من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

فواید شیر برای پوست و نحوه استفاده از آن برای داشتن صورت درخشان

 فواید شیر برای پوست

فواید شیر برای پوست

شیر یک ماده عالی برای پوست است، به همین دلیل است که تعدادی از درمان های DIY همیشه شیر را در دستور العمل های خود قرار می دهند. هنگامی که شیر خام استفاده می شود، می تواند تعدادی از مشکلات پوستی را برطرف کند. مشکل این است که بسیاری از زنان نمی دانند چگونه آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنند. اما ابتدا اجازه دهید فواید بی شمار شیر برای پوست را بیاموزیم .

ط) آکنه را درمان می کند

شیر حاوی اسید لاکتیک است که منافذ را عمیقا پاکسازی می کند و باکتری های ایجاد کننده آکنه را که در طول روز روی سطح پوست جمع می شوند را از بین می برد. استفاده از شیر برای پاکسازی پوست یا به عنوان  ماسک صورت  می تواند به درمان آکنه و همچنین کاهش التهاب ناشی از جوش ها کمک کند تا پوستی شفاف و صاف داشته باشید.

2) پوست را مرطوب می کند

پوست خشک و پوسته پوسته می تواند صورت شما را کدر جلوه دهد و گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر مرطوب کننده استفاده می کنید، به نظر می رسد هیچ چیز موثر نیست. شیر می تواند به حل این مشکل کمک کند. خاصیت مرطوب کنندگی قوی موجود در آن، پوست پوسته پوسته شده را تغذیه می کند و پوستی نرم برای شما به ارمغان می آورد.

iii) لایه بردار خفیف

بتا هیدروکسی اسید یک عامل لایه بردار موجود در شیر خام است. این اسید ملایم و در عین حال قوی در صورت استفاده موضعی، پوست را لایه برداری می کند. این کمک می کند تا سلول های مرده پوست به راحتی از بین برود تا پوست صاف و درخشان زیر آن آشکار شود. این کار رنگ ناهموار پوست را اصلاح می کند و لک ها را نیز کاهش می دهد.

iv) علائم پیری را کاهش می دهد

آیا می خواهید یک ماده طبیعی و موثر برای جلوگیری از خطوط ظریف و چین و چروک ها داشته باشید؟ بیشتر از شیر خام نگاه نکنید. یکی از فواید شیر این است که به افزایش تولید کلاژن کمک می کند و در نتیجه علائم پیری را به تاخیر می اندازد. وجود ویتامین D در شیر باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

v) پوست را روشن و روشن می کند

برنزه شدن ناخواسته و رنگ ناهموار پوست یکی از نگرانی های اصلی پوست در میان زنان است. این را می توان با کمک شیر خام اصلاح کرد. اسید لاکتیک نه تنها سلول های مرده پوست را از بین می برد، بلکه با از بین بردن بالاترین لایه پوست آسیب دیده، پوست را روشن و درخشان می کند. با استفاده منظم، رنگ ناهموار پوست را نیز اصلاح می کند.

 

2. چگونه از شیر برای پوست استفاده کنیم؟

چگونه از شیر برای پوست استفاده کنیم؟

اکنون که فواید شیر برای پوست را می دانید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه از آن استفاده کنید، درست است؟ ما چندین روش مختلف را به شما می گوییم تا این ماده شگفت انگیز را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید. از پاک‌کننده‌ها و تونرها گرفته تا ماسک‌ها و درمان‌های لکه‌دار، در اینجا نحوه استفاده از شیر برای داشتن بهترین پوست تا به امروز آمده است!

 

- شیر پاک کن

شیر پاک کن

استفاده از شیر خام برای پاکسازی صورت می تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر پاک کردن موثر کثیفی از صورت شما، رطوبت طبیعی را از بین نمی برد. در واقع پوست را تغذیه و مرطوب نگه می دارد. همچنین به حذف ضایعات و سایر ناخالصی های موجود در عمق منافذ کمک می کند و در نتیجه از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند.

تو نیاز داری:

  • 3-4 قاشق غذاخوری شیر خام
  • پد پنبه ای

روش: یک تکه پنبه را به شیر خام آغشته کنید یا مقداری شیر را روی یک پد پنبه ای بریزید و آن را به آرامی روی پوست صورت بکشید تا آلودگی و آلودگی های نشسته روی سطح پاک شود. اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس با پاک کننده و آب بشویید.

 

- تونر شیر

تونر شیر

آیا تا به حال فکر کرده اید که می توان از شیر به عنوان یک تونر استفاده کرد؟ خوب، این ماده شگفت انگیز مدام ما را شگفت زده می کند! شیر خام  به عنوان یک تونر استثنایی برای انواع پوست از جمله پوست های چرب عمل می کند. با تقویت عضلات صورت و بهبود خاصیت ارتجاعی آن به پوست کمک می کند. بیایید یاد بگیریم که چگونه از فواید شیر به شکل تونر بهره ببریم.

تو نیاز داری:

  • 2 قاشق غذاخوری شیر خام
  • 4-5 قطره گلاب

روش انجام : این دو ماده را با هم مخلوط کرده و پس از پاکسازی با استفاده از پنبه روی صورت خود بمالید. برای بهترین نتیجه می توانید آن را یک شبه روی پوست خود بگذارید، اما اگر از خوابیدن با شیر روی صورت خود خوشتان نمی آید، پس از مدتی آن را با آب ولرم بشویید.

 

- درمان لکه های شیری

درمان لکه های شیری

اگر اغلب دچار جوش و آکنه می شوید، اهمیت درمان لکه بینی را می دانید که به بهبود و خشک شدن جوش کمک می کند، زیرا ممکن است قرمز و ملتهب شود. اما آیا می دانستید که می توان از شیر به عنوان درمان لکه بینی نیز استفاده کرد؟ از آنجایی که شیر حاوی اسید لاکتیک است، باکتری های مولد آکنه را از بین می برد و روند بهبودی را تسریع می کند. در اینجا یک راه آسان برای ایجاد یک درمان نقطه ای  آورده شده است.

تو نیاز داری:

  • 2 قاشق غذاخوری شیر خام
  • 1 قاشق غذاخوری آرد برنج Q-tip

روش: شیر و آرد برنج را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید، سپس با استفاده از تیپ کیو آن را روی جوش بمالید. بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید تا تفاوت را ببینید. می توانید این خمیر را روی آکنه کیستیک نیز بمالید.

 

- ماسک شیر برنزه کننده

ماسک شیر برنزه کننده

همانطور که قبلا در این مقاله بحث شد، اسید لاکتیک موجود در شیر به آرامی پوست را لایه برداری می کند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد و در نتیجه از شر برنزه شدن ولکه دارشدن روی سطح خلاص شود. مخلوط کردن آن با سایر مواد طبیعی مانند اب گوجه فرنگی  اثربخشی آن را افزایش می دهد و نتایج سریع تری ارائه می دهد. در اینجا نحوه به دست آوردن مزایای شیر از طریق ماسک آورده شده است.

تو نیاز داری:

  • 2-3 قاشق غذاخوری شیر
  • 2-3 قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی

طرز تهیه: در یک کاسه، دو ماده را به خوبی با هم مخلوط کرده و با استفاده از برس روی صورت پخش کنید. بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای از بین بردن برنزه شدن بدن می توانید نسبت های بیشتری از این دو ماده را مصرف کنید. این دستور العمل DIY را حداقل سه بار در هفته برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

 

- ماسک شیر ضد پیری

ماسک شیر ضد پیری

یکی دیگر از مزایای شیر توانایی آن در مقابله با علائم پیری و ایجاد نرمی و لطافت پوست است. استفاده از ماسک ضد پیری  همراه با شیر، پوست را برای مدت طولانی‌تری مرطوب می‌کند و همچنین چین و چروک را کاهش می‌دهد. این ماسک حاوی ماست، یکی دیگر از مواد مفید برای پوست است که مشکلات پوستی را برطرف می کند.

تو نیاز داری:

  • 3 قاشق غذاخوری شیر
  • 2 قاشق چایخوری ماست

طرز تهیه: در یک کاسه شیر و ماست را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا غلظتی شبیه خمیر به دست آید. سپس با استفاده از یک برس، مخلوط را روی تمام صورت و گردن خود بمالید. قبل از اینکه با آب سرد بشویید، حداقل 20 دقیقه آن را بگذارید. اگر با این ایده راحت هستید، می‌توانید این ماسک را تمام شب روی پوست بگذارید تا از حداکثر فواید ضد پیری بهره ببرید.

 

3. سوالات متداول در مورد فواید شیر برای پوست

سوالات متداول درباره فواید شیر برای پوست

1) آیا می توانیم هر روز از شیر خام روی صورت خود استفاده کنیم؟

پاسخ. بله، شیر یک ماده فوق‌العاده مغذی و لایه‌بردار ملایم است که برای پوست کاملاً مفید است. می توان از آن به عنوان یک پاک کننده در پایان روز برای از بین بردن آلودگی ها و باکتری ها یا به عنوان یک ماسک مغذی استفاده کرد.

2) چه مدت طول می کشد تا شیر پوست را روشن کند؟

الف- اگر هر روز از شیر به شکلی استفاده کنید، قطعا پوست را روشن و درخشان می کند. با این حال، مطمئن شوید که از شیر خام استفاده می کنید و حداقل سه هفته طول می کشد تا نتایج نشان داده شود.

3) آیا شیر می تواند لکه های تیره را از بین ببرد؟

الف- بله، اسید لاکتیک موجود در شیر به طور ملایم پوست را لایه برداری می کند. این به رفع برنزه شدن، لکه ها، لکه ها و سایر مشکلات پوستی 


لینک کوتاه 

yun.ir/hj6vub

فواید شیر برای پوست و نحوه استفاده از آن برای داشتن صورت درخشان


    فواید شیر ناشناخته نیست


    . مملو از مواد مغذی ضروری است که برای سلامت جسمی و روانی حیاتی هستند.


     سطح بالای کلسیم موجود در شیر آن را به یک ماده ضروری برای افراد در هر سنی تبدیل می کند زیرا به قوی تر شدن استخوان ها کمک می کند.


     اما آیا می دانستید شیر می تواند تعدادی از مشکلات پوستی را نیز برطرف کند؟ شیر خام یکی از مفیدترین مواد برای پوست است.


     گفته می شود که کاربرد موضعی آن باعث سلامت و درخشندگی پوست می شود.


     در زمان های قدیم، از خواص شیر برای حفظ جوانی و لطافت پوست استفاده می شد.


     امروزه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تغذیه با شیر دم کرده می شوند.



    برای بهره مندی از مزایای شیر لازم نیست به این محصولات اعتماد کنید، در عوض می توانید از شیر خام در خانه برای به دست آوردن پوست رویاهای خود استفاده کنید. 


    اما قبل از آن، بیایید نگاهی به تمام فواید شیر برای پوست 

    بیندازیم و چرا باید آن را به بخشی ضروری از مراقبت روزانه پوست خود تبدیل کنید



    فواید شیر برای پوست 

    شیر یک ماده عالی برای پوست است، به همین دلیل است که تعدادی از درمان های DIY همیشه شیر را در دستور العمل های خود قرار می دهند. هنگامی که شیر خام استفاده می شود، می تواند تعدادی از مشکلات پوستی را برطرف کند. مشکل این است که بسیاری از زنان نمی دانند چگونه آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنند. اما ابتدا اجازه دهید فواید بی شمار  را بیاموزیم .

    ط) آکنه را درمان می کند


    شیر حاوی اسید لاکتیک است که منافذ را عمیقا پاکسازی می کند و باکتری های ایجاد کننده آکنه را که در طول روز روی سطح پوست جمع می شوند را از بین می برد. استفاده از شیر برای پاکسازی پوست یا به عنوان ماسک صورت  می تواند به درمان آکنه و همچنین کاهش التهاب ناشی از جوش ها کمک کند تا پوستی شفاف و صاف به شما بدهد.


    2) پوست را مرطوب می کند

    پوست خشک و پوسته پوسته می تواند صورت شما را کدر جلوه دهد و گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر مرطوب کننده استفاده می کنید، به نظر می رسد هیچ چیز موثر نیست.


     شیر می تواند به حل این مشکل کمک کند. خاصیت مرطوب کنندگی قوی موجود در آن، پوست پوسته پوسته شده را تغذیه می کند و پوستی نرم برای شما به ارمغان می آورد.


    iii) لایه بردار خفیف

    بتا هیدروکسی اسید یک عامل لایه بردار موجود در شیر خام است. این اسید ملایم و در عین حال قوی در صورت استفاده موضعی، پوست را لایه برداری می کند. 


    این کمک می کند تا سلول های مرده پوست به راحتی از بین برود تا پوست صاف و درخشان زیر آن آشکار شود. این کار رنگ ناهموار پوست را اصلاح می کند و لک ها را نیز کاهش می دهد.

    iv) علائم پیری را کاهش می دهد

    آیا می خواهید یک ماده طبیعی و موثر برای جلوگیری از خطوط ظریف و چین و چروک ها داشته باشید؟ بیشتر از شیر خام نگاه نکنید.


     یکی از فواید شیر این است که به افزایش تولید کلاژن کمک می کند و در نتیجه علائم پیری را به تاخیر می اندازد. وجود ویتامین D در شیر باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.


    v) پوست را روشن و روشن می کند

    برنزه شدن ناخواسته و رنگ ناهموار پوست یکی از نگرانی های اصلی پوست در میان زنان است. این را می توان با کمک شیر خام اصلاح کرد. اسید لاکتیک نه تنها سلول های مرده پوست را از بین می برد، بلکه با از بین بردن بالاترین لایه پوست آسیب دیده، پوست را روشن و درخشان می کند. با استفاده منظم، رنگ ناهموار پوست را نیز اصلاح می کند.


     

    2. چگونه از شیر برای پوست استفاده کنیم؟


    چگونه از شیر برای پوست استفاده کنیم؟

    اکنون که فواید شیر برای پوست را می دانید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه از آن استفاده کنید، درست است؟ ما چندین روش مختلف را به شما می گوییم تا این ماده شگفت انگیز را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید.

     از پاک‌کننده‌ها و تونرها گرفته تا ماسک‌ها و درمان‌های لکه‌دار، در اینجا نحوه استفاده از شیر برای داشتن بهترین پوست تا به امروز آمده است!


     

    - شیر پاک کن



    شیر پاک کن

    استفاده از شیر خام برای پاکسازی صورت می تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر پاک کردن موثر کثیفی از صورت شما، رطوبت طبیعی را از بین نمی برد. در واقع پوست را تغذیه و مرطوب نگه می دارد.


     همچنین به حذف ضایعات و سایر ناخالصی های موجود در عمق منافذ کمک می کند و در نتیجه از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند.

    تو نیاز داری:

    • 3-4 قاشق غذاخوری شیر خام
    • پد پنبه ای

    روش: یک تکه پنبه را به شیر خام آغشته کنید یا مقداری شیر را روی یک پد پنبه ای بریزید و آن را به آرامی روی پوست صورت بکشید تا آلودگی و آلودگی های نشسته روی سطح پاک شود. اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس با پاک کننده و آب بشویید.

     

    - تونر شیر

    تونر شیر

    آیا تا به حال فکر کرده اید که می توان از شیر به عنوان یک تونر استفاده کرد؟ خوب، این ماده شگفت انگیز مدام ما را شگفت زده می کند! شیر خام  به عنوان یک تونر استثنایی برای انواع پوست از جمله پوست های چرب عمل می کند. با تقویت عضلات صورت و بهبود خاصیت ارتجاعی آن به پوست کمک می کند. بیایید یاد بگیریم که چگونه از فواید شیر به شکل تونر بهره ببریم.

    تو نیاز داری:

    • 2 قاشق غذاخوری شیر خام
    • 4-5 قطره گلاب

    روش انجام : این دو ماده را با هم مخلوط کرده و پس از پاکسازی با استفاده از پنبه روی صورت خود بمالید. برای بهترین نتیجه می توانید آن را یک شبه روی پوست خود بگذارید، اما اگر از خوابیدن با شیر روی صورت خود خوشتان نمی آید، پس از مدتی آن را با آب ولرم بشویید.

     

    - درمان لکه های شیری

    درمان لکه های شیری

    اگر اغلب دچار جوش و آکنه می شوید، اهمیت درمان لکه بینی را می دانید که به بهبود و خشک شدن جوش کمک می کند، زیرا ممکن است قرمز و ملتهب شود. اما آیا می دانستید که می توان از شیر به عنوان درمان لکه بینی نیز استفاده کرد؟ از آنجایی که شیر حاوی اسید لاکتیک است، باکتری های مولد آکنه را از بین می برد و روند بهبودی را تسریع می کند. در اینجا یک راه آسان برای ایجاد یک  درمان نقطه ای برای اکنه در خانه  آورده شده است.

    تو نیاز داری:

    • 2 قاشق غذاخوری شیر خام
    • 1 قاشق غذاخوری آرد برنج Q-tip

    روش: شیر و آرد برنج را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید، سپس با استفاده از تیپ کیو آن را روی جوش بمالید. بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید تا تفاوت را ببینید. می توانید این خمیر را روی آکنه کیستیک نیز بمالید.

     
    لینک کوتاه 


    https://b2n.ir/x96617

    20+ اثرات مضر کافئین


    تحقیقاتی که اثرات مضر کافئین را نشان می دهد

    1. بیش از 4 فنجان قهوه با مرگ زودهنگام مرتبط است. یک مطالعه با همکاری کلینیک مایو نشان داد که مردانی که بیش از چهار فنجان قهوه 8 اونس می نوشند، 21 درصد افزایش مرگ و میر ناشی از همه علل داشتند


    2. با این حال، کسانی که گزارش دادند که مقادیر بیش از حد کافئین مصرف می‌کنند، احتمالاً سیگار می‌کشند و تناسب اندام ضعیفی دارند


    3. دکتر نانسی اسنایدرمن از NBC گفت که چند تناقض با این مطالعه وجود دارد، اما تاکید می کند که اعتدال همچنان کلیدی است.نشان داد کسانی که بیش از 6 قهوه در روز مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند. 

    4. مطالعه دیگری به این نتیجه رسید که کسانی که روزانه بیش از 6 فنجان قهوه مصرف می کنند، مستعد ابتلا به سلامتی ضعیف و احتمالاً مرگ زودرس و کیفیت پایین زندگی به دلیل این بیماری ها هستند


    1. مصرف کافئین ممکن است فشار خون را افزایش دهد.

    2.  به خصوص در کسانی که قبلاً از فشار خون بالا رنج می برند و کسانی که به طور معمول کافئین مصرف نمی کنند . به افراد مبتلا به فشار خون 250 میلی گرم کافئین (حدود 2 قهوه) داده شد و داده ها نشان داد که فشار خون آنها حدود 2 تا 3 ساعت پس از مصرف کافئین بالا بود. 

    3.  مطالعه دومی که نجام شد، نتایج مشابهی را از دوز 160 میلی گرمی دریافت کرد. 
    4. همه شرکت کنندگان افزایش قابل توجهی در فشار خون را تجربه کردند و این افزایش در افرادی بود که به طور معمول کافئین مصرف نمی کردند. 


    1. افزایش خطر حملات قلبی در میان بزرگسالان جوان .

    2.  مطالعه‌ای که توسط دکتر لوسیو موس انجام شد نشان داد که افراد جوانی که فشار خون خفیف آنها تشخیص داده شده بود، در صورت مصرف مقدار کافئین معادل 4 فنجان قهوه، 4 برابر بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار داشتند. مصرف متوسط ​​بیشتر خطر را 3 برابر نشان داد. 
    3. کافئین با حملات نقرس مرتبط است. این مطالعه نشان داد افرادی که نوشیدنی های کافئین دار زیاده روی می کنند، خطر ابتلا به نقرس را افزایش می دهند. 


    1. کیست بافت پستان در زنان یک مطالعه نشان داد که زنانی که 31 تا 250 میلی‌گرم کافئین در روز مصرف می‌کردندو زنانی که بیش از 500 میلی‌گرم در روز نوشیدنی می‌نوشیدند، 2.3 برابر افزایش داشتند. کیست ها

    2.  کافئین می تواند باعث بی اختیاری شود .
    3.  مطالعه ای در دانشگاه آلاباما نشان داد که زنانی که کافئین زیادی مصرف می کنند 70 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بی اختیاری هستند. 

    4. کافئین ممکن است باعث بی خوابی شود .


    1.  کافئین موجود در سیستم فرد در هنگام خواب می تواند علائم بی خوابی را تقلید کند. 
    2. کافئین می تواند باعث سوء هاضمه شود .

    3.  افرادی که نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند  این عمدتا زمانی رخ می دهد که نوشیدنی ها با معده خالی مصرف شوند.

    4. کافئین می تواند باعث سردرد شود . 

    5. در حالی که دوزهای گاه به گاه کافئین می تواند علائم سردرد را تسکین دهد، استفاده بیش از حد از کافئین می تواند باعث سردرد و میگرن شود. 

    6. کافئین می تواند باروری را در زنان کاهش دهد 

    7. مطالعه ای از دانشکده پزشکی دانشگاه نوادا نشان داد که کافئین می تواند شانس باردار شدن زنان را تا حدود 27 درصد کاهش دهد

    8. کافئین و خطر سقط جنین : 

    9. در یک مطالعه اخیر، هم مردان و هم زنانی که حداقل دو نوشیدنی کافئین دار در روز در طول هفته های قبل از بارداری مصرف می کردند، خطر سقط جنین را اندکی افزایش دادند


    1. کافئین ممکن است برای بیماران دیابتی نوع 2 مفید نباشد . 

    2. مطالعه ای که توسط انجمن دیابت آمریکا انجام شد نشان داد که کافئین متابولیسم گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مختل می کند.
    3.  
    4. مصرف بیش از حد کافئین 

    5.  در حالی که مصرف بیش از حد نادر است، می تواند منجر به بسیاری از علائم نامطلوب از جمله مرگ شود، به ویژه در کسانی که شرایط پزشکی زمینه ای دارند. برخی نسبت به دیگران تحمل کمتری نسبت به کافئین دارند

    6. آلرژی به کافئین .

    7. برخی از افراد نسبت به مولکول کافئین حساسیت بیش از حد دارند که باعث واکنش های آلرژیک مانند در بدن مانند کهیر و درد می شود. اگرچه یک آلرژی واقعی نیست، اما بسیاری پس از مصرف حتی کمترین مقدار، علائم بسیار منفی را گزارش می کنند.


    1. کافئین باعث انقباضات شدید قلب می شود .

    2.  یک مطالعه اخیر نشان داد که بلافاصله پس از مصرف نوشیدنی انرژی زا، قلب انقباضات شدیدتری ایجاد می کند. مشخص نیست که آیا این موضوع پیامدهای بلندمدتی برای سلامتی دارد یا خیر، به جز برای کسانی که شرایط سلامتی شناخته شده دارند.

    3. علائم یائسگی بدتر مطالعه اخیر منتشر شده در مجله انجمن یائسگی آمریکای شمالی نشان داد که زنان یائسه ای که کافئین مصرف می کردند درجه بیشتری از علائم وازوموتور داشتند. 


    1. مصرف کافئین می تواند منجر به افزایش اضطراب، افسردگی و نیاز به داروهای ضد اضطراب شود
    2. کافئین تعداد نوشیدنی های شیرین مصرفی مردم را افزایش می دهد که به چاقی و دیابت کمک می کند.
    3. کافئین از تولید کلاژن در پوست جلوگیری می کند .

    4. کافئین با استخوان سازی تداخل می کند و همچنین می تواند منجر به خطر بیشتر شکستگی استخوان شود . 

    5. این بستگی به دوز دارد، اما مصرف کنندگان سنگین کافئین باید توجه داشته باشند


    لینک کوتاه 


    yun.ir/9ul4xd

    نحوه معکوس کردن پوست آسیب دیده از نور خورشید



    افتادگی پوست، کک و مک، رنگدانه های ناهموار و لکه های تیره ظاهر می شوند. گاهی اوقات به صورت ضایعات پیش سرطانی یا سرطان پوست ظاهر می شوند.


    اولین قدم در معکوس کردن پوست آسیب دیده از نور خورشید، جلوگیری از آسیب بیشتر است.پزشک متخصص پوست، می‌گوید: «یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع خوب که از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت می‌کند، اولین و مهم‌ترین گامی است که افراد باید بردارند .

    پیشگیری از سرطان پوست

    جلوگیری از آسیب آفتاب آسان تر از معکوس کردن آن است. اقدامات شامل پوشیدن لباس های محافظ، استفاده از کرم های ضد آفتاب و اجتناب از تخت های برنزه کننده است.


    دکتر راس می گوید: "آسیب ناشی از نور خورشید می تواند منجر به سرطان پوست شود." "پیشگیری بهترین راه برای مقابله با آسیب های ناشی از نور خورشید و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست است."


    دکتر راس می افزاید: "مراقبت مناسب از پوست به معنای توجه به هرگونه تغییر است." "به معنای دانستن علائم و نشانه های سرطان پوست است."


    افرادی که پوست روشن دارند یا دارای سابقه خانوادگی سرطان پوست هستند باید مراقب محافظت در برابر آفتاب باشند. به طور کلی ساکنان کالیفرنیای جنوبی باید مراقب قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشند زیرا در روزهای بیشتری از سال نسبت به افرادی که در آب و هوای معتدل زندگی می کنند در معرض نور شدید خورشید قرار می گیرند.


    دکتر راس می‌گوید: «حتی یک ضدآفتاب خوب هم به اندازه کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید مؤثر نیست، به ویژه در مکان‌هایی مانند سن دیگو». همه ما از آفتاب در اینجا لذت می بریم، اما هر زمانی که فرصتی برای انجام کاری در اواخر روز یا هر اوایل روز داشته باشید، استفاده از تاریکی نسبی خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری پوست را کاهش می دهد.

    درمان پوست آسیب دیده در برابر نور خورشید

    مداخلات برای آسیب آفتاب متفاوت است. آنها از کرم ها و ژل های موضعی استفاده روزانه گرفته تا لایه برداری های شیمیایی و مکانیکی پوست و درمان های لیزری را شامل می شوند. این درمان ها می توانند به طور موقت رنگدانه های ناهموار را محو کنند، پوست زبر یا چروکیده را صاف کنند، منافذ را کوچک کنند و حتی تولید کلاژن را دوباره شروع کنند.


    دکتر راس می گوید: «ما معمولاً سه نوع آسیب خورشید را در سن دیگو می بینیم. ملاسما که لکه های برنزه یا قهوه ای روی پیشانی و گونه ها هستند، شایع ترین است. همچنین لکه های قرمز و قهوه ای پیری، رگ های خونی شکسته و همچنین چین و چروک و افتادگی پوست وجود دارد.


    کرم ها و ژل های موضعی

    رتینوئیدها

    این ترکیبات که به طور شیمیایی از ویتامین A مشتق شده‌اند، سلول‌های پوست را تشویق می‌کنند تا از بین بروند و خود را تجدید کنند و چرخه‌های گردش سلولی پوست را بهبود بخشند. آنها همچنین تولید کلاژن را تحریک می کنند، لکه های قهوه ای را روشن می کنند و در تئوری، اندازه منافذ را کاهش می دهند.

    ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها

    این مواد به دلیل تولید مواد شیمیایی سرکش مانند رادیکال های آزاد که باعث ایجاد علائم قابل مشاهده آسیب می شوند، روند انحطاط پوست را کند می کنند. آنتی اکسیدان ها می توانند علائم پیری را کاهش دهند، آسیب اشعه ماوراء بنفش به پوست را کاهش دهند و به کاهش تجزیه کلاژن کمک کنند.

    لایه بردارها

    آسیب خورشید سرعت چرخش یا جایگزینی سلول های پوست را کاهش می دهد. این باعث می شود پوست کدر، خشک، رنگ پوست ناهموار و حتی لک و منافذ مسدود شود. لایه بردارهای شیمیایی می توانند چرخش سلولی پوست را سریعتر تحریک کنند.

    روشن کننده ها

    مواد آرایشی سفید کننده یا روشن کننده معمولاً شامل هیدروکینون است، ماده ای که نشان داده شده است خواص روشن کنندگی پوست دارد. اگر همراه با رتینوئید استفاده شود، می‌تواند لکه‌های سطحی، رنگدانه‌های ناهموار و لکه‌های خورشید را روشن کند، اما به طور کامل از بین نمی‌رود.

    لایه برداری شیمیایی

    لایه برداری شیمیایی یک روش غیر جراحی است که توسط متخصص پوست و با استفاده از محلول های مختلف برای بهبود ظاهر پوست انجام می شود. عمق درمان متفاوت است. بسته به نوع پوست و هدف زیبایی و درمانی می تواند سطحی، متوسط ​​یا عمیق باشد.


    لایه برداری برای برداشتن خارجی ترین لایه های پوست استفاده می شود تا پوست جدید و شفاف بتواند روی سطح ظاهر شود. در بسیاری از موارد، برداشتن قسمت هایی از رنگدانه های ناهموار، ضایعات پیش سرطانی و خطوط ریز را به همراه خواهد داشت. لایه برداری شیمیایی بسته به عمق لایه برداری می تواند به صورت متوالی یا به صورت یکبار انجام شود.


    دکتر راس توضیح می دهد: "زمان استراحت برای لایه برداری سطحی حداقل است." ممکن است با یک لایه برداری عمیق تر، قرمزی و تورم را تجربه کنید. لایه برداری متوسط ​​و عمیق به زمان بهبودی بیشتری نیاز دارد. پس از هر درمان شیمیایی، محافظت قوی ضروری است.

    لیزر درمانی

    چندین نوع لیزر را می توان تقریباً بر روی هر سطح بدن برای کمک به کاهش ظاهر آسیب های ناشی از نور خورشید استفاده کرد.


     دکتر راس می‌گوید: «به طور کلی، درمان‌های لیزری بهترین نتایج را زمانی که صورت، گردن و قفسه سینه را هدف قرار می‌دهیم، ایجاد می‌کنند. آنها معمولاً کمتر از 30 دقیقه طول می کشند، با زمان خاموشی متفاوت بسته به نوع لیزر.


    لیزر درمانی می تواند ضایعات قرمز و قهوه ای را درمان کند. سناریوی بهینه زمانی است که بیمار سبک باشد. دکتر راس می‌گوید: اکثر این دستگاه‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که تضاد قابل توجهی بین ضایعه قرمز یا قهوه‌ای و پوست پس‌زمینه وجود داشته باشد.

    دستگاه های مبتنی بر نور

    این دستگاه‌ها مانند IPL می‌توانند بافت پوست، قرمزی، رگ‌های شکسته، لکه‌ها و لکه‌های قهوه‌ای را بهبود بخشند. دکتر راس می گوید: «هیچ فناوری بهتر از لیزر نور سبز برای عروق خونی وجود ندارد. کرم ها و لایه بردارهای شیمیایی ممکن است نتوانند نتایج یکسانی را ارائه دهند.

    لیزرهای غیر سایشی فرکشنال

    این لیزرها زخم های ریزی را در عمق پوست ایجاد می کنند.

     همانطور که آنها بهبود می یابند، پوست دوباره با ظاهری صاف تر و سفت تر ظاهر می شود. لیزرهای تکه تکه شده فرآیند بهبود طبیعی را برای ایجاد کلاژن جدید تحریک می کنند.

    لیزرهای ابلیتیو

    اینها لیزرهای تهاجمی تر و عمیق تری هستند که لایه بالایی پوست را تبخیر می کنند. آنها برای آسیب های قابل توجه از رنگدانه های عمیق تر و رشد تا ناهمواری و خطوط عمیق و چین و چروک استفاده می شوند. این لیزرها به دوره نقاهت طولانی تر و شدیدتری نیاز دارند.

    چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم

    دکتر راس می گوید محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید یک فرآیند مداوم است.


    پیشگیری مهم است، اما اگر نگران آسیب پوست هستید، مطمئن باشید و به طور معمول با متخصص پوست خود مشورت کنید."


    ضایعاتی که باقی می‌مانند، خونریزی می‌کنند یا تغییر می‌کنند باید انگیزه‌ای برای قرار ملاقات زودهنگام با پوست باشند.


    لینک کوتاه 


    https://b2n.ir/f60064


    نحوه استفاده از فر مژه: 5 نکته برای فر کردن مژه ها




    فر مژه یک ابزار آرایش چشم دستی است که مژه های شما را کمی خم می کند. این دستگاه می تواند به مژه های شما کمک کند پرتر و بلندتر به نظر برسند. روشی آسان و کاربرپسند برای استفاده از این لوازم جانبی آرایش چشم را بیاموزید.


    فر مژه چیست؟

    فر مژه وسیله ای مکانیکی برای فر کردن مژه به صورت دستی است. برای استفاده از فر مژه، ابزار زیبایی را مانند یک قیچی باز و بسته کنید یک فر کننده مژه می تواند به مژه های بالایی شما حالتی اغراق آمیز بدهد و ظاهر آن ها را بلند و بلندتر کن



    1. نوع مژه خود را بشناسید

    همانطور که  نوع مژه خود انتخاب می کنید، در انتخاب نوع فر مژه نیز باید نوع مژه خود را در اولویت قرار دهید. برخی از ما مژه های کوتاه و صاف داریم، برخی از افراد مژه های بلندی دارند که می ریزند، و سپس افرادی هستند که به وضوح فداکارانه ترین عمل مهربانی را در زندگی گذشته انجام داده اند و در نهایت مژه های بلند و فر شده ای دارند که بلند شده اند (آره، ما هم نمی توانیم آنها را تحمل کنیم). نکته این است که فر مژه شما باید در تامین نیازهای مژه شما موثر باشد و این بستگی به نوع مژه شما دارد.


    2. تحقیقات خود را انجام دهید

    احساس نکنید که مجبور هستید اولین فر مژه ای را که روی آن گذاشته اید بخرید. در حالی که فر مژه ها در برندها متفاوت هستند، اما در عملکرد آنها نیز متفاوت است. ممکن است تصمیم بگیرید که می خواهید روی یک فر مژه گرم  شده نسبت به یک فر مژه سنتی سرمایه گذاری کنید. اگر مژه‌های بیش از حد مجعد دارید و نیاز دارید آن‌ها را کمی باز کنید تا ظاهر مژه‌های دلخواه خود را داشته باشید، فر مژه‌های گرم شده نیز می‌توانند واقعا مفید باشند.


    3. گزینه های خود را آزمایش کنید

    هنگامی که در مورد نوع فر مژه مورد نظر خود تصمیم گرفتید، گزینه های مختلف را امتحان کنید. خوشبختانه، فروشگاه‌های زیبایی معمولاً این ابزارها را قبل از خرید در دسترس دارند. به این ترتیب، شما با آیتمی که هیچ استفاده عملی از آن ندارید گیر نمی دهید. 


    آیا فر مژه بد است؟

    فر مژه ابزاری موثر برای داشتن مژه هایی بلند و فر است که می تواند با ریمل تقویت شود. چیزی به نام فر مژه بد عملکرد وجود ندارد (در شرایطی که آنها با مژه های شما بد رفتار می کنند)، فقط روش ها و تکنیک های بدی برای استفاده از آنها وجود دارد. 


    اگر از فر مژه خود به درستی یا در شرایط مناسب استفاده نمی کنید یا از فر مژه کثیف استفاده می کنید، ممکن است عواقب منفی داشته باشد (ما به عفونت چشم شما نگاه می کنیم). اما در کل، فر مژه برای مژه های شما بد نیست. 


    روش صحیح استفاده از فر مژه

    با این نکات در مورد نحوه استفاده صحیح از فر مژه، مژه های چشمگیر رویاهای خود را بدست آورید و کارهای حرفه ای را تقلید کنید.


    1. همیشه از ابزار تمیز استفاده کنید

    فر مژه ها باید تمیز شوند، درست مانند برس های آرایشی شما. بی توجهی به تمیز کردن بیگودی خود می تواند منجر به عفونت چشم شود - بنابراین حتماً فر مژه خود را به لیست ابزارهای آرایشی خود اضافه کنید که برای تمیز کردن قرار دارند. می‌توانید آن را به سادگی با آب و صابون یا پاک‌کننده‌های آرایش ضدآب مانند پاک‌کننده

    2. قبل از ریمل مژه های خود را فر کنید

    آیا قبل از ریمل از فر مژه استفاده می کنید یا بعد از ریمل؟ خوب، همیشه باید مژه های خود را قبل از زدن ریمل فر کنید – نه بعد از آن. کار کردن در جهت مخالف نه تنها می تواند منجر به کثیف شدن فر مژه شود، بلکه فر کردن بعد از آن در واقع می تواند در این فرآیند مژه های شما را ترک کند زیرا ریمل مژه های شما را سفت تر می کند. به همین دلیل است که گاهی اوقات فر مژه ها برای مژه های شما مضر هستند. این بیگودی نیست، نحوه استفاده شما از آن است.


    3. حلقه زدن به سمت بالا را فراموش نکنید

    اغلب اوقات، افراد فراموش می کنند که فر مژه خود را روی مژه های خود ببندند و به تدریج فر را به سمت بالا بکشند، اما شما نمی خواهید از این مرحله بگذرید. انجام این کار به مژه های شما یک لیفت فری مژه و مقداری فر می دهد - ناگفته نماند که مژه های شما را برای مدت طولانی تری فر نگه می دارد.


    4. همان بیگودی را برای همیشه نگه ندارید

    به طور کلی، فر مژه ها از آن دسته محصولاتی نیستند که بتوانید آن را برای همیشه نگه دارید و هرگز جایگزین نکنید. با گذشت زمان، پدهایی که به فر شدن مژه‌های شما کمک می‌کنند فرسوده می‌شوند و متوجه می‌شوید که فرهای شما به این زیبایی نیست. می‌توانید برای برخی از فر مژه‌ها پدهای جایگزین بخرید، که به شما امکان می‌دهد فر مژه خود را برای مدت طولانی نگه دارید، اما برخی دیگر ممکن است نیاز به خرید یک فر مژه کاملاً جدید داشته باشند.


    آیا فر کردن مژه ها به آنها آسیب می رساند؟

    استفاده از فر مژه نباید به مژه های شما آسیب برساند تا زمانی که این کار را به درستی انجام دهید. اگر از فر مژه گرم شده استفاده می‌کنید و آن را برای مدت طولانی نگه می‌دارید، می‌توانید به طور بالقوه باعث آسیب حرارتی به لبه‌های خود شوید. دستورالعمل های کنترل دما را دنبال کنید و زیاده روی نکنید و نیازی نیست نگران باشید که مژه های خود را در تلاش برای فر و بلند کردن مژه ها از دست خواهید داد.

     

    چگونه یک فر مژه را به روتین آرایش خود اضافه کنیم؟

    اکنون که اصول اولیه کارهایی که باید با بیگودی خود انجام دهید و چه کاری نباید انجام دهید را می دانید، بیایید آن را در روتین آرایش روزانه خود 

    بگنجانیم.


    1. مژه های خود را تمیز کنید

    به یاد داشته باشید، بهتر است با مژه های تمیز و لخت شروع کنید (اگر از فر مژه گرم شده استفاده می کنید، این مهم است). مژه‌هایی که قبلاً با ریمل پوشانده شده‌اند، می‌توانند حالت فرکننده‌ای را برای شما ایجاد کنند که استفاده از آن را سخت‌تر می‌کند. از آنجایی که مطمئن هستیم همه می‌توانیم قبول کنیم که این وضعیتی است که ارزش اجتناب از آن را دارد، قبل از گرفتن فر مژه، مژه‌های خود را سریع پاک کنید – تا باقی‌مانده ریمل از بین برود.


    2. مژه های خود را فر کنید

    با نگه داشتن فر کننده مژه روی چشم خود شروع کنید. در حالی که چشم شما باز است، بیگودی را باز کنید. مژه های خود را بین گیره ها قرار دهید، تا جایی که می توانید بدون فشار دادن پلک به پایه مژه های خود نزدیک شوید. گیره را روی مژه های خود ببندید و پنج تا هفت ثانیه نگه دارید. پس از رها کردن، فر مژه را بیرون بیاورید و یک بار در وسط مژه ها و یک بار در نوک مژه ها تکرار کنید تا فر کامل شود.


    3. آرایش چشم خود را اضافه کنید

    در غیر این صورت، بهتر است قبل از ریمل از سایه چشم و خط چشم استفاده کنید، یا در نهایت می توانید مژه ها را با ریزش سایه چشم - و این فقط زمان بیشتری را به روتین آرایش شما 

    اضافه می کند. 


    لینک کوتاه