من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

شش روش طبیعی برای سفید کردن دندان



استراتژی های زیر ممکن است به سفید کردن دندان ها کمک کند:

1. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی

حذف غذاهایی که روی دندان‌ها علامت‌گذاری می‌کنند، می‌تواند از ایجاد لکه‌های بیشتر جلوگیری کند. غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی تانن هستند، مانند شراب و چای، می توانند دندان ها را لکه دار کنند. قهوه، نوشابه های تیره و آبمیوه ها نیز می توانند آنها را لکه دار کنند.

غذاهای اسیدی می توانند با از بین بردن

 مینای دندان، دندان ها را زرد نشان دهند. افرادی که نگران رنگ دندان های خود هستند باید از مصرف زیاد مرکبات، قهوه و نوشابه خودداری کنند. از طرف دیگر، آنها باید همیشه دندان های خود را پس از مصرف مسواک بزنند.

دندانپزشکان به طور کلی توصیه می کنند حداقل صبر کنید 30 دقیقه منبع مورد اعتمادبعد از غذا خوردن قبل از مسواک زدن اسیدها می توانند مینای دندان را ضعیف کنند، بنابراین مسواک زدن خیلی زود می تواند باعث آسیب شود.

ترک سیگار یا محصولات تنباکو می تواند خطر لکه های نیکوتین را کاهش دهد. همچنین می تواند از پوسیدگی دندان و بیماری لثه جلوگیری کند، که هر دو می توانند به مینای دندان آسیب بزنند و باعث مشکلات سلامت دهان و دندان شوند.

2. تلاش برای کشیدن روغن

روغن کشی اصطلاحی است برای شستن دهان با روغن برای از بین بردن کثیفی، باکتری ها و زباله ها. این جایگزینی برای مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن معمولی نیست، اما برخی  تحقیقات  نشان می دهد که شستن دهان با روغن های خاصی ممکن است به سفید شدن دندان ها کمک کند.

انجمن دندان پزشکی (ADA) کشیدن روغن را یک دندانپزشکی غیر متعارف می داند و می گوید: "هیچ مطالعه علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد روغن کشیدن حفره ها را کاهش می دهد، دندان ها را سفید می کند یا سلامت و تندرستی دهان را بهبود می بخشد."

با این حال، برای امتحان این روش، حدوداً دهان را با روغن بشویید20 دقیقه منبع مورد اعتمادبعد از مسواک زدن، آن را تف کنید.

روغن های مناسب برای روغن کشی عبارتند از:

  • روغن نارگیل 
  • روغن آفتابگردان
  • روغن کنجد

3. مسواک زدن با جوش شیرین

جوش شیرین می تواند به آرامی لکه های روی سطح دندان ها را پاک کند. برخی از مردم نگران هستند که جوش شیرین بیش از حد خشن است و ممکن است مینای دندان را از بین ببرد، اما  تحقیقات نشان داد که این روشی مطمئن برای از بین بردن لکه ها است.

جوش شیرین همچنین ممکن است به مبارزه با باکتری ها کمک کند، که نشان می دهد ممکن است بتواند پلاک را کاهش دهد و از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

4. استفاده از پراکسید هیدروژن

برای سفید کردن بهینه، فرد می‌تواند دو بار در روز به مدت یک هفته، با مخلوطی از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن به مدت ۱ تا ۲ دقیقه مسواک بزند. آنها فقط باید گاهی این کار را انجام دهند.

پراکسید هیدروژن ممکن است حساسیت دندان را افزایش دهد، بنابراین برای استفاده طولانی مدت یا برای افرادی که قبلاً دندان های حساسی دارند مناسب نیست.

5. سفید کردن با میوه

پاپائین و بروملین که آنزیم هایی هستند که به ترتیب درپاپایا و آناناس وجود دارند، ممکن است هر دو به سفید شدن دندان ها کمک کنند.

 ژل های سفید کننده دندان حاوی بروملین یا پاپائین پتانسیل بالینی قابل توجهی برای سفید کردن دندان ها دارند.

با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این آنزیم ها موثر هستند یا نه، ضروری است.ada  مالش مستقیم دندان ها را با تکه های میوه توصیه نمی کند ، زیرا اسید موجود در میوه در واقع می تواند رنگ دندان ها را بدتر کند.

6. جویدن غذاهای با فیبر بالا

جویدن برخی از سبزیجات و حبوبات با فیبر بالا می تواند به خنثی کردن اسید موجود در دهان و محافظت از مینای دندان کمک کند.

لوبیاها یا سبزیجات برگدار مانند اسفناج باعث تولید بزاق بیشتری در دهان می شود که به پاکسازی دهان از اسید کمک می کند.

لینک کوتاهhttps://is.gd/bPSMtO

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد