من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

چگونه از شر موهای چرب خلاص شویم



گاهی اوقات، موهای چرب ناشی از چربی اضافی است که به درستی پاک نشده است. برخی از افراد با موهای چرب ممکن است نیاز به شست  و شوی هر روز داشته باشند.


شامپو به خلاص شدن از شر چربی اضافی کمک می کند.

 همچنین محصولات موهای زائد و هر گونه مواد زائد دیگری را که روی پوست سر جمع شده و باعث می‌شود موها چرب به نظر برسند، از بین می‌برد

اگر فرد از شامپو کافی استفاده نکند، ممکن است پوسته‌ها در موها نمایان شوند این می تواند باعث شوره سر و سایر بیماری های پوست سر شود.


برخی از افرادی که روزانه یک بار موهای خود را تمیز می کنند، ممکن است بیش از حد موهای خود را بشویند. شستن بیش از حد موها می تواند روغن طبیعی مو را از بین ببرد و باعث شود موها حتی چربی بیشتری تولید کنند.


افرادی که متوجه می شوند موهایشان پس از شستن خیلی سریع چرب می شود و پوست سرشان دچار خارش یا تحریک می شود، ممکن است بخواهند موهایشان را کمتر بشویید. انجام این کار می تواند به متعادل کردن تولید روغن و کاهش چربی کمک کند.


افراد به راحتی وارد عادات بد شستشوی مو می شوند که باعث می شود موهایشان چرب شود و به پوست سرشان آسیب برساند.

روش صحیح شستشوی مو این است که مقدار کمی از شامپو را به ریشه و پوست سر ماساژ دهید.


این کار را به طور کامل اما با احتیاط انجام دهید و مراقب باشید که پوست سر یا موها خراشیده نشود. شستشوی بیش از حد شدید می تواند باعث تحریک و تولید روغن بیشتر شود.

از آنجایی که اکثر افراد متوجه می شوند موهایشان در نزدیکی خط مو چرب ترین است، بهتر است به جای انتهای مو، روی شستن پوست سر و ریشه مو تمرکز کنند. شستشوی شامپو از طریق مو برای تمیز کردن انتهای مو کافی است.

به جای حالت دادن به تمام موها، سعی کنید فقط به انتهای موها بمالید تا خشک نشوند. مطمئن شوید که پس از استفاده کاملاً بشویید.


زمان‌های خاصی از روز برای شستن موها بهت از زمان‌های دیگر است، مثلاً بعد از تمرین یا اول صبح.

شستن مو در شب ممکن است به این معنی باشد که تا صبح دوباره چرب به نظر می رسد. رفتن به باشگاه یا انجام ورزش باعث ایجاد عرق می شود که می تواند موهای فرد را چرب و شسته نشده نشان دهد.


شستن موها پس از پوشیدن کلاه، کلاه ایمنی یا روسری نیز ایده خوبی است. پوشاندن سر باعث ایجاد گرما می شود و باعث تعریق پوست سر و به دام افتادن روغن می شود.

برخی از افراد ممکن است نخواهند موهای خود را هر روز بشویند یا متوجه شوند که حتی اگر این کار را انجام دهند تا بعد از ظهر چرب است. در این موارد، شامپوی خشک ممکن است کمک کند، زیرا اثرات آن فوراً رخ می دهد.


شامپو خشک با خیساندن روغن اضافی موها عمل می کند. 

نشاسته ذرت یا پودر بچه  می تاند تاثیر مشابهی داشته باشد برای کسانی که به دنبال جایگزینی خانگی هستند


توجه به این نکته ضروری است که استفاده بیش از حد از شامپوی خشک باعث ایجاد احساس شن و کثیفی در موها می شود. نباید به عنوان جایگزینی برای استفاده از شامپو و آب در نظر گرفته شود زیرا به از بین بردن کثیفی و آلودگی از پوست سر کمکی نمی کند.

لینک کوتاه  bihxn2




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد