دندان را ضعیف کنند، بنابراین مسواک زدن خیلی زود می تواند باعث آسیب شود.

ترک سیگار یا محصولات تنباکو می تواند خطر لکه های نیکوتین را کاهش دهد. همچنین می تواند از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کند، که هر دو می توانند به مینای دندان آسیب بزنند و باعث مشکلات سلامت دهان و دندان شوند.

2. تلاش برای کشیدن روغن

روغن کشی اصطلاحی است برای شستن دهان با روغن برای از بین بردن کثیفی، باکتری ها و زباله ها. این جایگزینی برای مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن معمولی نیست، اما برخی  تحقیقات  نشان می دهد که شستن دهان با روغن های خاصی ممکن است به سفید شدن دندان ها کمک کند.

انجمن دندان پزشکی (ADA) کشیدن روغن را یک دندانپزشکی غیر متعارف می داند و می گوید: "هیچ مطالعه علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد روغن کشیدن حفره ها را کاهش می دهد، دندان ها را سفید می کند یا سلامت و تندرستی دهان را بهبود می بخشد."

با این حال، برای امتحان این روش، حدوداً دهان را با روغن بشویید20 دقیقه منبع مورد اعتمادبعد از مسواک زدن، آن را تف کنید.

روغن های مناسب برای روغن کشی عبارتند از:

  • روغن نارگیل 
  • روغن آفتابگردان
  • روغن کنجد

3. مسواک زدن با جوش شیرین

جوش شیرین می تواند به آرامی لکه های روی سطح دندان ها را پاک کند. برخی از مردم نگران هستند که جوش شیرین بیش از حد خشن است و ممکن است مینای دندان را از بین ببرد، اما  تحقیقات نشان داد که این روشی مطمئن برای از بین بردن لکه ها است.

جوش شیرین همچنین ممکن است به مبارزه با باکتری ها کمک کند، که نشان می دهد ممکن است بتواند پلاک را کاهش دهد و از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

4. استفاده از پراکسید هیدروژن

برای سفید کردن بهینه، فرد می‌تواند دو بار در روز به مدت یک هفته، با مخلوطی از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن به مدت ۱ تا ۲ دقیقه مسواک بزند. آنها فقط باید گاهی این کار را انجام دهند.

پراکسید هیدروژن ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد، بنابراین برای استفاده طولانی مدت یا برای افرادی که قبلاً دندان های حساسی دارند مناسب نیست.

5. سفید کردن با میوه

پاپائین و بروملین که آنزیم هایی هستند که به ترتیب درپاپایا و آناناس وجود دارند، ممکن است هر دو به سفید شدن دندان ها کمک کنند.

 ژل های سفید کننده دندان حاوی بروملین یا پاپائین پتانسیل بالینی قابل توجهی برای سفید کردن دندان ها دارند.

با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این آنزیم ها موثر هستند یا نه، ضروری است.ada  مالش مستقیم دندان ها را با تکه های میوه توصیه نمی کند ، زیرا اسید موجود در میوه در واقع می تواند رنگ دندان ها را بدتر کند.

6. جویدن غذاهای با فیبر بالا

جویدن برخی از سبزیجات و حبوبات با فیبر بالا می تواند به خنثی کردن اسید موجود در دهان و محافظت از مینای دندان کمک کند.

لوبیاها یا سبزیجات برگدار مانند اسفناج باعث تولید بزاق بیشتری در دهان می شود که به پاکسازی دهان از اسید کمک می کند.

لینک کوتاهhttps://is.gd/bPSMtO

آیا سوکرالوز یک جایگزین خطرناک قند است؟

شکر، ماده ای که در ذهن همه است. در ایالات متحده بیش از یک سوم بزرگسالان چاق هستند و دستورالعمل های غذایی در مورد قند اضافه شده سرکوب می شود. جایگزین‌های شکر برای افرادی که شیرینی بدون کالری اضافی می‌خواهند به گزینه‌ای محبوب تبدیل شده‌اند. در سال 2015 تجارت جایگزین شکر بیش از 13 میلیارد دلار ارزش داشت و همچنان به رشد خود ادامه می دهد.  سوکرالوز یک جایگزین شکر است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ایمن در نظر گرفته می شود، اما تحقیقات اخیر ایمنی سوکرالوز را به چالش می کشد.

به یاد داشته باشید قبل از خرید سوکرالوز حتما در موردش اطلاعات کافی داشته باشید.

سوکرالوز نیز مانند بسیاری از شیرین کننده های مصنوعی به طور تصادفی در آزمایشگاه کشف شد. در سال 1976 تیت و لایل و کالج ملکه الیزابت در لندن در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی مشترک بودند که شامل اصلاح شیمیایی قند بود. یکی از محققان «آزمایش» را برای «طعم» اشتباه فهمیده بود و تصادفاً سوکرالوز کشف شد.

سوکرالوز با نام تجاری "Splenda" به بازار عرضه می شود و معمولاً در بسته های زرد کوچک روی میزها دیده می شود. فراتر از این بسته‌ها، سوکرالوز در هزاران محصول غذایی و نوشیدنی، از محصولات پخته گرفته تا نوشیدنی‌ها، استفاده می‌شود و تعداد محصولات به طور پیوسته در حال افزایش است. اگر بخواهید انبار یا یخچال خود را بررسی کنید، یافتن "سوکرالوز" یا "اسپلندا" در لیست مواد تشکیل دهنده اقلام غذا و نوشیدنی تعجب آور نخواهد بود.

اگرچه سوکرالوز از شکر ساخته می شود، اما یک محصول طبیعی نیست. سوکرالوز توسط یک فرآیند شیمیایی ثبت شده چند مرحله ای تولید می شود که سه گروه هیدروژن-اکسیژن را با سه اتم کلر جایگزین می کند. جایگزینی با اتم های کلر شیرینی را تا 600 برابر بیشتر از شکر سفره تشدید می کند و حاوی کالری صفر است.

در سال 1999 سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) سوکرالوز را به عنوان یک شیرین کننده عمومی برای مصرف انسان ایمن تأیید کرد.  با این حال، تحقیقات متناقضی در مورد ایمنی سوکرالوز وجود دارد. برخی از اثرات منفی بالقوه سوکرالوز عبارتند از:  

 

سوکرالوز ممکن است سطح گلوکز و انسولین خون را افزایش دهد

سوکرالوز ممکن است بر افرادی که از آن برای کاهش مصرف قند و تثبیت سطح گلوکز خون استفاده می کنند تأثیر منفی بگذارد. یک مطالعه نشان داد که سوکرالوز باعث افزایش سطح گلوکز خون و سطح انسولین می شود در حالی که حساسیت به انسولین را کاهش می دهد. این می تواند بر افراد، به ویژه آنهایی که دیابت دارند، که برای مدیریت سطح گلوکز خون خود سوکرالوز مصرف می کنند، تأثیر منفی بگذارد.  

 

سوکرالوز و سلامت روده

سلامت دستگاه گوارش، سلامت روده، به موضوعی بسیار مورد توجه تبدیل شده است. جای تعجب نیست که بدن و دستگاه گوارش (GI) ما خانه باکتری های بیشتری نسبت به سلول های بدن ما باشد. ما تمایل داریم که باکتری ها را چیزی برای اجتناب از آن بدانیم، اما باکتری ها نیز نقش مفیدی در سلامت ما دارند. بخش بزرگی از سیستم ایمنی بدن ما در دستگاه گوارش قرار دارد و باکتری های مفید نقش عمده ای در سیستم ایمنی سالم دارند. یک مطالعه روی سوکرالوز و میکروبیوم GI نشان داد که سوکرالوز میکروبیوم روده را با کاهش باکتری‌های مفید تا 50 درصد تغییر می‌دهد. علاوه بر این، آنها دریافتند که 12 هفته پس از مطالعه، باکتری های مفید در دستگاه گوارش بهبود نیافته اند. این بدان معناست که حتی پس از اینکه سوکرالوز دیگر مصرف نمی شد، دستگاه گوارش همچنان تحت تأثیر منفی قرار می گرفت.

 

پخت و پز و کلروپروپانول ها

یکی از کاربردهای پیشنهادی Splenda کاهش کالری در هنگام پخت و پز و پخت است. Splenda به عنوان مقاوم در برابر حرارت در نظر گرفته شد، اما تحقیقات چیز دیگری را نشان می دهد. هنگامی که Splenda گرم می شود، مشخص شد که کلروپروپانول های مضر را در دمای بالا تجزیه و آزاد می کند.   کلروپروپانول ها سمی هستند و ممکن است منجر به سرطان و ناباروری در مردان شوند.

بنجامین فرانکلین یک بار گفت: "وقتی شک دارید، نکنید". اگر در مورد اثرات سوکرالوز بر سلامتی مطمئن نیستید، بهتر است از مصرف این محصول خودداری کنید. به عنوان جایگزینی برای مصرف سوکرالوز، مقدار قند اضافه شده در رژیم غذایی خود را به کمتر از 100 کالری یا 25 گرم برای اکثر زنان و 150 کالری یا 36 گرم برای اکثر مردان محدود کنید.