من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

مزایای هندوانه برای پوست و 10 ماسک چهره ای هندوانه

نکات مراقبت از پوست هندوانه - در زیر بررسی کنید که فواید هندوانه برای پوست شما و 10 ماسک صورت هندوانه سریع ، آسان و فوق العاده مغذی که می توانید در خانه درست کنید

تابستان بسیار نزدیک است. و اگرچه آفتاب ، شن و آب شور می تواند صورت شما را خراب کند ، اما این فصل میوه های آبدار و خوشمزه ای نیز به ارمغان می آورد که می توانید برای پر کردن پوست خود و دوباره سالم ، جوانی و درخشش آن استفاده کنید.


هندوانه در بالای لیست میوه های تابستانی مورد علاقه من است. نه تنها هنگام خوردن آن فواید زیادی برای شما دارد ، بلکه پایه مناسبی برای بسیاری از ماسک های طبیعی و آبرسان و مغذی صورت است.


در حقیقت ، محصولات مراقبت از پوست با پایه هندوانه در حال حاضر روند مرسوم دارند. این روند از کره آغاز شد ، سپس به سایر نقاط جهان گسترش یافت. این روزها می توانید ماسک صورت ، اسکراب ، پاک کننده و مرطوب کننده های هندوانه زیادی را در بازار پیدا کنید. و روش های زیادی وجود دارد تا گوشت هندوانه تازه را در برنامه زیبایی خود بگنجانید.

پوست من مطمئناً لذت می برد وقتی مقداری از آن خمیر مرطوب کننده ، خنک کننده و طراوت را روی آن آغشته کنید! و می توانید در زیر 10 دستورالعمل ماسک صورت هندوانه ای را مشاهده کنید که متعادل ، ارزان و ساخت و استفاده از آنها آسان است.


در ابتدا ، در اینجا 10 دلیل بسیار مهم وجود دارد که شما باید سعی کنید هندوانه را به برنامه مراقبت از پوست خود اضافه کنید ...


مزایای هندوانه برای پوست

هندوانه حاوی حدود 40٪ لیکوپن بیشتر از گوجه فرنگی خام است! لیکوپن محافظت نوری را ارائه می دهد ، پوست را ترمیم می کند و دارای اثر ضد التهابی است. همچنین می تواند به شما کمک کند تا رنگ پوست را یکدست کرده و درخشش ایجاد کنید.

این ویتامین همچنین حاوی ویتامین های A ، C و E است - همه آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند ، رنگ پوست را روشن می کنند و روند نوسازی پوست را تسریع می کنند.

هندوانه منبع غنی رطوبت است. این پوست بدون ایجاد چربی پوست را آبرسانی می کند و به شما ظاهری چاق و جوان و درخشان می دهد.

آب هندوانه یک تونر طبیعی پوست است. باعث لطافت و انعطاف پذیری پوست و کاهش رنگ پوست می شود.

همچنین تا حدودی به عنوان یک ماده پاک کننده و پاک کننده طبیعی عمل می کند. بعد از ماسک صورت هندوانه ، پوست شفاف ، سالم و درخشان به نظر می رسد.

هندوانه می تواند به شما کمک کند تا از علائم پیری زودرس جلوگیری کنید ، تولید کلاژن را بهبود ببخشید و پوستی سفت و انعطاف پذیر داشته باشید.

هندوانه وقتی به صورت موضعی استفاده شود می تواند به شما در کاهش اندازه منافذ و کنترل تولید سبوم کمک کند. این امر آن را به یک درمان طبیعی عالی برای پوست چرب و آکنه تبدیل می کند.

می توانید از آن برای تسکین بثورات و آفتاب سوختگی جزئی استفاده کنید. این می تواند به شما در تسکین خارش و التهاب و کاهش قرمزی کمک کند.

ماسک های طبیعی هندوانه صورت ملایم و تحریک کننده نیستند. آنها برای انواع پوست مناسب هستند و می توانند به بهبود بسیاری از مسائل مربوط به پوست کمک کنند.

می توانید از مکعب های هندوانه منجمد برای شادابی سریع صورت خود ، کاهش عیوب و تقویت درخشش پوست استفاده کنید.

10 بهترین دستور تهیه ماسک صورت هویج هویج

همانند هر محصول جدید ، بهتر است ابتدا این ماسک ها را تست کنید ، فقط برای اطمینان. هندوانه احتمالاً باعث تحریکات و حساسیت های پوستی نمی شود ، اما شما هرگز نمی دانید.


در تمام دستورالعمل های ماسک صورت هندوانه ای من از تفاله استفاده می کنم. و بهترین راه برای بدست آوردن نرمترین تفاله هندوانه ، مخلوط کردن یک تکه هندوانه است. با این حال ، مخلوط کردن یک مکعب کوچک هر زمان که می خواهید ماسک صورت درست کنید غیر عملی خواهد بود.

بنابراین ، کاری که من دوست دارم انجام دهم (و این کار را تقریباً برای همه ماسک های صورت DIY بر اساس برخی میوه ها انجام می دهم) مخلوط کردن یک قطعه هندوانه بزرگتر و تقسیم تفاله به یک سینی مکعب یخ است. به این ترتیب ، هر وقت می خواهم ماسک هندوانه درست کنم ، یک مکعب منجمد از تفاله هندوانه در دست دارم.


همچنین می توانید هر بار که یک آبگوشت یا هندوانه تهیه کنید ، یک قاشق غذاخوری تفاله هندوانه قرض کنید.


در هر صورت ، در اینجا 10 بهترین ماسک صورت که می توانید با این میوه شاداب و آبدار درست کنید آورده شده است:


1. ماسک صورت هندوانه Diy برای انواع پوست

فواید:


در اینجا یک ماسک هندوانه بسیار ساده است که مناسب همه است. این ماسک مغذی ، جوان کننده ، براق کننده و ترمیم کننده است. می توانید هر وقت خواستید از آن استفاده کنید.


نحوه ساخت آن:


تفاله هندوانه 2 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

1 - 2 قاشق چایخوری روغن جوجوبا

برای تهیه این ماسک کافی است تفاله هندوانه و ژل آلوئه ورا را درون یک کاسه کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید. روغن جوجوبا را اضافه کرده و مخلوط کنید تا مخلوط روان و روان بدست آورید.


یک لایه نازک از ماسک را به صورت تمیز بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه روی آن بماند و در این مدت هر بار که پوست آن را خیس کرد دوباره آن را اعمال کنید. بعد از 20 دقیقه ماسک را بشویید و کرم صورت بزنید.

2. ماسک صورت با آب هندوانه برای روشن شدن پوست


فواید:


من هر کدام از این مواد را جداگانه دوست دارم و با هم یکی از ماسک های صورت DIY مورد علاقه من را می سازند. این به روشن شدن پوست من ، مبارزه با تیرگی و محو شدن جای آکنه های گاه به گاه کمک می کند.


نحوه ساخت آن:


1 قاشق غذاخوری آب هندوانه

ماست غلیظ 2 قاشق چایخوری

1 قاشق چایخوری آرد برنج

ماست غلیظ و تفاله هندوانه را خوب مخلوط کنید. وقتی صاف شد ، آرد برنج را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا خمیر یکدستی بدست آید. اگر می خواهید ماسک شما ضخیم تر باشد ، می توانید مقداری آرد برنج اضافه کنید.


صورت خود را بشویید و لایه برداری کنید. ماسک را به طور یکنواخت بزنید و بگذارید 10 - 15 دقیقه روی آن بماند. آن را بشویید و یک مرطوب کننده بزنید در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است.


3. ماسک صورت هندوانه برای پوست چرب

فواید:


هندوانه می تواند تا حدودی به شما در کنترل چربی پوست کمک کند ، اما بزرگترین مزیت آن خاصیت آبرسانی آن است. پوست چرب اغلب بسیار کم آب و کسل کننده به نظر می رسد. اما این ماسک در کمترین زمان تازه و تازه می شود.


نحوه ساخت آن:


تفاله هندوانه 1 قاشق غذاخوری

2 قاشق چایخوری عسل خام

1 قاشق چایخوری آب لیمو تازه

برای تهیه این ماسک ، فقط تمام مواد را در یک کاسه کوچک قرار دهید. همه چیز را خوب مخلوط کنید تا ماسک شما نرم و روان شود. اگر می خواهید ، می توانید یک قاشق چای خوری خاک رس کائولن نیز اضافه کنید ، برای برخی از خاصیت های تمیز کردن اضافی و جذب روغن.


ماسک را به صورت تمیز و ترجیحاً بعد از یک اسکراب ملایم بزنید. نگذارید روی صورت خشک شود - هر بار که شروع به خشک شدن کرد ، لایه دیگری بزنید. بعد از 15 تا 20 دقیقه ماسک را بشویید و بلافاصله کرم صورت بزنید.


4. آبرسان ماسک صورت هندوانه

فواید:


این ماسک تابستان مرا فریاد می زند. خیار و هندوانه هر دو طراوت بخش ، خنک کننده و فوق العاده آبرسانی هستند. ماسک پوست را ملایم و آرام می کند ، آن را چاق و نرم می کند و درخشش طبیعی زیادی به آن می بخشد.


نحوه ساخت آن:


تفاله هندوانه 1 قاشق غذاخوری

2 قاشق چایخوری پوره خیار

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

من پوره خیار را به صورت تفاله هندوانه تهیه می کنم - یک خیار کامل را مخلوط کرده ، سپس در یک سینی مکعب یخ منجمد می کنیم. روغن نارگیل را نیز کمی گرم می کنم ، تا بتوانم به راحتی آن را با دو روغن دیگر مخلوط کنم.


وقتی همه مواد را آماده کردید ، فقط همه چیز را خوب مخلوط کنید. می توانید آن را با انگشتان یا با پنبه روی صورت خود بمالید. فقط به مدت حدود 15 دقیقه به استفاده از آن ادامه دهید و اجازه ندهید خشک شود. شستشو داده و کرم صورت خود را بزنید.


5. ماسک هندوانه برای نقص پوست

فواید:


این ماسک مملو از آنتی اکسیدان است. این خاصیت ترمیم کننده ، پر کننده و ضد پیری دارد. این می تواند به شما کمک کند تا نقص های پوست را محو کنید ، رنگ پوست را یکنواخت کرده و پوست شما را چاق و صاف کند.


نحوه ساخت آن:


تفاله هندوانه 1 قاشق غذاخوری

2 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

1 قاشق چایخوری پودر چای سبز ماتچا

حداقل همه افراد می توانند از این ماسک در هفته استفاده کنند. برای تهیه آن ابتدا تفاله هندوانه و ژل آلوئه ورا را مخلوط کنید. پودر ماتچا را اضافه کنید و همه چیز را خوب مخلوط کنید تا زمانی که ماسک صورت صاف و یکدستی بدست آورید.


ماسک را به لایه ضخیم که می توانید روی صورت تمیز بمالید. بگذارید 10 - 15 دقیقه روی آن بماند. سپس ماسک را بشویید و مرطوب کننده صورت خود را بزنید تا رطوبت آن قفل شود.


6. ماسک صورت هندوانه برای درخشش پوست

فواید:


فوق العاده مغذی ، مرطوب کننده و ترمیم کننده. این ماسک بدون چربی پوست باعث آبرسانی می شود. این تکه های خشک را نرم می کند ، پوست را صاف و جوان می کند و باعث درخشش شبنم می شود.


نحوه ساخت آن:


تفاله هندوانه 1 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری هلو له شده

2 قاشق چایخوری عسل

یک تکه هلو رسیده را خوب له کنید تا زمانی که یک پوره صاف و یکدست بدست آورید. می توانید درست مثل هندوانه ، آن را یکدست و یکدست کنید. دو ماده دیگر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.


صورت خود را با یک شستشوی ملایم صورت بشویید و به آرامی از آن لایه برداری کنید. تا جایی که می توانید یک لایه ضخیم از ماسک بزنید. بگذارید به مدت 15 - 20 دقیقه روی آن بماند ، سپس آن را بشویید و یک مرطوب کننده بزنید.


7. ماسک صورت هندوانه ضد پیری

فواید:


این یک ماسک مناسب برای جلوگیری از علائم پیری زودرس و بهبود استحکام ، کشش و درخشندگی پوست است. هم انگور و هم ویتامین E چیزهای زیادی برای پیری پوست دارند. آنها پوست را نرم ، صاف ، انعطاف پذیر و جوان می کنند.


نحوه ساخت آن:


تفاله هندوانه 1 قاشق غذاخوری

2 قاشق چای خوری تفاله انگور

1 کپسول روغن ویتامین E

انگور را مخلوط کنید یا تفاله آنرا له کنید تا یکدست شود. تفاله هندوانه و روغن ویتامین E را اضافه کنید. همه چیز را با هم خوب مخلوط کنید.


ماسک را با انگشتان یا با پنبه به صورت خود بمالید. مانند سایر ماسک ها - هر بار که پوست شما آن را جذب کرد ، دوباره آن را اعمال کنید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی آن بماند و فراموش نکنید که بعد از آن کرم مرطوب کننده صورت بزنید.

8. ماسک صورت هندوانه با سیب زمینی


فواید:


ماسک صورت معروف و مشهوری که چهره شناس میراندا کر پیشنهاد می کند. علاوه بر تمام مزایای هندوانه که برای پوست ذکر شده است ، سیب زمینی یک ماده شگفت آور و روشن کننده و جوان کننده پوست است ، در حالی که عسل از پوست محافظت و ترمیم می کند.


نحوه ساخت آن:


تفاله هندوانه 2 قاشق غذاخوری

2 قاشق غذاخوری سیب زمینی له شده

1 قاشق غذاخوری عسل

یک سیب زمینی را بجوشانید و له کنید تا نرم شود. 2 قاشق غذاخوری سیب زمینی له شده را با 2 قاشق غذاخوری تفاله هندوانه و 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا یک رب صاف بدست آورید.


ماسک را به صورت یکنواخت روی صورت تمیز بمالید. بگذارید حدود 20 دقیقه روی آن بماند. سپس ماسک را بشویید. در حالی که پوست شما هنوز گرم و کمی مرطوب است ، از کرم صورت استفاده کنید.

9. طراوت ماسک صورت تابستانی با هندوانه و موز

فواید:


من این ماسک را خیلی دوست دارم! پوست من بعد از آن عالی به نظر می رسد و احساس می شود. هندوانه برای پوستی کم آب ، کسل کننده و بی روح (که من اغلب در تابستان است) بسیار مفید است. روغن موز و گل محمدی فوق العاده مغذی و مرطوب کننده هستند ، به علاوه از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند.


نحوه ساخت آن:


تفاله هندوانه 1 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری موز له شده

2 قاشق چایخوری روغن گل محمدی

یک تکه موز را با پشت چنگال خوب له کنید. سعی کنید همه توده ها را از بین ببرید. تفاله هندوانه و روغن گل محمدی را اضافه کنید و همه چیز را خوب مخلوط کنید.


صورت خود را بشویید و به آرامی لایه برداری کنید. ماسک را تا حد ممکن یکنواخت بزنید. بگذارید حداقل 20 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را بشویید. مرطوب کننده صورت خود را بزنید.


10. ماسک صورت هندوانه و آووکادو

فواید:


یکی دیگر از ماسک های مرطوب کننده صورت که انواع پوست آن را دوست دارند. سرشار از روغنهای طبیعی و چربی های سالم ، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. باعث احیا ، ترمیم و آرامش پوست می شود.


نحوه ساخت آن:


تفاله هندوانه 1 قاشق غذاخوری

1 قاشق غذاخوری آووکادو له شده

2 قاشق چایخوری هر روغن حامل پوست مناسب

یک قطعه آووکادو را خوب له کنید تا یک خمیر خامه ای صاف و یکدست بدست آورد. تفاله هندوانه و هر نوع روغن حامل پوست مناسب که معمولاً استفاده می کنید را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.


ماسک را به صورت یکنواخت روی صورت تمیز بمالید. بگذارید به مدت 15 - 20 دقیقه روی آن بماند ، سپس آن را بشویید و یک کرم صورت بزنید. شما می توانید این ماسک را 1 تا 2 بار در هفته یا هر زمان که پوست احساس خشکی ، خشکی ، کدر و کمبود آب داشته باشد ، استفاده کنید.



لینک کوتاه: http://gg.gg/v2j2c

رنگ چشم

هیولای چشم سبز از کجا آمده است؟

اگر پدر و مادر هر دو چشم آبی داشته باشند ، فرزندان چشم آبی دارند. درست یا غلط؟


نادرست این نادر است ، اما والدین چشم آبی که دارای فرزندان چشم قهوه ای هستند ، اتفاق می افتد. چرا؟ خوب ، کار پیچیده ای است ، اما ما می توانیم با این بگوییم که آنچه در مدرسه آموخته اید ، با این فرض که سن شما چند سال است اشتباه است.


چشم انسان در سایه های مختلف و الگوهای پیچیده و منحصر به فرد عنبیه وجود دارد. رنگ چشم از ترکیب دو رنگدانه سیاه و زرد ، ملانین ، در عنبیه تشکیل می شود. اگر در قسمت جلوی عنبیه خود هیچ ملانین ندارید ، چشمان آبی دارید. نسبت فزاینده ای از ملانین زرد ، در ترکیب با ملانین سیاه ، باعث ایجاد سایه هایی از رنگ بین قهوه ای و آبی ، از جمله سبز ، خاکستری و فندقی می شود.


قهوه ای شایع ترین رنگ چشم در سراسر جهان است.


مخلوط کنید

در ابتدا تصور می شد که رنگ چشم یک ویژگی ساده مندلی است که توسط یک ژن تعیین می شود. اما دانش مدرن نشان داده است که رنگ چشم به هیچ وجه ساده نیست.


رنگ چشم یک ویژگی پلی ژنیک است. این توسط چندین ژن و فعل و انفعالات بین آنها تعیین می شود. این همان چیزی است که امکان داشتن دو فرزند چشم قهوه ای را برای دو والدین چشم آبی فراهم می کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد حداکثر 16 ژن می توانند بر رنگ چشم تأثیر بگذارند. دو ژن مهم OCA2 و HERC2 هستند.


در ساده ترین مدل های رنگ چشم ، دو ژن وجود دارد. برای هر ژن ، دو نسخه به ما ارث می رسد ، یکی از مادران و دیگری از پدر. (این مدل برای توضیح بسیاری از مسائل بسیار ساده است ، اما با اهداف ما مطابقت دارد).


چرا چشم بچه های ما رنگ های مختلفی دارد؟

بیایید بررسی کنیم که چرا یک پدر و مادر چشم آبی (پدر) و یک والد چشم قهوه ای (مادر) و می توانند فرزندان قهوه ای ، سبز و چشم آبی داشته باشند.

برای ژن 1 ، OCA2 ، دو احتمال وجود دارد: قهوه ای یا آبی. نسخه قهوه ای ژن 1 نسبت به نوع آبی غالب است. منظور از غالب این است که اگر حداقل 1 نسخه از دو نسخه شما قهوه ای (Bb) باشد ، در این صورت چشمان قهوه ای خواهید داشت. متخصصان ژنتیک نسخه های مختلف ژن رنگ چشم را به عنوان B برای قهوه ای و b برای آبی نشان می دهند (حرف بزرگ غالب ، حروف کوچک ، مغلوب است). بنابراین چشم های قهوه ای یا Bb یا BB و چشم های آبی bb هستند.


برای ژن 2 ، دو احتمال وجود دارد: سبز یا آبی. رنگ سبز بر رنگ آبی غالب است. چشم های سبز می توانند GG یا Gb باشند ، در حالی که چشم های آبی bb هستند. قهوه ای نسبت به سبز غالب است ، بنابراین اگر نسخه B ژن 1 و نسخه G ژن 2 داشته باشید ، چشم های قهوه ای خواهید داشت.


ترکیبات ژنی احتمالی که می توانند به شما چشم های قهوه ای ، سبز یا آبی بدهند در نمودار نشان داده شده است.


بازگشت به کودکان چشم سبز یا آبی. پدر فقط چون چشمهای آبی دارد می تواند bb bb باشد. از آنجا که مادر چشمان قهوه ای دارد ، می تواند از هر شش گزینه مختلف برخوردار باشد. اما از آنجا که آنها دارای کودکان چشم قهوه ای ، چشم سبز و چشم آبی هستند ، به احتمال زیاد مادر Bb Gb است ، به این معنی که او چشمهای قهوه ای دارد اما ژنهای چشم آبی و سبز را حمل می کند.

چشم کودک شما چه رنگی خواهد بود؟

چگونگی ارث بردن رنگ چشم بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در روز تصور می شد.


به طور کلی ، به احتمال زیاد برای دو والدین چشم قهوه ای فرزند آبی چشم وجود دارد تا اینکه دو والدین چشم آبی یک فرزند چشم قهوه ای داشته باشند. دلیل این امر این است که ویژگی چشم آبی به طور کلی کمتر مسلط است و می تواند توسط افراد چشم قهوه ای منتقل شود تا زمانی که ژن های رنگ چشم روشن تر مطابقت داشته باشند ، احتمالاً بسیاری از نسل های بعد.


بنابراین ، برای امتحان و روشن کردن موارد ، بیایید در مورد این وضعیت فکر کنیم. ممکن است شخصی با چشم های قهوه ای یک آلل آبی و یک آلل قهوه ای داشته باشد ، بنابراین یک مادر چشم قهوه ای و یک پدر چشم آبی می توانند یک کودک چشم آبی به دنیا بیاورند. حالا در یک آلل سوم سبز مخلوط کنید ، که غالب آبی است ، اما قهوه ای مغلوب است. اگر مادر چشم قهوه ای آلل سبز (bG) را به همراه داشته باشد ، می تواند 50٪ از اوقات آلل سبز را منتقل کند ، بنابراین هنگام ازدواج با آلل آبی پدر ، آنها می توانند یک فرزند چشم سبز داشته باشند.


رنگ چشم بسیار پیچیده تر از توضیحات ما در اینجا است ، و شامل ژن هایی است که میزان رنگدانه در چشم شما را تعیین می کنند ، و همچنین ژن هایی که می توانند حتی آلل های غالب را اصلاح کنند ، اما امیدوارم این موارد برای شما پاک کند.


اگر در مورد رنگ چشم یا به طور کلی  سوال دیگری دارید ، از بینایی سنجی نیومارکت یا چشم پزشک ما در هندرسون سersonال کنید. آنها کاملاً در مورد همه موارد مربوط به چشم و بینایی سنجیده اند.

هنگام آماده شدن برای زایمان ، بیشتر والدین شروع به تعجب می کنند که فرزندشان چه رنگ چشم دارد. اگر شما و همسرتان هر دو رنگ چشم یکسانی داشته باشید ، به احتمال زیاد فرزند شما نیز یکسان خواهد بود ، اما مطمئناً همیشه اینگونه نیست. رنگ چشم کودک توسط ژنتیکی که شما و همسرتان تعیین می کنید تعیین می شود و می تواند به طرق مختلف با یکدیگر ترکیب شود تا نتایج جالبی ایجاد کند.


تغییرات

البته لازم به ذکر است که رنگ چشم نیز با گذشت زمان تغییر می کند. بیشتر نوزادان با چشم های آبی متولد می شوند ، اما سه ماه در جاده ها می توانند به هر تعداد رنگی تبدیل شوند. این به دلیل تولید ملانین است. کمبود ملانین در نوزادان هنگام تولد معمول است و باعث می شود چشم آبی داشته باشند. با گذشت مدتی از تولد کودک ، نور باعث ایجاد ملانین شده و رنگ چشم آنها تغییر می کند. مطمئناً هیچ راهی مطمئن برای شناختن تا زمان تولد کودک وجود ندارد ، اما روش هایی وجود دارد که می تواند تعیین کند چه رنگ چشم غالب است و یا احتمال انتقال آن به فرزند شما چیست.


چگونه کار می کند؟

نوزادان ژنتیک یکسان رنگ چشم را از هر دو والدین - 50٪ از هر یک به ارث می برند. از اینجا ژن ها جهش می کنند و آللی نامیده می شوند. آلل ها انواع جایگزین ژنی هستند که در این حالت وظیفه ایجاد رنگ چشم خاصی به کودک شما را دارند. ژن های آلل به شکل قهوه ای ، آبی یا سبز ، با قهوه ای غالب ، به دنبال آن سبز و آبی کمترین غالب یا آنچه مغلوب نامیده می شود ، وجود دارد.


با توجه به این اطلاعات ، شما می توانید تعیین کنید که چه رنگ چشم در والدین غالب است. ترکیبات زیادی شامل آلل های غالب و مغلوب وجود دارد ، اما شما می توانید یک نمودار تهیه کنید تا به شما در درک ترکیبات احتمالی کودک شما کمک کند. به عنوان مثال ، اگر هر دو والد آلل قهوه ای غالب داشته باشند ، به احتمال زیاد فرزند شما چشمان قهوه ای دارد و اگر یکی از والدین آلل قهوه ای غالب و دیگری آلل آبی مغلوب داشته باشد ، همین حالت را خواهد داشت.


آلل های قهوه ای و سبز همیشه آلل های آبی را از بین می برند ، و قهوه ای غالب ترین است.


آبی همیشه مغلوب خواهد بود. اگر پدر و مادر هر دو آلل آبی داشته باشند ، به احتمال زیاد کودک چشم های آبی خواهد داشت. با این حال ، اگر یکی از والدین چشمان سبز و دیگری آبی داشته باشد ، به احتمال زیاد فرزند شما چشم های سبز خواهد داشت ، زیرا رنگ سبز نسبت به آبی غالب است.

بیایید این را به کلاس علوم برگردانیم. همانطور که قبلاً ذکر شد ، هر انسانی دارای دو نسخه ژن است که هم از مادر و هم از پدر گرفته شده است. هنگامی که دو نسخه غالب باشد ، به آن هموزیگوت می گویند ، که می توانیم آن را "BB" بنویسیم. برعکس ، هنگامی که دو نسخه مغلوب است ، برچسب "bb" یا هتروزیگوت دارد. هنگام دانستن اینکه چه رنگ چشم بین شما و همسرتان غالب است ، باید این واقعیت را بخاطر داشته باشید که ترکیبات این ژن ها وجود دارد و می تواند بر رنگ چشم فرزند شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، وقتی کسی چشمان قهوه ای دارد ، لزوماً به این معنی نیست که ژن های هموزیگوت دارد. ممکن است ترکیبی یا "Bb" داشته باشند که دارای یک آلل قهوه ای غالب و یک آلل آبی مغلوب است. در این حالت چون قهوه ای بر رنگ آبی غالب است ، چشم های قهوه ای خواهند داشت.


در زیر نموداری آورده شده است که نمونه ای از چگونگی تعیین رنگ چشم کودک را نشان می دهد ، با توجه به اینکه می دانید مادر و پدر دقیقاً چه ترکیب ژنی دارند. در این مثال ، خواهیم گفت که مادر چشمان قهوه ای دارد ، اما یک آلل آبی مغلوب از پدرش حمل می کند. پدر در این مثال چشمان آبی دارد و هر دو آلل مغلوب را به همراه دارد. جعبه های سفید ترکیبی از این آلل ها را نشان می دهد که کودک شما می تواند داشته باشد.


لینک کوتاه: yun.ir/vmu3v4

فواید و خطرات شکلات برای سلامتی


دفعه بعدی که یک تکه شکلات می خورید ، شاید مجبور نباشید در مورد آن احساس گناه کنید. علیرغم شهرت بد آن در افزایش وزن ، تعدادی از مزایای سلامتی ممکن است با این درمان خوشمزه همراه باشد.


شکلات از دانه های درخت کاکائو گرمسیری Theobroma تهیه می شود. اولین استفاده از آن به تمدن اولمک در Mesoamerica برمی گردد.


بعد از کشف اروپا در قاره آمریکا ، شکلات در جهان گسترده بسیار محبوب شد و تقاضای آن منفجر شد.


شکلات از آن زمان به لطف طعم منحصر به فرد ، غنی و شیرین ، به یک محصول غذایی محبوب تبدیل شده است که هر روز میلیون ها نفر از آن لذت می برند.


اما خوردن شکلات چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟


حقایقی سریع درباره شکلات

مصرف شکلات از مدت ها قبل با بیماری هایی مانند دیابت ، بیماری عروق کرونر قلب و فشار خون بالا همراه بوده است.

اعتقاد بر این است که شکلات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است.

برخی مطالعات نشان داده اند که شکلات می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و از کاهش حافظه جلوگیری کند.

شکلات حاوی مقدار زیادی کالری است.

افرادی که بدنبال کاهش یا حفظ وزن هستند باید فقط در حد متوسط ​​شکلات بخورند.

فواید

تحقیقات اخیر نشان می دهد که شکلات ممکن است برخی از مزایای سلامتی را داشته باشد.

شکلات به دلیل محتوای چربی و قند زیادی ، مطبوعات بد زیادی دریافت می کند. مصرف آن با آکنه ، چاقی ، فشار خون بالا ، بیماری عروق کرونر و دیابت همراه بوده است.


با این حال ، طبق یک منبع معتبر از تأثیرات سلامتی شکلات در مجله پزشکی هلند ، این همه خبر بد نیست.


نویسندگان اشاره کردند که کاکائو ، ماده اصلی شکلات ، حاوی ترکیبات فنلی فعال بیولوژیکی است.


این باعث تغییر دیدگاه مردم در مورد شکلات شده است و تحقیقات در مورد چگونگی تأثیر آن بر پیری و شرایطی مانند استرس اکسیداتیو ، تنظیم فشار خون و تصلب شرایین را تحریک کرده است.


پتانسیل آنتی اکسیدانی شکلات ممکن است دارای یکسری فواید سلامتی باشد. هرچه محتوای کاکائو بیشتر باشد ، همانند شکلات تلخ ، فواید آن بیشتر است. شکلات تلخ همچنین ممکن است حاوی چربی و قند کمتری باشد ، اما بررسی برچسب مهم است.


خوردن شکلات ممکن است فواید زیر را داشته باشد:


کاهش سطح کلسترول

جلوگیری از زوال شناختی

کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی

توجه به این نکته مهم است که مزایای احتمالی سلامتی ذکر شده در زیر از مطالعات تک حاصل شده است. برای تأیید اینکه خوردن شکلات می تواند سلامت افراد را بهبود بخشد ، تحقیقات بیشتری لازم است.


علاوه بر این ، میله های شکلات فقط حاوی کاکائو نیستند. فواید و خطرات سایر مواد مانند قند و چربی باید مورد توجه قرار گیرد.


1) کلسترول

یک مطالعه ، منتشر شده در مجله تغذیه ، نشان می دهد که مصرف شکلات ممکن است به کاهش سطح کلسترول منبع معتبر لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) کمک کند ، همچنین به عنوان "کلسترول بد" شناخته می شود.


محققان تصمیم گرفتند تا بررسی کنند آیا میله های شکلات حاوی استرول های گیاهی (PS) و فلاوانول های کاکائو (CF) تاثیری بر سطح کلسترول دارند.


نویسندگان نتیجه گرفتند: "مصرف منظم میله های شکلات حاوی PS و CF ، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم چربی ، ممکن است با کاهش کلسترول و بهبود فشار خون از سلامت قلب و عروق پشتیبانی کند."


2) عملکرد شناختی

دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد اظهار داشتند که نوشیدن دو فنجان شکلات داغ در روز می تواند به سلامت مغز و کاهش حافظه در افراد مسن کمک کند.


محققان دریافتند که شکلات داغ به بهبود جریان خون در قسمت های مغز در مکان مورد نیاز کمک می کند.


فرزانه ا. سوروند ، نویسنده اصلی ، گفت:


"از آنجا که مناطق مختلف مغز برای انجام وظایف خود به انرژی بیشتری نیاز دارند ، به جریان خون بیشتری نیز نیاز دارند. این رابطه که اتصال عصبی عروقی نامیده می شود ، ممکن است نقش مهمی در بیماری هایی مانند آلزایمر داشته باشد. "

نتایج یک آزمایش آزمایشگاهی ، که در سال 2014 منتشر شد ، نشان داد که یک عصاره کاکائو ، به نام لاوادو ، ممکن است باعث کاهش یا جلوگیری از آسیب منبع مطمئن به مسیرهای عصبی در بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر شود. این عصاره می تواند به کاهش علائم مانند کاهش شناخت کمک کند.


مطالعه دیگری که در سال 2016 در ژورنال Appetite منتشر شد ، نشان می دهد خوردن حداقل یک بار در هفته شکلات می تواند عملکرد شناختی منبع معتبر را بهبود بخشد.


3) بیماری قلبی

تحقیقات منتشر شده در BMJ نشان می دهد که مصرف شکلات می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را توسط یک سوم منبع معتبر کاهش دهد.


بر اساس مشاهدات خود ، نویسندگان نتیجه گرفتند که سطح بالاتر مصرف شکلات می تواند با کاهش خطر ابتلا به اختلالات قلب و عروق مرتبط باشد.


آنها خواستار مطالعات تجربی بیشتر برای تأیید مفید بودن شکلات هستند.


4) سکته مغزی

دانشمندان کانادایی ، در تحقیقی که روی 44449 نفر انجام شد ، دریافتند افرادی که یک وعده شکلات می خورند ، 22 درصد کمتر از کسانی که این نوع شکلات را تجربه نمی کنند ، دچار سکته مغزی می شوند. همچنین ، کسانی که حدود دو اونس شکلات در هفته داشتند ، 46 درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از سکته مغزی بودند.

یک مطالعه بیشتر ، که در ژورنال Heart در سال 2015 منتشر شد ، تأثیر رژیم غذایی بر سلامت طولانی مدت 25000 زن و مرد را ردیابی کرد.


یافته ها حاکی از آن است که خوردن حداکثر 100 گرم شکلات در هر روز ممکن است با کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط باشد.


5) رشد و نمو جنین

خوردن 30 گرم (حدود یک اونس) شکلات هر روز در طول بارداری ممکن است برای رشد و نمو جنین مفید باشد ، بر اساس مطالعه ارائه شده در جلسه حاملگی 2016 انجمن پزشکی مادران و جنین در آتلانتا ، GA.


6) عملکرد ورزشی

شکلات ممکن است به ورزشکاران کمک کند در حالی که اکسیژن کمتری دارند مسافت بیشتری را طی کنند.

یافته های منتشر شده در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نشان می دهد که کمی شکلات تلخ ممکن است اکسیژن رسانی را در طول تمرینات تناسب اندام تقویت کند.


محققانی که دوچرخه سواران را در حال انجام آزمایشات زمانی در انگلستان مطالعه کردند دریافتند که "پس از خوردن شکلات تلخ ، موتورسواران هنگام دوچرخه سواری با سرعت متوسط ​​اکسیژن کمتری مصرف کردند و همچنین در یک آزمایش آزمایشی دو دقیقه ای مسافت بیشتری را طی کردند."


دانشمندان بر این باورند که موفقیت شکلات تلخ در این مورد این است که حاوی فلاونولهای معروف به اپی کاتچین است که باعث آزاد شدن اکسید نیتریک در بدن می شود. آب چغندر نیز تأثیر مشابهی دارد.

شکلات روشن در مقابل شکلات تلخ

تولیدکنندگان سبک یا شیر ، شکلات ادعا می کنند که محصول آنها برای سلامتی بهتر است زیرا حاوی شیر است و شیر پروتئین و کلسیم را تأمین می کند. حامیان شکلات تلخ به میزان بیشتر آهن و میزان آنتی اکسیدان در محصول خود اشاره می کنند.

هرچه شکلات تیره تر باشد ، غلظت کاکائو بالاتر خواهد بود و بنابراین ، از نظر تئوری ، سطح آنتی اکسیدان های موجود در میله بالاتر خواهد بود.


با این حال ، مواد مغذی بسته به مارک و نوع انتخابی شما در شکلات های موجود در بازار بسیار متفاوت است. اگر می خواهید از مواد مغذی مطمئن باشید بهتر است برچسب را بررسی کنید.


شکلات های شیرین نشده و محصولات صد در صد کاکائویی برای خرید بصورت آنلاین و برخی فروشگاه های مواد غذایی و مواد غذایی سالم در دسترس است.

خطرات و اقدامات احتیاطی

شکلات ممکن است فواید سلامتی داشته باشد ، اما می تواند برخی از تأثیرات منفی نیز داشته باشد.


افزایش وزن: برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف شکلات با کاهش شاخص توده بدن (BMI) و چربی مرکزی بدن ارتباط دارد. با این حال ، شکلات به دلیل داشتن قند و چربی می تواند تعداد کالری بالایی داشته باشد. هر کسی که سعی در کاهش وزن یا حفظ وزن دارد باید مصرف شکلات خود را محدود کرده و برچسب محصول مورد علاقه خود را بررسی کند.


محتوای شکر: محتوای زیاد قند در اکثر شکلات ها نیز می تواند دلیل پوسیدگی دندان باشد.


خطر میگرن: برخی از افراد ممکن است هنگام خوردن شکلات به طور منظم به دلیل محتوای تیرامین کاکائو ، هیستامین و فنیل آلانین ، دچار افزایش میگرن شوند. با این حال ، تحقیقات متفاوت است.


سلامت استخوان: برخی شواهد نشان می دهد که شکلات ممکن است باعث ضعف ساختار استخوان و پوکی استخوان شود. نتایج یک مطالعه ، منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی ، نشان داد که زنان مسن که هر روز شکلات مصرف می کنند ، از تراکم استخوان و منبع اطمینان و قدرت کمتری برخوردار هستند.


فلزات سنگین: برخی از پودرهای کاکائو ، شکلات های تخته ای و نوک کاکائو ممکن است حاوی مقادیر زیادی کادمیوم و سرب باشند که برای کلیه ها ، استخوان ها و سایر بافت های بدن سمی هستند.


در سال 2017 ، Consumer Lab 43 محصول شکلات را آزمایش کرد و دریافت که تقریباً تمام پودرهای کاکائو حاوی بیش از 0.3 میکروگرم کادمیوم در هر وعده است ، حداکثر مقدار توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO).


در مجموع ، خوردن شکلات هم می تواند فواید سلامتی داشته باشد و هم خطرات. مثل همیشه ، اعتدال مهم است.



لینک کوتاه: http://gg.gg/uyhyl

چرا ویتامین ث برای پوست خوب است

سرم های ویتامین C به یک دلیل افسانه ای هستند: آنها واقعاً م workثر هستند. رنگ پوست ناهموار ، بافت خشن ، خطوط ظریف ، زخم های آکنه ، تیرگی عمومی - می توانید در مورد هر گونه نگرانی معمول در مورد رنگ پوست نام ببرید و احتمال زیادی وجود دارد که ویتامین C (و محصولات مراقبت از پوست که در آن وجود دارد) یک درمان توصیه شده است. و اگر نظرسنجی سالانه  نشانه ای باشد ، امروزه یکی از مواد مورد نیاز در مراقبت از پوست است. اما دقیقاً چگونه روی پوست کار می کند؟ آیا نتایج روشن و نرم تر به دلیل همان آنتی اکسیدان قوی موجود در آب پرتقالی است که هنگام سرماخوردگی می نوشید؟


با توجه به اینکه به نظر می رسد علاقه به این ماده تشکیل دهنده در بالاترین حد خود قرار دارد ، ما احساس کردیم که غوطه وری عمیق در عجایب ویتامین C ضروری است. ما با متخصصان مشورت کردیم تا همه چیز در مورد آنچه ویتامین C را به عنوان یک ماده مورد توجه برای مراقبت از پوست و همچنین بهترین روشها برای بهره مندی از فواید آن بدل می کند ، بیاموزیم.


اول اینکه ، ویتامین C چیست؟

تا آنجا که به پوست شما مربوط می شود ، ویتامین C "یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند" ، پاتریشیا وکسلر ، متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره ، توضیح می دهد. "ویتامین C به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی خود به روند بازسازی طبیعی پوست کمک می کند ، که به بدن کمک می کند سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم کند."


بنابراین ، به همان روشی که مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان به بدن شما در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند ، آنتی اکسیدان های موضعی با کمک به جبران متجاوزان روزانه مانند آسیب UV و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ، همین کار را برای پوست شما انجام می دهند. دوره تازه سازی سریع آنتی اکسیدان ها: آنها با خنثی سازی تولید مولکول های بسیار واکنشی به نام رادیکال های آزاد ، از آسیب سلول های ما جلوگیری کرده یا آن را کاهش می دهند. به عبارت دیگر ، آنتی اکسیدان ها به سلامت بدن و سلول های پوست کمک می کنند.


تبلیغات

این قدرت مبارزه با رادیکال های آزاد فقط برای کمک به حفظ علائم پیری زودرس مهم نیست. جوشوا زایچنر ، مدیر تحقیقات آرایشی و بالینی در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک ، قبلاً به Allure گفت ، در خنثی سازی این رادیکال های آزاد ، ویتامین C همچنین می تواند به محافظت از پوست در برابر تغییرات پیش سرطانی ناشی از اشعه ماورا بنفش کمک کند.


ویتامین C چگونه دیگر به درد پوست می خورد؟

به طرز شگفت انگیزی ، فواید صرفه جویی در پوست ویتامین C محدود به آنتی اکسیدان آن نیست. این ماده از دیگر خواص درمانی پوست است که باعث می شود جایگاهی دائمی در کابینت دارویی شما داشته باشد. برای مثال ، هوارد سوبل ، متخصص پوست در نیویورک توضیح می دهد ، برای اولین بار ، وقتی ویتامین C به صورت موضعی استفاده می شود ، زیرا بسیار اسیدی است ، "پوست باعث تسریع در بهبود کلاژن و الاستین می شود." بخاطر بسپارید: کلاژن و الاستین هر دو فیبرهای پروتئینی هستند که به صورت طبیعی وجود دارند و به لاغر و سفت نگه داشتن پوست کمک می کنند. بنابراین ، در کمک به تقویت تولید کلاژن ، ویتامین C موضعی می تواند به جلوگیری از پیری زودرس پوست کمک کند.


وکسلر توضیح می دهد ، یک چیز جالب دیگر درباره این ماده تشکیل دهنده: این ماده حاوی خاصیتی است که از تولید ملانین پوست شما جلوگیری می کند ، و این همان چیزی است که باعث تغییر رنگ پوست مانند لکه های تیره و افزایش رنگدانه می شود. با ادامه استفاده موضعی ، ویتامین C می تواند از تشکیل لکه های تیره جلوگیری کند.


سوبل می افزاید: "این یک ماده براق کننده برتر است که بدون از بین رفتن رنگدانه های طبیعی پوست ، لکه های قهوه ای را محو می کند."


چگونه می توانید ویتامین C را به برنامه روزمره مراقبت از پوست خود اضافه کنید؟

کریستینا گلدنبرگ از متخصصان پوست گلدنبرگ در شهر نیویورک توضیح می دهد: "اصلی وسیله نقلیه ویتامین C نیست ، بلکه فرم ویتامین C است که در حال استفاده است." اصطلاح مورد جستجو اسید اسکوربیک است (که به آن اسید اسکوربیک L نیز می گویند) ، که پایدارترین و موثرترین شکل ویتامین C در مراقبت از پوست است.


گفته می شود ، هر سه متخصص پوست موافق هستند که بهترین نوع محصول مراقبت از پوست ویتامین C سرم است ، زیرا "سرم ها از کرم ها یا تونرها موثرتر هستند". علاوه بر این ، اضافه کردن ویتامین E به این مخلوط مانند یک یا دو مشت خوبیت پوست است.


وکسلر می گوید: "اسید اسکوربیک خالص ثابت شده است که به طور مداوم در نفوذ به سد پوست موثرترین است." "اثر ویتامین C [همچنین] وقتی با سایر آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین E ترکیب شود ، افزایش می یابد. با هم ، می توانند محافظت دو برابر در برابر آسیب رادیکال های آزاد داشته باشند." به همین دلیل است که شما اغلب دو آنتی اکسیدان فرمولاسیون شده در سرم را پیدا می کنید ، مانند C E Ferulic افسانه ای و برنده جایزه بهترین زیبایی SkinCeuticals و 10٪ سرم ویتامین C خالص.

همچنین متوجه خواهید شد که هیچ کدام از این بطری های سرم شفاف نیستند - و این عمدی است. ویتامین C هنگام قرار گرفتن در معرض نور یا هوا تجزیه می شود ، بنابراین بطری های شیشه ای تیره به حفظ ثبات آن کمک می کنند (و بنابراین اثربخشی). به عنوان یک قاعده کلی ، سرم ها باید زیر لایه مرطوب کننده شما لایه لایه شوند.


اگر تازه شروع به استفاده از این ماده بر روی پوست خود می کنید ، Sobel توصیه می کند که به آرامی شروع کنید. وی توصیه می کند: "این چیزهای قوی است ، بنابراین فقط برای هر برنامه فقط چند قطره نیاز دارید." بهتر است که با عادت بیشتر پوست به این ماده اولیه ، کار خود را با غلظت کم شروع کرده و به سمت بالا حرکت کنید. "


سرم های پنج درصدی به طور کلی برای پوست های حساس ملایم هستند و شما می توانید تا 20 درصد پیشرفت کنید ، که برای روشن و بهبود رنگدانه های پوست با سرعت بیشتری کار می کنند. اشکال دیگر ویتامین C که ممکن است در محصولات مراقبت از پوست با آن روبرو شوید عبارتند از: آسکوربات تتراهکسی الدسیل ، اسکوربیل فسفات منیزیم و آسکوربات متیل سیلانول.


چه کسی باید از ویتامین C اجتناب کند؟

گلدنبرگ می گوید: "کسانی که پوست حساس دارند ممکن است از ویتامین C حساسیت یا قرمزی داشته باشند." اگر تمایل به داشتن پوست حساس دارید ، وی توصیه می کند با تمرکز کمتری شروع کنید و همچنین "ابتدا یک منطقه آزمایش را امتحان کنید تا مطمئن شوید هیچ آلرژی وجود ندارد."


برای اطلاعات بیشتر در مورد عنصر نیروگاه ، بررسی بهترین سرم های ویتامین C ما را بررسی کنید.



لینک کوتاه:  yun.ir/wwmcz2

کدام یک از چای ها را برای بهبود پوست خود بنوشید

از اگزما گرفته تا آکنه ، این گیاهان توانایی بهبودی دارند.

شما می دانید که نوشیدن انواع خاصی از چای می تواند برای سلامتی شما مفید باشد - اما آیا می دانید برخی از چای ها از مزایای پوستی نیز برخوردار هستند؟ درسته! چای ، سرشار از پلی فنول (مولکول هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند) می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند ، اثرات آسیب UV را معکوس کرده و التهاب را کاهش دهد. بسیار شگفت انگیز ، درست است؟ اگرچه نوشیدن چای ممکن است تأثیر مثبتی در چهره شما داشته باشد ، استفاده از محصولات تزریق شده با عصاره های چای نیز می تواند مفید باشد. بسلامتی! در اینجا ، چهار چای با ابرقدرت های پوستی:

چای سبز

آفتاب زیاد می تواند به پوست آسیب برساند و علائم اولیه پیری را ایجاد کند. مطالعات نشان داده است که نوشیدن چای سبز در واقع ممکن است به شما در کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست کمک کند (البته هنوز مجبورید روزانه از SPF 30 استفاده کنید). Renee Snyder ، دکتر ، متخصص پوست و از بنیانگذاران مارک های لوازم آرایشی W3LL PEOPLE ، می گوید کاتچین ها (آنتی اکسیدان هایی که ممکن است از آسیب سلول جلوگیری کنند) در چای سبز می تواند التهاب مربوط به پیری را کاهش دهد ، همچنین از آفتاب سوختگی و به طور بالقوه طولانی مدت محافظت می کند. آسیب UV.


آدینا گریگور ، نویسنده کتاب پاکسازی پوست و بنیانگذار SW Basics ، یک خط مراقبت از پوست کاملاً طبیعی و پایدار ، می گوید: "رادیکال های آزاد که در نتیجه اشعه ماورا UV بنفش در بدن ایجاد می شوند ، می توانند سلول های سالم پوست را خراب کنند." . پلی فنول [موجود در چای] ضد التهاب است و قابلیت ترمیم DNA را دارد ، که می تواند جهش های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد را اصلاح کند. "

جدا از لذت بردن از یک فنجان هر روز صبح ، می توانید از محصولاتی با عصاره چای سبز نیز استفاده کنید. الیزابت تانزی ، MD ، مدیر مشترک لیزر پوست در انستیتوی جراحی لیزر پوستی واشنگتن ، لوسیون مرطوب کننده آنتی اکسیدان چای سبز Replenix CF (38 دلار ، dermstore.com) را توصیه می کند ، که حاوی 90 درصد از پلی فنول های چای سبز برای جلوگیری از علائم زودرس پیری و آبرسانی پوست خشک و تکه ای - به ویژه مناطق مستعد اگزما. سرم بدن آنتی اکسیدان One Love Organics Gardenia + Tea (39 دلار ، oneloveorganics.com) گزینه خوب دیگری است - این ماده حاوی روغن چای سبز ، روغن دانه کدو تنبل و روغن خولان دریایی برای مرطوب سازی عمیق پوست است.

مرتبط: نوشیدنی تابستانی که باعث درخشش پوست شما می شود


یربا ماته

آیا می خواهید پوست خود را جوان نگاه کنید؟ ممکن است بخواهید چای یربا ماته ، معروف به ماته ، جرعه ای بنوشید. مملو از آنتی اکسیدان است که به جلوگیری و ترمیم آسیب پوستی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. این نوشیدنی از برگهای خشک گیاه yerba maté موجود در آمریکای مرکزی و جنوبی تهیه می شود و همچنین حاوی مقادیر زیادی کافئین است.


اسنایدر می گوید: "یربا ماته یک درمان سنتی برای همه چیز است ، از خستگی تا کنترل اشتها گرفته تا سیستم ایمنی ضعیف." "این شامل یک لیست طولانی از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها ، از جمله ویتامین B ، ویتامین C ، منگنز ، پتاسیم و روی است."


اگر می خواهید محصولات مراقبت از پوست با چای یربا ماته را تجربه کنید ، فوم پاک کننده Goodal Phytowash Yerba Maté (20 دلار ، clubcliousa.com) منافذ پوست را به صورت عمیق تمیز می کند ، آلودگی ها ، مواد زائد و مواد آرایشی را پاک می کند. علاوه بر یربا مات ، این محصول همچنین دارای عصاره توت آکای و روغن دانه آندیروبا است که به کاهش منافذ و جلوگیری از آکنه کمک می کند.

مرتبط: 5 دستور العمل چای یخ سالم و گوارا

بابونه

از بین همه چای های گیاهی ، بابونه محبوب ترین مورد برای استفاده در درمان موضعی پوست است. سالهاست که برای تسکین پوست خشک ، لکه دار و حتی آکنه استفاده می شود. اسنایدر می گوید: "می توان از بابونه برای درمان بثورات و التهابات پوستی کمک کرد." "این ماده دارای فلاونوئیدهایی است که اثر مهاری زیادی روی رادیکال های آزاد دارند." غبار تسکین دهنده بابونه Jurlique (18 دلار ، jurlique.com) برای پوست های حساس ایده آل است و می تواند به آرامش رنگ صورت کمک کند.


مرتبط: 5 غذای خوشمزه که بدن شما را هیدراته می کند

رویبوس

رویبوس که به چای قرمز نیز معروف است ، از بوته قرمز آفریقای جنوبی ساخته می شود و فاقد کافئین است ، بنابراین برای زنانی که انتظار دارند و می خواهند مصرف کافئین خود را محدود کنند بسیار مناسب است. علاوه بر این ، این ماده حاوی آسپالاتین و نوتوفاژین ، دو ترکیب شیمیایی است که دارای خواص ضد التهابی هستند. اسنایدر می گوید: "مشخص شده است که فلاونوئیدهای موجود در رویوبوس دارای عملکرد ضد التهابی هستند که این امر برای درمان بیماری های پوستی مانند روزاسه یا آکنه مفید است." عصاره رویبوس را می توانید در کرم آنتی اکسیدان صورت Alaffia Rooibos & Shea Butter پیدا کنید (17 دلار ، alaffia.com) که حاوی روغن نارگیل و آلوئه ورا نیز می باشد ، هر دو ماده تسکین دهنده ای هستند که می توانند باعث کاهش تحریک شوند.


لینک کوتاه: yun.ir/bw3vs1