من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

نحوه معکوس کردن پوست آسیب دیده از نور خورشید



افتادگی پوست، کک و مک، رنگدانه های ناهموار و لکه های تیره ظاهر می شوند. گاهی اوقات به صورت ضایعات پیش سرطانی یا سرطان پوست ظاهر می شوند.


اولین قدم در معکوس کردن پوست آسیب دیده از نور خورشید، جلوگیری از آسیب بیشتر است.پزشک متخصص پوست، می‌گوید: «یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع خوب که از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند، اولین و مهم‌ترین گامی است که افراد باید بردارند .

پیشگیری از سرطان پوست

جلوگیری از آسیب آفتاب آسان تر از معکوس کردن آن است. اقدامات شامل پوشیدن لباس های محافظ، استفاده از کرم های ضد آفتاب و اجتناب از تخت های برنزه کننده است.


دکتر راس می گوید: "آسیب ناشی از نور خورشید می تواند منجر به سرطان پوست شود." "پیشگیری بهترین راه برای مقابله با آسیب های ناشی از نور خورشید و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است."


دکتر راس می افزاید: "مراقبت مناسب از پوست به معنای توجه به هرگونه تغییر است." "به معنای دانستن علائم و نشانه های سرطان پوست است."


افرادی که پوست روشن دارند یا دارای سابقه خانوادگی سرطان پوست هستند باید مراقب محافظت در برابر آفتاب باشند. به طور کلی ساکنان کالیفرنیای جنوبی باید مراقب قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشند زیرا در روزهای بیشتری از سال نسبت به افرادی که در آب و هوای معتدل زندگی می کنند در معرض نور شدید خورشید قرار می گیرند.


دکتر راس می‌گوید: «حتی یک ضدآفتاب خوب هم به اندازه کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید مؤثر نیست، به ویژه در مکان‌هایی مانند سن دیگو». همه ما از آفتاب در اینجا لذت می بریم، اما هر زمانی که فرصتی برای انجام کاری در اواخر روز یا هر اوایل روز داشته باشید، استفاده از تاریکی نسبی خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری پوست را کاهش می دهد.

درمان پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید

مداخلات برای آسیب آفتاب متفاوت است. آنها از کرم ها و ژل های موضعی استفاده روزانه گرفته تا لایه برداری های شیمیایی و مکانیکی پوست و درمان های لیزری را شامل می شوند. این درمان ها می توانند به طور موقت رنگدانه های ناهموار را محو کنند، پوست زبر یا چروکیده را صاف کنند، منافذ را کوچک کنند و حتی تولید کلاژن را دوباره شروع کنند.


دکتر راس می گوید: «ما معمولاً سه نوع آسیب خورشید را در سن دیگو می بینیم. ملاسما که لکه های برنزه یا قهوه ای روی پیشانی و گونه ها هستند، شایع ترین است. همچنین لکه های قرمز و قهوه ای پیری، رگ های خونی شکسته و همچنین چین و چروک و افتادگی پوست وجود دارد.


کرم ها و ژل های موضعی

رتینوئیدها

این ترکیبات که به طور شیمیایی از ویتامین A مشتق شده‌اند، سلول‌های پوست را تشویق می‌کنند تا از بین بروند و خود را تجدید کنند و چرخه‌های گردش سلولی پوست را بهبود بخشند. آنها همچنین تولید کلاژن را تحریک می کنند، لکه های قهوه ای را روشن می کنند و در تئوری، اندازه منافذ را کاهش می دهند.

ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها

این مواد به دلیل تولید مواد شیمیایی سرکش مانند رادیکال های آزاد که باعث ایجاد علائم قابل مشاهده آسیب می شوند، روند انحطاط پوست را کند می کنند. آنتی اکسیدان ها می توانند علائم پیری را کاهش دهند، آسیب اشعه ماوراء بنفش به پوست را کاهش دهند و به کاهش تجزیه کلاژن کمک کنند.

لایه بردارها

آسیب خورشید سرعت چرخش یا جایگزینی سلول های پوست را کاهش می دهد. این باعث می شود پوست کدر، خشک، رنگ پوست ناهموار و حتی لک و منافذ مسدود شود. لایه بردارهای شیمیایی می توانند چرخش سلولی پوست را سریعتر تحریک کنند.

روشن کننده ها

مواد آرایشی سفید کننده یا روشن کننده معمولاً شامل هیدروکینون است، ماده ای که نشان داده شده است خواص روشن کنندگی پوست دارد. اگر همراه با رتینوئید استفاده شود، می‌تواند لکه‌های سطحی، رنگدانه‌های ناهموار و لکه‌های خورشید را روشن کند، اما به طور کامل از بین نمی‌رود.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی یک روش غیر جراحی است که توسط متخصص پوست و با استفاده از محلول های مختلف برای بهبود ظاهر پوست انجام می شود. عمق درمان متفاوت است. بسته به نوع پوست و هدف زیبایی و درمانی می تواند سطحی، متوسط ​​یا عمیق باشد.


لایه برداری برای برداشتن خارجی ترین لایه های پوست استفاده می شود تا پوست جدید و شفاف بتواند روی سطح ظاهر شود. در بسیاری از موارد، برداشتن قسمت هایی از رنگدانه های ناهموار، ضایعات پیش سرطانی و خطوط ریز را به همراه خواهد داشت. لایه برداری شیمیایی بسته به عمق لایه برداری می تواند به صورت متوالی یا به صورت یکبار انجام شود.


دکتر راس توضیح می دهد: "زمان استراحت برای لایه برداری سطحی حداقل است." ممکن است با یک لایه برداری عمیق تر، قرمزی و تورم را تجربه کنید. لایه برداری متوسط ​​و عمیق به زمان بهبودی بیشتری نیاز دارد. پس از هر درمان شیمیایی، محافظت قوی ضروری است.

لیزر درمانی

چندین نوع لیزر را می توان تقریباً بر روی هر سطح بدن برای کمک به کاهش ظاهر آسیب های ناشی از نور خورشید استفاده کرد.


 دکتر راس می‌گوید: «به طور کلی، درمان‌های لیزری بهترین نتایج را زمانی که صورت، گردن و قفسه سینه را هدف قرار می‌دهیم، ایجاد می‌کنند. آنها معمولاً کمتر از 30 دقیقه طول می کشند، با زمان خاموشی متفاوت بسته به نوع لیزر.


لیزر درمانی می تواند ضایعات قرمز و قهوه ای را درمان کند. سناریوی بهینه زمانی است که بیمار سبک باشد. دکتر راس می‌گوید: اکثر این دستگاه‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که تضاد قابل توجهی بین ضایعه قرمز یا قهوه‌ای و پوست پس‌زمینه وجود داشته باشد.

دستگاه های مبتنی بر نور

این دستگاه‌ها مانند IPL می‌توانند بافت پوست، قرمزی، رگ‌های شکسته، لکه‌ها و لکه‌های قهوه‌ای را بهبود بخشند. دکتر راس می گوید: «هیچ فناوری بهتر از لیزر نور سبز برای عروق خونی وجود ندارد. کرم ها و لایه بردارهای شیمیایی ممکن است نتوانند نتایج یکسانی را ارائه دهند.

لیزرهای غیر سایشی فرکشنال

این لیزرها زخم های ریزی را در عمق پوست ایجاد می کنند.

 همانطور که آنها بهبود می یابند، پوست دوباره با ظاهری صاف تر و سفت تر ظاهر می شود. لیزرهای تکه تکه شده فرآیند بهبود طبیعی را برای ایجاد کلاژن جدید تحریک می کنند.

لیزرهای ابلیتیو

اینها لیزرهای تهاجمی تر و عمیق تری هستند که لایه بالایی پوست را تبخیر می کنند. آنها برای آسیب های قابل توجه از رنگدانه های عمیق تر و رشد تا ناهمواری و خطوط عمیق و چین و چروک استفاده می شوند. این لیزرها به دوره نقاهت طولانی تر و شدیدتری نیاز دارند.

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم

دکتر راس می گوید محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید یک فرآیند مداوم است.


پیشگیری مهم است، اما اگر نگران آسیب پوست هستید، مطمئن باشید و به طور معمول با متخصص پوست خود مشورت کنید."


ضایعاتی که باقی می‌مانند، خونریزی می‌کنند یا تغییر می‌کنند باید انگیزه‌ای برای قرار ملاقات زودهنگام با پوست باشند.


لینک کوتاه 


https://b2n.ir/f60064


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد