من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

مزایای شگفت انگیز شی باتر


کره شی یا شی باتر، یا همان خرید کره شی باتر (shea butter)، نوعی روغن است که از بذر درخت آفریقایی استخراج می شود. در زبان بومی آفریقا به آن Vitellaria paradoxa می گویند، اما کلمه انگلیسی (shea) از نام درختی در بامبارا آمده است. دانه های خام درخت شی به رنگ عاج فیل هستند.

کره شیا در بسیاری از رژیم های زیبایی مورد استفاده قرار گرفته است-به ویژه هنگامی که صحبت از بارداری و کاهش علائم کشش می شود. دلیل آن این است که علاوه بر مرطوب کنندگی فوق العاده ، در عین حال مزایای قابل توجه دیگری نیز ارائه می دهد.


دکتر جاش آکس ، DNM ، نویسنده پرفروش ترین کتاب رژیم غذایی کلاژن و مجری برنامه The Dr. Ax Show می گوید: "کره شی از مغزهای درخت شیا که بومی آفریقای مرکزی است می آید." "پوسته خارجی آجیل برداشته می شود. سپس خرد شده و به آرامی در کره تفت داده می شود. در نهایت ، کره معمولاً با دست در یک حوضچه آب ورز داده می شود تا اسیدهای چرب جدا شوند. این اسیدهای چرب یا روغن ها حذف می شوند. از کره ، خنک شده و سفت شده تا چیزی که ما می دانیم کره کره است. "



دکتر سونیا باترا ، MD ، مجری برنامه روزانه The Doctors ، می افزاید: روغن شی برای استفاده در اکثر انواع پوست کاملاً بی خطر است و قرن ها به دلیل ویتامین ها و اسیدهای چرب که باعث آبرسانی و آرامش پوست می شوند ، در لوازم آرایشی استفاده می شود. به


علاقه مند؟ به خواندن ادامه دهید تا از مزایای دیگر و عوارض جانبی احتمالی آن و همچنین نکات مفید در مورد نحوه استفاده از آن مطلع شوید.


فواید کره شی


1. کره شیا پوست و مو را مرطوب می کند

اگر پوست خشک و کدر دارید ، کره شی ممکن است بهترین دوست جدید شما شود. دکتر Ax می گوید: "کره شی به عنوان یک عامل نرم کننده پوست عمل می کند." "با ایجاد یک سد محافظ در سطح پوست ، این امر به حفظ رطوبت کمک می کند ، که از دست دادن آب را کاهش می دهد و پوست شما را هیدراته نگه می دارد."


برخی از متخصصان می گویند که روغن شیا برای پوست شما حتی بهتر از روغن نارگیل است (بله ، واقعاً). جاشوا راس ، متخصص زیبایی SkinLab ، توصیه می کند که از روغن صورت یا سایر محصولات طبیعی تهیه شده با روغن مشتق شده از دانه ، مانند کره شی استفاده کنید. روغن های حاصل از گوشت میوه ، مانند روغن نارگیل ، می تواند بسیار مسدود کننده (یا مسدود کننده) باشد. او می گوید: "پوست همیشه به روغن های دانه واکنش بهتری نشان می دهد زیرا آنها روغن هایی که به طور طبیعی در پوست یافت می شوند را تقلید می کنند."

2. کره شیا برای پوست های حساس مفید است

اگر پوست حساسی دارید ، لوسیون ها و معجون های فانتزی را کنار بگذارید - که ممکن است پوست شما را بیشتر تحریک کند - و به جای آن به روغن کره بروید. راس می گوید: "وقتی پوست شما تحریک می شود ، مواد طبیعی که اثبات شده است همیشه بهترین هستند ، و کره شی را به یک انتخاب بسیار مطمئن تبدیل می کند."


3. کره شی آرامش بخش است

به دلیل این واقعیت که حاوی ویتامین E و A است ، کره شی در درمان پوست های حساس یا حساس نیز مفید است. دکتر آکس استفاده از آن را برای تسکین آفتاب سوختگی ، لکه های خشک ، آفتاب سوختگی ، سایش و حتی بثورات پوشک روی نوزادان (همچنین به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی آن) توصیه می کند. همچنین می توانید روی زخم ها اعمال کنید تا ظاهر آنها به حداقل برسد.


4. کره شیا التهاب را تسکین می دهد

اگر با بیماریهای مزمن پوستی مانند اگزما ، روزاسه و پسوریازیس دست و پنجه نرم می کنید ، اسیدهای چرب موجود در کره شیا التهاب را کاهش می دهد. دکتر آکس می گوید: "کره شیا تولید سلول های التهابی را که باعث تحریک و بیماری های پوستی می شوند ، کند می کند."


و از آنجا که کره شی به سرعت به پوست نفوذ می کند ، دیرتر احساس آرامش می کنید. یک مطالعه نشان داد که کره شی می تواند به اندازه کرم های دارویی در درمان اگزما م effectiveثر باشد ، بنابراین ارزش بررسی آن را دارد.


5. کره شیا جوان تر به نظر می رسد

ویتامین A و E موجود در کره شی می تواند بیش از تسکین پوست مفید باشد. آنها همچنین می توانند شما را جوانتر نشان دهند ، و چه کسی این را نمی خواهد؟ دکتر باترا می گوید: "کره شیا همچنین به بازسازی سلول ها کمک می کند ، که می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش دهد."


راس می افزاید که کره شیا دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به خنثی سازی آسیب رادیکال های آزاد در معرض آفتاب کمک می کند. همچنین گفته می شود که به افزایش تولید کلاژن کمک می کند ، که جلوه ای چروک به پوست می بخشد. 5. کره شیا جوان تر به نظر می رسد

ویتامین A و E موجود در کره شی می تواند بیش از تسکین پوست مفید باشد. آنها همچنین می توانند شما را جوانتر نشان دهند ، و چه کسی این را نمی خواهد؟ دکتر باترا می گوید: "کره شیا همچنین به بازسازی سلول ها کمک می کند ، که می تواند ظاهر خطوط و چین و چروک ها را کاهش دهد."


راس می افزاید که کره شیا دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به خنثی سازی آسیب رادیکال های آزاد در معرض آفتاب کمک می کند. همچنین گفته می شود که به افزایش تولید کلاژن کمک می کند ، که جلوه ای چروک به پوست می بخشد.


اثرات ایده آل روغن شیا

برخلاف شایعاتی که وجود دارد ، شیا کره منافذ پوست شما را مسدود نمی کند. دکتر Ax می گوید: "مسدود شدن منافذ شناخته شده نیست زیرا اسیدهای چرب از سبوم یا روغنی که به طور طبیعی تولید می کنیم تقلید می کند." "این در واقع تولید سبوم را کاهش می دهد و به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند." بنابراین ، در صورت نگرانی ، روغن کره پوست شما را چرب نمی کند.


اگرچه به طور کلی استفاده از آن برای اکثر افراد بی خطر است ، اما اگر به آجیل حساسیت دارید ، کره شیا ممکن است بهترین ایده نباشد. دکتر آکس می گوید: "افرادی که به آجیل درختی حساسیت دارند ممکن است واکنش های نامطلوبی نسبت به کره شی پیدا کنند زیرا از مغز درخت شیا ناشی می شود."


از سوی دیگر ، دکتر باترا می گوید هیچ مورد مستندی از حساسیت موضعی به روغن شیا وجود ندارد. بنابراین اگر می خواهید به آن بچرخید ، دکتر Ax توصیه می کند که مقدار کمی را روی ناحیه کوچکی از پوست بمالید تا ببینید آیا واکنشی وجود دارد یا خیر. و در صورت بروز واکنش ، مصرف را در اسرع وقت قطع کرده و به پزشک یا متخصص پوست خود مراجعه کنید.


نحوه استفاده از کره شی

1. از آن به عنوان مرطوب کننده کل بدن استفاده کنید

روس می گوید که مانند یک مرطوب کننده کامل بدن خود را با کره شیا دوست کنید ، یکی از رایج ترین موارد استفاده از آن است ، به خصوص در ماه های زمستان که پوست خشک ترین پوست است. مالش دهید تا کاملا جذب شود. برای صورت ، بهتر است شب ها استفاده شود زیرا آرایش کردن روی آن مشکل است. هر کجا که از آن استفاده می کنید ، به یاد داشته باشید که کمی پیشرفت زیادی می کند.


2. آن را در انتهای موهای خود قرار دهید

اگر موهای شما بی رنگ به نظر می رسند ، می توانید از کره شی استفاده کنید تا موها را زنده کنید ، اما یک هشدار وجود دارد. دکتر باترا می گوید: "اگر موهای نازکی دارید ، از ریشه اجتناب کنید ، زیرا می تواند باعث ایجاد چربی شود."


در عوض ، راس پیشنهاد می کند که آن را فقط به انتهای موهای خود اضافه کنید ، که می تواند از جدا شدن انتهای مو جلوگیری کند. همانند نرم کننده ها از آن استفاده کنید و آن را زیر دوش بشویید. یا ، مقدار کمی به عنوان نرم کننده مرطوب کننده اضافه کنید.


3. آن را در دستان خود گرم کنید

مانند روغن نارگیل ، روغن شیا می تواند جامد شود. بنابراین ، قبل از استفاده از آن ، دکتر باترا توصیه می کند که آن را برای چند ثانیه در دستان خود بمالید تا گرم شود و پخش شدن آن راحت تر شود.


4. از روغن شیا خالص و تصفیه نشده استفاده کنید

بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی در حال حاضر شامل روغن شیا به عنوان یک عنصر هستند ، اما تمایل زیادی به فرآوری دارد و از خواص طبیعی آن می کاهد. بنابراین ، برای به دست آوردن تمام مزایای آن ، کره شی خام راهی است.


کیفیت کره شی نیز مهم است. همه آنها به یک اندازه ایجاد نشده اند. دکتر آکس می گوید: "شما می خواهید از یک روغن شیا خالص و تصفیه نشده استفاده کنید که دارای عطر و طعم بژ و رنگ بژ است." اگر محصول "تصفیه شده" باشد ، به این معنی است که از نظر شیمیایی تغییر کرده است و خواص موجود در کره شیا خالص کاهش می یابد. "


لینک منبع: https://is.gd/vjVNCs


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد