من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

8 درمان خانگی برای خلاص شدن از شر موهای خاکستری به طور طبیعی



    سفیدی زودرس یکی از بیماری های سبک زندگی مدرن است. آن رگه های مخوف نقره ای و سفید حتی زمانی که در 20 سالگی هستید ظاهر می شوند. و تنها گزینه ای که برای شما باقی می ماند این است که به دنبال درمان های خانگی بی نقص باشید تا موهای خاکستری خود را به سیاه تبدیل کنید. آنها ممکن است بگویند که خاکستری شدن نشانه عقل و بلوغ است، اما همچنین به شما می گوید که بدن شما ملامین کافی تولید نمی کند، که این نشانه اولیه پیری است.


    اولین قدم این است که یاد بگیرید درست غذا بخورید. آره! تفاوت ایجاد می کند. مقدار زیادی سبزیجات، یک چغندر در روز، میوه ها و سبزیجات تازه و مقدار زیادی ماست چیزی است که باید به طور منظم مصرف کنید. چنین رژیمی نه تنها پوست شما را صاف و نرم می کند، بلکه موهای بلند و درخشانی نیز به همراه خواهد داشت.


    تا آنجا که موها سفید می شوند، بطری های شیمیایی مضر را به این زودی باز نکنید. راهنما درست در آشپزخانه شماست. بله، می توان به طور طبیعی از شر موهای سفید خلاص شد. به جای انجام چندین روش شیمیایی برای تبدیل موهای خاکستری خود به سیاه، پیشنهاد می کنیم از داروهای طبیعی برای موهای خاکستری برای خلاص شدن از شر خاکستری های مزاحم استفاده کنید. اما قبل از اینکه به دستور العمل های DIY بپردازیم، اجازه دهید ابتدا بزرگترین افسانه های موهای خاکستری را برای شما از بین ببریم.

    نکاتی برای جلوگیری از سفیدی مو

    عوامل زیادی باعث سفید شدن زودرس موها می شوند، بنابراین در حالی که می توانید از داروهای خانگی و رنگ مو برای تیره کردن موهای خاکستری استفاده کنید، در اینجا چند نکته برای جلوگیری از سفید شدن موها وجود دارد.

     

    درمان های خانگی برای موهای خاکستری

    حالا بیایید چند درمان خانگی ساده برای تبدیل موهای خاکستری به سیاه به شما ارائه دهیم. در اینجا 8 درمان خانگی برتر برای خلاص شدن از شر موهای سفید به طور طبیعی آورده شده است.

     


    1. دانه آملا و متی

    6 تا 7 عدد را به 3 قاشق غذاخوری روغن دلخواه (نارگیل، زیتون، بادام) اضافه کنید و چند دقیقه بجوشانید. 1 قاشق غذاخوری پودر شنبلیله را اضافه کنید. خنک کنید، صاف کنید و شب ها به مقدار زیاد روی تمام پوست سر بمالید. برای شستشوی صبح از شامپوی گیاهی ملایم استفاده کنید.

    آملا و متی با هم یکی از بهترین درمان های طبیعی برای موهای خاکستری هستند.انگور فرنگی  منبع غنی ویتامین C است و در آیورودا برای انواع مشکلات مو استفاده شده است.  دانه های شنبلبله سرشار از چندین ماده مغذی هستند و ترکیب این مواد فوق العاده نه تنها از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند بلکه باعث رشد موها نیز می شود.

     

    2. آبکشی با چای سیاه

    یک فنجان آب با 2 قاشق چایخوری چای سیاه و یک قاشق چایخوری نمک بجوشانید. خنک شده و روی موهای تازه شسته شده بمالید. اجازه دهید خشک شود. به طور مرتب تکرار کنید تا رشته های خاکستری تیره شوند.

    چای سیاه دارای کافئین است که سرشار از آنتی اکسیدان است. در حالی که یک رنگ تیره طبیعی به مو اضافه می کند، رشد مو را تحریک کرده و آن را تقویت می کند و به آن درخشندگی می بخشد. 

     

    3. روغن بادام و آبلیمو

    روغن بادام و آب لیمو را به نسبت 2:3 مخلوط کنید. به خوبی روی پوست سر و مو ماساژ دهید. بعد از 30 دقیقه بشویید.

    روغن بادام دارای ویتامین E است که برای مو بسیار مفید است. ریشه ها را تغذیه می کند و از سفید شدن زود رس جلوگیری می کند آب لیمو نه تنها به موها درخشندگی و حجم می بخشد بلکه باعث رشد سالم مو می شود. روغن بادام و آب لیمو هر دو موادی هستند که به راحتی در دسترس هستند و می توانند به شما کمک کنند تا به طور طبیعی از شر موهای خاکستری خلاص شوید.

     

    4. حنا و قهوه

    حنا و قهوه برای موهای خاکستری

    1 قاشق غذاخوری پودر قهوه را به آب داغ در حال جوش اضافه کنید. خنک کنید و با پودر حنا خمیر درست کنید. اجازه دهید چند ساعت با پوشش استراحت کند. 1 قاشق غذاخوری از هر روغن دلخواهتان را با هم مخلوط کنید و به آرامی روی موها را بپوشانید. بعد از یک ساعت بشویید.

    حنا یک حالت دهنده و رنگ دهنده طبیعی است و وقتی با قهوه ترکیب شود نتایج عالی می دهد.  حنا در واقع یک درمان خانگی قدیمی  برای تبدیل موهای خاکستری به سیاه است.

     

    5. برگ کاری و روغن

    برگ کاری و روغن برای موهای خاکستری

    یک فنجان برگ کاری را در یک فنجان روغن بجوشانید تا سیاه شوند. خنک کنید، صاف کنید و ذخیره کنید. هفته ای 2 تا 3 بار روی موها ماساژ دهید. یک شبه بگذارید.
      

     

    6. روغن ریج-کدو

    روغن ریج - کدو برای موهای خاکستری

    یک فنجان از تکه های خربزه خشک شده را در روغن نارگیل بریزید و بگذارید 3 تا 4 روز تراوش کند و بالغ شود. روغن را چند دقیقه بجوشانید. صاف کنید و ذخیره کنید. شب روی پوست سر و موها ماساژ دهید و با شامپوی گیاهی دلخواه بشویید.

    کدوی ریج یا تورای حاوی آنزیم هایی است که رنگدانه، ملامین را در ریشه مو ترمیم می کند و همچنین آنها را تقویت می کند. روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است که موهای سرکش را قابل کنترل می کند.

     

    7. آب پیاز

    آب پیاز برای موهای خاکستری

    2-3 قاشق غذاخوری آب پیاز، 1 قاشق چایخوری آب لیمو و 1 قاشق چایخوری روغن زیتون را با هم مخلوط کنید. روی پوست سر و موها ماساژ دهید و بعد از نیم ساعت بشویید.

    پیاز یک راه حل موثر برای سفید شدن موها نیز باعث رشد مو میشوند  آنزیم کاتالاز را افزایش می دهد و در نتیجه مو را تیره می کند. هنگامی که با آب لیمو ترکیب می شود، به موها درخشندگی و درخشانی می بخشد.

     

    8. پودر شیکاکای

    پودر شیکاکای برای موهای خاکستری

    خمیری از پودر شیکاکای و ماست درست کنید و به پوست سر بمالید. بعد از نیم ساعت بشویید.

       
    پودر شیکاکای  از قدیم الایام در آیورودا برای داشتن موهایی سالم استفاده می شده است. این یک شامپو طبیعی و یک راه موثر برای کاهش سفیدی است. استفاده منظم باعث سلامت پوست سر می شود و متوجه رشد مو خواهید شد.

    با این درمان های خانگی موهای خود را نوازش و تغذیه کنید و سفیدی مو را به تاخیر بیندازید. یک رژیم غذایی مغذی خوب نیز نقش مهمی در به رخ کشیدن یال زیبای براق دارد.

     

    دستور العمل های رنگ موی طبیعی

    دستور العمل های رنگ موی طبیعی

    به غیر از استفاده از داروهای طبیعی ذکر شده در بالا برای موهای خاکستری، می توانید با کمک گیاهان مختلف رنگ موی طبیعی تهیه کنید اینها جایگزین مطمئن‌تری برای رنگ‌های شیمیایی هستند، اما به این معنی است که در یک جلسه موها را روشن یا تیره نمی‌کنند، شما باید چندین بار فرآیند رنگ کردن را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. در اینجا چند دستور العمل رنگ موی طبیعی آورده شده است.

    رنگ موی طبیعی فلفل سیاه و لیمو

    رنگ های شیمیایی را کنار بگذارید و این محلول طبیعی رنگ مو را امتحان کنید تا سیاه یا خاکستری شود. فلفل سیاه فواید بسیار زیادی برای مو دارد، جدا از اینکه به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می کند، همچنین باعث رشد مو می شود.

    رنگ موی فلفل سیاه و لیمویی:

    یک قاشق غذاخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده و آب لیمو را با نصف فنجان ماست مخلوط کنید. خوب مخلوط کنید و روی موها و پوست سر ماساژ دهید. بگذارید حدود یک ساعت بماند سپس با آب ولرم بشویید. هفته ای سه بار تکرار کنید.

    رنگ موی طبیعی بهرینگراج

    شاید در مورد گیاه برینگراج در روغن های طبیعی مو و محصولات مو خوانده باشید. این یکی از معدود مواد موجود در طبیعت است که فواید زیادی دارد. درست به دلیل جلوگیری از پیری زودرس در تقویت و براق کردن موها، توانایی انجام همه این کارها را دارد.

    رنگ مو برینگرج:

    برینگراج را در یک تابه کوچک روی حرارت ملایم با روغن نارگیل گرم کنید و وقتی مخلوط گرم شد آن را به موها و پوست سرتان بمالید. بعد از یک ساعت بشویید و هفته ای 2 تا 3 بار تکرار کنید. 

    رنگ موی طبیعی هیبیسکوس

    آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در هیبیسکوس ملانین رنگدانه ای تولید می کند که رنگ طبیعی مو را به آن می بخشد. از این گل می توان برای درمان تعدادی از مشکلات مو مانند شوره سر، خشکی و ریزش مو استفاده کرد.

    رنگ موی هیبیسکوس :

    برگ ها و گل های هیبیسکوس را یک شب در آب خیس کنید و روز بعد از آن برای آبکشی موهای خود استفاده کنیداگر گل یا برگ هیبیسکوس را پیدا نکردید، می توانید از پودر آن نیز با مخلوط کردن آن در حنا استفاده کنید. 

     
    لینک کوتاه 
    نظرات 0 + ارسال نظر
    برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
    ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد