من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

آلوئه ورا برای آکنه: چگونه کار می کند و چگونه از آن استفاده کنید



آیا آلوئه ورا برای آکنه موثر است؟ 

بله، این ژل یک عامل ضد التهابی اثبات شده است که می تواند به طور موثر آکنه های خفیف تا متوسط ​​را درمان کند. نشان داده شده است که به طور قابل توجهی ضایعات آکنه را کاهش می دهد. 

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که برگ‌های آلوئه و ژلی که تولید می‌کنند  ضد میکروبی هستند و می‌توانند طیف وسیعی از میکروب‌ها از جمله ویروس‌ها و باکتری‌ها را هدف قرار دهند. آلوئه ورا می‌تواند به کنترل و کاهش حضور باکتری‌های کوتی‌باکتریوم آکنه (که قبلاً پروپیونی‌باکتریوم آکنه بود) که نقش اصلی در ایجاد آکنه است، کمک کند. 

آلوئه ورا همچنین حاوی اسید سالسیلیک و گوگرد است، دو عامل ضد عفونی کننده که معمولا در داروهای اکنه ای برای پاکسازی منافذ و کاهش چربی روی پوست یافت می شوند. روغن، سلول‌های مرده پوست و مواد زائد می‌توانند منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شوند. 

در نهایت، این ژل با تسریع بهود زخم و حفظ رطوبت در پوست به بازیابی سلامت پوست کمک می کند.

این ژل را می توان به تنهایی یا در کنار داروهای سنتی آکنه بدون نسخه (OTC) برای نتایج بیشتر استفاده کرد. به عنوان مثال، هنگامی که این ماده با کرم رتینوئید  ضایعات آکنه را در افراد مبتلا به آکنه غیرالتهابی و التهابی خفیف تا متوسط ​​کاهش می دهد و بروز عوارض جانبی که معمولاً با رتینوئیدهای موضعی مرتبط است را کاهش می دهد. 



آلوئه ورا برای اسکار آکنه

 بنابراین شواهد کمی برای حمایت از اثربخشی آن در درمان و پیشگیری از اسکار آکنه وجود دارد. 

با این حال، برخی تحقیقات نشان میدهد که آلوئه ورا ممکن است از طریق خواص ضد التهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی، به جلوگیری از تشکیل اسکار یا کاهش شدت زخم ها کمک کند. کاهش شدت آکنه مانع از تشکیل اسکار می شود.

مطالعه دیگری روی آلوئزین، جزء ژل آلوئه ورا بررسی شد و مشخص شد که می تواند بافت اسکار را با روشن کردن هایپرپیگمانتاسیون کاهش دهد . 

این ژل همچنین تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد. یک ماتریکس کلاژن قوی در زیر پوست باعث بهبودی مناسب می شود. 

بهترین نوع آلوئه ورا برای آکنه

آلوئه ورا به اشکال مختلفی از جمله ژل خام که مستقیماً از برگ های آلوئه ورا گرفته می شود و ژل آلوئه ورا، کرم، پماد و پاک کننده ها موجود است و نوع درمانی که ترجیح می دهید بستگی دارد . این ژل برای انواع پوست بی خطر است.

انتخاب آلوئه ورا برای صورت

آلوئه ورا ممکن است به صورت مستقیم روی پوست به صورت خام یا به عنوان یک محصول مراقبت از پوست خریداری شده استفاده شود. می توانید آن را به تنهایی استفاده کنید یا آن را با سایر  برای آکنه ترکیب کنید. 

همچنین ممکن است ترکیب آلوئه ورا را با داروهای سنتی آکنه برای مزایای بیشتر انتخاب کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا خام، کرم یا پماد، انتخاب های خوبی برای درمان همه جانبه یا لکه بینی هستند. هنگامی که از ژل یا کرم استفاده می کنید، لایه نازکی از ژل را اعمال می کنید که برای مدت طولانی روی پوست باقی می ماند. 

اگر پوست بسیار حساسی دارید یا به دنبال فرمول سبک تری هستید، ممکن است پاک کننده ها و اسپری ها را ترجیح دهید. 

تمام فرمولاسیون های آلوئه ورا می تواند به کاهش التهاب و رام کردن آکنه کمک کند. با این حال، پوست ممکن است به جای پاک‌کننده‌ها یا اسپری‌ها، به درمان‌های ترک‌شده آلوئه‌ورا و درمان‌های ترکیبی بهتر پاسخ دهد. با این حال، شامل یک پاک کننده یا اسپری می تواند لایه دیگری از درمان را اضافه کند.

نحوه استفاده از آن

ترکیب محصولات آلوئه ورا در روتین مراقبت از پوست شما بسیار ساده است. می توان از آن به عنوان ماسک، درمان لکه، پاک کننده یا مرطوب کننده استفاده کرد.

برای ژل یا کرم آلوئه ورا: 


  1. با آب ولرم بشویید؛ خشک کن
  2. ژل یا کرم آلوئه ورا را سخاوتمندانه روی پوست خود بمالید. بگذارید خشک شود
  3. مرطوب کننده دلخواه خود را بزنید 
  4. به روال مراقبت از پوست خود ادامه دهید

برای صابون آلوئه ورا: 

  1. پوست خود را با یک پاک کننده مبتنی بر آلوئه پاک کنید
  2. با آب ولرم بشویید؛ خشک کن
  3. از ژل آلوئه ورا، کرم یا مرطوب کننده دلخواه خود استفاده کنید
  4. به روال مراقبت از پوست خود ادامه دهید

برای اسپری آلوئه ورا: 

  1. صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید
  2. با آب ولرم بشویید؛ خشک کن
  3. صورت خود را با اسپری آلوئه ورا بپاشید. بگذارید خشک شود
  4. از ژل آلوئه ورا، کرم یا مرطوب کننده دلخواه خود استفاده کنید
  5. به روال مراقبت از پوست خود ادامه دهید

آلوئه ورا خالص

شما می توانید آلوئه ورا خالص خریداری کنید و از آن برای آکنه استفاده کنید. در عوض، می توانید یک گیاه آلوئه ورا یا برگ های جداگانه آلوئه را خریداری کنید و خودتان ژل را استخراج کنید. برگ های آلوئه ورا که فرآوری نشده اند و فاقد مواد افزودنی هستند، برای بسیاری از افراد یک امتیاز اضافی است.

برای استفاده مستقیم از ژل از گیاه، یک برگ بردارید و با دقت لبه ها را برش دهید تا خارها جدا شوند. سپس برگ را تکه تکه کرده و پوست آن را جدا کنید. 

مایع زرد رنگی به نام لاتکس آلوئه توسط پوست این گیاه تولید می شود. از این مایع اجتناب کنید و فقط از ژل شفاف استفاده کنید.

ماسک های صورت آلوئه ورا 

 آلوئه ورا می‌توانند به کاهش التهاب مرتبط با آکنه، کشتن باکتری‌ها و جلوگیری یا کم‌رنگ‌تر شدن جای جوش کمک کنند. 

اگر از ماسک شستشو استفاده می کنید، پس از شستن صورت، آن را بمالید. بعد از 10 تا 15 دقیقه صورت خود را بشویید و به روال مراقبت از پوست خود ادامه دهید. 

برای ماسک ماندگار، آن را بعد از تمیز کردن صورت خود بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح آن را بشویید. اگر می‌خواهید با مرتبط با آکنه مقابله کنید، ماسک صورت یک انتخاب عالی است .

عوارض جانبی آلوئه ورا برای آکنه

آلوئه ورا به طور کلی بی خطر و مناسب برای انواع پوست در نظر گرفته می شود. برخی از افراد عوارض جانبی مانند سوزش یا خارش را گزارش کرده اند. با این حال، این عوارض نادر است. 

برخی از افراد به آلوئه ورا یا لاتکس موجود در آن حساسیت دارند. اگر پس از استفاده از آن با علائم واکنش آلرژیک مواجه شدید، آن را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم بشویید. 

برای تعیین اینکه آیا آلرژی یا حساسیت دارید، توصیه می شود قبل از استفاده از این ژل روی صورت خود، ناحیه کوچکی را تست کنید.

بردن 

آلوئه ورا یک گزینه موثر برای درمان آکنه های التهابی و غیر التهابی است. این ژل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که آن را به یک درمان طبیعی قدرتمند برای تعدادی از بیماری های پوستی از جمله آکنه تبدیل می کند.

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید این ژل را در رژیم مراقبت از پوست خود بگنجانید

شما می توانید از این ژل به عنوان یک درمان فردی  کنید یا از یک داروی طبیعی مراقبت از پوست یا داروهای سنتی آکنه استفاده کنید. 


لینک کوتاه 

https://is.gd/pcwnpp

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد