من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

6 راه برای جلوگیری از خشکی پوست

پوست خشک می تواند به سراسر بدن شما حمله کند - صورت شما می تواند پوسته پوسته شود و قرمز شود ، در حالی که آرنج و زانوها می توانند پوسته پوسته شده و ترک بخورند. هنگامی که پوست رطوبت خود را از دست داد و پوسته پوسته شد ، بازیابی آن رطوبت سخت است. اما جلوگیری از خشکی پوست با افزودن این مراحل ساده به رژیم روزانه مراقبت از پوست آسان است.


1. از پاک کننده های ملایم استفاده کنید


صابون برای پوست خشن و خشک کننده است ، بنابراین یک روش ساده برای جلوگیری از خشکی و پوسته شدن پوست استفاده از پاک کننده ای ملایم و مرطوب کننده است که مخصوص پوست های خشک فرموله شده است. Sandra Marchese Johnson ، MD ، متخصص پوست با استفاده از Johnson Dermatology در فورت اسمیت ، آرک ، می گوید: "مورد علاقه من Vanicream است ، سپس Cetaphil." او همچنین از پاک کننده های Aveeno حاوی جو دوسر خوشش می آید.


دکتر جانسون اضافه می کند ، هر پاک کننده ای که دارای مرطوب کننده های اضافه شده باشد ، این کار را انجام می دهد ، به شرطی که عطر و بویی در محصول نباشد. وی می گوید: "از صابون های واقعی مانند عاج که باعث چربی در پوست می شود و با از بین بردن سد چربی باعث خشکی بیشتر می شود خودداری کنید."


2. اسلاتر روی مرطوب کننده پوست غنی


شما باید پوست را مرطوب کنید تا خشک نشود. اگر مستعد خشکی پوست یا پوسته پوسته شدن هستید ، هر روز از یک مرطوب کننده مرطوب لوسیون استفاده کنید. جانسون می گوید ، به محض اینکه از دوش خارج شدید ، آن را بپوشید. همچنین باید چندین بار در طول روز از آن استفاده کنید. مرطوب کننده مورد علاقه وی وانیکریم است ، اما وی همچنین ژل نفتی وازلین را به عنوان یک مرطوب کننده خوب و خالص برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و خشکی آن توصیه می کند.


جانسون برای کسانی که محصول سبک تری را ترجیح می دهند ، مرطوب کننده های Eucerin ، Cetaphil و CeraVe را نیز توصیه می کند.


3. محدود کردن فرکانس دوش را در نظر بگیرید


جانسون می گوید: "برخی از متخصصان پوست احساس می کنند باید استحمام خود را محدود کنید" ، در حالی که دیگران می گویند دو بار در روز استحمام خوب است. اگر با یک روغن غنی حمام استحمام کنید ، به قفل شدن در آب و مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند.


4. فکر گرم ، گرم نیست


آنچه حتی برای جلوگیری از خشکی پوست بیش از دفعات اهمیت دارد ، نحوه شستن پوست و دمای آب مورد استفاده شماست. جانسون می گوید: "فکر غالب این است که دوش بگیرید خیلی گرم یا خیلی طولانی نشود."


بنابراین حمام یا دوش خود را کوتاه نگه دارید و مطمئن شوید آب فقط ولرم یا حتی کمی خنک است. بعد از استحمام به آرامی پوست خود را با حوله خشک کنید و به محض بیرون آمدن از دوش در مرطوب کننده خود بمالید.


5. در برابر هوای خشک محافظت کنید


هوای سرد و خشک می تواند رطوبت پوست شما را بمکد ، در صورت خشک شدن شدید ، آن را ترک ، پوسته پوسته و حتی ترک می خورد. جانسون می گوید برای محافظت از پوست در برابر عناصر ، "مانع خود را دست نخورده نگه دارید".


این اغلب به معنای مدیریت مشکلات سلامتی است که می تواند چربی ها را از روی پوست پاک کند ، که پوست را بیشتر در معرض خشکی حساس و در مقابل هوای خشک آسیب پذیر می کند. جانسون می افزاید: بیماری تیروئید ، کم خونی و برخی از داروها (به ویژه داروهای کاهش دهنده کلسترول) نیز در خشکی پوست نقش دارند. استفاده از دستگاه رطوبت ساز در خانه باعث افزایش رطوبت هوا می شود.

6. برای مرطوب سازی پوست از داخل آب بنوشید


اگر از درون سالم باشید ، بیرون به نظر سالم می رسید - و این شامل داشتن پوستی نرم و مرطوب است. جانسون می گوید: "سبک زندگی سالم مهم است." برای سالم نگه داشتن ذهن ، بدن و پوست خود آب بنوشید ، خوب بخورید ، ورزش کنید و سطح استرس را کاهش دهید.


به پوست خود فکر کنید و اینکه هر کاری که انجام می دهید ، در معرض آن قرار گرفته و روی آن می گذارید چگونه بر سلامت آن تأثیر می گذارد. هر روز فقط کمی TLC اضافی می تواند از پوست در برابر خشکی محافظت کرده و به درخشش آن کمک کند.


6 تسکین دهنده پوست خشک و سریع

به پوست خشک خود رطوبت لازم را بدهید.

وقتی پوستی پوسته پوسته ، خارش دار و خشک دارید ، می خواهید تسکین سریع پیدا کنید. تسکین پوست خشک فقط مربوط به آنچه روی آن قرار داده اید نیست. این نیز به نحوه تمیز کردن پوست ، هوای اطراف و حتی لباس بستگی دارد.


این شش نکته را برای تسکین پوست خشک خود امتحان کنید.


1. گرم بله ، گرم نه

آندره لین کامبیو ، متخصص پوست ، دکتر پوست می گوید: دوش بخار احساس خوبی دارد ، اما این آب گرم فکر خوبی برای پوست خشک شما نیست.


مشکل این است که دوش های گرم بدن مانع از روغن طبیعی آن می شود و شما برای جلوگیری از رطوبت و صاف و مرطوب نگه داشتن پوست به آن مانع احتیاج دارید.


بنابراین دما را کم کنید و خیلی طولانی نکنید. متخصصان مراقبت از پوست دوش های گرم یا حمام کوتاه را توصیه می کنند که بیش از 5 تا 10 دقیقه طول نکشد.


پس از آن ، بدن خود را به آرامی خشک کرده و مرطوب کنید.



2. به آرامی تمیز کنید.

هنگام دوش گرفتن با یک پاک کننده بدون صابون بشویید. کامبیو می گوید صابون های ملایم و بدون عطر یک گزینه عالی است. محصولاتی با مواد افزودنی دئودورانت یا ضد باکتری می توانند روی پوست سخت باشند.


کارولین جیکوب ، متخصص پوست ، دکتر می گوید شما همچنین ممکن است پاک کننده ای را دربر بگیرید که حاوی سرامیدها باشد. سرامیدها مولکول های چربی هستند که سد خارجی پوست شما را تشکیل می دهند. آنها به نگه داشتن رطوبت در پوست کمک می کنند. برخی از محصولات مراقبت از پوست از سرامیدهای مصنوعی استفاده می کنند تا جایگزین آنهایی شوند که با افزایش سن از دست می دهیم.


به راحتی از تونرها ، لایه بردارها و سایر مواد قابض ساخته شده با الکل که در حال خشک شدن است استفاده کنید. جیکوب می گوید ، هنگامی که لایه برداری می کنید ، زیاد یا خیلی زیاد اسکراب نکنید. این می تواند باعث تحریک و ضخیم شدن پوست شود.


3. هوشمندانه اصلاح کنید.

تراشیدن می تواند باعث خشکی پوست شود. همانطور که موهای ناخواسته را اصلاح می کنید ، روغن های طبیعی را نیز می تراشید.



طبق آکادمی پوست آمریکا ، بهترین زمان برای اصلاح بعد از دوش گرفتن است. موها بعد از استحمام نرمتر و انعطاف پذیر تر هستند و باعث سهولت اصلاح می شوند.


همیشه از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید و در جهت رشد مو برای محافظت از پوست خود اصلاح کنید.


از تیز بودن تیغ ​​اطمینان حاصل کنید. تیغ کسل کننده می تواند باعث تحریک اضافی شود. اغلب تیغ های خود را عوض کنید. اگر از تیغه ای استفاده می کنید که قبلاً استفاده کرده اید ، آن را در مالش الکل خیس کنید تا تمیز شود.


آسیب به خورشید یکی از دلایل اصلی خشکی پوست ، چین و چروک و زبری است. با استفاده از کرم ضد آفتاب SPF 30 در طول سال و صحیح لباس پوشیدن می توانید از بروز این آسیب جلوگیری کنید.


در هوای خنک ، کامبیو می گوید ، حتما "برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و تعریق بیش از حد ، لایه لایه لباس بپوشید ؛ هر دو می توانند پوست را تحریک کنند."


برای جلوگیری از خشکی و لب شکسته در زمستان ، از مرهم لب با ضد آفتاب SPF 15 استفاده کنید و لب های خود را با روسری یا کلاه با ماسک بپوشانید.


در تابستان هنگام بیرون آفتاب پیراهن های سبک ، گشاد و آستین بلند بپوشید و برای سایه انداختن گردن ، گوش ها و چشم های خود ، کلاه لبه باز 2 اینچی بپوشید.


5. قوانین مرطوب کننده را دنبال کنید.

ساده ترین محصولات مرطوب کننده می توانند خشکی پوست را تسکین دهند. سونیا بدرشیا-بانسال ، متخصص پوست ، می گوید: "ژل نفتی یک مرطوب کننده عالی ایجاد می کند." یا می توانید از روغن معدنی ، یک کرم یا لوسیون مورد علاقه استفاده کنید.


لسلی باومن ، MD ، مدیر موسسه تحقیقات و تحقیقات آرایشی و بهداشتی در دانشگاه میامی ، می گوید اگر دوست دارید یک مرطوب کننده بسیار غنی استفاده کنید ، بدنبال آن باشید. باومان در مقاله آنلاین پوست زمستانی خود می نویسد: "همه مرطوب کننده های غنی هستند که به شما کمک می کنند تا سد پوست خود را دوباره پر کنید." ، وی همچنین گفت که به ویژه گلیسیرین را دوست دارد.


جیکوبز می گوید که هر کدام از محصولات را انتخاب کنید ، یک برنامه مرطوب کننده و هوشمندانه به شما کمک می کند.


شستشو با پاک کننده مایع غیر صابونی ، ترجیحاً یکی با سرامیدها برای پر کردن لایه خارجی پوست.

پوست را کمتر از 20 ثانیه خشک کنید.

ظرف چند دقیقه حمام ، یک مرطوب کننده غلیظ به پوست کمی مرطوب بزنید تا رطوبت را به دام بیندازد.

هر بار که دست ها را می شوید دست خود را مرطوب کنید تا آب تبخیر رطوبت بیشتری از پوست خشک شما نداشته باشد.

سرانجام ، به دنبال کرم ضد آفتاب SPF 30 یا بالاتر باشید تا از مزایای محافظت در برابر آفتاب بهره مند شوید. کرم های ضد آفتاب مرطوب کننده را می توانید به عنوان پماد ، کرم ، ژل ، حتی اسپری پیدا کنید. AAD برای کمک به مبارزه با خشکی پوست ، کرم ها را به عنوان بهترین گزینه انتخاب می کند.



6. مرطوب در زمستان.

هوای سرد و خشک دلیل اصلی خشکی و تحریک پوست است. گرم کردن خانه شما را گرم نگه می دارد ، اما همچنین رطوبت هوا را از بین می برد ، که باعث خشک شدن پوست می شود.


کامبیو می گوید ، برای جبران مجدد آن رطوبت از دست رفته به سرعت و به راحتی ، از یک دستگاه رطوبت ساز در اتاق خواب خود استفاده کنید. با یک رطوبت سنج ارزان قیمت ، به نام رطوبت سنج ، می توانید رطوبت را به راحتی ردیابی کنید. هدف حدود 50٪ رطوبت داخلی است.


لینک کوتاه: https://b2n.ir/d95431

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد