من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

5 مزیت ثابت شده روغن ماکادمیا برای سلامتی

ماکادمیا یک گیاه بومی استرالیا است. این گیاه حاوی دانه روغنی است که به دلیل داشتن عطر عالی و مواد مغذی بالا، یکی از محبوب ترین ها در صنعت روغن سازی است. رنگ این روغن کمی کهربایی و دارای عطر و طعم عالی است. فروش روغن ماکادمیا فواید زیادی بر سلامتی دارد.

5 مزیت ثابت شده روغن ماکادمیا برای سلامتی

آجیل ماکادمیا یکی از پرطرفدارترین آجیل ها در جهان هستند و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست.


آنها علاوه بر خوشمزه بودن، سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.


علاوه بر منبع غذایی، از پوسته آنها برای کود، روغن برای انواع محصولات در صنایع آرایشی و بهداشتی و بقیه به عنوان خوراک دام استفاده می شود.


بومی استرالیا، تا اواخر قرن نوزدهم بود که آجیل در خارج از کوئینزلند رشد کرد، زمانی که ویلیام اچ پورویس آجیل را به هاوایی آورد. حتی در آن زمان به قرن بیستم رسید تا اینکه صنعتی در اطراف این غذای قابل توجه رشد کرد.


اما این فقط یک میان وعده خوشمزه نیست. آجیل ماکادمیا فواید سلامتی شگفت انگیزی دارد که به یک سبک زندگی سالم می افزاید.


سلامت قلب با روغن های تک غیراشباع بهبود می یابد

روغن آجیل ماکادمیا با پرس سرد فوق بکر حاوی یکی از بالاترین سطوح چربی های تک غیراشباع در بین تمام روغن های غذایی است و با 84 درصد حتی بالاتر از روغن زیتون است.


و اگرچه ممکن است داشتن سطوح بالای چربی بد به نظر برسد، اما این نوع چربی است که اهمیت دارد. این نوع چربی ها (تک غیراشباع) در واقع به کاهش نوع بد کلسترول (اشباع) کمک می کنند.


این برای سلامت قلب عالی است، زیرا کلسترول LDL (نوع بد) به ایجاد پلاک در شریان‌ها کمک می‌کند و کلسترول HDL (نوع خوب)، نوع LDL را به کبد برمی‌گرداند، جایی که تجزیه شده و از طریق کبد عبور می‌کند. بدن


این کار کلسترول بد شما را کاهش می دهد و احتمال ابتلا به بیماری قلبی یا سکته را کاهش می دهد.


روغن ماکادمیا نتایج عالی برای پوست شما می دهد

نکته مهم در مورد استفاده از روغن ماکادمیا برای پوست این است که می توان آن را به صورت داخلی یا موضعی برای نتایج عالی مصرف کرد.


هر قطره غنی از اسیدهای چرب ضروری است، مانند اسید پالمیتولئیک، که به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند، و اسید اولئیک، که به جلوگیری از از دست دادن آب ترانس اپیدرمی (TEWL) کمک می کند، و آن را برای مرطوب کردن پوست های خشک و حساس عالی می کند.


روغن آجیل ماکادمیا همچنین دارای فیتواسترول بالایی است که بلوک های سازنده غشای سلولی و ساختار ما هستند. فیتواسترول ها به همان شیوه ای عمل می کنند که کلسترول در پوست ما انجام می دهد، این یکی از دلایلی است که چرا روغن ماکادمیا به ترمیم عملکرد مانع پوست کمک می کند.


به دلایل زیر، استفاده از ماکادمیا برای پوست مناسب است:

  • ماکادمیا حاوی اسکالن و اولئیک اسید است که به بازسازی سلول ها کمک می کند. بنابراین می توان برای پوست های خشک و برای نرم کردن و مرطوب کردن پوست از آن استفاده کرد.
  • روغن ماکادمیا حاوی امگا ۷ یا اسید پالمیتولئیک است که در بهبود زخم، خراش یا سوختگی ها مفید بوده و همچنین دارای خاصیت ضدآفتاب است.
  • ماکادمیا با دارا بودن لینولئیک اسید (امگا ۶)‌ می تواند به متعادل سازی تولید سبوم یا چربی طبیعی پوست کمک کند و یک سد طبیعی محافظ است. همچنین روغن این دانه ارزشمند بسیار سبک و نفوذپذیر است و برای پوست های خشک که تولید سبوم طبیعی کمتری دارند بسیارعالی است.

همچنین با روش های مختلف می توانید از روغن ماکادمیا برای موهای خود استفاده کنید.

  • ابتدا روغن را بین دو کف دست خود مالیده تا گرم شود و سپس روی موهای خود ماساژ دهید. همچنین برای ماساژ انتهای موهای خود با روغن، زمان بیشتری صرف کنید.
  • از این روغن برای ماسک روی مو نیز می توانید استفاده کنید. ترکیب آووکادو و روغن ماکادمیا با یکدیگر برای ماسک مو، ترکیبی فوق العاده است. موهای خود را به مدت 15 الی 20 دقیقه آغشته به این ماسک کنید. این کار به رطوبت دهی و بازگردندان پروتئین های اساسی موهای شما کمک می کند.


موهای سالم با روغن ماکادمیا تقویت می شود

فولیکول های مو یک سبوم طبیعی تولید می کنند که حاوی پالمیتولئیک، یکی از اسیدهای چرب فوق الذکر است. با افزایش سن، بدن ما کمتر و کمتر از این ماده تولید می کند و در نتیجه موهای ما شروع به از دست دادن قدرت و درخشندگی خود می کنند.


از آنجایی که روغن آجیل ماکادمیا حاوی نسبت بالایی از این چربی تک غیراشباع امگا 7 است، به موها تقویت بیشتری می دهد، چه زمانی که خورده شود یا مستقیماً به مو مالیده شود.


روغن ماکادمیا حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است

روغن ماکادمیا همچنین دارای آنتی اکسیدان های طبیعی بسیار بالایی است و حاوی امگا 3 و امگا 6 است که می تواند تأثیر قدرتمندی بر سلامت کلی بدن داشته باشد.


آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند، اتم های خطرناک بدن که الکترون اضافی دارند و می خواهند به چیزی بچسبند. آنها خطرناک هستند زیرا هنگامی که به شما متصل شوند، می توانند DNA شما را خراب کرده و باعث سرطان شوند.


تعادل سالم آنتی اکسیدان ها می تواند خطر سرطان را کاهش دهد، روند پیری را کاهش دهد و خطر از دست دادن بینایی به دلیل آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.


روغن آجیل ماکادمیا منبع عالی فیبر برای افزایش سطح انرژی است

مانند اکثر آجیل ها، آجیل ماکادمیا منبع قابل اعتماد فیبر و کالری است. فقط یک دوجین آجیل (30 گرم) حاوی حدود 10 درصد از نیاز روزانه شما به فیبر است.


فیبر در رژیم غذایی روزانه شما مهم است زیرا نه تنها به هضم غذا کمک می کند، بلکه سرعت جذب قند در جریان خون را نیز کاهش می دهد.


محتوای کالری بالای آن‌ها همچنین انرژی را «در حال حرکت» افزایش می‌دهد، اگر زمانی برای توقف برای یک وعده غذایی ندارید، عالی است.


فقط با بهترین کیفیت روغن های Olivado

روغن آجیل ماکادمیا فوق بکر اولیوادو از آجیل با کیفیت بالا از ایالت آفتابی استرالیا، کوئینزلند ساخته شده است.


آجیل ماکادمیا علاوه بر فواید سلامتی طبیعی، روغنی عالی برای استفاده در غذا است. کیفیت کره ای و لطیفی دارد و برای پخت و پز با حرارت بالا (نقطه دود 210 درجه سانتی گراد) عالی است.


نقطه دود بالا، همراه با روش منحصر به فرد استخراج با پرس سرد ما، به این معنی است که هنگام پخت و پز با روغن ماکادمیا، احتمال سوختن چربی های مفید بسیار کمتر است.


لینک منبع: دکاموند شیمی

رفع چین و چروک پوست

چندین گزینه درمان چین و چروک برای کمک به صاف کردن چین و چروک ها یا کمتر دیده شدن آنها در دسترس است.


داروها

رتینوئیدهای موضعی داروهای تجویزی حاوی رتینوئیدها که از ویتامین A به دست می‌آیند، ممکن است چین و چروک‌های ریز، لکه‌ها و زبری را در هنگام استفاده از پوست کاهش دهند. ممکن است لازم باشد چند هفته یا چند ماه قبل از اینکه متوجه بهبودی شوید از محصول استفاده کنید. محصولات شامل ترتینوئین (Renova، Retin-A) و تازاروتن (Avage، Tazorac) و یک نسخه مصنوعی به نام adapalene نیز یک گزینه است. رتینوئیدها ممکن است باعث خارش موقت، قرمزی، سوزش یا خشکی شوند.


از آنجایی که رتینوئیدها می توانند پوست شما را راحت تر بسوزانند، باید روزانه از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF) حداقل 30 استفاده کنید و لباس محافظ بپوشید.


کرم های چین و چروک بدون نسخه. اثربخشی کرم های ضد چروک تا حدی به مواد فعال بستگی دارد. رتینول، آنتی اکسیدان ها و برخی پپتیدها ممکن است باعث بهبود جزئی تا متوسط ​​در چین و چروک شوند. محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید - مانند اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک - ممکن است به برداشتن لایه بالایی پوست مرده و تحریک رشد پوست جدید کمک کنند.


با استفاده از کرم‌های چروک بدون نسخه، نتایج شما، در صورت وجود، محدود و معمولاً کوتاه‌مدت است، زیرا این کرم‌ها نسبت به کرم‌های نسخه‌ای حاوی مواد فعال کمتری هستند.


روش های جراحی و تکنیک های دیگر

روش های مختلفی برای صاف کردن چین و چروک ها استفاده می شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که ترکیبی از درمان ها ممکن است رضایت بخش ترین نتایج را به همراه داشته باشد. با پزشک خود در مورد اینکه چه چیزی برای شما مهم است و اینکه کدام رویکرد به بهترین وجه نیازها و انتظارات شما را تا زمان بهبودی و نتایج برآورده می کند، صحبت کنید.


لایه برداری با لیزر. در لایه برداری مجدد با لیزر (زخم)، پرتو لیزر لایه خارجی پوست (اپیدرم) را از بین می برد و پوست زیرین (درم) را گرم می کند. این باعث تحریک رشد فیبرهای کلاژن جدید می شود. با بهبود زخم، پوست صاف تر و سفت تر شکل می گیرد. لایه برداری با لیزر نمی تواند افتادگی یا افتادگی بیش از حد پوست را از بین ببرد.


لایه برداری با لیزر ممکن است به عنوان یک روش سرپایی، معمولا با بی حسی موضعی انجام شود. ممکن است برای لایه برداری گسترده به طور کامل آرام بخش شوید. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا به طور کامل از لیزر فرسایشی بازسازی شود. روش جدیدتر با استفاده از لیزر فرکشنال زمان بهبودی کوتاه تری دارد. خطرات شامل جای زخم و روشن یا تیره شدن رنگ پوست است.


روشی به نام لایه برداری فرکشنال لیزر غیرآبلاتیو نسبت به روش فرکشنال، زمان ترمیم و خطرات کمتری دارد. لیزرهای غیربلاتیو برای افرادی که چین و چروک های متوسط ​​دارند مناسب تر است زیرا نتایج ظریف هستند. این درمان نیاز به تکرار بیشتر از درمان فرسایشی دارد. این روش با لیزر فرکشنال نیز قابل انجام است.


جوانسازی فتودینامیک. درمان فوتودینامیک (PDT) می تواند چین و چروک های ظریف ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را درمان کند. ممکن است نیاز به درمان‌های تکراری داشته باشید، اما بهبودی برای PDT کوتاه‌تر از بازسازی سطح لیزر است.

لایه برداری شیمیایی. پزشک یک محلول شیمیایی روی پوست می‌زند تا لایه‌های بالایی را از بین ببرد. پوستی که پس از لایه برداری شیمیایی دوباره رشد می کند، خفه می شود. بسته به عمق لایه برداری، ممکن است قبل از اینکه تفاوتی در پوست خود مشاهده کنید، به چندین درمان نیاز دارید. قرمزی تا چند هفته ادامه دارد. عوارض جانبی احتمالی شامل زخم، عفونت و روشن یا تیره شدن رنگ پوست است.

درم ابریژن. درم ابریژن با یک برس با چرخش سریع لایه سطحی پوست را شن می کشد. پوست جدید در جای خود رشد می کند. ممکن است لازم باشد بیش از یک بار این روش را انجام دهید.


عوارض جانبی احتمالی شامل قرمزی موقت، دلمه و تورم است. ممکن است چند ماه طول بکشد تا رنگ صورتی محو شود و نتایج را ببینید.


میکرودرم ابریژن. مشابه درم ابریژن، این روش تنها یک لایه ظریف از پوست را از بین می برد. برای ایجاد نتایج متوسط ​​و موقتی به یک سری درمان در طول ماه ها نیاز خواهید داشت. اگر روزاسه یا رگ های قرمز ریز روی صورت خود دارید، این روش می تواند وضعیت را بدتر کند.


ممکن است متوجه قرمزی یا احساس سوزش خفیف در نواحی تحت درمان شوید.


سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس). هنگامی که بوتاکس در دوزهای کوچک به عضلات خاص تزریق می شود، از انقباض عضلات جلوگیری می کند. هنگامی که ماهیچه ها نمی توانند سفت شوند، پوست صاف تر و کمتر چین و چروک به نظر می رسد.


بوتاکس روی خطوط اخم بین ابروها و سرتاسر پیشانی و روی پنجه کلاغی در گوشه چشم به خوبی عمل می کند. یک تا سه روز طول می کشد تا نتایج را ببینید. اثر معمولاً چند ماه طول می کشد. برای حفظ نتایج به تزریق های مکرر نیاز است.


پرکننده های بافت نرم پرکننده های بافت نرم، که شامل چربی، کلاژن و اسید هیالورونیک (Restylane، Juvederm، و غیره) هستند، می توانند به چین و چروک های صورت شما تزریق شوند. چین و چروک ها و شیارها را چاق و صاف می کنند. ممکن است تورم، قرمزی و کبودی موقت در ناحیه تحت درمان را تجربه کنید. تاثیر بیشتر محصولات موقتی است.


به خاطر داشته باشید که نتایج بسته به محل و عمق چین و چروک شما متفاوت است. هیچ چیز روند پیری پوست را متوقف نمی کند، بنابراین احتمالاً برای حفظ فواید به درمان های مکرر نیاز خواهید داشت.


این روش ها معمولاً تحت پوشش بیمه نیستند. همچنین، هر یک از روش ها می تواند عوارض جانبی داشته باشد، بنابراین حتما با پزشک خود در میان بگذارید. مطمئن شوید که متخصص پوست یا جراح پلاستیک شما در تکنیک مورد نظر شما آموزش دیده و با تجربه است.


لینک کوتاه: https://b2n.ir/u67252