من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

5 فواید شگفت انگیز دارچین برای پوست


فواید دارچین برای داشتن پوستی درخشان:

ممکن است در مورد این ادویه شگفت انگیز در آشپزخانه های هندی به دلیل طعم خاکی/چوبی آن زیاد شنیده باشید. شناخته شده است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و حساسیت به هورمون انسولین را افزایش می دهد، که برای جلوگیری از شروع دیابت و همچنین کاهش علائم آن ضروری است. خوب، فواید دارچین بسیار فراتر از این است.


در اینجا، ما در مورد برخی از کاربردهای دارچین برای داشتن پوستی بی عیب، درخشان و جوان صحبت خواهیم کرد.


آکنه را درمان می کند: آکنه، آیا این مبارزه نهایی نیست که همه باید با آن روبرو شوند، چه نوجوانان و چه افراد مسن. ما آماده ایم تا برای از بین بردن آکنه به طور موثر و دائمی تمام داروهای زیر نور خورشید را انتخاب کنیم و ممکن است برای همین کار روی محصولات مراقبت از پوست سرمایه گذاری اساسی کنیم. اما دارچین، ادویه شگفت‌انگیز آشپزخانه، می‌تواند در جلوگیری از آکنه یا حداقل کنترل آن نقش اساسی داشته باشد. خواص ضد قارچی، آنتی اکسیدانی و ضد باکتری دارچین آن را برای مقابله با آکنه و لکه های پوستی مفید می کند.


دارچین همچنین می‌تواند با خشک کردن پوست و حمایت از جریان خون در پوست به از بین بردن آکنه کمک کند. خواص ضد عفونی کننده دارچین می تواند به درمان موثر جوش ها، جوش های سرسیاه و غیره کمک کند. حتی مطالعات نشان می دهد که لوازم آرایشی حاوی دارچین به عنوان یک ماده می تواند به باز کردن منافذ پوست و افزایش اکسیژن رسانی در سطح پوست کمک کند.

در اینجا نحوه تهیه ماسک عالی با دارچین و عسل برای پوست های بدون آکنه آورده شده است.


چگونه؟ عسل را با پودر دارچین به نسبت 3 به 1 مخلوط کنید و خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. همچنین می توانید یک لایه نازک از خمیر را به عنوان ماسک صورت به صورت خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس آن را بشویید. *ماسک های دارچین بسته به نوع پوست ممکن است پوست را تحریک کند، بنابراین نباید بیش از یک بار در هفته استفاده شود.

رطوبت را به پوست اضافه می کند: دارچین جریان خون را در سطح پوست بهبود می بخشد و در نتیجه پوست مرطوب می شود.

برای این کار از مخلوط 3 قطره روغن دارچین و چند قاشق غذاخوری وازلین یا روغن زیتون استفاده کنید. مخلوط را دور از چشم نگه دارید تا احساس سوزش نکنید. این مخلوط می تواند جایگزینی عالی برای برق لب شما باشد. همچنین می توانید هر برق لب معمولی را روی لب های خود بمالید و کمی دارچین را به آرامی روی لب ها بزنید.


علائم پیری را کاهش می دهد

آیا خطوط و چین و چروک های ظریف را در صورت و نواحی مجاور خود مشاهده می کنید؟ آیا مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی روزانه شما بیش از حد است؟ سپس، خطوط ریز شما را می توان به تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته یا AGEs نسبت داد. اینها همچنین مسئول مستعد ساختن پوست شما در برابر اشعه های UVA/UVB خورشید هستند. خوب، اینجا خبر خوب است! دارچین، ماده ساده آشپزخانه می تواند در اینجا مفید باشد. شناخته شده است که به کند کردن تشکیل AGE کمک می کند و بنابراین می تواند به جلوگیری از علائم پیری پوست کمک کند.


به درمان خشکی پوست کمک می کند: دارچین به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و نرمی پوست شما را باز می گرداند. پودر دارچین را می توان به عنوان یک لایه بردار برای یک رژیم موثر مراقبت از پوست استفاده کرد.


برای مبارزه با خشکی پوست، می توانید با ترکیب نمک، روغن زیتون، روغن بادام، عسل و دارچین آسیاب شده، اسکراب درست کنید. برای تسکین پوست خانگی، این مخلوط را مستقیماً روی پوست خود بمالید.


درمان اگزما: اگزما وضعیتی است که در آن پوست ملتهب و تحریک می شود. چنین شرایط پوستی لکه های رنگ روشنی را به جا می گذارد. دارچین می تواند اگزما را تسکین دهد.


چگونه؟ یک قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و روی نواحی آسیب دیده بمالید. نتایج می تواند در عرض یک هفته قابل مشاهده باشد.


توجه: قبل از استفاده، ناحیه کوچکی را در پوست خود امتحان کنید و اگر پوست قرمز شد، فوراً آن را بشویید.

تقویت کننده پوست: دارچین به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی به تقویت رنگ پوست کمک می کند. این یکی از فواید برجسته دارچین برای پوست است.


مواد: موز، دارچین آسیاب شده، ماست و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و آن را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. آیا از فواید دیگر دارچین اطلاعی دارید؟ در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.


جدا از این فواید پوستی، دارچین همچنین به نرم کردن پاهای خشک و زبر معروف است زیرا به عنوان یک لایه بردار قوی برای از بین بردن سلول های مرده پوست عمل می کند. می توانید با مخلوط کردن پودر دارچین با نمک دریا، روغن زیتون و عسل، یک اسکراب تهیه کنید و روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بگذرد بعد بشویید.  دارچین برای پاکسازی پوست سر نیز مفید است. دارچین، عسل و یک قاشق روغن زیتون گرم ترکیب خوبی را ایجاد می‌کنند که می‌توان آن را روی پوست سر قرار داد تا تجمع محصول، لکه‌های پوست مرده روی پوست سر و همچنین لایه‌ای از شوره سر از ریشه پاک شود.

لینک کوتاه   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد