من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

7 ماده شیمیایی که باعث ریزش مو می شوند

7 ماده شیمیایی که باعث ریزش مو می شوند

1. سدیم لوریل سولفات

سدیم لوریل سولفات (SLS) یک ماده شوینده و سورفکتانت شیمیایی سخت است که در بسیاری از شامپوهای تجاری برای از بین بردن آلودگی ، روغن و سایر ناخالصی ها استفاده می شود ، در عین حال پوسته غنی که همه ما عادت داریم از شامپوها استفاده کنیم را ایجاد می کند.


اگرچه این ویژگی ها از نظر ظاهری کیفیت مطلوبی دارند ، اما مهم است که بدانید SLS پاک کننده ملایم نیست. در واقع ، این ماده معمولاً در پاک کننده رنگ ، محصولات تمیز کننده خانگی و مواد شوینده ماشین ظرفشویی استفاده می شود (1). البته تصور اینکه کف پوست خود را با مواد پاک کننده پوست خیس کنید ، کار سختی است ، اما آیا می توانید تاثیری که در پوست شما ایجاد می کند را تصور کنید؟ [tweet_quote] تحقیقات تأیید می کند که SLS در موانع پوستی نفوذ می کند و در آنجا می تواند غشای سلولی و پروتئین های موجود در پوست سر شما را از بین ببرد. [/ tweet_quote]


تحقیقات تأیید می کند که SLS در جایی که می تواند غشای سلول و پروتئین های موجود در پوست سر شما را از بین ببرد ، به سد پوست نفوذ می کند (2 ، 3) این مسئله به ویژه در مورد ریزش مو نگران کننده است زیرا آخرین کاری که می خواهید هنگام حفظ فولیکول های مو انجام دهید تجزیه بلوک های سازنده پروتئین آنها است!


مشکل دیگر SLS این است که برای از بین بردن روغن ها طراحی شده است. این شامل روغن های محافظتی است که پوست سر شما به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی تولید می کند. اگر این روغن ها خیلی زیاد یا خیلی زود از بین بروند ، خشکی حاصل می تواند منجر به شکستگی و ریزش مو شود.


2. پارابن ها

پارابن ها یک گروه محبوب از مواد نگهدارنده شیمیایی هستند که به منظور جلوگیری از باکتری و طولانی شدن ماندگاری ، به محصولات اضافه می شوند. متأسفانه ، آنها به شدت برای پوست تحریک کننده هستند و حتی می توانند واکنش های آلرژیک را در برخی از افراد ایجاد کنند.


همچنین نشان داده شده است که پارابن ها به عنوان برهم زننده غدد درون ریز عمل می کنند ، به این معنی که آنها با سیستم ظریف هورمونی بدن شما به هم می خورند. پارابن ها توانایی تقلیدی از استروژن را دارند که منجر به عدم تعادل هورمونی مرتبط با رشد تومور و تغییرات خلقی می شود. (4) این اختلال هورمونی می تواند منجر به ریزش مو در زنان شود (5).


3. پروپیلن گلیکول

پروپیلن گلیکول ماده شیمیایی است که در محصولات آرایشی و مو به عنوان نرم کننده و مرطوب کننده پوست استفاده می شود و به حفظ رطوبت کمک می کند.


جالب توجه است ، حتی اگر تهویه پوست "هدف" آن باشد ، اما پروپیلن گلیکول هنوز هم توسط گروه کاری محیط زیست به عنوان خطرناک ذکر شده است ، نگرانی های زیادی در مورد تحریک پوست و سمیت اعضای بدن است (6).


4. Diethanolamine (DEA)

DEA یک ماده امولسیون کننده و کف ساز است که در صنایع نساجی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به طور مکرر در تولید مواد شوینده ، پاک کننده ها ، حلال های پارچه ای ، مایعات فلزکاری و متأسفانه مواد آرایشی از جمله شامپوها و نرم کننده ها استفاده می شود (7).


مطالعات نشان داده است که استفاده از DEA بر روی پوست در موش باعث ایجاد ضایعات پوستی و هایپرکراتوز و همچنین اثرات مخرب بر روی کبد می شود (8). برای سالم نگه داشتن پوست سر ، قطعاً می خواهید از DEA جلوگیری کنید.


5. عطر

در حالی که همیشه ترک روحیه که از دوش بوی شامپوی مورد علاقه خود می دهد ، عوارض جانبی رایحه های شیمیایی یا "عطر" بسیار مثبت است.


مطالعات نشان داده است که رایحه های شیمیایی می توانند به عنوان برهم زننده غدد درون ریز عمل کرده ، باعث آسیب و تغییر سطح برخی از هورمون ها مانند استروژن و تستوسترون شوند (9). همانطور که قبلاً بحث کردیم ، سطح هورمون ها می تواند به شدت روی ریزش و رشد مو تأثیر بگذارد ، بنابراین هر ترکیبی که با سطح طبیعی شما مخلوط شود ممکن است منجر به ریزش موی ناخواسته شود.


همچنین مشخص شده است که رایحه های شیمیایی باعث درماتیت تماسی و کهیر می شوند - نوعی بثورات جوش داده شده روی پوست (10).


6. اوره ایمیدازولیدینیل

ایمیدازولیدینیل اوره یک ماده نگهدارنده ضد میکروبی است که در محصولات آرایشی و مو برای افزایش ماندگاری استفاده می شود و عملکرد آن بسیار هشدار دهنده است.


ایمیدازولیدینیل اوره آزاد کننده فرمالدئید است ، به این معنی که فرمالدئید گازی با بوی قوی را در محصولات آرایشی تشکیل می دهد. ممکن است با فرمالدئید به عنوان یک ضد عفونی کننده یا نگهدارنده صنعتی در خانه های تشییع جنازه یا پیوند تایید شده آن با برخی از سرطان ها آشنا باشید (11). وقتی نوبت به ریزش مو می رسد ، فرمالدئید می تواند با افزایش تحریک به پوست سر شما آسیب برساند ، در حالی که باعث واکنش های آلرژیک و تاول های برجسته می شود (12).

7. کلرید سدیم

کلرید سدیم ، معروف به نمک خوراکی ، اغلب به شامپوهای حاوی سولفات اضافه می شود تا به غلیظ شدن کف کف کمک کند. گرچه احتمالاً طبیعی ترین ماده موجود در محصولات تجاری مو است ، اما در مورد ریزش مو هنوز نگران کننده است. (13)


نمک می تواند همانطور که احتمالاً بعد از یک روز در ساحل تجربه کرده اید ، بر روی ساقه مو تأثیر خشک کند. این خشکی می تواند منجر به شکستگی و از بین رفتن آن شود ، مخصوصاً اگر هر روز آن را مرتباً با یک شامپو و نرم کننده نرم و نمک خشک می کنید.


لینک کوتاه: https://is.gd/wL7Obx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد