من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

13 نکته برای مدیریت آکنه نوجوانان


13 نکته برای مدیریت آکنه نوجوانان


آکنه یک بیماری شایع است که بسیاری از نوجوانان با آن مواجه هستند. اگرچه اکثر نوجوانان در برخی مواقع آکنه خواهند داشت، اما نوجوان شما هنوز ممکن است از آن خجالت بکشد. به عنوان یک والدین یا قیم، مهم است که احساسات نوجوان خود را در مورد آکنه جدی بگیرید. آکنه می تواند باعث کاهش عزت نفس و ایجاد ناراحتی در نوجوانان شود. کمک به نوجوان خود برای مدیریت آکنه می تواند این زمان را استرس کمتری داشته باشد و اثرات طولانی مدت آکنه را کاهش دهد.


شما و نوجوانتان می توانید از این 13 نکته برای کمک به مدیریت یا از بین بردن آکنه پیروی کنید:

1. از نوجوان خود بخواهید از محصولات آکنه بدون نسخه استفاده کند و نواحی مشکل را با یک پاک کننده ملایم دو بار در روز بشوید.

به دنبال محصولاتی باشید که حاوی بنزوئیل پراکسید موضعی به عنوان ماده اصلی فعال هستند. پاک کننده را با نوک انگشتان بمالید و پوست را با آب ولرم بشویید.


2. پس از شستن پوست با یک محصول موضعی حاوی آداپلن درمان کنید.

آداپلن برای باز کردن منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش های جدید مفید است. مقداری به اندازه یک نخود باید به کل صورت مالیده شود و از مناطقی که به راحتی تحریک می شوند مانند چشم ها و دهان اجتناب شود. همچنین در صورت نیاز می توان آن را روی سینه و پشت اعمال کرد.


3. از اسکراب های صورت، ماسک های قابض و پاک کننده صورت و همچنین شستشوی زیاد صورت خودداری کنید.

این می تواند پوست را تحریک کند و آکنه را بدتر کند.


4. به نوجوان خود یادآوری کنید که از درمان آکنه استفاده کند، اما فقط گاهی به او یادآوری کنید.

یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد که یادآوری‌های کمتر از سوی والدین مؤثرتر از یادآوری روزانه به فرزندتان است، که می‌تواند به عنوان آزار تلقی شود.


5. نواحی مشکل را لمس نکنید و آنها را نچینید.

این می تواند آکنه را تحریک کند، منجر به عفونت و ایجاد جای زخم شود.


6. مطمئن شوید که نوجوان شما هر روز از ماسک صورت تمیز استفاده می کند.

ماسک صورت کثیف با سایر استراتژی های پیشگیری مقابله می کند. حتما قبل از اولین بار استفاده از ماسک ها را بشویید. برای شستن پوشش های صورت از مواد شوینده معمولی و آب داغ استفاده کنید. در مورد مراقبت از پوست هنگام استفاده از ماسک بیشتر بدانید.


7. نوجوان شما باید هر روز از شامپو استفاده کند.

این مخصوصاً اگر موهای چرب یا نواحی مشکل دار در اطراف خط مو داشته باشد، ضروری است.


8. بعد از فعالیت هایی که باعث تولید عرق و روغن می شود، دوش بگیرید.

ورزش و پوشیدن کلاه یا کلاه ایمنی می تواند تولید عرق و روغن را افزایش دهد.


9. آکنه را زود درمان کنید.

درمان چند جوش راحت تر از جوش زدن است. درمان زودهنگام همچنین می تواند به پیشگیری از آکنه در سال های بزرگسالی کمک کند و جای زخم ها را کاهش دهد.


10. از پوست در برابر نور خورشید محافظت کنید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند آکنه را بدتر کند و برخی داروها پوست را در برابر اشعه های خورشید مستعد می کنند. اگر نوجوان شما قصد دارد زیر نور آفتاب قرار بگیرد، از او بخواهید یک مرطوب کننده بدون چربی حاوی کرم ضد آفتاب استفاده کند.


11. از مصرف زیاد لوازم آرایشی خودداری کنید.

لوازم آرایشی می تواند باعث بسته شدن منافذ و بدتر شدن آکنه شود.


12. از پوست در برابر مواردی که ایجاد اصطکاک یا فشار می کنند محافظت کنید.

گوشی ها، کلاه ایمنی، کوله پشتی و یقه ها و بندهای تنگ نمونه هایی هستند.


13. به نوجوان خود در مدیریت و کاهش استرس کمک کنید.

استرس می تواند باعث شعله ور شدن آکنه شود.


اگر نوجوان شما چندین هفته محصولات بدون نسخه آکنه را امتحان کرده است و بهبودی ندیده است، یک قرار ملاقات با متخصص پوست یا متخصص اطفال بگذارید که می تواند داروهای قوی تری را تجویز کند و به گزینه های درمانی کمک کند.



لینک کوتاه: https://b2n.ir/e07815

راهکار های تقویت ناخن ها

تقویت ناخن


به گفته متخصصان پوست، چگونه ناخن‌های قوی‌تر و سالم‌تری داشته باشیم؟


ناخن های ضعیف یک مزاحم کامل است. اما به همان اندازه که وسوسه انگیز است که ناخن های نازک و پوسته شده خود را زیر یک مانیکور ژلی دائمی پنهان کنید، تغییرات زیادی در سبک زندگی وجود دارد که در مجموع می توانند ناخن های شما را به شکوه قبلی خود بازگردانند.


بنابراین، در وهله اول چه چیزی باعث ضعیف شدن ناخن های ما می شود؟ دکتر روندا کلاین، متخصص پوست در وست پورت، کانکتیکات، می‌گوید: «ناخن‌های ما از لایه‌هایی از کراتین تشکیل شده‌اند، پروتئینی که در مو و پوست ما نیز یافت می‌شود». با افزایش سن، سلول‌های بدن ما کراتین را با سرعت کمتری تولید می‌کنند که می‌تواند باعث ضعیف شدن ناخن‌ها و خشک و کدر به نظر برسد.

او اضافه می‌کند که فقط فرآیند پیری نیست که می‌تواند روی ناخن‌های ما تاثیر بگذارد. قرار گرفتن در معرض عناصر (فکر کنید: سرمای شدید، شستن بیش از حد دست ها، تماس با مواد شیمیایی) می تواند ناخن ها را ضعیف و خشک و آسیب پذیر کند.

چگونه ناخن های خود را تقویت کنیم (و آنها را به همین شکل نگه داریم)

در اینجا نحوه تقویت ناخن های آسیب دیده بعد از ژل و اکریلیک آورده شده است


نمی توان انکار کرد که لیست بلند بالایی از دستاوردهای ساخت ژل، اکریلیک یا مانیکور معمولی وجود دارد. زمان خشک شدن صفر، سایش طولانی بدون تراشه، درخشش دائمی براق، و در مورد اکریلیک، حتی طول بیشتر. اما همه این نوع مانیس‌ها می‌توانند آسیب زیادی به ناخن‌های شما وارد کنند (مخصوصاً اگر به‌طور نامناسب برداشته شوند).


اگر ناخن‌های ضعیف و شکننده شما به کمی TLC اضافی نیاز دارند، این نکات حرفه‌ای را از مانیکوریست‌های مشهور و متخصصان ناخن (از جمله تقویت‌کننده‌ها و مکمل‌های ناخن رایج آنها) برای کمک به رشد طولانی‌تر و قوی‌تر امتحان کنید.


مطالب مرتبط: هر آنچه که باید در مورد ژل مانیکور بدانید


ژل لاک و اکریلیک را به درستی پاک کنید

بسیار خوب، بنابراین از نظر فنی این یک نکته تعمیر نیست، اما ابتدا این کار را انجام دهید و می تواند شما را از مواجهه با بسیاری از مشکلات احتمالی نجات دهد. اول از همه، بعد از ما تکرار کنید: من مانیکور ژل را انتخاب نمی کنم.


جرالدین هولفورد، مانیکوریست مشهور می‌گوید: «برداشتن ژل احتمالاً بدترین کاری است که می‌توانید برای ناخن‌های خود انجام دهید. او توضیح می‌دهد: «اثرات فوری به صفحه ناخن آسیب می‌رسانند، زیرا شما لایه‌های بالایی ناخن واقعی را همراه با لاک خود از بین می‌برید.


اثرات طولانی مدت آن نازک شدن ناخن ها، آسیب به بستر ناخن و بی نظمی در صفحه ناخن و الگوهای رشد است. نه ممنون


مدیر ارشد تست محصول ORLY، کلی بانون، موافق است، و اضافه می کند که حتی اگر ناخن های خود را برای پاک کردن لاک خیس کنید، می توانید به ناخن های خود آسیب بزنید، اگر به اندازه کافی خیسانده نشوید یا اگر پوشش پوششی شکسته نشود، مانع از برداشتن آن به تمام لاک ها می شود. لایه های ژل او قویاً توصیه می کند که ژل های خود را توسط یک تاپ حرفه ای حذف کنید تا از هر گونه آسیبی جلوگیری کنید.


نکته حرفه ای: چه در حال برداشتن ژل یا دیپ هستید، از متخصص خود بخواهید که دستان شما را در حوله های داغ بپوشاند در حالی که ناخن های شما در پدهای پنبه ای آغشته به استون پیچیده شده است. سارا گیبسون تاتل، بنیانگذار و مدیر عامل Olive & June توضیح می دهد که گرما به سرعت بخشیدن به روند کمک می کند.


می‌توانید ژل‌ها یا ژل‌ها را در خانه از بین ببرید، اما قطعاً از حذف اکریلیک برای افراد جوان استفاده کنید، زیرا چسب استفاده‌شده بسیار قوی‌تر است – همانطور که پتانسیل شما برای ایجاد آسیب‌های بزرگ وجود دارد. تاتل خاطرنشان می کند: "حذف نامناسب در این مورد ده برابر بدتر از ژل است. واقعاً باید مراقب و متفکر بود و باید تا دو ساعت طول بکشد."


هیدراتاسیون ناخن های شما را تقویت می کند

اکنون که ژل-دیپ-اکریلیک خاموش است، نکته کلیدی مرطوب کردن، مرطوب کردن، مرطوب کردن است. مانیکوریست جین سون چوی، بنیانگذار لاک و سالن های ناخن JINSoon می گوید: استفاده طولانی مدت از مانیس ژل و اکریلیک، ناخن های شما را خشک، شکننده و شکننده می کند.


روغن کوتیکول BFF شما برای ایجاد آبرسانی عمیق است. نه تنها روی ناخن، بلکه به خوبی آن را روی کوتیکول ماساژ دهید. کوتیکول جایی است که رشد ناخن جدید و سالم شروع می شود، بنابراین تغذیه و آبرسانی به این ناحیه مهم است.


یکی از پرفروش‌ترین محصولاتی که باید امتحان کنید: نرم‌کننده ناخن و کوتیکول روغن خورشیدی CND. هولفورد همچنین استفاده از روغن جوجوبا مستقیم را دوست دارد، که می تواند بستر ناخن را تقویت کند و رشد ناخن سالم را تقویت کند. او توصیه می کند که آن را سه بار در روز به مدت پنج روز استفاده کنید (و در غیر این صورت ناخن ها را خالی نگه دارید) تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

ناخن های خود را با استراحت دادن به آنها تقویت کنید

تاتل می‌گوید: «در حالی که هیچ مدرک علمی مبنی بر اینکه بدون لاک ناخن‌های شما تفاوتی ایجاد می‌کند وجود ندارد، به طور حکایتی می‌توانم به شما بگویم که وقتی مشتریانمان استراحت می‌کنند، ما کاملاً متوجه تفاوت در استحکام و سلامت ناخن‌ها می‌شویم». چوی و هولفورد موافق هستند - هر سه توصیه می‌کنند که حداقل چند روز پس از استفاده از ژل، اکریلیک یا دیپ، ناخن‌های خود را طبیعی نگه دارید.


هولفورد پیشنهاد می کند اگر واقعاً نیاز دارید که آنها را براق نگه دارید، از تقویت کننده ناخن به عنوان پوشش پایه استفاده کنید. همچنین می توانید به دنبال رنگی باشید که حاوی مواد تقویت کننده باشد. (برای دیدن لیستی از موارد مورد علاقه ما در زیر به خواندن ادامه دهید.)


کوتاه کردن ناخن ها را تقویت می کند

تاتل می‌گوید: "چه متوجه شوید یا نه، وقتی ناخن‌های بلندی دارید، دائماً آنها را به کیبورد خود می‌کوبید، به در، آن را نام می‌برید. مردم تأثیر این کار را دست کم می‌گیرند."


ناخن های خود را کوتاه نگه دارید و به آنها فرصت دهید قوی تر و سالم تر (و شاید حتی طولانی تر) از قبل رشد کنند. نتیجه دیگر: هالفورد می‌افزاید: ناخن‌هایی که فرم خوبی ندارند وقتی کوتاه‌تر هستند سالم‌تر به نظر می‌رسند.


بنن اضافه می‌کند که انجام یک «مانیکور» کوچک - حتی اگر به سادگی سوهان زدن ناخن‌هایتان باشد - هر دو تا چهار روز یک‌بار می‌تواند از شکستگی و گرفتگی جلوگیری کند. اگر ناخن‌های شما واقعاً به مقداری T.L.C نیاز دارند، این مانیس‌ها را برای دو تا چهار هفته تکرار کنید تا نتایج و ناخن‌های قوی‌تر را ببینید.

از درون به بیرون تقویت کنید

در کنار پرداختن به ناخن ها از بیرون، همه کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم موافق بودند که مکمل های مناسب می توانند به تقویت نکات شما از درون و بیرون کمک کنند. یک گزینه خوب؟ کلاژن. یک پروتئین ضروری برای مو، پوست و ناخن، پپتیدهای کلاژن قابل بلع به راحتی در برنامه روزانه شما گنجانده می شود و می تواند به تقویت ناخن های سالم کمک کند.


هالفورد می گوید: "کلاژن واقعاً در سلامت ناخن های من تفاوت ایجاد کرده است. آنها احساس انعطاف پذیری و استحکام بیشتری می کنند." پودر سوپر کلاژن نئوسل را امتحان کنید. یک گزینه خوب دیگر؟ بیوتین. ویتامین B یکی از بهترین انتخاب های تاتل برای تقویت ناخن است. چوی اضافه می‌کند که همراه با مکمل‌ها، می‌توانید با تمرکز بر ترکیب غذاهای غنی از بیوتین و کلاژن‌ساز در رژیم غذایی خود، مانند ماهی قزل آلا، آووکادو، سیب‌زمینی شیرین، سبزیجات برگ‌دار، و مغزها و دانه‌ها، از این فواید داخلی نیز بهره ببرید.


لینک کوتاه: https://is.gd/SIl5zI