من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

8 دلیل که پای شما پوسته پوسته میشود و راه هار درمان آن


احتمالاً اخیراً وقت زیادی را صرف پهن بره تخت روی نیمکت کرده اید. هر چقدر راحت باشید ، اکنون ممکن است متوجه شوید که پای شما کاملاً ضرب و شتم کرده است ، در حالی که پوست پایین آن خشن ، ترک خورده و حتی ممکن است لایه برداری کند.


Rebecca Pruthi ، DPM ، پزشک متخصص پا و صاحب مراقبت از پا در منهتن می گوید: "لایه برداری از پا قطعاً معمول است و دلایل مختلفی وجود دارد." وی می گوید: "ما همیشه روی پای خود هستیم و کوبیدن و راه رفتن مداوم می تواند باعث ترک خوردن و پوسته پوسته شدن پوست شود."


 

 فصل ها همچنین می توانند در خشن شدن پاهای شما نقش داشته باشند ، تابستان به طور معمول منجر به لایه برداری و تاول زدن و زمستان تا خشکی ، ترک خوردن پاشنه پا و (دوباره) لایه برداری می شود. بنابراین وقتی سگهای شما شروع به پارس کردن بر روی پوسته پوسته پوستی می کنند که در آن قسمت پایین وجود دارد ، گرفتن وسایل به دست خودتان مثلاً با چیدن بسیار وسوسه انگیز است. به هر جنیفر تاوبر ، DPM ، پزشک متخصص غدد در نیو کنعان ، کنتیکت.


"بزرگترین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند این است که می خواهند پوست لایه برداری را به خودی خود از بین ببرند ، یا با استفاده از نوعی ابزار ، که می تواند منجر به خونریزی و عفونت شود ، یا داروی بدون نسخه که ممکن است برای پوست بسیار سخت باشد و باعث شود تحریک بیشتر از خوب بودن. "


آیا لایه برداری از پا برای لایه برداری پا خوب (و ایمن) است؟

اگر متوجه شده اید که لایه برداری از پا به طور فزاینده ای محبوب شده است ، احتمالاً از خود می پرسید که آیا می تواند یک معجزه آسا برای پاهای شما باشد. با این حال ، مهم است که تشخیص دهیم انواع مختلفی وجود دارد و نقاط قوت بسیار زیادی وجود دارد ، می گوید: راجانی کاتا ، MD ، یک متخصص پوست دارای مجوز هیئت مدیره که به عنوان دانشکده بالینی داوطلبانه هم کالج پزشکی بیلور و هم دانشکده پزشکی مک گاورن دانشگاه فعالیت می کند. از تگزاس هوستون. وی توصیه می کند قبل از استفاده دقیقاً در مورد محصول موجود تحقیق کنید و همچنین از پوست خود توصیه هایی را بخواهید ، خصوصاً اگر پوست حساس یا بیماری پوستی دارید.


او توضیح می دهد که اکثر لایه بردارهای پا از انواع مختلف اسیدها برای ایجاد لایه شدن لایه های بالای پوست استفاده می کنند. "در حالی که یک اسید خفیف در کسی که پوست حساس ندارد ممکن است خوب کار کند ، غلظت اسید قوی تر یا استفاده از لایه برداری از پوست پا روی پوست حساس ، ممکن است عوارض جانبی مانند قرمزی ، درد و آسیب پوست به شکل التهاب و ترک در پوست ایجاد کند. "


در عوض ، Tauber توصیه می کند که قرار ملاقات با دکتر خود را تعیین کنید ، به خصوص اگر اولین بار است که لایه برداری غیر قابل توضیح انجام می دهید زیرا "ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد." وی اضافه می کند و اگر علائمی از عفونت مانند قرمزی ، تخلیه ، خارش یا درد را تجربه کنید ، همین امر صادق است.


اینها هفت دلیل مهم در لایه برداری از پا هستند - و نحوه درمان آنها.

حالا ، به آن پایه های پوسته پوسته ای که جلوی خود قرار داده اید برگردید: چه خبر است؟ خوب ، لایه برداری از پا نمی تواند چیزی بیش از کوبیدن روسازی یا شجاعت عناصر باشد. در اینجا هفت دلیل وجود دارد که باعث می شود پای شما پوست کنده شود.


1. عفونت های قارچی

رایج ترین دلیل این که بیماران دچار لایه برداری پا می شوند ، عفونت قارچی است (مانند پای ورزشکار) - اگرچه ممکن است همیشه این موضوع را درک نکنند. پروتی می گوید: "بسیاری از اوقات خود را به عنوان لایه برداری پوست نشان می دهد و بیماران خارش ندارند ، بنابراین آنها نمی دانند که این یک عفونت قارچی است."


بنابراین اگر پوست شما به طور ناگهانی شروع به لایه برداری مرموز می کند ، زودتر از موعد آن را بررسی کنید. هنگامی که بر روی پوست خود دچار عفونت قارچی شوید ، می تواند به راحتی ناخن انگشتان پا شما را آلوده کند ، که خلاص شدن از شر آن Pruthi هشدار می دهد.


او می گوید: "آنچه من اتفاق می افتم این است که پوست ناخن ها را آلوده می کند ، ناخن ها دوباره پوست را از عقب و جلو ، عقب و جلو آلوده می کنند." "بنابراین هر آنچه که ابتدا خود را نشان می دهد ، شما می خواهید آن را از پا در آورید."


رفتار:

به گفته Tauber ، اگر این یک عفونت قارچی جزئی مانند پای ورزشکار باشد ، یک اسپری یا کرم ضد قارچ OTC ممکن است کار را به اتمام برساند. اگر اینگونه نیست و یا با وضعیت شدیدتری روبرو هستید ، ممکن است به یک کرم با قدرت نسخه نیاز داشته باشید. در هر صورت ، اگر عفونت قارچی روی پایتان دارید ، احتمالاً در کفش هایتان نیز وجود دارد ، به گفته Tauber. بنابراین ، حتما ضربات خود را خشک نگه دارید و آنها را با اسپری ضد قارچ نیز بزنید.


2. روتین های ورزشی عرق کرده

تعریق بیش از حد و محیط های مرطوب اغلب باعث این عفونت های پا می شود که منجر به لایه برداری می شود. این ممکن است به این معنی باشد که رژیم بدنسازی شما ، به ویژه اگر مقداری یوگای گرم در آن ریخته شود ، می تواند در لایه برداری پاها نقش داشته باشد. پروتی هشدار می دهد که "هر کاری که شما پا برهنه انجام می دهید ، یا اگر حصیر به اشتراک می گذارید ، یا اگر در یک محیط مرطوب یوگای گرم انجام می دهید" می تواند منجر به این عفونت باکتریایی یا قارچی شود. اگر فکر می کنید یک سند را دارید به آن مراجعه کنید.

3. پاشنه های چسبناک

بسیاری از زنان ، از جمله پروتی ، دوست دارند کفش های بند دار را در تابستان بپوشند. اما همانطور که هرکسی پاشنه های جدید خود را به درستی شکسته نباشد می داند ، کفش های راحت می توانند اصطکاک جدی ایجاد کنند. پروتی می گوید: "هر چیزی که باعث اصطکاک شود می تواند تاول ایجاد کند ، که همچنین می تواند منجر به پوسته پوسته شدن یا لایه برداری از پوست شود." "بیش از حد کفش نپوشید ، از مواد طبیعی که به نوعی قالب به پا است استفاده کنید و به محض اینکه احساس اصطکاک کردید ، کفش خود را عوض کنید. اجازه ندهید که مقدار زیادی از آن در پوست شما فرو رود." و شما فقط نباید روی تأثیر پاشنه پا تمرکز کنید. فلیپ فلاپ نیز مقصر ناراحتی و لایه برداری از پا است.


رفتار:

توبر توضیح می دهد: "شما می توانید وصله های پوست مول و یا تاول - هر دو در داروخانه ها فروخته می شوند - در مناطقی که فکر می کنید ممکن است دچار مالش یا تحریک شده باشید". با این حال ، در پایان روز ، بهترین شرط شما این است که این کفش ها را کنار هم نپوشید و در صورت امکان ، به سراغ یک جفت ساخته شده از مواد طبیعی بروید (بخوانید: پلاستیک ندارد).


4. آفتاب سوختگی

هیچ کس با هدف آفتاب سوختگی قرمز چغندر ، دردناک در لمس به ساحل نمی رود. اما اگر شما ممکن است به خاطر داشته باشید که ضد آفتاب را روی صورت ، پشت و شانه های خود بزنید ، پروتی متوجه می شود که "پاها همیشه انتهای کوتاه چوب را دارند." بنابراین وقتی فقط پاهای خود را در اقیانوس فرو می برید و تصور می کنید لوسیون شما همچنان روشن مانده است ... شاید دوباره درخواست دهید. آفتاب سوختگی منجر به لایه برداری و سایر موارد ترسناک می شود. اجازه ندهید پای شما در انتهای دریافت کننده اشعه ماورا بنفش خطرناک بدون محافظت باشد!


رفتار:

برنر می گوید ، مانند هر آفتاب سوختگی دیگر ، شما می خواهید یک بار در روز از ژل آلوئه و همچنین یک کرم مرطوب کننده مانند کره کوکو یا حتی روغن نارگیل استفاده کنید. همچنین ایده خوبی است؟ غوطه ور شدن در ترکیبی از نمکهای Epsom و آب گرم.

5. اگزما

پروتی می گوید: "اگزما یک بیماری پوستی است که از طریق پوسته پوسته شدن پوست خود را نشان می دهد." این می تواند باعث لایه برداری ، خارش و خشکی در سراسر بدن - از جمله کف پاها شود. اگرچه بسیاری از دوران کودکی اگزما را تجربه کرده اند ، اما افراد می توانند در بزرگسالی نیز به بیماری پوستی مبتلا شوند.

وصله های اگزما ممکن است قرمز باشد ، یا رنگ آن تیره تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد ، به خصوص برای افرادی که دارای رنگ زیتون یا پوست رنگی تر هستند ، دکتر کاتا. خوشبختانه بسیاری از داروهای موضعی از طریق متخصصین جراحی اطفال و متخصص پوست وجود دارد.


رفتار:

برای استفاده از کرم های دارویی یا خاص اگزما ، دو بار در روز از داروخانه اطراف خود بازدید کنید. هنوز لایه برداری را تجربه می کنید؟ سپس Tauber توصیه می کند با یک دکتر که ممکن است یک کرم با مقاومت Rx تجویز کند و یا به شما دستور دهد چند بار در هفته از خیساندن پا برای کمک به مرطوب سازی بیشتر پوست آسیب دیده استفاده کنید. و اگر پاهای شما خارش زیادی دارد ، کمی کرم کورتیزون می تواند کمک کند ، برنر می گوید. وی توضیح می دهد که شما فقط می خواهید از این موارد در صورت لزوم استفاده کنید ، زیرا "این می تواند پوست را ضعیف کند".

6. کمبود آب بدن


کمبود آب بدن می تواند شما را خسته کند ، متابولیسم بدن شما را کاهش دهد ، باعث ایجاد وقفه شود و ... درست است ، باعث می شود پاهایتان هم پوست کنده شود! پروتی می گوید: "اگر به اندازه کافی هیدراته نشوید ، پوست شما در همه جای بدن ما پوسته پوسته می شود." به یاد داشته باشید: آب دوست شماست. (فقط سعی کنید زیاد از حد بگذرید.)


رفتار:

یک بار دیگر برای افراد پشت: آب مهم است. به حدی که این اولین خط درمانی است که هم برنر و هم توبر برای پوسته پوسته شدن در این مورد توصیه می کنند. مرطوب سازی پاهای خود با کرم های بدون عطر ، مانند Amlactin و Cerave per Tauber ، بر روی رگ نیز می تواند کمک کند. وی اضافه می کند: "همچنین اگر پاهایی بسیار خشن و پینه بسته دارید ، یک لوسیون یا کرم همراه با اسید گلیکولیک یا اوره برای آن نقاط سخت مفید است."


7. پسوریازیس

دکتر کاتا می گوید ، پسوریازیس یک بیماری پوستی مزمن است که می تواند باعث ایجاد پوسته پوسته شدن پوست شود ، که گاهی اوقات می تواند روی پای شما تأثیر بگذارد. این نوع به پسوریازیس نخل پلانتار معروف است. برخی از افراد ممکن است در پوست شکاف ایجاد کنند ، در حالی که در برخی دیگر ممکن است تاول ایجاد کنند.


وی توضیح می دهد: "با این زیرگروه پسوریازیس ، لکه های آسیب دیده پوست ضخیم و برجسته می شوند و حتی گاهی اوقات می توانند دردناک باشند." "آنها معمولاً در افرادی که رنگ پوست روشنی دارند قرمز هستند و ممکن است در افرادی که رنگ پوست آنها بیشتر رنگی است قرمز یا تیره باشد."


نحوه درمان:


دکتر کاتا می گوید ، پسوریازیس پالموپلانتر به دلیل التهاب پوست ایجاد می شود و نیاز به درمان توسط متخصص پوست دارد. به دلیل پوسته پوسته شدن ضخیم پوست ، متخصص پوست معمولاً مرطوب کننده هایی مانند ژل نفتی خالص وازلین یا مرطوب کننده غلیظ مشابه را به شما پیشنهاد می کند. درم ها گاهی اوقات توصیه می کنند که این مواد را روی پوست بگذارند ، جوراب بپوشاند و یک شب بماند.


8. فقط به این دلیل

اگرچه برخی از دلایل بالا بردن ابرو می تواند باعث کنده شدن پاهای شما شود ، اما این همیشه چیز بدی نیست. پروتی می گوید: "به طور طبیعی بدن شما می خواهد از روی پوست شل شود." وی گفت: "بنابراین من همیشه به بیماران می گویم که سنگ پوستی تهیه کنند و فقط در دوش گرفتن دوش خود را بمالند و سلولهای مرده پوست را از بین ببرند تا باعث بازسازی پوست جدید شود." بنابراین پاهای خود را کمی عشق نشان دهید - و آنها شما را دوست خواهند داشت



لینک کوتاه: https://is.gd/9sDf0C

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد