من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

فواید و خطرات شکلات برای سلامتی


دفعه بعدی که یک تکه شکلات می خورید ، شاید مجبور نباشید در مورد آن احساس گناه کنید. علیرغم شهرت بد آن در افزایش وزن ، تعدادی از مزایای سلامتی ممکن است با این درمان خوشمزه همراه باشد.


شکلات از دانه های درخت کاکائو گرمسیری Theobroma تهیه می شود. اولین استفاده از آن به تمدن اولمک در Mesoamerica برمی گردد.


بعد از کشف اروپا در قاره آمریکا ، شکلات در جهان گسترده بسیار محبوب شد و تقاضای آن منفجر شد.


شکلات از آن زمان به لطف طعم منحصر به فرد ، غنی و شیرین ، به یک محصول غذایی محبوب تبدیل شده است که هر روز میلیون ها نفر از آن لذت می برند.


اما خوردن شکلات چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟


حقایقی سریع درباره شکلات

مصرف شکلات از مدت ها قبل با بیماری هایی مانند دیابت ، بیماری عروق کرونر قلب و فشار خون بالا همراه بوده است.

اعتقاد بر این است که شکلات حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است.

برخی مطالعات نشان داده اند که شکلات می تواند سطح کلسترول را کاهش داده و از کاهش حافظه جلوگیری کند.

شکلات حاوی مقدار زیادی کالری است.

افرادی که بدنبال کاهش یا حفظ وزن هستند باید فقط در حد متوسط ​​شکلات بخورند.

فواید

تحقیقات اخیر نشان می دهد که شکلات ممکن است برخی از مزایای سلامتی را داشته باشد.

شکلات به دلیل محتوای چربی و قند زیادی ، مطبوعات بد زیادی دریافت می کند. مصرف آن با آکنه ، چاقی ، فشار خون بالا ، بیماری عروق کرونر و دیابت همراه بوده است.


با این حال ، طبق یک منبع معتبر از تأثیرات سلامتی شکلات در مجله پزشکی هلند ، این همه خبر بد نیست.


نویسندگان اشاره کردند که کاکائو ، ماده اصلی شکلات ، حاوی ترکیبات فنلی فعال بیولوژیکی است.


این باعث تغییر دیدگاه مردم در مورد شکلات شده است و تحقیقات در مورد چگونگی تأثیر آن بر پیری و شرایطی مانند استرس اکسیداتیو ، تنظیم فشار خون و تصلب شرایین را تحریک کرده است.


پتانسیل آنتی اکسیدانی شکلات ممکن است دارای یکسری فواید سلامتی باشد. هرچه محتوای کاکائو بیشتر باشد ، همانند شکلات تلخ ، فواید آن بیشتر است. شکلات تلخ همچنین ممکن است حاوی چربی و قند کمتری باشد ، اما بررسی برچسب مهم است.


خوردن شکلات ممکن است فواید زیر را داشته باشد:


کاهش سطح کلسترول

جلوگیری از زوال شناختی

کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی

توجه به این نکته مهم است که مزایای احتمالی سلامتی ذکر شده در زیر از مطالعات تک حاصل شده است. برای تأیید اینکه خوردن شکلات می تواند سلامت افراد را بهبود بخشد ، تحقیقات بیشتری لازم است.


علاوه بر این ، میله های شکلات فقط حاوی کاکائو نیستند. فواید و خطرات سایر مواد مانند قند و چربی باید مورد توجه قرار گیرد.


1) کلسترول

یک مطالعه ، منتشر شده در مجله تغذیه ، نشان می دهد که مصرف شکلات ممکن است به کاهش سطح کلسترول منبع معتبر لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) کمک کند ، همچنین به عنوان "کلسترول بد" شناخته می شود.


محققان تصمیم گرفتند تا بررسی کنند آیا میله های شکلات حاوی استرول های گیاهی (PS) و فلاوانول های کاکائو (CF) تاثیری بر سطح کلسترول دارند.


نویسندگان نتیجه گرفتند: "مصرف منظم میله های شکلات حاوی PS و CF ، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم چربی ، ممکن است با کاهش کلسترول و بهبود فشار خون از سلامت قلب و عروق پشتیبانی کند."


2) عملکرد شناختی

دانشمندان دانشکده پزشکی هاروارد اظهار داشتند که نوشیدن دو فنجان شکلات داغ در روز می تواند به سلامت مغز و کاهش حافظه در افراد مسن کمک کند.


محققان دریافتند که شکلات داغ به بهبود جریان خون در قسمت های مغز در مکان مورد نیاز کمک می کند.


فرزانه ا. سوروند ، نویسنده اصلی ، گفت:


"از آنجا که مناطق مختلف مغز برای انجام وظایف خود به انرژی بیشتری نیاز دارند ، به جریان خون بیشتری نیز نیاز دارند. این رابطه که اتصال عصبی عروقی نامیده می شود ، ممکن است نقش مهمی در بیماری هایی مانند آلزایمر داشته باشد. "

نتایج یک آزمایش آزمایشگاهی ، که در سال 2014 منتشر شد ، نشان داد که یک عصاره کاکائو ، به نام لاوادو ، ممکن است باعث کاهش یا جلوگیری از آسیب منبع مطمئن به مسیرهای عصبی در بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر شود. این عصاره می تواند به کاهش علائم مانند کاهش شناخت کمک کند.


مطالعه دیگری که در سال 2016 در ژورنال Appetite منتشر شد ، نشان می دهد خوردن حداقل یک بار در هفته شکلات می تواند عملکرد شناختی منبع معتبر را بهبود بخشد.


3) بیماری قلبی

تحقیقات منتشر شده در BMJ نشان می دهد که مصرف شکلات می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را توسط یک سوم منبع معتبر کاهش دهد.


بر اساس مشاهدات خود ، نویسندگان نتیجه گرفتند که سطح بالاتر مصرف شکلات می تواند با کاهش خطر ابتلا به اختلالات قلب و عروق مرتبط باشد.


آنها خواستار مطالعات تجربی بیشتر برای تأیید مفید بودن شکلات هستند.


4) سکته مغزی

دانشمندان کانادایی ، در تحقیقی که روی 44449 نفر انجام شد ، دریافتند افرادی که یک وعده شکلات می خورند ، 22 درصد کمتر از کسانی که این نوع شکلات را تجربه نمی کنند ، دچار سکته مغزی می شوند. همچنین ، کسانی که حدود دو اونس شکلات در هفته داشتند ، 46 درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از سکته مغزی بودند.

یک مطالعه بیشتر ، که در ژورنال Heart در سال 2015 منتشر شد ، تأثیر رژیم غذایی بر سلامت طولانی مدت 25000 زن و مرد را ردیابی کرد.


یافته ها حاکی از آن است که خوردن حداکثر 100 گرم شکلات در هر روز ممکن است با کاهش خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی مرتبط باشد.


5) رشد و نمو جنین

خوردن 30 گرم (حدود یک اونس) شکلات هر روز در طول بارداری ممکن است برای رشد و نمو جنین مفید باشد ، بر اساس مطالعه ارائه شده در جلسه حاملگی 2016 انجمن پزشکی مادران و جنین در آتلانتا ، GA.


6) عملکرد ورزشی

شکلات ممکن است به ورزشکاران کمک کند در حالی که اکسیژن کمتری دارند مسافت بیشتری را طی کنند.

یافته های منتشر شده در مجله انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نشان می دهد که کمی شکلات تلخ ممکن است اکسیژن رسانی را در طول تمرینات تناسب اندام تقویت کند.


محققانی که دوچرخه سواران را در حال انجام آزمایشات زمانی در انگلستان مطالعه کردند دریافتند که "پس از خوردن شکلات تلخ ، موتورسواران هنگام دوچرخه سواری با سرعت متوسط ​​اکسیژن کمتری مصرف کردند و همچنین در یک آزمایش آزمایشی دو دقیقه ای مسافت بیشتری را طی کردند."


دانشمندان بر این باورند که موفقیت شکلات تلخ در این مورد این است که حاوی فلاونولهای معروف به اپی کاتچین است که باعث آزاد شدن اکسید نیتریک در بدن می شود. آب چغندر نیز تأثیر مشابهی دارد.

شکلات روشن در مقابل شکلات تلخ

تولیدکنندگان سبک یا شیر ، شکلات ادعا می کنند که محصول آنها برای سلامتی بهتر است زیرا حاوی شیر است و شیر پروتئین و کلسیم را تأمین می کند. حامیان شکلات تلخ به میزان بیشتر آهن و میزان آنتی اکسیدان در محصول خود اشاره می کنند.

هرچه شکلات تیره تر باشد ، غلظت کاکائو بالاتر خواهد بود و بنابراین ، از نظر تئوری ، سطح آنتی اکسیدان های موجود در میله بالاتر خواهد بود.


با این حال ، مواد مغذی بسته به مارک و نوع انتخابی شما در شکلات های موجود در بازار بسیار متفاوت است. اگر می خواهید از مواد مغذی مطمئن باشید بهتر است برچسب را بررسی کنید.


شکلات های شیرین نشده و محصولات صد در صد کاکائویی برای خرید بصورت آنلاین و برخی فروشگاه های مواد غذایی و مواد غذایی سالم در دسترس است.

خطرات و اقدامات احتیاطی

شکلات ممکن است فواید سلامتی داشته باشد ، اما می تواند برخی از تأثیرات منفی نیز داشته باشد.


افزایش وزن: برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف شکلات با کاهش شاخص توده بدن (BMI) و چربی مرکزی بدن ارتباط دارد. با این حال ، شکلات به دلیل داشتن قند و چربی می تواند تعداد کالری بالایی داشته باشد. هر کسی که سعی در کاهش وزن یا حفظ وزن دارد باید مصرف شکلات خود را محدود کرده و برچسب محصول مورد علاقه خود را بررسی کند.


محتوای شکر: محتوای زیاد قند در اکثر شکلات ها نیز می تواند دلیل پوسیدگی دندان باشد.


خطر میگرن: برخی از افراد ممکن است هنگام خوردن شکلات به طور منظم به دلیل محتوای تیرامین کاکائو ، هیستامین و فنیل آلانین ، دچار افزایش میگرن شوند. با این حال ، تحقیقات متفاوت است.


سلامت استخوان: برخی شواهد نشان می دهد که شکلات ممکن است باعث ضعف ساختار استخوان و پوکی استخوان شود. نتایج یک مطالعه ، منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی ، نشان داد که زنان مسن که هر روز شکلات مصرف می کنند ، از تراکم استخوان و منبع اطمینان و قدرت کمتری برخوردار هستند.


فلزات سنگین: برخی از پودرهای کاکائو ، شکلات های تخته ای و نوک کاکائو ممکن است حاوی مقادیر زیادی کادمیوم و سرب باشند که برای کلیه ها ، استخوان ها و سایر بافت های بدن سمی هستند.


در سال 2017 ، Consumer Lab 43 محصول شکلات را آزمایش کرد و دریافت که تقریباً تمام پودرهای کاکائو حاوی بیش از 0.3 میکروگرم کادمیوم در هر وعده است ، حداکثر مقدار توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO).


در مجموع ، خوردن شکلات هم می تواند فواید سلامتی داشته باشد و هم خطرات. مثل همیشه ، اعتدال مهم است.



لینک کوتاه: http://gg.gg/uyhyl

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد