من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

غلبه بر موهای چرب

غلبه بر موهای چرب


موهای چرب مکرر می تواند در بسیاری از مردان و زنان منبع ناامیدی باشد. با این وجود نترسید ، زیرا راههای مختلفی وجود دارد که می توانند بر زندگی شما تأثیر بگذارند. اگرچه موهای چرب گاهی اوقات نادیده گرفته می شوند ، اما چیزی بیشتر از یک رژیم زیبایی ضعیف مدیریت شده یا یک روند طبیعی نیست. مهم نیست علت مشکل موهای چرب شما چیست ، ما نکات ، ترفندها و توصیه های مختلفی را برای کمک به شما در جلوگیری از ظاهر و احساس عالی داریم.


دلایل موهای چرب و اسکالپ

زنی که موهای خود را می شست

با مراقبت مناسب و دقیق موهای شما به زودی به یک یال سالم تبدیل می شود


موهای چرب نتیجه فعالیت بیش از حد غدد چربی است که بیش از حد چربی تولید می کنند. اگرچه سبوم برای موها مفید است ، حفظ سلامت ، صافی و جلوگیری از خشک شدن و شکستگی موها ، بیش از حد آن می تواند موها را صاف و چرب نشان دهد. پوست سر بیش از حد چرب نیز می تواند مزاحم باشد و به شیوع شوره سر مربوط می شود.


دلایل شایع موهای چرب عبارتند از:


مشکلات ارثی

عادات غذایی ناسالم

داروها

مراقبت نامناسب از مو

تغییر فصل ، نوسانات هورمونی و دوره های طولانی مدت استرس نیز می تواند بر موهای چرب تاثیر داشته باشد.


نحوه درمان موهای چرب

برای یافتن درمان مناسب موهای چرب ، دانستن دلیل اصلی مشکل شما ضروری است. در موارد جدی تر ، متخصص پوست می تواند دارویی تجویز کند که ترشحات غدد چربی را تنظیم می کند. با این حال ، در بیشتر موارد ، اجرای یک روال کامل با استفاده از محصولات مناسب برای موهای چرب به کنترل و مدیریت مشکل به صورت روزانه کمک می کند. توجه داشته باشید افرادی که موهای نازک یا صاف دارند بیشتر در معرض تجمع روغن هستند و بنابراین باید هر چند هفته یک یا چند مورد از این توصیه ها را رعایت کنند.


داروهای موی طبیعی روغنی

بسیاری از بهترین درمان ها برای پوست سر چرب را می توان در آشپزخانه خود یافت. این محصولات کاملاً طبیعی هستند و می توانند در خانه استفاده شوند:


سرکه سیب می تواند به تعادل pH پوست سر شما کمک کند و بنابراین تولید روغن را کنترل می کند. در محلول 1: 8 با آب رقیق کرده و روی موهای خود بریزید. چند دقیقه بگذارید و بشویید.

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی طبیعی است و استفاده کم از آن می تواند به پاکسازی پوست سر کمک کند

سبک زندگی و رژیم غذایی برای رفع موهای چرب تغییر می کند

موهای چرب را از بین ببرید

موهای چرب را کنار بگذارید و زندگی را دوست داشته باشید

اعتقاد بر این است که افزودن غذاهای غنی از ویتامین B (به ویژه B2 و B6) به رژیم غذایی شما به تعدیل چربی پوست شما کمک می کند. این بدان معناست که سعی کنید غذاهای بیشتری مانند جلبک دریایی ، سبزیجات برگ دار و حبوبات مصرف کنید. به طور کلی ، حذف غذاهای چرب و افزایش مصرف میوه و سبزیجات و همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب در روز به موهای شما کمک می کند تا وضعیت کلی مو ، پوست و ناخن را بهبود بخشد.


برترین محصولات برای موهای چرب

موهای چرب را به راحتی درمان کنید

موهای چرب را از بین ببرید و از قفل های تمیز زیبا لذت ببرید

وقتی صحبت از مراقبت از موهای چرب به میان می آید ، ممکن است وسوسه شوید که سیاست "بیشتر بیشتر است" را دنبال کنید. اما در مورد شامپو زدن ، این به ندرت م effectiveثر است. استفاده از یک شامپوی شفاف کننده خوب هر دو هفته یکبار ، تمیز کردن عمیق و از بین بردن تجمع چربی پوست سر را بسیار بهتر انجام می دهد. در فاصله زمانی بین 2 تا 3 روز یکبار از شامپوی ملایم استفاده کنید. در صورت امکان ، شستشو را کاملاً کنار بگذارید و در عوض از شامپوی خشک استفاده کنید.


از محصولاتی برای موهای چرب که حاوی پروتئین یا مواد پر کننده چربی مانند روغن یا سیلیکون هستند خودداری کنید. اینها فقط با سنگینی موها و حتی چربتر از قبل وضعیت دشوار را بدتر می کند. اگر از نحوه قضاوت در مورد محصول مطمئن نیستید ، نگاهی بیندازید: در کل ، از شامپوهای با ظاهر شفاف استفاده کنید و از شامپوهای خامه ای خودداری کنید.


وقتی صحبت از نرم کننده می شود ، تا آنجا که ممکن است کم مصرف باشید. فقط یک یا دو بار در هفته استفاده از آن ایده آل است. فقط آن را در وسط رشته ها و پایین ریشه های خود بمالید. اجازه دادن به آن برای نشستن بر روی پوست سر شما می تواند مشکل چربی پوست سر را تشدید کند. همچنین به یاد داشته باشید که از مقدار کمی ، تقریباً به اندازه یک چهارم استفاده کنید.


نکات آرایشی برای موهای چرب

برای جلوگیری از مشکل ساز شدن موهای چرب در طول روز ، برش ها و مدل های خاصی وجود دارد که می تواند به شما در مدیریت آن کمک کند. تماس بیش از حد با دستان و محیط نزدیک شما نه تنها باعث تجمع چربی در پوست سر می شود بلکه آن را تشویق به پخش شدن رشته ها می کند. به همین دلیل ، توصیه های یک ظاهر طراحی شده ما شامل محکم نگه داشتن موها روی صورت است:

از مسواک زدن بیش از حد خودداری کنید زیرا این کار فقط سبوم را در سراسر موهای شما از ریشه تا انتهای آنها پخش می کند. برای از بین بردن گره ها ، از شانه ای با دندانه پهن استفاده کنید.

از همه محصولات حالت دهنده چسبنده مانند موس ، اسپری مو و موم اجتناب کنید.

موهای خود را با یک گره بالا بپوشید تا شیک به نظر برسد در حالی که وسوسه بازی بی فکر با آن را از بین می برید.



لینک کوتاه: yun.ir/s240m4

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد