من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

10 مزیت آب برای پوست عالی + چه مقدار در روز باید بنوشید


نوشیدن آب کافی برای پوست شما چه می کند؟

وقتی آب کافی می نوشید، سلول های هر قسمت از بدن شما از طریق خون هیدراته میشوندپوست که بزرگترین عضو بدن است، حتی زمانی که ناخالصی‌ها و سموم در سطح سلولی خارج می‌شوند، هیدراته می‌شود. به گفته دکتر هاریش کوتام، متخصص پوست ارشد SkinKraft، "کمبود آب یک وضعیت هشدار دهنده برای پوست شما است. کم آبی منجر به افزایش از دست دادن آب از طریق اپیدرمی (TEWL) و آسیب به سد پوستی می شود. آسیب سد باعث پیری زودرس و سایر مشکلات پوستی مانند جوش های مکرر، خشکی شدید و غیره می شود.

در اینجا تمام فواید نوشیدن آب برای پوست شما آورده شده است:

1. رنگ پوست را بهبود می بخشد

نوشیدن آب کافی به بدن کمک می کند تا سموم را دفع کند و در عین حال پوست سالم تری به شما می دهد. مطالعات نشان داده‌اند که نوشیدن تنها دو فنجان آب [ 1 ] می‌تواند جریان خون را در پوست افزایش دهد که به پوست یکنواخت می‌دهد.

2. از پیری زودرس جلوگیری می کند

هیدراته ماندن به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند زیرا برای مدت طولانی تری مرطوب می ماند. افزایش خاصیت ارتجاعی در پوست به معنی شل شدن دیرهنگام پوست و عدم ظهور زودرس خطوط و چین و چروک است.

3. بهبودی سریعتر

اگر زیر نور خورشید بوده اید و دچار آفتاب سوختگی شده اید، نوشیدن آب می تواند روند بهبودی را تسریع کند. استفاده از مقداری آلوئه ورا در مناطق آفتاب سوخته نیز بسیار تسکین دهنده است.

4. پف کردگی را کاهش می دهد

هنگامی که پوست پف کرده به نظر می رسد، در واقع آب را برای محافظت از شما در برابر کم آبی نگه می دارد. این زمانی اتفاق می افتد که شما آب کافی نمی نوشید. هیدراته ماندن باعث کاهش تورم و پف صورت شما می شود.

5. از آکنه جلوگیری می کند

نوشیدن آب فراوان، چربی و آب موجود در پوست صورت شما را متعادل می کند. این به جلوگیری از ترشح بیش از حد چربی و سبوم کمک می کند که به معنای بسته شدن منافذ و آکنه کمتر است.

آکنه بزرگسالان این روزها به دلیل سبک زندگی پرمشغله و کمبود آب بدن بیشتر شده است. یک مطالعه [ 2 ] نشان داد که 4-6 نفر از 100 نفر در گروه های سنی 20-40 سال دارای آکنه بزرگسالان هستند.

6. دیگر بدون خارش پوست روی صورت

پوست خشک [ 3 ] همیشه تمایل به خارش دارد. حتی می تواند به دلیل کمبود رطوبت، پوسته های خشک ایجاد کند و ترک بخورد. نوشیدن آب کافی تضمین می کند که پوست شما آنقدر خشک نمی شود که خارش داشته باشد.

7. پوست سفت تر

به دلیل کاهش وزن ناگهانی، پوست شما شروع به افتادگی می کند. برای جلوگیری از افتادگی پوست و سفت کردن آن در مناطقی که افتادگی آن برجسته است، مانند بالای بازوها، ران ها، کمر و خط فک، نوشیدن آب کمک می کند تا خاصیت ارتجاعی پوست را احیا کند .

8. تعادل pH شما را حفظ می کند

پوست های حساس و آکنه دار یا پوست های مشکل دار به دلیل مسائل مختلف، می توانند با آب به یک نسخه سالم احیا شوند. اگر به اندازه کافی آب بنوشید که به تعادل سطح pH بدن شما کمک می کند، پوست شما می تواند بدرخشد و عاری از لک باشد

9. از جوش های پوستی مرتبط با گرما جلوگیری می کند

آب از گرم شدن بدن شما جلوگیری می کند و دمای بدن شما را عادی می کند

10. روده سالم، به معنای پوست شفاف را ترویج می کند

مصرف آب به حفظ روده سالم و کمک به هضم مناسب کمک می کند . حرکات روده شما را تنظیم می کند و سموم را از طریق ادرار و مدفوع از بدن دفع می کند. تنها زمانی که این فرآیند صاف و روده شما سالم باشد، پوست شما شفاف و عاری از هرگونه مشکل باقی می ماند.


لینک کوتاه  https://is.gd/I70ELA

    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد