من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

10 مزایای روغن بادام شیرین برای پوست و مو


بادام در اصل در خاورمیانه پرورش داده می شد. اما امروزه، کالیفرنیا بزرگترین تولیدکننده بادام در جهان است. مغز بادام بسته به نوع درخت خود، ممکن است شیرین یا تلخ باشد. خرید روغن بادام شیرین از نوعی درخت بادام با گلهای سفید رنگ حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی نیست. روغن بادام شیرین از دانه خشک آن استخراج می شود که حدودا 50 درصد این دانه حاوی روغن است.

10 فایده روغن بادام برای پوست و مو

به طور گسترده ای به عنوان "پادشاه آجیل" شناخته می شود ، اما آیا می دانستید که بادام قوی در واقع در همان دسته هلو و گیلاس قرار دارد؟ این لقمه کوچک ، نه تنها وقتی خورده می شود ، بلکه وقتی روی پوست شما نیز مالیده می شود ، یک مشت مهم تغذیه ای است.


هنگامی که درخت بادام برای اولین بار در مناطق خاورمیانه مدیترانه اهلی شد ، به سرعت مشخص شد که روغن استخراج شده از بادام برای پوست سالم بسیار مفید است.


روغن بادام حاوی انواع خوبی های طبیعی است که شامل ویتامین E ، ویتامین A ، اسیدهای چرب ضروری ، پروتئین ، پتاسیم و روی است. این ماده حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مثبت است ، بنابراین می توانید آن را در رژیم مراقبت از پوست روزانه خود قرار دهید.


روغن بادام به عنوان یک روغن بسیار ملایم و ضد حساسیت ، تقریباً برای همه انواع پوست - حساس ، خشک ، روغنی بی خطر است. برخی از خواص موجود در روغن بادام منافذ را بدون انسداد آنها تمیز می کند.


جذب به سادگی مالش روغن بین دستان شما برای گرم شدن آن قبل از استفاده روی پوست است. خودشه! همچنین می توانید روغنهای ضروری دیگر را برای رایحه ها یا مزایای مختلف پوست اضافه کنید ، اما با استفاده از روغن بادام شیرین به تنهایی تفاوت در پوست خود را مشاهده خواهید کرد!


لیست مزایای روغن بادام را در زیر بررسی کنید و در اسرع وقت آن را اضافه کنید!


1) پاکسازی

چه کسی تا به حال در مورد شستن صورت با روغن ، از همه چیز شنیده است ؟! باور کنید یا نه ، روغن بادام شیرین در واقع در پاکسازی پوست از سموم ، باز شدن منافذ و حفظ رطوبت که مانع از ورود میکروب های کثیف می شود.


شما شگفت زده خواهید شد اگر متوجه شوید که با خیال راحت آرایش را نیز پاک می کند - حتی آن حلقه های راکون مزاحم از ریمل شما که بیشتر پاک کننده ها تمایل دارند پشت سر بگذارند.


روغن بادام شیرین به سرعت جذب پوست شما می شود ، بنابراین لازم نیست قبل از آرایش صبحگاهی منتظر از بین رفتن آن احساس چربی باشید.


2) چشم های پف کرده را تسکین می دهد

اگر از روغن بادام شیرین به عنوان مرطوب کننده صورت استفاده می کنید ، قبل از خواب شب مقداری روغن به دور چشم های خود بمالید.


قهوه به شما کمک می کند تا بیدار باشید ، اما روغن بادام در واقع به شما کمک می کند تا بیدار به نظر برسید!


3) مرطوب می کند

به لطف عناصر خشن ، استرس و از دست دادن کلاژن در طول زمان ، چین و چروک ها و لکه های پیری گاهی سن ما را از بین می برد. خوشبختانه پادشاه آجیل آمده است تا روز را نجات دهد!


بادام سرشار از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قوی است و به حفظ زیبایی پوست با افزایش سن کمک می کند.


کلاژن ، پروتئینی که مسئول جوان نگه داشتن پوست ماست ، لایه ای یکنواخت از پد را در زیر پوست تشکیل می دهد. با افزایش سن ، چین و چروک های ریز به دلیل نازک شدن پوست و ناهمواری در لایه کلاژن زیر آن ظاهر می شود.


ویتامین E موجود در روغن بادام شیرین می تواند اسیدهای آمینه مورد نیاز برای رشد کلاژن دوست داشتنی را تأمین کند.


4) می تواند ظاهر برخی از زخم ها را روشن کند

یکی از معروف ترین ویژگی های روغن بادام این است که چگونه سریع جذب می شود ، بر خلاف بسیاری از روغن های دیگر که تمایل دارند روی پوست به مدت طولانی بمانند.


خواص روغن سطح رطوبت پوست را متعادل نگه می دارد ، می تواند بافت زخم را جوان کند و احتمالاً می تواند رنگ و بافت فرآیند ترمیم شده را یکنواخت کند. استفاده از روغن بادام شیرین بر روی برآمدگی بچه دوست داشتنی شما به رشد آن کمک می کند!


5) پوست چرب

بدن ما به طور طبیعی ماده ای روغنی به نام سبوم تولید می کند که برای محافظت از پوست تا حدی مهم است. با این حال ، اگر پوست شما بیش از حد چربی تولید کند ، می تواند به راحتی خاک را به دام بیندازد و منافذ را مسدود کند ، احتمالاً باعث ایجاد جوش و آکنه شود.


روغن بادام شیرین برای تمیز کردن منافذ پوست از آلودگی ها ، خاک و روغن های غیر ضروری بسیار مفید است.

6) پوست خشک

اگر متوجه شدید که دائماً روی پوست پوسته پوسته خود خارش و خارش ایجاد می کنید ، روغن بادام نیز می تواند به خشکی پوست کمک کند! اسیدهای چرب موجود در روغن بادام شیرین به پوست کمک می کند تا رطوبت را حفظ کرده و آن را هیدراته نگه دارد در حالی که ویتامین E باعث تحریک سوزش می شود. این یکی از قوی ترین فواید روغن بادام است!



7) دست ها و پاهای خشن

محتوای روی می تواند به صاف شدن پوست خشن و پینه دار کمک کند و از آنجا که روغن بادام سبک است ، شما نمی توانید اثرات چربی را در خانه خود بگذارید.


8) ناخن های شکننده

اگر پوست شما آنطور که دوست دارید مرطوب نشده باشد ، به احتمال زیاد ناخن های شما نیز چنین نیستند. پروتئین های موجود در روغن بادام شیرین می توانند ناخن های نرم و شکننده را تقویت کنند.


9) لب های ترک خورده را مرطوب می کند

کافی است کمی روغن بادام شیرین را روی لب های خشک و ترک خورده بمالید و خواص تغذیه کننده روغن ، رطوبت را برای لب های نرم و چروک قفل می کند!

10) پوست سر سالم

پوست روی پوست سر شما به اندازه بقیه بدن شما اهمیت دارد ، اگرچه ما همیشه آن را نمی بینیم. از آنجا که سلولهای مرده پوست در بالای سر شما تجمع می یابند ، می تواند منجر به مشکلات شوره سر شود یا حتی مانع رشد سالم مو شود.


با مرطوب کردن عمیق پوست سر و مو با روغن بادام شیرین ، به طور بالقوه می توانید پوسته پوسته شدن و خارش را تسکین دهید.

اکنون که از فواید شگفت انگیز روغن بادام مطلع شده اید ، باید بدانید که ما دوست داریم از آن در محصولات خود استفاده کنیم!


لینک منبع: دکاموند شیمی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد