من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

بررسی مختصر درباره روغن بادام تلخ

بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. خرید روغن بادام تلخ ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.



بررسی اجمالی

بادام نوع آشنایی از مغزها است. بسته به نوع درختی که تولید می کند ، می توانند شیرین و تلخ باشند. بادام شیرین از یک نوع درخت بادام تولید می شود و فاقد مواد شیمیایی سمی است. بادام تلخ از نوع دیگری از درخت بادام است و حاوی مواد شیمیایی سمی است.


علی رغم نگرانی های جدی در مورد ایمنی ، مردم از مرکز (مغز) بادام تلخ دارو تهیه می کنند. برای اسپاسم ، درد ، سرفه و خارش استفاده می شود.


روغنهای فرار "بادام تلخ" همچنین می توانند از مغزهای میوه مرتبط دیگر از جمله زردآلو ، هلو و آلو تولید شوند. مشابه روغن بادام تلخ ، این روغن های فرار سمی محسوب می شوند.


نقل از دکاموند شیمی: 

" خواص درمانی روغن بادام تلخ :

دانه روغنی بادام تلخ، ویژگی هایی منحصربفرد دارد که عبارتند از:

  • از روغن آن، بنزآلدئید خالص طبیعی استخراج می شود و دارای 100 درصد بنزآلدئید است. بنابراین، خاصیت ضدباکتری، ضد قارچ و ضد ویروس دارد.
  • بادام تلخ به دلیل دارا بودن ماده سمی به نام گلیکوسید آمیگدالین، دارای خاصیت آرام بخشی و تسکین درد است. این ماده با تاثیر بر روی اعصاب، احساس درد را متوقف می کند. به همین دلیل در درمان اسپاسم زانو و درد عضلات بصورت موضعی مفید است. اما خوردن آن ممکن است علاوه بر بی حسی، باعث بیهوشی شود.
  • اخیرا اثبات شده که دارای خاصت ضد سرطان است. منشا این خاصیت، وجود اسید هیدروسیانیک یا ماده هیدروژن سیانید بوده که با سلول های سرطانی مبارزه می کند. با متوقف کردن رشد سلول های سرطانی، امکان رشد و ترمیم سلول های سالم را فراهم می سازد.
  • به دلیل خواص خود، قادر است کرم یا انگل روده را از بین ببرد. در این حالت باید بصورت خوراکی مصرف شود که این کار، تحت نظر پزشک انجام می شود.
  • درمان عفونت های داخل گوش، از دیگر خواص درمانی روغن بادام تلخ است. با نرم کردن مایع داخل گوش، می تواند گرفتگی گوش را از بین ببرد."


چگونه کار می کند؟

اطلاعات علمی کافی برای دانستن اینکه بادام تلخ برای هر بیماری چگونه کار می کند در دسترس نیست. بادام تلخ حاوی ماده شیمیایی سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است که می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند.


موارد استفاده و اثربخشی

شواهد کافی برای ارزیابی اثربخشی برای ...

اسپاسم

درد

سرفه کردن.

خارش.

شرایط دیگر.

برای ارزیابی اثربخشی بادام تلخ برای این مصارف ، شواهد بیشتری لازم است.

بانک اطلاعاتی جامع داروهای طبیعی براساس شواهد علمی با توجه به مقیاس زیر ، اثربخشی را ارزیابی می کند: موثر ، احتمالاً موثر ، احتمالاً بی اثر ، احتمالاً بی اثر ، و شواهد ناکافی برای ارزیابی (شرح مفصل هر یک از رتبه ها).


اثرات جانبی

از بادام تلخ استفاده نکنید. بادام تلخ وقتی از طریق دهان گرفته می شود احتمالاً بی خطر تلقی می شود. این ماده حاوی یک ماده شیمیایی سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است. عوارض جانبی جدی می تواند مانند کند شدن سیستم عصبی ، مشکلات تنفسی و مرگ رخ دهد.


هشدارها و احتیاط های ویژه:

استفاده از روغن  بادام تلخ برای هرکسی احتمالاً بی خطر است ، اما برخی از افراد دلایل دیگری برای استفاده نکردن از آن دارند:

بارداری و شیردهی: اگر باردار یا شیرده هستید مصرف بادام تلخ از راه دهان به احتمال زیاد بی خطر است.


جراحی: بادام تلخ می تواند سیستم عصبی را کند کند. بیهوشی و سایر داروهای مورد استفاده در حین جراحی نیز این کار را انجام می دهند. استفاده از بادام تلخ همراه با این داروها می تواند سرعت سیستم عصبی مرکزی را بیش از حد کند کند. استفاده از بادام تلخ را حداقل 2 هفته قبل از جراحی برنامه ریزی شده متوقف کنید.


اثرات جانبی

از بادام تلخ استفاده نکنید. بادام تلخ وقتی از طریق دهان گرفته می شود احتمالاً بی خطر تلقی می شود. این ماده حاوی یک ماده شیمیایی سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است. عوارض جانبی جدی می تواند مانند کند شدن سیستم عصبی ، مشکلات تنفسی و مرگ رخ دهد.


روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ حاوی سیانور است که علاوه بر کمک به زیبایی پوست و مو ، دارای خواص ضد ویروسی ، ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد التهاب است. روغن بادام تلخ یک روش طبیعی برای بهبود چین و چروک های پوست است و باعث جوان سازی پوست می شود. روغن بادام به عنوان لوسیون صورت به افزایش رطوبت پوست و جلوگیری از چین و چروک پوست کمک می کند. روغن بادام تلخ حاوی اسیدهای چرب است که چربی پوست را کنترل می کند و به درمان آکنه کمک می کند. روغن بادام همچنین پوست را تمیز کرده و به درمان آکنه کمک می کند. روغن بادام تلخ حاوی ویتامین E است و می تواند به عنوان نرم کننده پوست مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این ، روغن بادام حاوی ویتامین های B6 ، B5 ، B1 ، A ، E است که همه آنها برای پوست مفید هستند. روغن بادام حاوی مواد مغذی برای سلامت پوست سر و فولیکول های مو است که رشد مو را افزایش می دهد و همچنین از مو در برابر اشعه UV محافظت می کند.


لینک منبع : دکاموند شیمی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد