من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

آیا می توانم عسل را به صورتم بزنم؟ چه کار میکند


عسل به طور فزاینده ای در صنعت مراقبت از پوست و زیبایی و ویژگی های بسیاری از محصولات محبوب می شود. اما مردم قرن هاست که از عسل برای فواید آن برای سلامت پوست استفاده می کنند.


منبع مورد اعتمادنشان داد که عسل خام دارای چندین مزیت بالقوه برای سلامتی و مراقبت از پوست، از جمله اثرات ضد میکروبی و خواص ترمیم زخم است.

این خواص ممکن است عسل را به یک درمان جایگزین جذاب برای افرادی تبدیل کند که با بیماری های پوستی خاصی مانند آکنه، پسوریازیس یا اگزما زندگی می کنند.

ممکن است فردی بخواهد از عسل روی صورت خود استفاده کند تا از این فواید استفاده کند، اما در صورت حساسیت به گرده، باید مراقب خطرات احتمالی باشد.

مقاله زیر به بررسی آنچه که تحقیقات در مورد استفاده از عسل روی پوست و صورت نشان داده است، از جمله فواید و خطرات احتمالی می پردازد. همچنین اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده از عسل به عنوان ماسک صورت ارائه می دهد.

فواید

امروزه، این شیوه ها هنوز در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. قابل ذکر است، در نیوزیلند، مردم گاهی اوقات از عسل مانوکا بر روی زخم ها و سوختگی ها استفاده می کنند تا به دلیل خواص پاک کنندگی آن از عفونت جلوگیری کنند.

برای آکنه

در ایالات متحده اکنه  تقریباً  50 میلیون نفر نفر در سال را مبتلا می کند و سالانه چندین میلیون نفر برای درمان آن جستجو می کنند. عسل می تواند راه حلی برای افرادی باشد که به دنبال درمان های جایگزین هستند.

در یک مطالعه  محققان دریافتند که عسل از سراسر جهان دارای فعالیت ضد میکروبی است. این خاصیت ممکن است عسل را به یک منبع موثر برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه تبدیل کند.

در مطالعه دیگر  محققان دریافتند که استفاده از عسل کانوکای درجه پزشکی در ترکیب با 10 درصد گلیسیرین مؤثرتر از استفاده از صابون ضد باکتری برای درمان آکنه است.

مشخص نیست که یک فرد برای درمان آکنه باید چه مقدار عسل به پوست خود بمالد. ممکن است استفاده از مقدار کمی عسل در نواحی آسیب دیده به از بین بردن جوش های آکنه کمک کند.


برای اگزما

 اگزما  یا درماتیت آتوپیک وضعیتی است که باعث خارش پوست و برافروختگی پوست می شود. اغلب  در دوران کودکی ایجاد می شود، اما می تواند بزرگسالان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به کوچک مطالعه منبع مورد اعتمادمحققان دریافتند که عسل مانوکا به کاهش اندازه ضایعات اگزما روی پوست کمک می کند.

اما این مطالعه تنها 14 شرکت‌کننده داشت و نیاز به آزمایش‌های بالینی بزرگ دارد تا ثابت کند عسل ممکن است به اگزما کمک کند.

مشخص نیست که اگر عسل معمولی برای کمک به کاهش علائم اگزما استفاده شود، موثر خواهد بود یا خیر..

برای پسوریازیس

 پسوریازیس  یک اختلال خود ایمنی است که باعث رشد بیش از حد سلول های پوست می شود. این می تواند منجر به ایجاد لکه های خارش دار در پوست شود. پسوریازیس می تواند در هر جایی از بدن ظاهر شود، اما از هر سه نفر مبتلا به پسوریازیس یک نفر علائم را روی صورت خود تجربه می کند.

در یک منبع مورد اعتمادمحققان تأثیر عسل کانوکای درجه پزشکی را بر پسوریازیس بررسی کردند. این مطالعه کوچک نشان داد که عسل کانوکا به اندازه کرم آبی در مدیریت ضایعات پسوریازیس موثر است. اما محققان به منظور تایید اثربخشی عسل برای درمان پسوریازیس برای جمعیت بزرگتر، خواستار انجام مطالعات بزرگتر شدند.

در یک  ، محققان به نتایج مشابهی دست یافتند. آنها با آزمایش نظریه خود بر روی یکی از شرکت کنندگان، نشان دادند که عسل یک درمان موثر برای ضایعات خفیف پسوریازیس است. مانند مطالعه قبلی، آنها بیان کردند که برای اثبات اثربخشی عسل در درمان پسوریازیس به مطالعات بیشتری و بزرگتر نیاز است.

انواع مختلفی از عسل وجود دارد که یک فرد می تواند از خواربار فروشی یا فروشگاه های تخصصی محلی خود خریداری کند. برخی از گزینه ها عبارتند از:

  • عسل خام: این نوع عسل کم فرآوری شده است. تولید کنندگان عسل خام را مستقیماً از کندو بطری می کنند. اغلب کدر است و ممکن است حاوی تکه های کوچکی از زباله های لانه زنبوری باشد.
  • عسل پاستوریزه: این نوع عسل عسل فرآوری شده ای است که تولیدکنندگان آن را برای از بین بردن میکروب ها و حفظ ماندگاری حرارت داده اند. ممکن است حاوی شکر یا مواد دیگر باشد.
  • عسل پاستوریزه خالص: این نوع عسل فاقد مواد افزودنی است. سازندگان آن را فیلتر و حرارت می دهند تا میکروارگانیسم ها را از بین ببرد و ماندگاری آن را حفظ کند.

دسته بندی عسل بستگی به نوع زنبور عسل سازنده عسل و نوع گلهایی دارد که برای تهیه آن استفاده کرده اند. به عنوان مثال، عسل مانوکا حاصل تغذیه زنبورهای عسل از درخت مانوکا است.

طبق گزارش هیئت ملی عسل، بیش از  300  نوع مختلف عسل تنها در ایالات متحده وجود دارد. رنگ عسل بسته به نوع آن می تواند بین تیره، روشن یا طلایی باشد.

تشکیل می دهد

به طور سنتی، مردم از عسل برای سلامت پوست استفاده می کردند و آن را مستقیماً روی پوست می گذاشتند.

امروزه کشورها شامل منبع مورد اعتماداسترالیا، نیوزلند، اروپا، ایالات متحده، کانادا و هنگ کنگ نیز استفاده موضعی از عسل را برای سلامت پوست به شکل های زیر تایید کرده اند:

  • ژل ها
  • پمادها
  • پانسمان

یک ماسک صورت خانگی ممکن است راه خوبی برای افرادی باشد که از فواید عسل برای پوست خود بهره ببرند.

ماسک صورت عسل اولیه

یک فرد می تواند عسل خام را روی صورت خیس بمالد و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند و سپس آن را کاملا بشویید.

ماسک صورت لیمو و عسل

اسانس  لیمو به دلیل داشتن ویتامین  C می تواند افزودنی عالی به عسل برای ماسک صورت باشد

یکروی موش ها نشان داد که استفاده از ویتامین C روی پوست می تواند به جلوگیری از آسیب پوست کمک کند.

یک فرد می تواند از دستور زیر برای ماسک صورت عسل و لیمو استفاده کند:


ماسک عسل و لیمو 

2 تا 3 قاشق غذاخوری عسل را با یک قطره اسانس لیمو ترکیب کنید.

بگذارید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند سپس کاملا بشویید.

اما فرد باید هنگام استفاده از لیمو روی پوست شکسته مراقب باشد زیرا به دلیل محتوای اسید سیتریک ممکن است باعث سوزش شود.

سایر مواد تشکیل دهنده ماسک صورت

برای مواد اضافی جایگزین، فرد می تواند عسل را با این مواد مرطوب دیگر با فواید پوستی شناخته شده ترکیب کند تا ماسک صورت بسازد:

  • روغن ضروری 
  • سفیده تخم مرغ 
  • روغن نارگیل 
  • ماست 
  • اووکادو 

یک فرد ممکن است متوجه شود که قرار دادن روغن های ضروری به طور مستقیم روی پوست خود باعث سوزش می شود. آنها باید فقط یک قطره اسانس را برای ماسک صورت اضافه کنند یا می توانند اسانس را با آب رقیق کرده و یک قطره از آن را اضافه کنند تا ضعیف تر شود.

ادویه هایی مانند دارچین یازرد چوبه  نیز ممکن است افزودنی عالی برای ماسک صورت عسل باشد.


تست های پوستی

همچنین هنگام استفاده از ماسک خانگی که از مواد مختلف استفاده می کند، شخص باید محتاط باشد.

آنها باید ابتدا مقدار کمی را روی قسمت کوچکی از پوست آزمایش کنند.

اگر راش یا واکنش دیگری رخ داد، نباید از ماسک استفاده کنند.

شستن ماسک صورت

به دلیل ماهیت چسبناک عسل، گاهی اوقات افراد معتقدند شستن آن دشوار است. شستن آن از روی پوست مرطوب راحت تر از پوست خشک است.

فرد باید مطمئن شود که صورت خود را به طور کامل شستشو می دهد تا از مسدود شدن منافذ یا عفونت جلوگیری کند.


لینک کوتاه 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد