من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

20+ اثرات مضر کافئین


تحقیقاتی که اثرات مضر کافئین را نشان می دهد

  1. بیش از 4 فنجان قهوه با مرگ زودهنگام مرتبط است. یک مطالعه با همکاری کلینیک مایو نشان داد که مردانی که بیش از چهار فنجان قهوه 8 اونس می نوشند، 21 درصد افزایش مرگ و میر ناشی از همه علل داشتند


  2. با این حال، کسانی که گزارش دادند که مقادیر بیش از حد کافئین مصرف می‌کنند، احتمالاً سیگار می‌کشند و تناسب اندام ضعیفی دارند


  3. دکتر نانسی اسنایدرمن از NBC گفت که چند تناقض با این مطالعه وجود دارد، اما تاکید می کند که اعتدال همچنان کلیدی است.نشان داد کسانی که بیش از 6 قهوه در روز مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند. 

  4. مطالعه دیگری به این نتیجه رسید که کسانی که روزانه بیش از 6 فنجان قهوه مصرف می کنند، مستعد ابتلا به سلامتی ضعیف و احتمالاً مرگ زودرس و کیفیت پایین زندگی به دلیل این بیماری ها هستند


  1. مصرف کافئین ممکن است فشار خون را افزایش دهد.

  2.  به خصوص در کسانی که قبلاً از فشار خون بالا رنج می برند و کسانی که به طور معمول کافئین مصرف نمی کنند . به افراد مبتلا به فشار خون 250 میلی گرم کافئین (حدود 2 قهوه) داده شد و داده ها نشان داد که فشار خون آنها حدود 2 تا 3 ساعت پس از مصرف کافئین بالا بود. 

  3.  مطالعه دومی که نجام شد، نتایج مشابهی را از دوز 160 میلی گرمی دریافت کرد. 
  4. همه شرکت کنندگان افزایش قابل توجهی در فشار خون را تجربه کردند و این افزایش در افرادی بود که به طور معمول کافئین مصرف نمی کردند. 


  1. افزایش خطر حملات قلبی در میان بزرگسالان جوان .

  2.  مطالعه‌ای که توسط دکتر لوسیو موس انجام شد نشان داد که افراد جوانی که فشار خون خفیف آنها تشخیص داده شده بود، در صورت مصرف مقدار کافئین معادل 4 فنجان قهوه، 4 برابر بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار داشتند. مصرف متوسط ​​بیشتر خطر را 3 برابر نشان داد. 
  3. کافئین با حملات نقرس مرتبط است. این مطالعه نشان داد افرادی که نوشیدنی های کافئین دار زیاده روی می کنند، خطر ابتلا به نقرس را افزایش می دهند. 


  1. کیست بافت پستان در زنان یک مطالعه نشان داد که زنانی که 31 تا 250 میلی‌گرم کافئین در روز مصرف می‌کردندو زنانی که بیش از 500 میلی‌گرم در روز نوشیدنی می‌نوشیدند، 2.3 برابر افزایش داشتند. کیست ها

  2.  کافئین می تواند باعث بی اختیاری شود .
  3.  مطالعه ای در دانشگاه آلاباما نشان داد که زنانی که کافئین زیادی مصرف می کنند 70 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بی اختیاری هستند. 

  4. کافئین ممکن است باعث بی خوابی شود .


  1.  کافئین موجود در سیستم فرد در هنگام خواب می تواند علائم بی خوابی را تقلید کند. 
  2. کافئین می تواند باعث سوء هاضمه شود .

  3.  افرادی که نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند  این عمدتا زمانی رخ می دهد که نوشیدنی ها با معده خالی مصرف شوند.

  4. کافئین می تواند باعث سردرد شود . 

  5. در حالی که دوزهای گاه به گاه کافئین می تواند علائم سردرد را تسکین دهد، استفاده بیش از حد از کافئین می تواند باعث سردرد و میگرن شود. 

  6. کافئین می تواند باروری را در زنان کاهش دهد 

  7. مطالعه ای از دانشکده پزشکی دانشگاه نوادا نشان داد که کافئین می تواند شانس باردار شدن زنان را تا حدود 27 درصد کاهش دهد

  8. کافئین و خطر سقط جنین : 

  9. در یک مطالعه اخیر، هم مردان و هم زنانی که حداقل دو نوشیدنی کافئین دار در روز در طول هفته های قبل از بارداری مصرف می کردند، خطر سقط جنین را اندکی افزایش دادند


  1. کافئین ممکن است برای بیماران دیابتی نوع 2 مفید نباشد . 

  2. مطالعه ای که توسط انجمن دیابت آمریکا انجام شد نشان داد که کافئین متابولیسم گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مختل می کند.
  3.  
  4. مصرف بیش از حد کافئین 

  5.  در حالی که مصرف بیش از حد نادر است، می تواند منجر به بسیاری از علائم نامطلوب از جمله مرگ شود، به ویژه در کسانی که شرایط پزشکی زمینه ای دارند. برخی نسبت به دیگران تحمل کمتری نسبت به کافئین دارند

  6. آلرژی به کافئین .

  7. برخی از افراد نسبت به مولکول کافئین حساسیت بیش از حد دارند که باعث واکنش های آلرژیک مانند در بدن مانند کهیر و درد می شود. اگرچه یک آلرژی واقعی نیست، اما بسیاری پس از مصرف حتی کمترین مقدار، علائم بسیار منفی را گزارش می کنند.


  1. کافئین باعث انقباضات شدید قلب می شود .

  2.  یک مطالعه اخیر نشان داد که بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی انرژی زا، قلب انقباضات شدیدتری ایجاد می کند. مشخص نیست که آیا این موضوع پیامدهای بلندمدتی برای سلامتی دارد یا خیر، به جز برای کسانی که شرایط سلامتی شناخته شده دارند.

  3. علائم یائسگی بدتر مطالعه اخیر منتشر شده در مجله انجمن یائسگی آمریکای شمالی نشان داد که زنان یائسه ای که کافئین مصرف می کردند درجه بیشتری از علائم وازوموتور داشتند. 


  1. مصرف کافئین می تواند منجر به افزایش اضطراب، افسردگی و نیاز به داروهای ضد اضطراب شود
  2. کافئین تعداد نوشیدنی های شیرین مصرفی مردم را افزایش می دهد که به چاقی و دیابت کمک می کند.
  3. کافئین از تولید کلاژن در پوست جلوگیری می کند .

  4. کافئین با استخوان سازی تداخل می کند و همچنین می تواند منجر به خطر بیشتر شکستگی استخوان شود . 

  5. این بستگی به دوز دارد، اما مصرف کنندگان سنگین کافئین باید توجه داشته باشند


لینک کوتاه 


yun.ir/9ul4xd

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد