من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

رژیم وگان چیست؟


اگر مهمانی شام را که گیاهخوار است دعوت می کنید ، می خواهید منوی خود را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که از دو قانون اساسی پیروی می کند. غذاهای گیاهی خوب است ، اما غذای حیوانات از جمله مواد معمول مانند تخم مرغ ، پنیر ، شیر و عسل ممنوع است.


حدود 3 درصد از آمریکایی ها از رژیم گیاهخواری پیروی می کنند. دلایل آنها برای این غذا خوردن متفاوت است. برخی از گیاهخواران این کار را برای بهبود سلامت خود انجام می دهند. رژیم غذایی گیاهی می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد. برخی دیگر از گوشت خودداری می کنند زیرا نمی خواهند به حیوانات آسیب برسانند یا بخواهند از محیط زیست محافظت کنند.


اگر به فکر رژیم گیاهخواری بوده اید ، ممکن است با خود فکر کنید که آیا این شیوه غذا خوردن برای شما مناسب است یا خیر. اگرچه می توانید بدون گوشت خوردن از مزایای واقعی برخوردار شوید ، اما چند چالش نیز وجود دارد.


آنچه می توانید بخورید

در رژیم گیاهخواری ، می توانید غذاهای تهیه شده از گیاهان بخورید ، از جمله:


 میوه ها و سبزیجات

حبوبات مانند نخود ، لوبیا و عدس

آجیل و دانه ها

نان ، برنج و ماکارونی

جایگزین های لبنی مانند شیر سویا ، شیر نارگیل و شیر بادام

روغن های گیاهی

آنچه نمی توانید بخورید

گیاهخواران نمی توانند از غذاهای تهیه شده از حیوانات استفاده کنند ، از جمله:


گوشت گاو ، گوشت خوک ، گوسفند ، و دیگر گوشت قرمز

مرغ ، اردک و سایر طیور

 ماهی یا صدف مانند خرچنگ ، ​​صدف و صدف

تخم مرغ

پنیر ، کره

شیر ، خامه ، بستنی و سایر محصولات لبنی

سس مایونز (زیرا شامل زرده تخم مرغ است)

عسل

فواید سلامتی

مطالعات نشان می دهد که گیاهخواران از سلامت قلب بهتری برخوردارند و شانس ابتلا به برخی بیماری ها کمتر است. کسانی که از گوشت صرف نظر می کنند شانس کمتری برای چاق شدن یا ابتلا به بیماری های قلبی ، کلسترول بالا و فشار خون بالا دارند. همچنین گیاهخواران کمتر به دیابت و انواع سرطان مبتلا می شوند ، به ویژه سرطان های دستگاه گوارش و سینه ، تخمدان و رحم در زنان.


گیاهخواری حتی می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید ، به خصوص اگر کالری روزانه خود را نیز کاهش دهید.


کنترل بهتر وزن ممکن است یکی از دلایل همه این مزایای سلامتی باشد. وگان ها نسبت به افرادی که از محصولات حیوانی استفاده می کنند دارای شاخص توده بدنی (BMI) پایین تری هستند.


تغذیه خوب یک مزیت دیگر است. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل و آجیل جزء اصلی رژیم گیاهخواری هستند. این غذاها سرشار از فیبر ، آنتی اکسیدان ها و ترکیباتی هستند که به محافظت در برابر بیماری هایی مانند دیابت و سرطان کمک می کند.


خطرات

رژیم گیاهی به طور کلی سالم است ، اما اجتناب از پروتئین حیوانی می تواند به شما در مصرف برخی مواد مغذی مانند پروتئین ، کلسیم ، اسیدهای چرب امگا 3 ، روی ، ویتامین B12 و ویتامین D کمک کند. شما برای تقویت تمام واکنش های شیمیایی در بدن خود به پروتئین نیاز دارید. بدن کلسیم استخوان ها و دندان های شما را قوی می کند. اسیدهای چرب امگا 3 با محافظت در برابر بیماری های قلبی و سکته ، سلول های شما را سالم نگه می دارد و از قلب شما محافظت می کند. این مواد مغذی به ویژه برای بدن در حال رشد کودکان و زنان باردار اهمیت دارد.


شما می توانید جایگزین بسیاری از این مواد مغذی ضروری در غذاهای گیاهی مانند:


 پروتئین: آجیل ، سویا ، لوبیا ، کینوا

کلسیم: شیر سویا ، آب پرتقال غنی شده ، توفو با کلسیم ، کلم بروکلی ، کلم پیچ ، بادام

اسیدهای چرب امگا 3: بذر کتان ، روغن های گیاهی ، مکمل های گیاهی

آهن: توفو ، آجیل سویا ، اسفناج ، کره بادام زمینی ، غلات غنی شده

یکی از مواد مغذی که به تنهایی از منابع گیاهی دریافت نمی شود ، ویتامین B12 است که بدن شما از آن برای ساخت گلبول های قرمز خون و DNA استفاده می کند. شما فقط B12 را در محصولات حیوانی خواهید یافت. اگر گیاهخوار هستید ، ممکن است برای جبران آنچه از رژیم غذایی دریافت نمی کنید ، به مکمل نیاز داشته باشید.


به خاطر داشته باشید که رژیم گیاهخواری به اندازه رژیم غذایی سالم است. محصولاتی مانند بستنی "وگان" ، کوکی ها و آب نبات وسوسه انگیز هستند ، اما شما نمی خواهید زیاده روی کنید. اگر غذاهای پرچرب و فرآوری شده بخورید و حجم غذای خود را بیشتر کنید ، وزن خود را افزایش می دهید و ممکن است با بسیاری از مشکلات سلامتی که در رژیم غذایی مبتنی بر گوشت دارید ، مواجه شوید.


چگونه گیاهخوار شویم

آیا ایده رژیم غذایی گیاهی برای شما جالب است ، اما مطمئن نیستید چگونه شروع کنید؟ در صورت تمایل ، می توانید بلافاصله داخل آن شوید و تمام مرغ ، گوشت ، تخم مرغ و لبنیات را به طور همزمان قطع کنید. یا ، یک رویکرد تدریجی اتخاذ کنید و مقدار میوه و سبزیجات را که در هر وعده می خورید افزایش دهید.


اگر حذف همه محصولات حیوانی از رژیم غذایی شما بسیار طاقت فرسا است ، یک روش کمتر سختگیرانه را امتحان کنید. برخی از رژیم های غذایی بر گیاهان تمرکز می کنند ، اما همچنان فضای تکان دادن برای انواع دیگر مواد غذایی باقی می گذارد:

 Pescatarian: بدون گوشت و مرغ ، اما همچنان می توانید ماهی بخورید

گیاهخوار لاکتو-اوو: رژیم گیاهی ، به علاوه لبنیات و تخم مرغ

انعطاف پذیر: رژیم گیاهی که گاهی اوقات شامل محصولات حیوانی است.

پزشک یا متخصص تغذیه می توانند به شما در انتخاب غذاهای مناسب هنگام شروع رژیم گیاهخواری کمک کنند. در صورت داشتن بیماری طولانی مدت یا باردار ، بسیار مهم است که از یک متخصص کمک بگیرید تا مطمئن شوید که ترکیب مناسب مواد مغذی را در برنامه غذایی جدید خود دریافت کرده اید.


لینک کوتاه: http://gg.gg/w3zw2

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد