من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

روغن قوی کاج - خانه ، پوست و کبد را تمیز کنید

روغن قوی کاج - خانه ، پوست و کبد را تمیز کنید

درخت کاج یادآور روزهای برفی برای همه ماست. زمانی که دانه های برف روی برگ های سوزنی شکل این درخت می نشیند زیبایی روز برفی را دوچندان می کند. اما درخت کاج فقط برای زیبایی نیست. از تقطیر برگ های سوزنی و خوش عطر این درخت به روغنی می رسیم که آن را قیمت روغن کاج نامیده ایم. امروز در مجموعه دکاموند شیمی با شما هستیم تا روغن این درخت خاطره انگیز و زیبا را با هم بررسی کنیم. قطعا این درخت کاربردهای فراوانی جز عکس گرفتن در کنارش دارد! تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

روغن کاج که به آن روغن مغز کاج نیز گفته می شود ، از سوزن های درخت Pinus sylvestris مشتق شده است. روغن کاج که به عنوان پاک کننده ، با طراوت و نشاط آور شناخته می شود ، بوی قوی ، خشک و چوبی دارد - حتی برخی می گویند شبیه بوی جنگل و سرکه بالزامیک است.


روغن کاج با سابقه طولانی و جالب که در تمدنهای یونان باستان ، از جمله توسط بقراط ، مورد استفاده قرار می گیرد ، یک روش درمانی قدیمی برای پاکسازی ، کاهش درد ، افزایش انرژی و کاهش استرس است. درختان Pinus sylvestris قرن ها یک درخت چوبی بسیار مهم در رومانی بوده اند و پوست خشک شده آنها اغلب به عنوان ضایعات حاصل از پردازش چوب تجمع می یابد. خوشبختانه از طریق تقطیر با بخار ، اسانس کاج را می توان حتی از پوست کاج مرده و افتاده تولید کرد.


این فرمول غلیظ پس از بطری ، دارای اجزای فعال قدرتمندی است که التهاب بیماری زا را کاهش می دهد ، روحیه شما را از طریق رایحه درمانی بالا می برد ، همچنین باکتری ها ، قارچ ها ، مخمرها و عوامل بیماری زا را از بین می برد. ثابت شده است که می تواند هوا را با کمک به از بین بردن سموم مختلف موجود در خانه شما تصفیه کند ، روغن کاج به عنوان یک درمان طبیعی آسم ، یک داروی سرفه مفید است و حتی می تواند آلرژی ، عفونت های تنفسی و سرماخوردگی را کاهش دهد.


اخیراً ، به دلیل ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی آن که می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند و از اندام های حیاتی ، از جمله مغز ، قلب ، کبد و روده محافظت کند ، مورد مطالعه قرار گرفته است.


فواید روغن کاج

روغن کاج به عنوان یک ماده سم زدا و ضدعفونی کننده طبیعی ، معمولاً در مخلوط روغن ماساژ ، محصولات تمیز کننده خانگی و خوشبو کننده هوا استفاده می شود. این می تواند جریان خون را تحریک کند و به کاهش تورم ، حساسیت و درد در داخل عضلات یا مفاصل دردناک مرتبط با التهاب کمک کند.


فواید اسانس کاج عبارتند از:


پاکسازی خانه از باکتری ها ، قارچ ها ، عوامل بیماری زا و مخمر

از بین بردن بوها و تصفیه هوا

کاهش التهاب

کاهش آلرژی

مبارزه با رادیکال های آزاد از طریق وجود آنتی اکسیدان ها ، از جمله پلی فنول ها

درمان دردها و دردهای عضلانی

انرژی بخش و بالا بردن روحیه و تمرکز شما

روغن کاج از نظر گونه های گیاهی و فواید آن با روغن اکالیپتوس ارتباط تنگاتنگی دارد ، بنابراین می توان آنها را تا حدی به جای یکدیگر استفاده کرد و هر دو "تقویت کننده" تلقی می شوند. یک راه عالی برای بهره مندی بیشتر از روغن کاج ، ترکیب آن با روغن اکالیپتوس یا مرکبات است که همه آنها به طور یکسان برای مبارزه با التهاب ، از بین بردن باکتری ها و بوها ، بهبود روحیه شما و افزایش آگاهی عمل می کنند.


15 مورد استفاده از روغن کاج

1. خوشبو کننده هوا

روغن کاج یک خوشبو کننده طبیعی طبیعی است زیرا باکتری ها و میکروبی را که می توانند منجر به آلودگی و بو شوند ، از بین می برد. روغن کاج که قادر به از بین بردن سموم در هوا است که می تواند باعث سرماخوردگی ، آنفولانزا ، سردرد یا واکنش های پوستی شود ، یکی از مفیدترین روغن های ضروری برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی است.


برای داشتن هوای خالص و با بوی تمیز در خانه یا حتی ماشین ، روغن کاج را به مدت 15 تا 30 دقیقه با استفاده از روغن متفاوت کنید یا آن را با مقداری آب در یک بطری اسپری ترکیب کرده و در اطراف مبلمان ، صفحات میز ، کتانی یا صندلی ماشین اسپری کنید.


همچنین ، سعی کنید روغن کاج را به یک پنبه اضافه کنید و آن را پشت صندلی های کار خود در حمام خود قرار دهید تا هوا به طور طبیعی تازه شود. و در حدود کریسمس ، می توانید با ترکیب چند قطره روغن کاج ، اسانس چوب صندل یا اسانس چوب سدر بر روی یک آتش نشانی حدود 30 دقیقه قبل از سوزاندن در شومینه خود ، "شمع کریسمس" خانگی ایجاد کنید.


2. پاک کننده خانگی همه منظوره

برای تمیز کردن صفحات آشپزخانه ، لوازم ، حمام یا کف ، چند قطره روغن کاج و آب را در یک بطری اسپری ترکیب کرده و قبل از پاک کردن با یک پارچه تمیز روی هر سطحی اسپری کنید.


3. اسکراب قابلمه و تابه

برای یک اسکراب تمیز کننده با عمق بیشتر ، چند قطره روغن کاج را با جوش شیرین ترکیب کرده و آنها را به یک خمیر غلیظ هم بزنید. از یک اسفنج براق برای پاک کردن قالب ، لکه ها یا باقی مانده های چسبیده از گلدان ها ، سطوح خانه ، ماشین یا لوازم خانگی خود استفاده کنید.


4. تمیز کننده کف

برای تمیز کردن کف و بوی تمیز ، نصف فنجان سرکه سفید را به همراه 10 قطره روغن کاج به سطل اضافه کرده و قبل از آبکشی روی سطوح چوبی بکشید.


5. پاک کننده شیشه و آینه

شما می توانید آینه ها ، شیشه ها یا لوازم آشپزخانه را با استفاده از روغن کاج به همراه سرکه تمیز کنید تا بقایای آن را از بین ببرید و سطوح براق و تمیز را پشت سر بگذارید. همچنین سعی کنید از این روش برای تمیز کردن مخلوط کن ، ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.


6. قالیشویی

یکی از بهترین خوشبو کننده های طبیعی خانگی ، استفاده از اسانس کاج برای از بین بردن بوی فرش ، 15-20 قطره اسانس کاج را با آب در یک سطل مخلوط کرده و سپس روی فرش های خود لکه ها را پاک کنید. می توانید از دستگاه تمیز کننده فرش برای بخارپز کردن یا مخلوط کردن بیشتر روی فرش استفاده کنید یا این کار را با دست انجام دهید. نیازی نیست روغن فرش را از بین ببرید زیرا سمی نیست و همچنان باکتری های بو را از بین می برد و بوی تازه ای به خانه شما می بخشد.


7. دستگاه تصفیه سطل زباله

یک پنبه را با دو قطره روغن لیمو و کاج بپاشید و سپس پنبه ها را در انتهای سطل زباله خود قرار دهید تا به کاهش باکتری ها و بو کمک کند.


8. کاهش دهنده بوی کفش

برای از بین بردن بوی کفش یا پا ، چند قطره روغن کاج و روغن درخت چای را به کف کفش اضافه کنید تا تازه شود و باکتری ها از بین بروند.


9. ضد التهاب

روغن کاج برای مبارزه با آسیب رادیکالهای آزاد و واکنشهای التهابی مزمن که می تواند منجر به درد یا تورم شود و حتی در بیماریهای مزمن از جمله آرتریت و سرطان نقش داشته باشد ، مورد استفاده قرار گرفته است. برای مصرف روغن کاج به عنوان مکمل ، می توانید یک تا دو قطره به چای یا آب گرم با لیمو اضافه کنید (اما این تنها در صورتی توصیه می شود که از روغن ارگانیک 100 درصد خالص استفاده کنید).


10. سم زدا

برای کمک به تحریک اندام های گوارشی ، مانند عمل تصفیه طبیعی کبد ، یک تا دو قطره روغن کاج به همراه سایر مواد پاک کننده از جمله لیمو و عسل خام مصرف کنید. این به سم زدایی بدن و دفع سموم و مواد زائد کمک می کند.


11. مسکن سردرد

از آنجا که می تواند به کاهش سموم در هوا یا اطراف خانه شما کمک کند که می تواند باعث بیماری یا سردرد شود ، روغن کاج یکی از بزرگترین داروهای سردرد است. همچنین برای کاهش استرس و بالا بردن خلق و خوی شما مفید است ، که از علل دیگر میگرن یا علائم سردرد مربوط به PMS است.


برای درمان طبیعی سردرد و تسکین فوری ، چند قطره کاج به همراه روغن نارگیل را به شقیقه ها و سینه خود بمالید ، یا آن را به عنوان خوشبو کننده و عطر طبیعی پارچه روی لباس های خود اسپری کنید. همچنین می توانید هنگام سردرد به طور مستقیم آن را استنشاق کنید یا آن را به مدت 20 دقیقه در هوا پخش کنید.


12. مراقبت از پوست

روغنهای اساسی می توانند درمان های طبیعی عالی برای آکنه ایجاد کنند که سریع عمل می کنند. و از آنجا که می تواند با باکتری ها و قارچ ها مبارزه کند ، روغن کاج ممکن است برای انواع بیماری های پوستی ، از جمله پسوریازیس ، زگیل ، جوش ، پای ورزشکاران ، اگزما و خارش مفید باشد. همچنین برای از بین بردن شوره سر و افزودن درخشندگی به موها مفید است. با این حال ، احتیاط کنید زیرا افراد خاصی می توانند حساسیت پوست به کاج را تجربه کنند.


13. انرژی زای طبیعی

اسانس کاج اغلب برای رفع خستگی روحی و جسمی استفاده می شود زیرا می تواند به بهبود تفکر ، هوشیاری و حافظه کمک کند. این یک عطر یا لوسیون طبیعی عالی برای بهبود تمرکز در هنگام مطالعه ، ورزش ، رانندگی و هر موقعیت دیگری است که باید هوشیار باشید. همچنین توانایی افزایش وضوح ذهن شما را دارد.


14. کاهنده استرس

برای درمان طبیعی اضطراب یا برای رهایی از رکود ، سعی کنید کاج را همراه با روغن لیمو ، روغن ترنج یا روغن کندر هنگام دعا ، مدیتیشن یا مطالعه بخورید. این می تواند به افزایش هوشیاری و آگاهی معنوی کمک کند. روغن مغز کاج همچنین می تواند به عنوان بخشی از وقت دعای شفا شما باشد.


15. مبارز آلرژی

از آنجا که کاج می تواند به طور مثر با قارچ های کمین کننده در هوا مبارزه کند ، نشان داده شده است که وجود سموم را که می تواند باعث تنفس ، رینیت آلرژیک ، آبریزش چشم یا علائم شبیه آنفولانزا شود ، کاهش می دهد. برای کاهش طبیعی علائم حساسیت فصلی ، روغن مغز کاج را در خانه خود پخش کنید یا آن را مستقیماً از بطری استنشاق کنید. اگر از قبل احساس بیماری می کنید ، روغن کاج و اکالیپتوس را با روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را به سینه ، گردن و قسمت پشتی خود بمالید تا مجاری بینی شما باز شود.


تحقیقات و مطالعات روغن کاج

درختان کاج یک محصول پایدار هستند و به طور گسترده در مناطق سردسیر در سراسر جهان رشد می کنند. در حقیقت ، درختان کاج بر خلاف بسیاری از گیاهان اسانس دیگر مقاوم و مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی هستند زیرا می توانند دمای منفی 40 درجه را تحمل کنند!


از لحاظ تاریخی گفته می شد که تشک ها با سوزن درخت کاج پر شده بودند تا به دفع شپش و کک کمک کند. مصریان باستان همچنین از مغز کاج در آشپزی خود برای از بین بردن باکتری های غذا و کاهش آلودگی استفاده می کردند.


اسانس کاج که به عنوان یک ماده بوی تازه در بسیاری از پاک کننده های خانگی شناخته می شود ، می تواند بیشتر از طراوت خانه شما کمک کند-همچنین می تواند قارچ ها ، باکتری ها ، کپک ها و مخمرهای خطرناک را از بین ببرد.


در سالهای اخیر ، از آنجا که توجه زیادی به عصاره های گیاهی طبیعی شده است که برای بهبود کیفیت هوا بدون نیاز به مواد شیمیایی خشن استفاده زیادی می شود ، عصاره مغز کاج یکی از اسانس های ضروری برای بالا آمدن است. روغن کاج به دلیل توانایی خود در تصفیه کیفیت نامناسب هوای داخلی به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است ، که تا حد زیادی به ترکیب شیمیایی میکروارگانیسم های موجود در هوا بستگی دارد که منجر به آلودگی ، بو ، انتشار میکروب و آلودگی می شود.


برخی از گونه های قارچ و باکتری های موجود در هوا (Aspergillus flavus ، A. fumigatus ، A. niger و دیگران) و سموم آنها باعث مشکل در تنفس ، رینیت آلرژیک ، آبریزش چشم ، سردرد و علائم شبیه آنفولانزا می شود. در سال 2004 ، هنگامی که محققان از دانشگاه آموزشی ویلنیوس در لیتوانی فعالیت بیولوژیکی تصفیه کننده عصاره Pinus sylvestris L. را بررسی کردند تا از مزایای قارچ کش آن در برابر میکروارگانیسم های معلق در هوا مطلع شوند ، به نتایج مثبتی دست یافتند. فعالیت ضد میکروبی روغن کاج با تکنیک انتشار روغن به آزار Czapek (برای قارچ ها) ، عصاره مالت (برای قارچ های مخمر و مخمر مانند) و آگار مغذی (برای باکتری ها) مورد ارزیابی قرار گرفت.


در کل ، روغن کاج بر روی 13 گونه سم موجود در هوا (هشت قارچ ، دو قارچ شبیه مخمر ، مخمر و دو باکتری) آزمایش شد. نتایج نشان داد که فعالیتهای جزئی تا قوی در برابر انواع قارچها ، باکتریهای اسپور ، قارچهای مخمر مانند ، مخمرها و باکتریها وجود دارد که کاج بیشترین تأثیر را بر کاهش باکتریها دارد و اثرات کمتری بر سویههای قارچی مقاومتر دارد. بیشترین غلظت روغن کاج در برابر همه میکروارگانیسم های مورد آزمایش 2.5 درصد بود.


اخیراً ، اسانس کاج به دلیل قابلیت های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود مورد توجه قرار گرفته است. به طور خاص ، کاج سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنول است که می تواند به توقف رشد و متاستاز تومور سرطانی کمک کند. و برخی مطالعات همچنین چندین لیگنان ضد التهابی را در عصاره زیست فعال پوست کاج کشف کرده اند که ممکن است برای سلامت قلب و عملکرد شناختی مفید باشد ، علاوه بر اینکه مانند درمان های طبیعی سرطان عمل می کند.


مطالعه ای که در سال 2004 در مجله Agricultural and Food Chemistry منتشر شد ، نشان داد که با استفاده از کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا ، خاصیت ضدالتهابی قوی عصاره پوست کاج فنلی برای نشان دادن قوی ترین ترکیبات یافت می شود. ترکیبات فنلی سه نمونه پوست کاج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج هشت ترکیب اولیه را یافت. در میان مواد شیمیایی فعال که به دلیل قابلیت مهار رادیکال های آزاد جدا شده و شناسایی شدند ، 28 ترکیب مختلف فنلی شناسایی شد.


اثرات سه نمونه پوست کاج بر سنتز دو واسطه پیش التهابی ، به نام اکسید نیتریک و پروستاگلاندین ، ​​نیز اندازه گیری شد. نشان داده شد که پوست کاج حاوی ترکیبات متعددی است که با استرس اکسیداتیو مبارزه کرده و تولید واسطه های پیش التهابی را که می توانند در بیماری هایی مانند دیابت ، آرتریت ، سرطان و اختلالات شناختی نقش داشته باشند ، مهار می کند.


مطالعه ای در سال 2014 که ترکیب شیمیایی و اثرات ضد توموری بر سلولهای HeLa عصاره کاج را که از پوست Pinus sylvestris L. گرفته شده بود ، بررسی کرد ، فعالیت های ضد سرطانی مثبتی را نشان داد. تجزیه و تحلیل روغن کاج به محققان کمک کرد تا چندین ترکیب کلیدی دیگر از جمله تاکسیفولین ، تاکسیفولین-هگزوزید و چندین پروسیانیدین را شناسایی کنند. عصاره پوست کاج سمیت سلولی بالایی در برابر سلولهای HeLa (نوعی سلول درگیر در سرطان دهانه رحم انسان) نشان داد و توانایی ایجاد آپوپتوز یا خود تخریب سلولهای مضر را نشان داد.


دستور العمل های روغن کاج DIY

بسته به کاربردی که دارید از روغن کاج به خوبی با بسیاری از اسانس های دیگر ترکیب می شود. سعی کنید آن را با روغن هایی مانند: ترنج ، چوب سدر ، مریم گلی ، سرو ، اکالیپتوس ، کندر ، اسانس گریپ فروت ، درخت عرعر ، روغن اسطوخودوس ، مریم گلی ، چوب صندل ، درخت چای و آویشن ترکیب کنید.


از نظر معطر: می توانید از اسانس کاج (یا روغن مغز کاج) برای آروماتراپی استفاده کنید و آن را در خانه خود با استفاده از یک پخش کننده پخش کنید. افزودن مقداری به هیزم یک راه عالی برای ایجاد یک شومینه معطر است که در سراسر خانه شما حرکت می کند. یک گزینه خوب دیگر این است که هنگام ظاهر شدن علائم ، روغن را مستقیماً از بطری استنشاق کنید.

موضعی: قبل از استفاده مستقیم از آن روی پوست ، باید آن را با روغن حامل مانند روغن نارگیل به نسبت 1: 1 رقیق کنید. توجه داشته باشید که برخی از افراد با احساس سوزش پوست به روغن کاج واکنش نشان می دهند ، بنابراین برای ایمن بودن ابتدا آزمایش پچ را انجام دهید.

داخلی: می توانید اسانس کاج را به صورت داخلی مصرف کنید ، اما این فقط برای مارک های روغن با کیفیت بسیار بالا توصیه می شود. به دنبال روغنی باشید که صددرصد روغن درمانی خالص باشد. می توانید یک قطره به آب اضافه کنید یا آن را به عنوان مکمل غذایی با مخلوط کردن با عسل یا در اسموتی مصرف کنید.

مالش بخار خانگی با روغن کاج

این دستور العمل مالش بخار خانگی واقعاً کار می کند! روغنهای معطر در عین عطری که باعث باز شدن سیستم تنفسی و بهبود سهولت تنفس می شود ، احساس آرامش بخشی را ایجاد می کنند.


زمان کل: 30 دقیقه


خدمات: 30-60


عناصر:


1/4 فنجان روغن زیتون

1/2 فنجان روغن نارگیل

1/4 فنجان موم رنده شده

10 قطره اسانس کاج

10 قطره اسانس نعناع فلفلی

20 قطره اسانس اکالیپتوس

ظرف شیشه ای

جهت ها:


همه روغن ها را در یک ظرف بریزید. یک قابلمه را با 2 اینچ آب روی حرارت ملایم قرار دهید. ظرف را در قابلمه بگذارید و اجازه دهید روغن ها ذوب شوند. هم بزنید تا ترکیب شود.

پس از ترکیب ، اجازه دهید کمی خنک شود و روغنهای ضروری را به آن اضافه کنید. مخلوط را در قوطی های فلزی یا ظروف نگهداری بریزید و بگذارید خودش را بگیرد.

همچنین سعی کنید روغن کاج را در این دستور العمل صابون لباسشویی خانگی یا دستور العمل صابون دستی خانگی اضافه کنید.

تداخلات و نگرانی های روغن کاج

برخی از افراد با پوست حساس یا حتی آلرژی ممکن است هنگام استفاده از روغن مغز کاج قرمزی ، خارش یا سایر تحریکات پوستی را تجربه کنند. بنابراین مانند سایر روغنهای اساسی ، ایده خوبی است که ابتدا یک تست کوچک وصله انجام دهید تا مطمئن شوید عوارض جانبی را تجربه نمی کنید. یک تا دو قطره را با روغن حامل بر روی قسمتی از پوست خود قرار دهید که خیلی حساس نیست ، مانند پاها یا ساعد ، و قبل از شروع استفاده از روغن کاج بر روی صورت ، قفسه سینه یا سایر نواحی حساس منتظر واکنش خود باشید.


همیشه روغن کاج را با روغن حامل ترکیب کنید و هرگز مستقیماً روی پوست خود رقیق نشده استفاده نکنید. روغن کاج را دور از چشم یا داخل بینی خود قرار دهید ، جایی که می تواند با غشاهای مخاطی تماس پیدا کند و به راحتی تحریک شود. به یاد داشته باشید که مانند همه روغن های اساسی ، شما فقط زمانی می خواهید از آنها استفاده کنید که مطمئن باشید یک روغن خالص و درجه درمانی دارید.


لینک منبع: yun.ir/mk0b7f


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد