من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

فواید شیر برای پوست و نحوه استفاده از آن برای داشتن صورت درخشان


    فواید شیر ناشناخته نیست


    . مملو از مواد مغذی ضروری است که برای سلامت جسمی و روانی حیاتی هستند.


     سطح بالای کلسیم موجود در شیر آن را به یک ماده ضروری برای افراد در هر سنی تبدیل می کند زیرا به قوی تر شدن استخوان ها کمک می کند.


     اما آیا می دانستید شیر می تواند تعدادی از مشکلات پوستی را نیز برطرف کند؟ شیر خام یکی از مفیدترین مواد برای پوست است.


     گفته می شود که کاربرد موضعی آن باعث سلامت و درخشندگی پوست می شود.


     در زمان های قدیم، از خواص شیر برای حفظ جوانی و لطافت پوست استفاده می شد.


     امروزه بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و تغذیه با شیر دم کرده می شوند.



    برای بهره مندی از مزایای شیر لازم نیست به این محصولات اعتماد کنید، در عوض می توانید از شیر خام در خانه برای به دست آوردن پوست رویاهای خود استفاده کنید. 


    اما قبل از آن، بیایید نگاهی به تمام فواید شیر برای پوست 

    بیندازیم و چرا باید آن را به بخشی ضروری از مراقبت روزانه پوست خود تبدیل کنید



    فواید شیر برای پوست 

    شیر یک ماده عالی برای پوست است، به همین دلیل است که تعدادی از درمان های DIY همیشه شیر را در دستور العمل های خود قرار می دهند. هنگامی که شیر خام استفاده می شود، می تواند تعدادی از مشکلات پوستی را برطرف کند. مشکل این است که بسیاری از زنان نمی دانند چگونه آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنند. اما ابتدا اجازه دهید فواید بی شمار  را بیاموزیم .

    ط) آکنه را درمان می کند


    شیر حاوی اسید لاکتیک است که منافذ را عمیقا پاکسازی می کند و باکتری های ایجاد کننده آکنه را که در طول روز روی سطح پوست جمع می شوند را از بین می برد. استفاده از شیر برای پاکسازی پوست یا به عنوان ماسک صورت  می تواند به درمان آکنه و همچنین کاهش التهاب ناشی از جوش ها کمک کند تا پوستی شفاف و صاف به شما بدهد.


    2) پوست را مرطوب می کند

    پوست خشک و پوسته پوسته می تواند صورت شما را کدر جلوه دهد و گاهی اوقات، مهم نیست که چقدر مرطوب کننده استفاده می کنید، به نظر می رسد هیچ چیز موثر نیست.


     شیر می تواند به حل این مشکل کمک کند. خاصیت مرطوب کنندگی قوی موجود در آن، پوست پوسته پوسته شده را تغذیه می کند و پوستی نرم برای شما به ارمغان می آورد.


    iii) لایه بردار خفیف

    بتا هیدروکسی اسید یک عامل لایه بردار موجود در شیر خام است. این اسید ملایم و در عین حال قوی در صورت استفاده موضعی، پوست را لایه برداری می کند. 


    این کمک می کند تا سلول های مرده پوست به راحتی از بین برود تا پوست صاف و درخشان زیر آن آشکار شود. این کار رنگ ناهموار پوست را اصلاح می کند و لک ها را نیز کاهش می دهد.

    iv) علائم پیری را کاهش می دهد

    آیا می خواهید یک ماده طبیعی و موثر برای جلوگیری از خطوط ظریف و چین و چروک ها داشته باشید؟ بیشتر از شیر خام نگاه نکنید.


     یکی از فواید شیر این است که به افزایش تولید کلاژن کمک می کند و در نتیجه علائم پیری را به تاخیر می اندازد. وجود ویتامین D در شیر باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود.


    v) پوست را روشن و روشن می کند

    برنزه شدن ناخواسته و رنگ ناهموار پوست یکی از نگرانی های اصلی پوست در میان زنان است. این را می توان با کمک شیر خام اصلاح کرد. اسید لاکتیک نه تنها سلول های مرده پوست را از بین می برد، بلکه با از بین بردن بالاترین لایه پوست آسیب دیده، پوست را روشن و درخشان می کند. با استفاده منظم، رنگ ناهموار پوست را نیز اصلاح می کند.


     

    2. چگونه از شیر برای پوست استفاده کنیم؟


    چگونه از شیر برای پوست استفاده کنیم؟

    اکنون که فواید شیر برای پوست را می دانید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه از آن استفاده کنید، درست است؟ ما چندین روش مختلف را به شما می گوییم تا این ماده شگفت انگیز را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید.

     از پاک‌کننده‌ها و تونرها گرفته تا ماسک‌ها و درمان‌های لکه‌دار، در اینجا نحوه استفاده از شیر برای داشتن بهترین پوست تا به امروز آمده است!


     

    - شیر پاک کن



    شیر پاک کن

    استفاده از شیر خام برای پاکسازی صورت می تواند بسیار مفید باشد. علاوه بر پاک کردن موثر کثیفی از صورت شما، رطوبت طبیعی را از بین نمی برد. در واقع پوست را تغذیه و مرطوب نگه می دارد.


     همچنین به حذف ضایعات و سایر ناخالصی های موجود در عمق منافذ کمک می کند و در نتیجه از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند.

    تو نیاز داری:

    • 3-4 قاشق غذاخوری شیر خام
    • پد پنبه ای

    روش: یک تکه پنبه را به شیر خام آغشته کنید یا مقداری شیر را روی یک پد پنبه ای بریزید و آن را به آرامی روی پوست صورت بکشید تا آلودگی و آلودگی های نشسته روی سطح پاک شود. اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس با پاک کننده و آب بشویید.

     

    - تونر شیر

    تونر شیر

    آیا تا به حال فکر کرده اید که می توان از شیر به عنوان یک تونر استفاده کرد؟ خوب، این ماده شگفت انگیز مدام ما را شگفت زده می کند! شیر خام  به عنوان یک تونر استثنایی برای انواع پوست از جمله پوست های چرب عمل می کند. با تقویت عضلات صورت و بهبود خاصیت ارتجاعی آن به پوست کمک می کند. بیایید یاد بگیریم که چگونه از فواید شیر به شکل تونر بهره ببریم.

    تو نیاز داری:

    • 2 قاشق غذاخوری شیر خام
    • 4-5 قطره گلاب

    روش انجام : این دو ماده را با هم مخلوط کرده و پس از پاکسازی با استفاده از پنبه روی صورت خود بمالید. برای بهترین نتیجه می توانید آن را یک شبه روی پوست خود بگذارید، اما اگر از خوابیدن با شیر روی صورت خود خوشتان نمی آید، پس از مدتی آن را با آب ولرم بشویید.

     

    - درمان لکه های شیری

    درمان لکه های شیری

    اگر اغلب دچار جوش و آکنه می شوید، اهمیت درمان لکه بینی را می دانید که به بهبود و خشک شدن جوش کمک می کند، زیرا ممکن است قرمز و ملتهب شود. اما آیا می دانستید که می توان از شیر به عنوان درمان لکه بینی نیز استفاده کرد؟ از آنجایی که شیر حاوی اسید لاکتیک است، باکتری های مولد آکنه را از بین می برد و روند بهبودی را تسریع می کند. در اینجا یک راه آسان برای ایجاد یک  درمان نقطه ای برای اکنه در خانه  آورده شده است.

    تو نیاز داری:

    • 2 قاشق غذاخوری شیر خام
    • 1 قاشق غذاخوری آرد برنج Q-tip

    روش: شیر و آرد برنج را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید، سپس با استفاده از تیپ کیو آن را روی جوش بمالید. بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید تا تفاوت را ببینید. می توانید این خمیر را روی آکنه کیستیک نیز بمالید.

     
    لینک کوتاه 


    https://b2n.ir/x96617

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد