من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

راز زیبایی پریانکا چوپرا

روتین مراقبت از پوست و آرایش پریانکا چوپرا:

این نکات پوستی درخشان از روتین پریانکا آمده است.

  • یکی از نکات اصلی مراقبت از پوست او این است که هر روز پوست خود را تمیز، رنگ و مرطوب کند.
  • او دوست دارد آب زیادی بنوشد تا پوستش درخشان و درخشان به نظر برسد.
  • پریانکا به قدرت ضدآفتاب اعتقاد دارد و به ندرت از آن بیرون می آید و آن را روی صورت و بدن خود قرار نمی دهد.
  • او از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش خود استفاده می کند و سپس آن را یک شبه نگه می دارد.

در کنار پریانکا چوپرا، مطمئن شوید که رژیم غذایی دیشا پاتانی و اسرار زیبایی را نیز بررسی کنید، زیرا اینها جزئیات

رژیم غذایی و روال تمرینی او را نشان می دهد که به او اندام عالی داده است.



  • پریانکا از ماسک سنتی ساخته شده با زردچوبه استفاده می کند.
  • حتما تا به امروز مدل موهای پریانکا چوپرا زیادی دیده اید. او حداقل سه بار در هفته روغن داغ را ماساژ می دهد تا موهایش بلند، سالم و براق بماند. این به او اجازه می دهد تا مدل موهای مختلف پریانکا چوپرا را آزمایش کند.
  • کیسه آرایش پریانکا چوپرا حاوی فونداسیون محبوب MAC Studiofix (NC 43) و کانسیلر Bobbi Brown است. آنها محصولات مورد علاقه او هستند.
  • پریانکا دوست دارد با کمک رژگونه، پوست خود را برافروخته و سالم نشان دهد
  • . او سایه های هلویی صورتی و قهوه ای را دوست دارد. آنها در روال آرایش پریانکا چوپرا ضروری هستند. او عاشق نارس ارگاسم است که یکی از محبوب ترین فرقه ها در جامعه زیبایی است.
  • یکی از بهترین نکات زیبایی او برای صورت، مراقبت صحیح از لب ها است. او لب های شیکی دارد که روی آن کرم تازه می زند و یک شبه نگه می دارد. این به تغذیه و مرطوب شدن لب ها کمک می کند.

حتما رژیم غذایی کریتی سانون را بررسی کنید  که جزئیات تمام وعده های غذایی او را در سطح روزانه فهرست می کند.

 


  • او به سمت قهوه ای برهنه یا صورتی برای لب هایش جذب می شود. برخی از محصولات مورد علاقه او عبارتند از لکه لب Laura Mercier در Mulberry و بالم لب Born Lippy از The Body Shop. با این حال، او دوست دارد یک ظاهر چشم خنثی را با یک رژ لب تیره ترکیب کند.
  • پریانکا دوست دارد با خط چشمانش توجه را به آنها جلب کند. یکی از محصولات مورد علاقه او Blacktrack Fluidline از MAC است. او همچنین از نظر مذهبی ریمل می‌زند.
  • یکی از بهترین نکات زیبایی که پریانکا از طریق انتخاب های خود موعظه می کند این است که شما باید بهترین ویژگی های خود را بدون توجه به جلب توجه خود برجسته کنید.

 


روتین تناسب اندام و تمرین پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا متولد 18 جولای 1982 است. او 39 سال سن دارد. قد پریانکا چوپرا 5 فوت و 6 اینچ است. بر حسب متر، قد او 1.65 متر است. او می داند که چگونه مانند یک حرفه ای ورزش کند. با این حال، او معتقد است که

 

لازم نیست خود را در ورزشگاه بکشید... ایده این است که تناسب اندام و سلامت خود را حفظ کنید و خودم را دو یا سه اندازه کوچک نکنم.

 

او ممکن است با توصیف یک ورزشکار سنتی مناسب نباشد، اما یک مانترای تناسب اندام عالی دارد که تمرینات قلبی و وزنه را با یوگا ترکیب می کند.

در کنار پریانکا چوپرا، حتما رژیم غذایی مادهوری دیکسیت را بررسی کنید  زیرا این یکی از دلایل درخشان شدن پوست او حتی در حال حاضر بوده است!



  • او چهار روز در هفته یک ساعت ورزش می کند. او با رعایت دقیق روال خود، تضمین می کند که هرگز وزن اضافی اضافه نمی کند.
  • پریانکا دوره خود را در باشگاه با دویدن روی تردمیل به مدت 15 دقیقه بدون توقف شروع می کند.
  • او سپس به سمت حرکات فشاری و لانژهای معکوس می رود که به تقویت بدن او کمک می کند.
  • پریانکا تمرین با وزنه را دوست ندارد، اما تناسب اندام خود را بر ترجیحات شخصی خود ترجیح می دهد. او زمانی که در باشگاه است به تمرینات با وزنه می پردازد. او 20-25 حلقه دوسر بازو را انجام می دهد.
  • او 20-25 پرش روی نیمکت و سپس 20-25 کرانچ معکوس انجام می دهد. سپس پریانکا برای یک دقیقه پلانک می زند.
  • او عاشق تمرین مقاومتی است.

جدا از باشگاه، پریانکا عاشق دویدن و چرخیدن است. آنها در حفظ تناسب اندام او بسیار مفید هستند.

همه می دانند که رایانه شخصی یوگا و آسانا را دوست دارد. آنها اجزای ضروری برنامه تمرینی و رژیم تناسب اندام او هستند. یوگا به او کمک می کند تا با استرس مقابله کند و او را آرام کند. برخی از جلسات یوگا مورد علاقه او عبارتند از: ژست جنگجو، ژست درختی، ژست نیمه ارباب ماهی ها و پرانایاما.

پریانکا همچنین به قدرت مدیتیشن معتقد است. هر زمان که او در برنامه شلوغ خود وقت آزاد پیدا می کند، دوست دارد مدتی مدیتیشن کند.




رژیم غذایی پریانکا چوپرا

کاهش وزن پریانکا چوپرا قبل از فیلم های اخیرش سر و صدای زیادی به پا کرد. او جدای از برنامه تمرینی سخت‌گیرانه‌اش، رژیمی دارد که به او کمک می‌کند تا خوش فرم بماند.

همانطور که قبلا ذکر شد، پریانکا دوست دارد آب زیادی در سراسر آب بنوشد،

زیرا بدن را هیدراته می کند. او هرگز مصرف مایعات خود را به خطر نمی اندازد.

شما نباید هوس های خود را بکشید، پریانکا نیز این کار را نمی کند. او در روزهای تقلب خود از مواد غذایی که دوست دارد میل می کند. اینها شامل غذای تنوری، شکلات و کیک است. او می گوید،

 

شما مجبور نیستید از گرسنگی بمیرید... من مطمئناً دوست دارم پیتزاها و برگرها و بالهای بوفالو را کنار هم داشته باشم.

 

شما باید سعی کنید غذاهای خانگی بیشتری داشته باشید زیرا سالم تر هستند.

او به همه توصیه می کند که از مصرف غذاهای سرخ شده و روغنی خودداری کنند زیرا می توانند برای سلامتی مضر باشند. او یک مدافع قوی برای غذاهای سالم و غنی از مواد مغذی است. سبزیجات و میوه های سبز جزء اصلی رژیم غذایی او هستند زیرا ویتامین ها و مواد معدنی زیادی را برای بدن فراهم می کنند.


پریانکا دوست دارد بعد از هر دو ساعت از آب نارگیل همراه با چند آجیل به عنوان میان وعده استفاده کند زیرا باعث فعال نگه داشتن او می شود.

همراه با پریانکا، رژیم لاغری پارینتی چوپرا بسیار الهام بخش بوده است زیرا به او اجازه می دهد بیش از 30 کیلوگرم وزن کم کند!


برنامه رژیم غذایی پریانکا چوپرا

برای صبحانه، او دو تخم مرغ یا یک کاسه بلغور جو دوسر به همراه یک لیوان شیر بدون چربی می خورد. هر دو گزینه به یک اندازه سالم هستند.

برای ناهار، او 2 چاپاتی به همراه دال، سالاد و سبزیجات دارد.


اگر پریانکا یک میان وعده عصرانه بخواهد، به سراغ ساندویچ بوقلمون یا سالاد جوانه می رود.

شام او شامل سوپ و مرغ/ماهی کبابی است.

 

لینک کوتاه 

yun.ir/u8hri3

11فایده هندوانه




11 فایده هندوانه

به دلیل دیگری برای وارد شدن به یک پوست سالم نیاز دارید؟ خوردن هندوانه یا نوشیدن آب هندوانه مزایایی مانند:


  1. خواص ضد التهابی
  2. هیدراتاسیون
  3. مواد مغذی ضروری
  4. سلامت پوست و مو
  5. پشتیبانی از گوارش
  6. ممکن است با سرطان مبارزه کند
  7. سلامت قلب
  8. سلامت چشم
  9. ممکن است به علائم آسم کمک کند
  10. تسکین درد عضلات
  11. کم کالری و کم قند




چربی بدن را کاهش
می دهد سیترولین، یک اسید آمینه ضروری، در هندوانه نشان داده است که تجمع چربی در سلول های چربی ما را کاهش می دهد. سیترولین این توانایی را دارد که (از طریق یک سری مراحل) فعالیت TNAP (آلکالین فسفاتاز غیر اختصاصی بافتی) را مسدود کند که باعث می شود سلول های چربی ما چربی کمتری تولید کنند و بنابراین از تجمع بیش از حد چربی بدن جلوگیری می کند.


ضد التهاب و پشتیبان آنتی اکسیدان
هندوانه سرشار از ترکیباتی است که التهاب را کاهش داده و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. حتما هندوانه های رسیده را انتخاب کنید زیرا حاوی مقادیر بیشتری از این ترکیبات مفید هستند.



دیورتیک و پشتیبان کلیه
هندوانه یک دیورتیک طبیعی است که به افزایش جریان ادرار کمک می کند، اما به کلیه ها فشار نمی آورد (بر خلاف الکل و کافئین). هندوانه به کبد کمک می کند تا آمونیاک (ضایعات حاصل از هضم پروتئین) را پردازش کند که در عین حال از شر مایعات اضافی خلاص می شود، فشار بر کلیه ها را کاهش می دهد.



پشتیبانی از عضلات و اعصاب
هندوانه غنی از پتاسیم است که یک الکترولیت طبیعی عالی است و به تنظیم عملکرد اعصاب و عضلات در بدن کمک می کند. پتاسیم درجه و فرکانس انقباض ماهیچه های ما را تعیین می کند و تحریک اعصاب بدن ما را کنترل می کند.



هندوانه های قلیایی ساز در زمانی که کاملاً رسیده باشند اثر قلیایی سازی در بدن دارند خوردن مقدار زیادی مواد غذایی قلیایی ساز (تازه، رسیده، میوه و سبزیجات) می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری و بیماری ناشی از رژیم غذایی با اسید بالا (یعنی گوشت، تخم مرغ و لبنیات) کمک کند.


سلامت چشم را بهبود
می بخشد هندوانه منبع فوق العاده ای از بتاکاروتن (رنگ قرمز غنی هندوانه = بتاکاروتن) است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. به تولید رنگدانه ها در شبکیه چشم کمک می کند و در برابر پیری محافظت می کند. دژنراسیون ماکولا و همچنین از شب کوری جلوگیری می کند. ویتامین A همچنین پوست، دندان ها، بافت اسکلتی و نرم و غشاهای مخاطی را سالم نگه می دارد.



حمایت از سیستم ایمنی، ترمیم زخم و جلوگیری از آسیب سلولی
محتوای ویتامین C در هندوانه به طرز شگفت انگیزی بالاست. ویتامین C سیستم ایمنی بدن ما را بهبود می بخشد، به بهبود زخم ها کمک می کند و در مطالعات متعدد مشاهده شده است زیرا برای تشکیل بافت همبند جدید ضروری است. آنزیم‌های دخیل در تشکیل کلاژن (جزء اصلی ترمیم زخم) بدون ویتامین C نمی‌توانند عمل کنند. اگر از زخم‌هایی که دیر التیام می‌یابند رنج می‌برید، مصرف میوه‌های سنگین ویتامین C خود را افزایش دهید.



لینک کوتاه 

آیا می توانم عسل را به صورتم بزنم؟ چه کار میکند


عسل به طور فزاینده ای در صنعت مراقبت از پوست و زیبایی و ویژگی های بسیاری از محصولات محبوب می شود. اما مردم قرن هاست که از عسل برای فواید آن برای سلامت پوست استفاده می کنند.


منبع مورد اعتمادنشان داد که عسل خام دارای چندین مزیت بالقوه برای سلامتی و مراقبت از پوست، از جمله اثرات ضد میکروبی و خواص ترمیم زخم است.

این خواص ممکن است عسل را به یک درمان جایگزین جذاب برای افرادی تبدیل کند که با بیماری های پوستی خاصی مانند آکنه، پسوریازیس یا اگزما زندگی می کنند.

ممکن است فردی بخواهد از عسل روی صورت خود استفاده کند تا از این فواید استفاده کند، اما در صورت حساسیت به گرده، باید مراقب خطرات احتمالی باشد.

مقاله زیر به بررسی آنچه که تحقیقات در مورد استفاده از عسل روی پوست و صورت نشان داده است، از جمله فواید و خطرات احتمالی می پردازد. همچنین اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت ارائه می دهد.

فواید

امروزه، این شیوه ها هنوز در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. قابل ذکر است، در نیوزیلند، مردم گاهی اوقات از عسل مانوکا بر روی زخم ها و سوختگی ها استفاده می کنند تا به دلیل خواص پاک کنندگی آن از عفونت جلوگیری کنند.

برای آکنه

در ایالات متحده اکنه  تقریباً  50 میلیون نفر نفر در سال را مبتلا می کند و سالانه چندین میلیون نفر برای درمان آن جستجو می کنند. عسل می تواند راه حلی برای افرادی باشد که به دنبال درمان های جایگزین هستند.

در یک مطالعه  محققان دریافتند که عسل از سراسر جهان دارای فعالیت ضد میکروبی است. این خاصیت ممکن است عسل را به یک منبع موثر برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه تبدیل کند.

در مطالعه دیگر  محققان دریافتند که استفاده از عسل کانوکای درجه پزشکی در ترکیب با 10 درصد گلیسیرین مؤثرتر از استفاده از صابون ضد باکتری برای درمان آکنه است.

مشخص نیست که یک فرد برای درمان آکنه باید چه مقدار عسل به پوست خود بمالد. ممکن است استفاده از مقدار کمی عسل در نواحی آسیب دیده به از بین بردن جوش های آکنه کمک کند.


برای اگزما

 اگزما  یا درماتیت آتوپیک وضعیتی است که باعث خارش پوست و برافروختگی پوست می شود. اغلب  در دوران کودکی ایجاد می شود، اما می تواند بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به کوچک مطالعه منبع مورد اعتمادمحققان دریافتند که عسل مانوکا به کاهش اندازه ضایعات اگزما روی پوست کمک می کند.

اما این مطالعه تنها 14 شرکت‌کننده داشت و نیاز به آزمایش‌های بالینی بزرگ دارد تا ثابت کند عسل ممکن است به اگزما کمک کند.

مشخص نیست که اگر عسل معمولی برای کمک به کاهش علائم اگزما استفاده شود، موثر خواهد بود یا خیر..

برای پسوریازیس

 پسوریازیس  یک اختلال خود ایمنی است که باعث رشد بیش از حد سلول های پوست می شود. این می تواند منجر به ایجاد لکه های خارش دار در پوست شود. پسوریازیس می تواند در هر جایی از بدن ظاهر شود، اما از هر سه نفر مبتلا به پسوریازیس یک نفر علائم را روی صورت خود تجربه می کند.

در یک منبع مورد اعتمادمحققان تأثیر عسل کانوکای درجه پزشکی را بر پسوریازیس بررسی کردند. این مطالعه کوچک نشان داد که عسل کانوکا به اندازه کرم آبی در مدیریت ضایعات پسوریازیس موثر است. اما محققان به منظور تایید اثربخشی عسل برای درمان پسوریازیس برای جمعیت بزرگتر، خواستار انجام مطالعات بزرگتر شدند.

در یک  ، محققان به نتایج مشابهی دست یافتند. آنها با آزمایش نظریه خود بر روی یکی از شرکت کنندگان، نشان دادند که عسل یک درمان موثر برای ضایعات خفیف پسوریازیس است. مانند مطالعه قبلی، آنها بیان کردند که برای اثبات اثربخشی عسل در درمان پسوریازیس به مطالعات بیشتری و بزرگتر نیاز است.

انواع مختلفی از عسل وجود دارد که یک فرد می تواند از خواربار فروشی یا فروشگاه های تخصصی محلی خود خریداری کند. برخی از گزینه ها عبارتند از:

  • عسل خام: این نوع عسل کم فرآوری شده است. تولید کنندگان عسل خام را مستقیماً از کندو بطری می کنند. اغلب کدر است و ممکن است حاوی تکه های کوچکی از زباله های لانه زنبوری باشد.
  • عسل پاستوریزه: این نوع عسل عسل فرآوری شده ای است که تولیدکنندگان آن را برای از بین بردن میکروب ها و حفظ ماندگاری حرارت داده اند. ممکن است حاوی شکر یا مواد دیگر باشد.
  • عسل پاستوریزه خالص: این نوع عسل فاقد مواد افزودنی است. سازندگان آن را فیلتر و حرارت می دهند تا میکروارگانیسم ها را از بین ببرد و ماندگاری آن را حفظ کند.

دسته بندی عسل بستگی به نوع زنبور عسل سازنده عسل و نوع گلهایی دارد که برای تهیه آن استفاده کرده اند. به عنوان مثال، عسل مانوکا حاصل تغذیه زنبورهای عسل از درخت مانوکا است.

طبق گزارش هیئت ملی عسل، بیش از  300  نوع مختلف عسل تنها در ایالات متحده وجود دارد. رنگ عسل بسته به نوع آن می تواند بین تیره، روشن یا طلایی باشد.

تشکیل می دهد

به طور سنتی، مردم از عسل برای سلامت پوست استفاده می کردند و آن را مستقیماً روی پوست می گذاشتند.

امروزه کشورها شامل منبع مورد اعتماداسترالیا، نیوزلند، اروپا، ایالات متحده، کانادا و هنگ کنگ نیز استفاده موضعی از عسل را برای سلامت پوست به شکل های زیر تایید کرده اند:

  • ژل ها
  • پمادها
  • پانسمان

یک ماسک صورت خانگی ممکن است راه خوبی برای افرادی باشد که از فواید عسل برای پوست خود بهره ببرند.

ماسک صورت عسل اولیه

یک فرد می تواند عسل خام را روی صورت خیس بمالد و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و سپس آن را کاملا بشویید.

ماسک صورت لیمو و عسل

اسانس  لیمو به دلیل داشتن ویتامین  C می تواند افزودنی عالی به عسل برای ماسک صورت باشد

یکروی موش ها نشان داد که استفاده از ویتامین C روی پوست می تواند به جلوگیری از آسیب پوست کمک کند.

یک فرد می تواند از دستور زیر برای ماسک صورت عسل و لیمو استفاده کند:


ماسک عسل و لیمو 

2 تا 3 قاشق غذاخوری عسل را با یک قطره اسانس لیمو ترکیب کنید.

بگذارید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند سپس کاملا بشویید.

اما فرد باید هنگام استفاده از لیمو روی پوست شکسته مراقب باشد زیرا به دلیل محتوای اسید سیتریک ممکن است باعث سوزش شود.

سایر مواد تشکیل دهنده ماسک صورت

برای مواد اضافی جایگزین، فرد می تواند عسل را با این مواد مرطوب دیگر با فواید پوستی شناخته شده ترکیب کند تا ماسک صورت بسازد:

  • روغن ضروری 
  • سفیده تخم مرغ 
  • روغن نارگیل 
  • ماست 
  • اووکادو 

یک فرد ممکن است متوجه شود که قرار دادن روغن های ضروری به طور مستقیم روی پوست خود باعث سوزش می شود. آنها باید فقط یک قطره اسانس را برای ماسک صورت اضافه کنند یا می توانند اسانس را با آب رقیق کرده و یک قطره از آن را اضافه کنند تا ضعیف تر شود.

ادویه هایی مانند دارچین یازرد چوبه  نیز ممکن است افزودنی عالی برای ماسک صورت عسل باشد.


تست های پوستی

همچنین هنگام استفاده از ماسک خانگی که از مواد مختلف استفاده می کند، شخص باید محتاط باشد.

آنها باید ابتدا مقدار کمی را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنند.

اگر راش یا واکنش دیگری رخ داد، نباید از ماسک استفاده کنند.

شستن ماسک صورت

به دلیل ماهیت چسبناک عسل، گاهی اوقات افراد معتقدند شستن آن دشوار است. شستن آن از روی پوست مرطوب راحت تر از پوست خشک است.

فرد باید مطمئن شود که صورت خود را به طور کامل شستشو می دهد تا از مسدود شدن منافذ یا عفونت جلوگیری کند.


لینک کوتاه 

8 درمان خانگی برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری به طور طبیعی



    سفیدی زودرس یکی از بیماری های سبک زندگی مدرن است. آن رگه های مخوف نقره ای و سفید حتی زمانی که در 20 سالگی هستید ظاهر می شوند. و تنها گزینه ای که برای شما باقی می ماند این است که به دنبال درمان های خانگی بی نقص باشید تا موهای خاکستری خود را به سیاه تبدیل کنید. آنها ممکن است بگویند که خاکستری شدن نشانه عقل و بلوغ است، اما همچنین به شما می گوید که بدن شما ملامین کافی تولید نمی کند، که این نشانه اولیه پیری است.


    اولین قدم این است که یاد بگیرید درست غذا بخورید. آره! تفاوت ایجاد می کند. مقدار زیادی سبزیجات، یک چغندر در روز، میوه ها و سبزیجات تازه و مقدار زیادی ماست چیزی است که باید به طور منظم مصرف کنید. چنین رژیمی نه تنها پوست شما را صاف و نرم می کند، بلکه موهای بلند و درخشانی نیز به همراه خواهد داشت.


    تا آنجا که موها سفید می شوند، بطری های شیمیایی مضر را به این زودی باز نکنید. راهنما درست در آشپزخانه شماست. بله، می توان به طور طبیعی از شر موهای سفید خلاص شد. به جای انجام چندین روش شیمیایی برای تبدیل موهای خاکستری خود به سیاه، پیشنهاد می کنیم از داروهای طبیعی برای موهای خاکستری برای خلاص شدن از شر خاکستری های مزاحم استفاده کنید. اما قبل از اینکه به دستور العمل های DIY بپردازیم، اجازه دهید ابتدا بزرگترین افسانه های موهای خاکستری را برای شما از بین ببریم.

    نکاتی برای جلوگیری از سفیدی مو

    عوامل زیادی باعث سفید شدن زودرس موها می شوند، بنابراین در حالی که می توانید از داروهای خانگی و رنگ مو برای تیره کردن موهای خاکستری استفاده کنید، در اینجا چند نکته برای جلوگیری از سفید شدن موها وجود دارد.

     

    درمان های خانگی برای موهای خاکستری

    حالا بیایید چند درمان خانگی ساده برای تبدیل موهای خاکستری به سیاه به شما ارائه دهیم. در اینجا 8 درمان خانگی برتر برای خلاص شدن از شر موهای سفید به طور طبیعی آورده شده است.

     


    1. دانه آملا و متی

    6 تا 7 عدد را به 3 قاشق غذاخوری روغن دلخواه (نارگیل، زیتون، بادام) اضافه کنید و چند دقیقه بجوشانید. 1 قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را اضافه کنید. خنک کنید، صاف کنید و شب ها به مقدار زیاد روی تمام پوست سر بمالید. برای شستشوی صبح از شامپوی گیاهی ملایم استفاده کنید.

    آملا و متی با هم یکی از بهترین درمان های طبیعی برای موهای خاکستری هستند.انگور فرنگی  منبع غنی ویتامین C است و در آیورودا برای انواع مشکلات مو استفاده شده است.  دانه های شنبلبله سرشار از چندین ماده مغذی هستند و ترکیب این مواد فوق العاده نه تنها از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند بلکه باعث رشد موها نیز می شود.

     

    2. آبکشی با چای سیاه

    یک فنجان آب با 2 قاشق چایخوری چای سیاه و یک قاشق چایخوری نمک بجوشانید. خنک شده و روی موهای تازه شسته شده بمالید. اجازه دهید خشک شود. به طور مرتب تکرار کنید تا رشته های خاکستری تیره شوند.

    چای سیاه دارای کافئین است که سرشار از آنتی اکسیدان است. در حالی که یک رنگ تیره طبیعی به مو اضافه می کند، رشد مو را تحریک کرده و آن را تقویت می کند و به آن درخشندگی می بخشد. 

     

    3. روغن بادام و آبلیمو

    روغن بادام و آب لیمو را به نسبت 2:3 مخلوط کنید. به خوبی روی پوست سر و مو ماساژ دهید. بعد از 30 دقیقه بشویید.

    روغن بادام دارای ویتامین E است که برای مو بسیار مفید است. ریشه ها را تغذیه می کند و از سفید شدن زود رس جلوگیری می کند آب لیمو نه تنها به موها درخشندگی و حجم می بخشد بلکه باعث رشد سالم مو می شود. روغن بادام و آب لیمو هر دو موادی هستند که به راحتی در دسترس هستند و می توانند به شما کمک کنند تا به طور طبیعی از شر موهای خاکستری خلاص شوید.

     

    4. حنا و قهوه

    حنا و قهوه برای موهای خاکستری

    1 قاشق غذاخوری پودر قهوه را به آب داغ در حال جوش اضافه کنید. خنک کنید و با پودر حنا خمیر درست کنید. اجازه دهید چند ساعت با پوشش استراحت کند. 1 قاشق غذاخوری از هر روغن دلخواهتان را با هم مخلوط کنید و به آرامی روی موها را بپوشانید. بعد از یک ساعت بشویید.

    حنا یک حالت دهنده و رنگ دهنده طبیعی است و وقتی با قهوه ترکیب شود نتایج عالی می دهد.  حنا در واقع یک درمان خانگی قدیمی  برای تبدیل موهای خاکستری به سیاه است.

     

    5. برگ کاری و روغن

    برگ کاری و روغن برای موهای خاکستری

    یک فنجان برگ کاری را در یک فنجان روغن بجوشانید تا سیاه شوند. خنک کنید، صاف کنید و ذخیره کنید. هفته ای 2 تا 3 بار روی موها ماساژ دهید. یک شبه بگذارید.
      

     

    6. روغن ریج-کدو

    روغن ریج - کدو برای موهای خاکستری

    یک فنجان از تکه های خربزه خشک شده را در روغن نارگیل بریزید و بگذارید 3 تا 4 روز تراوش کند و بالغ شود. روغن را چند دقیقه بجوشانید. صاف کنید و ذخیره کنید. شب روی پوست سر و موها ماساژ دهید و با شامپوی گیاهی دلخواه بشویید.

    کدوی ریج یا تورای حاوی آنزیم هایی است که رنگدانه، ملامین را در ریشه مو ترمیم می کند و همچنین آنها را تقویت می کند. روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است که موهای سرکش را قابل کنترل می کند.

     

    7. آب پیاز

    آب پیاز برای موهای خاکستری

    2-3 قاشق غذاخوری آب پیاز، 1 قاشق چایخوری آب لیمو و 1 قاشق چایخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. روی پوست سر و موها ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت بشویید.

    پیاز یک راه حل موثر برای سفید شدن موها نیز باعث رشد مو میشوند  آنزیم کاتالاز را افزایش می دهد و در نتیجه مو را تیره می کند. هنگامی که با آب لیمو ترکیب می شود، به موها درخشندگی و درخشانی می بخشد.

     

    8. پودر شیکاکای

    پودر شیکاکای برای موهای خاکستری

    خمیری از پودر شیکاکای و ماست درست کنید و به پوست سر بمالید. بعد از نیم ساعت بشویید.

       
    پودر شیکاکای  از قدیم الایام در آیورودا برای داشتن موهایی سالم استفاده می شده است. این یک شامپو طبیعی و یک راه موثر برای کاهش سفیدی است. استفاده منظم باعث سلامت پوست سر می شود و متوجه رشد مو خواهید شد.

    با این درمان های خانگی موهای خود را نوازش و تغذیه کنید و سفیدی مو را به تاخیر بیندازید. یک رژیم غذایی مغذی خوب نیز نقش مهمی در به رخ کشیدن یال زیبای براق دارد.

     

    دستور العمل های رنگ موی طبیعی

    دستور العمل های رنگ موی طبیعی

    به غیر از استفاده از داروهای طبیعی ذکر شده در بالا برای موهای خاکستری، می توانید با کمک گیاهان مختلف رنگ موی طبیعی تهیه کنید اینها جایگزین مطمئن‌تری برای رنگ‌های شیمیایی هستند، اما به این معنی است که در یک جلسه موها را روشن یا تیره نمی‌کنند، شما باید چندین بار فرآیند رنگ کردن را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. در اینجا چند دستور العمل رنگ موی طبیعی آورده شده است.

    رنگ موی طبیعی فلفل سیاه و لیمو

    رنگ های شیمیایی را کنار بگذارید و این محلول طبیعی رنگ مو را امتحان کنید تا سیاه یا خاکستری شود. فلفل سیاه فواید بسیار زیادی برای مو دارد، جدا از اینکه به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند، همچنین باعث رشد مو می شود.

    رنگ موی فلفل سیاه و لیمویی:

    یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده و آب لیمو را با نصف فنجان ماست مخلوط کنید. خوب مخلوط کنید و روی موها و پوست سر ماساژ دهید. بگذارید حدود یک ساعت بماند سپس با آب ولرم بشویید. هفته ای سه بار تکرار کنید.

    رنگ موی طبیعی بهرینگراج

    شاید در مورد گیاه برینگراج در روغن های طبیعی مو و محصولات مو خوانده باشید. این یکی از معدود مواد موجود در طبیعت است که فواید زیادی دارد. درست به دلیل جلوگیری از پیری زودرس در تقویت و براق کردن موها، توانایی انجام همه این کارها را دارد.

    رنگ مو برینگرج:

    برینگراج را در یک تابه کوچک روی حرارت ملایم با روغن نارگیل گرم کنید و وقتی مخلوط گرم شد آن را به موها و پوست سرتان بمالید. بعد از یک ساعت بشویید و هفته ای 2 تا 3 بار تکرار کنید. 

    رنگ موی طبیعی هیبیسکوس

    آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در هیبیسکوس ملانین رنگدانه ای تولید می کند که رنگ طبیعی مو را به آن می بخشد. از این گل می توان برای درمان تعدادی از مشکلات مو مانند شوره سر، خشکی و ریزش مو استفاده کرد.

    رنگ موی هیبیسکوس :

    برگ ها و گل های هیبیسکوس را یک شب در آب خیس کنید و روز بعد از آن برای آبکشی موهای خود استفاده کنیداگر گل یا برگ هیبیسکوس را پیدا نکردید، می توانید از پودر آن نیز با مخلوط کردن آن در حنا استفاده کنید. 

     
    لینک کوتاه 

    مراقبت اولیه پیرسینگ


    هیچ راه حل تمیز کننده یا رژیم مراقبت پس از آن وجود ندارد که برای همه، همه جا و همیشه کار کند. بدن‌های مختلف و شیوه‌های

     زندگ متفاوت مراقبت‌های بعدی متفاوتی را می‌طلبد.

     جغرافیا مهم است، و آنچه برای کسی که در فیلادلفیا زندگی می‌کند، ممکن است همان چیزی نباشد که برای شخص دیگری کار می‌کند. 

    تفاوت در کیفیت هوا و آب، رژیم غذایی، و آب و هوا می تواند تا حد زیادی بر درمان تاثیر بگذارد.

     آنچه برای مراقبت های بعد از آن استفاده می کنید و نحوه تمیز کردن پیرسینگ خود تنها بخشی از یک تصویر بسیار بزرگتر است.

    شما باید آنچه را که برای شما کار می کند پیدا کنید.

     پیشنهادات این بروشور بر اساس تجربیات ما و دیگرانی است که قبل از ما آمده اند. اینها پیشنهاداتی است.

     اگر با بدن خود و نحوه بهبودی خود آشنا هستید، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که توجه کنید – بدن شما باید به شما بگوید که چه کاری انجام دهید.

    مراقبت اولیه

    پیرسینگ های جدید معمولاً باید دو بار در روز تمیز شوند. (تکرار به نوع پوست شما، فعالیت‌های روزانه و محیط و اینکه چه سوراخی را می‌خواهید بهبود بخشد نیز بستگی دارد.)

     باید این روال تمیز کردن را برای کل دوره بهبودی ادامه دهید. پیرسینگ خود را بیش از حد تمیز نکنید. تمیز کردن بیش از حد با یک محلول تمیز کننده بیش از حد خشن، یا با انواع مختلف محلول های تمیز کننده، می تواند باعث تحریک سوراخ کردن شما شود.

     اگر تمیز کردن پیرسینگ خود را دو بار در روز پیشنهاد می‌کنید، فکر نکنید که تمیز کردن آن را ده بار در روز بهتر است: اینطور نیست.

    سوراخ‌های شفابخش لنف، خون و پلاسمای خون و سلول‌های مرده را ترشح می‌کنند. هدف از تمیز کردن پیرسینگ شما این است که این ترشحات و همچنین هرگونه آلودگی یا باکتری جمع شده در طول روز را از بین ببرید. 

    محصولاتی که برای پیرسینگ خود استفاده می کنید چیزی نیستند که باعث التیام آن می شوند - آنها فقط پیرسینگ را تمیز نگه می دارند در حالی که بدن شما برای التیام آن کار می کند. محلول پاک کننده خود را دارو تصور نکنید، زیرا اینطور نیست.

     برای آبیاری پیرسینگ باید از آب نمک و/یا محلول های نمکی استفاده کرد، اما این عمل شستشوی زخم است که به بهبودی کمک می کند، نه خود نمک. به همین ترتیب، صابون فقط باید مانند صابون رفتار شود. اطراف پیرسینگ خود را کف کنید و سپس کاملاً بشویید.

    برای تمیز کردن پیرسینگ خود، از یکی از این روش ها استفاده کنید:

    خیساندن نمک دریای گرم

    بهترین کاری که می توانید برای پیرسینگ خود انجام دهید این است که یک رژیم منظم خیساندن آب نمک را رعایت کنید. 

    این‌ها سوراخ‌ها را خارج می‌کنند، به تخلیه ترشحات کمک می‌کنند، گردش خون را تحریک می‌کنند و تحریک‌ها را تسکین می‌دهند. ما قویاً پیشنهاد می کنیم که پیرسینگ خود را حداقل دو بار در روز خیس کنید - اگر بهبودی دشوار است، بیشتر اوقات.

    با مخلوط کردن نمک دریا و آب مقطر یک محلول خیسانده درست کنید.

     از نمک دریای خالص (غیر یددار) و نه نمک خوراکی استفاده کنید، که حاوی مواد شیمیایی اضافی است که می‌تواند سوراخ‌کننده‌تان را تحریک کند و دکستروز (قند) که می‌تواند باعث عفونت قارچی شود.

     هنگام خرید نمک، برچسب آن را بخوانید: این نمک باید فقط حاوی نمک (کلرید سدیم) و احتمالاً یک ماده ضد جوش (اغلب فسفات کلسیم، سیلیکات کلسیم یا سودا) باشد.

     از نمک اپسوم استفاده نکنید، زیرا این یک ترکیب شیمیایی کاملاً متفاوت است.

     مطمئن شوید که نسبت نمک به آب شما صحیح است. راه حل قوی تر یا ضعیف تر بهتر نیست و ممکن است در واقع به پیرسینگ شما آسیب برساند.

    اغلب ساده‌ترین کار این است که آن را با گالن مخلوط کرده و در یخچال نگهداری کنید. خیساندن سرد می تواند برای چند روز اول تسکین دهنده باشد. پس از آن، به میزان لازم حرارت دهید تا آب نمک گرم خیس بخورد.

    مطابق جدول زیر مخلوط کنید (برای دقت از قاشق و فنجان استفاده کنید).

    روش استفاده: یک لیوان کوچک را با محلول پر کنید و گرم کنید. (می توانید آن را در مایکروویو گرم کنید.) محلول را در یک لیوان بریزید، لیوان را روی پوست خود فشار دهید تا مهر و موم شود و آن را به مدت پنج دقیقه یا تا زمانی که آب سرد شود روی سوراخ کردن خود نگه دارید. برای سوراخ‌هایی مانند سوراخ‌های بینی، گوش‌هاو.... ، تمام قسمت بدن باید در محلول غوطه‌ور شود.


    صابون مایع ملایم

    در حالی که خیساندن نمک دریا و / یا شستشوی نمکی مراقبت های پس از آن برای اکثر سوراخ ها ترجیح داده می شود، صابون به طور موثر باقیمانده عرق، کثیفی، روغن های پوست، لوازم آرایشی، دود سیگار و ترشحات طبیعی را که گاهی ممکن است پس از خیساندن آب نمک یا شستشوی نمکی باقی بماند، پاک می کند. 

    از یک صابون طبیعی، بدون عطر و بدون رنگ استفاده کنید. از صابون های آنتی باکتریال خشن، به ویژه آنهایی که حاوی تریکلوزان هستند (مانند Dial®) دوری کنید. به یاد داشته باشید:

     این عمل شستشو است که در از بین بردن باکتری ها موثرتر است، نه خود صابون. در آخر، حتما از صابون مایع استفاده کنید، زیرا صابون‌های نواری کثیفی و باکتری‌ها را جمع‌آوری می‌کنند که به راحتی می‌توان آن‌ها را مجدداً روی پیرسینگ خود اعمال کرد.

    دست های خود را کاملا بشویید، سپس صابون را در انگشتان خود کف کنید قبل از اینکه پوست سوراخ شده و اطراف آن را کف کنید. سوراخ و جواهرات را کاملا تمیز کنید، مطمئن شوید که ترشحات روی جواهرات را به آرامی از بین ببرید، سپس آبکشی کنید. چرخاندن جواهرات در حین تمیز کردن ضروری نیست. اگر متوجه شدید که تمیز کردن با صابون خیلی سخت است - اگر پوست اطراف سوراخ خشک، قرمز یا تحریک شده است - به خیساندن آب نمک و / یا شستشوی نمکی برگردید.


    لینک کوتاه