من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

من طبیعی هستم

زیبایی طبیعی بدست آوریم

11فایده هندوانه




11 فایده هندوانه

به دلیل دیگری برای وارد شدن به یک پوست سالم نیاز دارید؟ خوردن هندوانه یا نوشیدن آب هندوانه مزایایی مانند:


  1. خواص ضد التهابی
  2. هیدراتاسیون
  3. مواد مغذی ضروری
  4. سلامت پوست و مو
  5. پشتیبانی از گوارش
  6. ممکن است با سرطان مبارزه کند
  7. سلامت قلب
  8. سلامت چشم
  9. ممکن است به علائم آسم کمک کند
  10. تسکین درد عضلات
  11. کم کالری و کم قند




چربی بدن را کاهش
می دهد سیترولین، یک اسید آمینه ضروری، در هندوانه نشان داده است که تجمع چربی در سلول های چربی ما را کاهش می دهد. سیترولین این توانایی را دارد که (از طریق یک سری مراحل) فعالیت TNAP (آلکالین فسفاتاز غیر اختصاصی بافتی) را مسدود کند که باعث می شود سلول های چربی ما چربی کمتری تولید کنند و بنابراین از تجمع بیش از حد چربی بدن جلوگیری می کند.


ضد التهاب و پشتیبان آنتی اکسیدان
هندوانه سرشار از ترکیباتی است که التهاب را کاهش داده و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. حتما هندوانه های رسیده را انتخاب کنید زیرا حاوی مقادیر بیشتری از این ترکیبات مفید هستند.



دیورتیک و پشتیبان کلیه
هندوانه یک دیورتیک طبیعی است که به افزایش جریان ادرار کمک می کند، اما به کلیه ها فشار نمی آورد (بر خلاف الکل و کافئین). هندوانه به کبد کمک می کند تا آمونیاک (ضایعات حاصل از هضم پروتئین) را پردازش کند که در عین حال از شر مایعات اضافی خلاص می شود، فشار بر کلیه ها را کاهش می دهد.



پشتیبانی از عضلات و اعصاب
هندوانه غنی از پتاسیم است که یک الکترولیت طبیعی عالی است و به تنظیم عملکرد اعصاب و عضلات در بدن کمک می کند. پتاسیم درجه و فرکانس انقباض ماهیچه های ما را تعیین می کند و تحریک اعصاب بدن ما را کنترل می کند.



هندوانه های قلیایی ساز در زمانی که کاملاً رسیده باشند اثر قلیایی سازی در بدن دارند خوردن مقدار زیادی مواد غذایی قلیایی ساز (تازه، رسیده، میوه و سبزیجات) می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری و بیماری ناشی از رژیم غذایی با اسید بالا (یعنی گوشت، تخم مرغ و لبنیات) کمک کند.


سلامت چشم را بهبود
می بخشد هندوانه منبع فوق العاده ای از بتاکاروتن (رنگ قرمز غنی هندوانه = بتاکاروتن) است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. به تولید رنگدانه ها در شبکیه چشم کمک می کند و در برابر پیری محافظت می کند. دژنراسیون ماکولا و همچنین از شب کوری جلوگیری می کند. ویتامین A همچنین پوست، دندان ها، بافت اسکلتی و نرم و غشاهای مخاطی را سالم نگه می دارد.



حمایت از سیستم ایمنی، ترمیم زخم و جلوگیری از آسیب سلولی
محتوای ویتامین C در هندوانه به طرز شگفت انگیزی بالاست. ویتامین C سیستم ایمنی بدن ما را بهبود می بخشد، به بهبود زخم ها کمک می کند و در مطالعات متعدد مشاهده شده است زیرا برای تشکیل بافت همبند جدید ضروری است. آنزیم‌های دخیل در تشکیل کلاژن (جزء اصلی ترمیم زخم) بدون ویتامین C نمی‌توانند عمل کنند. اگر از زخم‌هایی که دیر التیام می‌یابند رنج می‌برید، مصرف میوه‌های سنگین ویتامین C خود را افزایش دهید.



لینک کوتاه 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد